Jump to content

Czujnik spalania stukowego 2.0 N/A 2000 rok GF Wanna


zeroart
 Share

Recommended Posts

Zwracam sie do forumowej społeczności z olbrzymią prośbą. Musze wymienic czujnik natomiast nie stac mnie na dzin dzisiejszy na odwiedzenie działu czesci zamiennych Subaru. Moze ktoś z was ma takowy gdzies w garazu czy piwnicy. Byłbym bardzo zoobowiązany a zarazem byłaby to okazja i motywacja do rozpoczecia wiosennych pozadków :-)))

 

 

 

Mam również pytanie. Znalazłem na forum jeden czujnik natomiast nie jestem pewien czy bedie on pasował.

Mianowicie:

czujnik od subaru gt 2.0 T Silnik ej20K rok produkcji 1998 czujnik ma białą kostkę dwu-pinową numer 22080 AA081

 

Nie jestem w stanie zczytań numeru ze swojegu czujnika zeby porównac. Nie moge go równiez samodzielnie zdemontowac. Prosze o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Jak byś jeszcze napisał z którego roku masz tę wannę

 

a ja myślałem że to ta z tytułu tematu :D

 

"

2.0 N/A 2000 rok GF Wanna

 

"

Edited by wslawex
Link to comment
Share on other sites

masz ten silnik co w bugu, a zatem i czujnik ten sam.
czyli do mojej wanny podejdzie ten z subaru gt 2.0 T Silnik ej20K rok produkcji 1998 ???
Link to comment
Share on other sites

Wg numerów - nie. Jak mogłeś zobaczyć z linków - w połowie '98 zmienili coś z czujnikami, a ten który podałeś to widocznie ten starszy jest.

Używany można wyrwać poniżej 100wki, ale ponoć jest jeszcze opcja podmiany na jakiś nissanowy, który jest tańszy. Swoją drogą niedawno widziałem link do ebaya, gdzie nowe były po 40zł..

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jak mogłeś zobaczyć z linków
nie moge otworzyc tych linków. Mozesz mi podać numer katalogowy mojego. tego z 2000 roku z 2.0 N/A???

 

nie ogarniam tego. tego jest multum http://www.ebay.pl/sch/i.html?_nkw=sensor+knock+subaru&_sacat=0&_odkw=sensor+assembly+subaru&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie :) TO te. I cena jak widać znośna. Jak ogarniasz ebaya to jestem skłonny podzielić się kosztami wysyłki i dopłacić ci na dobre piwko.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Te czujniki oprucz spalania stukowego chyba jeszcze wyczowaja braki w portfelu :)

Akurat niemam pracy=brak kasy a tez mi tem czujnik od czasu do czasu generuje blad.

Jakie mieliscie objawy?

Mi sie zapala check i po okolo 10-15s gasnie a poza tym nic sie nie dzieje ;)

Narazie chyba nie bede zaczepial tematu dopuki w portfelu cos sie nie pojawi ;)

Link to comment
Share on other sites

@@zeroart, wziąłbym ze 2 :D Wiadomo - nie ori, to pewnie i paść wczesniej może.

A tamten z aukcji - nie 189 a 219. Zaraz pewni posypią się głosy: jedź do ASO i kup orginał, ale ja bym jednak zaryzykował ten zamiennik.

@@Hattorihonza, wsąp do naszej grupy wsparcia i podzielimy koszty przez 3.|

A za co odpowiada czujnik? Gdzieś mi się o uszy obiło, że ma dość znaczny wpływ na skład mieszanki poprzez sterowanie ilością paliwa, by unikać spalania stukowego -a jak czujnik jest uwalony - to i sterowanie mieszanką nieprawidłowe.

@@wslawex, tak, ten podejdzie. Ale jak widomo zawsze jest ryzyko z używanym, tym bardziej, że Twój samochód jest młodszy od samochodu dawcy..

Edited by Avic
Link to comment
Share on other sites

jedź do ASO i kup orginał
byłem w ASO i nie stacv mnie. Gdyby było mnie stac nie jezdziłbym 12-sto letnim klasykiem tylko lanosem z 2012 roku

 

wziąłbym
zastanowimy sie. jeszcze szukam na miejscu. jak bede organizował zakup stad dam zanc głośno
Link to comment
Share on other sites

Ja Cię rozumiem i myslę podobnie- ale już jakiś czas siędzę na forum i wiem, jakie można spotkać podejście :) Mnie się bardzo nie pali - checka mi raz na tydzień wywala, więc do przeżycia. Jak będziesz coś wiedział, daj znać. Niemniej- z tym "głośno" bym nie ryzykował, coby kwasu związanego z konkurencją dla SIP nie było :D

Link to comment
Share on other sites

Czujnik dziala tak ze jak pojawia sie spalanie stukowe to cofa zaplon zeby tego uniknac.

W moim wypadku jak sie check zaswieca to wykrywany jest blad z czujnika i skoro znika po chwili to znaczy ze procedura sprawdzajaca nie wykrywa bledow.

Blad z czujnika moze pochodzic tez z osprzetu silnika bodz czegos co sie obluzowalo i generuje drgania o odpowiedniej czestotliwosci.

Co do grupy wsparcia to niestety nie dam rady. Naprawde mam troche slabo w tym momencie zwlaszcza ze przed wczoraj oslone przegubu robilem. A z czujnikiem narazie moge jezdzic bo juz tydzien blad sie nie pojawia ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

coby kwasu związanego z konkurencją dla SIP nie było
przykro mi. Ale w ASO byłem i rozmawiałem. Nie stac mnie :-(

 

Dobra chłopaki. Ja zamawiam. Wysyłka jest GRATIS...!!! Jezeli ktos chce sie podpiąc pod zamówienie zapraszam na PW dzis do godziny 19:00

 

http://www.ebay.com/itm/New-Knock-Sensor-Part-For-Subaru-Legacy-Impreza-Outback-Forester-1999-2002-/300835533423?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item460b31f26f&vxp=mtr

 

to jest numer Manufacturer Part Number: 22060-AA070

Link to comment
Share on other sites

zeroart :icon_arrow: PW, mam nadzieje że mnie załapało na tę ściepę ^_^ , a swoją drogą ja z czujnikiem to bardzo harcore'owo postąpiłem, bo jak łapał mi zamułkę na średnich obrotach, to go po prostu odpiąłem i około rok czasu jeżdżę z CHECK'iem :twisted: , jak zepnę kostkę od czujnika to kontrolka gaśnie, ale pojawia się znów defekt obrotów -_- , jak nowy czujnik nie pomoże to będę kombinował z drutem GARY'ego. Bo lipka by była jak by coś innego w miedzy czasie zaczęło powodować świecenie sie "CHECK ENGINE" :wacko: , no ale będzie zamiennik od skośnookich to obadamy. Apropos, może ktoś pamięta z jakim momentem trzeba go dokręcić do bloku :D

Link to comment
Share on other sites

bo jak łapał mi zamułkę na średnich obrotach, to go po prostu odpiąłem
moze mi ktos łopatologicznie wytłumaczyc czemu po zapaleniu sie Check`a (w zwiazku z blednym odczytem czujnika stukowego) zmienia sie praca silnika...? Zamula np. tylko prosze: Łopatologicznie...

 

 

Rozumiem, że odpiecie czujnika powoduje ciągłe swiecenie sie Checka natomiast nie z powodu błdnego odczytu lecz z powodu całkowitego braku sygnału? Wtedy nie ma to wpływu na prace silnika...? (oczywiscie nie mówie o wystapieniu innej usterki o której moze stukowy nas poinformowac)

Link to comment
Share on other sites

Łopatologicznie...

Podejrzewam ze coś co posiadacze innych marek tłumaczą jako "tryb serwisowy"

 

Rozumiem, że odpiecie (...) Wtedy nie ma to wpływu na prace silnika...?

 

Skoro u Nerqo jest git po odpięciu, to sam juz nie wiem jaki jest mechanizm działania tego ustrojstwa.

 

Gary's mod (tzn "zadyszka n/a 2.5rpm") i uszkodzony czujnik to chyba dwie inne rzeczy

 

Check daje sygnał że czujnik jest uszkodzony. Cofanie przy tym zapołonów to oznaka uszkodzenia.

Check swieciacy non stop to tez oznaka nieprawidłowosci ,ale brak czujnika pewnie powoduje brak danych nt. wystepowania spalania stukowego. Dlatego auto ciagnie mimo błędu.

 

A na pewno bedzie tak ,że wszystko jest prostsze niż kombinujemy :P

Link to comment
Share on other sites

Czym jest cofanie sie zaplonow i na czym polega? Chodzi mi o cofniecie sie zaplonow w zwiazku z blednym odczytem czujnika stukowego.

Link to comment
Share on other sites

Czym jest cofanie sie zaplonow i na czym polega? Chodzi mi o cofniecie sie zaplonow w zwiazku z blednym odczytem czujnika stukowego.

Zapłon następuje tuż przed tym jak tłok osiąga GMP (górne martwe położenie).

Zazwyczaj jest to od okolo 20 do 12 stopni OWK (obrotu wału korbowego) mierzonych do osiągniecia GMP.

Zapalenie mieszanki ma nastąpić przed GMP po to zeby mieszanka spaliła sie i wytworzyła max ciśnienie tuż za GMP. Zapalenie mieszanki też chwile trwa wiec im wyższe obroty tym kąt wyprzedzenia musi być większy.

Jęśli kąt jest za duzy, czyli zaplon za wczesny mieszanka moze się spalić przed GMP czyli jak tłok idzie jeszcze w górę. Powoduje to chwilowy mega przyrost ciśnienia (spalanie stukowe) które nie przekłada się na ruch tłoka w dół tylko na dzwiek, wibracje i strate ciepła plus bardzo szkodliwe dla silnika.

Te wibracje wyczuwa czujnik o którym mowa (drgania o okreslonej czestotliwosci w zaleznosci od predkosci obrotowej silnika). I jeśli wyczuje spalanie stukowe to cofa zapłon bliżej GMP aby spalenie mieszanki odbylo się jak juz tłok zacznie iść do dołu i ciśnienie go popchnie w dół (praca) :)

Jak coś napisałem mało zrozumiale to jeszcze chętnie wyjaśnię :)

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...