Skocz do zawartości

Forester S-turbo chwilowy brak mocy i szarpanie


talon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupiłem niedawno Forestera S-turbo 98rok. Od początku miał taką przypadłość, że szarpał przy przyśpieszaniu.

Ponad to gdy silnik się nagrzał, obroty falowały pomiędzy ok 200 a 1100obr/min, czasami aż silnik zgasł. Zaświecał się

co parę minut Check Engine.

Pojechałem na komputer, który wykrył, że jest jakiś problem z czujnikiem spalania stukowego, czujnikiem od turbo

i na koniec wyskoczył jeszcze przepływomierz. Znałazłem na forum, że przy takim przypadku może być to przepływka.

Podmieniłem więc przepływomierz od kolegi z imprezy GT 2000rok i wszystko zniknęło. Forester chodził równiutko,

falowanie obrotów zniknęło, Forester zaczął pracować wzorowo. Chciałem kupić przepływkę od GTka z racji, że

na niej Forester pracował doskonale. Ale zdecydowałem się na przepływomierz dedykowany do mojego auta.

Po założeniu nowej przepływki autko zaczęło ładnie pracować, choć wydaje mi się, że na przepływomierzu od GTka

chodził troszkę lepiej. Przepływomierz wymieniłem wczoraj rano, przejechałem 20km i było dobrze. Natomiast

jak wieczorem jechałem do pracy, tuż przed końcem mojej drogi zaświecił się Check Engine, Forek stracił moc i zaczął

szarpać. Za chwilę Check Engine zgasło i spowrotem wszystko wróciło do normy. Dzisiaj rano C-E zaświeciło się już

zaraz po odpaleniu auta i po 3 min. C-E zgasł. Potem po drodze zaświecił mi się jeszcze raz i wtedy dałem mu gazu,

na który zareagował szarpaniem i buczeniem zamiast przyśpieszyć. Zaraz C-E zgasł i powtórzyłem manewr z dodaniem

gazu i auto przyśpieszało bez żadnych zastrzeżeń.

Na przepływce od GTka nie zaobserwowałem, żadnych dziwnych zachowań, ale testowałem go tylko 15min.

 

Zauważyłem, że na nowym przepływomierzu między dwoma nóżkami wlutowany jest jakiś opornik, natomiast na

moim uszkodzonym (ori) przepływomierzu między tymi nóżkami nie ma żadnego opornika. Myślałem, że poprostu

odpadł, ale na zdjęciach w necie widzę, że w ori fabrycznie nie ma tam żadnego opornika.

 

Zamieszczam zdjęcie, które pokazuje różnicę między oryginalnym a tym co kupiłem firmy Magneti Marelli.

Widać opornik o który mi chodzi.

51796b20ed61c36e.jpg

 

Miał może Ktoś z Was taką przypadłość? Może Ktoś wie co dolega mojemu Foresterowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten "opornik" to zapewne termistor - robi za czujnik temperatury powietrza. OEM też na pewno ma taki czujnik tylko może być w miejscu niewidocznym przepływomierza.

 

A co do Twoich problemów - ciśnienie paliwa sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

były dwa rodzaje tego przeplywomierza, jeden czujnikiem drugi bez , 4 i5 pinowe jak pamietam

 

i zgadzam sie z kolegami , przepływka tylko oem , na innych sa problemy i to spore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj trochę pojeździłem Forkiem i nie mam zastrzeżeń co do jego pracy podczas tej przejażdżki.

Mimo to wiem, że coś jest nie tak z racji tego co opisałem wyżej. Spróbuję oddać tą przepływkę do sklepu i

kupić OEM.

 

Jeszcze mam takie pytanie: jakie powinno być ciśnienie doładowania w Foresterze, zamontowałem wskaźnik ciśnienia doładowania

i na nim pokazuje maxymalnie 0,5 bara i więcej nie pokaże choćby nie wiem ile gazu się dało.

I jakby Ktoś wiedział dlaczego Forester ma 177KM a GTek 218 skoro pod maską nie widać różnicy? Czy jest to kwestia doładowania? Silniki są

takie same i w osprzęcie też nie zauważyłem żadnej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i na nim pokazuje maxymalnie 0,5 bara i więcej nie pokaże choćby nie wiem ile gazu się dało. I jakby Ktoś wiedział dlaczego Forester ma 177KM a GTek 218 skoro pod maską nie widać różnicy? Czy jest to kwestia doładowania? Silniki są takie same i w osprzęcie też nie zauważyłem żadnej różnicy.

SIlniki nie są do końca takie same ale masz rację - różnica w mocy wynika z doładowania (najprościej mówiąc). 0,5 bar to właściwe w Forku S turbo doładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...