talon Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Witam. Kupiłem niedawno Forestera S-turbo 98rok. Od początku miał taką przypadłość, że szarpał przy przyśpieszaniu. Ponad to gdy silnik się nagrzał, obroty falowały pomiędzy ok 200 a 1100obr/min, czasami aż silnik zgasł. Zaświecał się co parę minut Check Engine. Pojechałem na komputer, który wykrył, że jest jakiś problem z czujnikiem spalania stukowego, czujnikiem od turbo i na koniec wyskoczył jeszcze przepływomierz. Znałazłem na forum, że przy takim przypadku może być to przepływka. Podmieniłem więc przepływomierz od kolegi z imprezy GT 2000rok i wszystko zniknęło. Forester chodził równiutko, falowanie obrotów zniknęło, Forester zaczął pracować wzorowo. Chciałem kupić przepływkę od GTka z racji, że na niej Forester pracował doskonale. Ale zdecydowałem się na przepływomierz dedykowany do mojego auta. Po założeniu nowej przepływki autko zaczęło ładnie pracować, choć wydaje mi się, że na przepływomierzu od GTka chodził troszkę lepiej. Przepływomierz wymieniłem wczoraj rano, przejechałem 20km i było dobrze. Natomiast jak wieczorem jechałem do pracy, tuż przed końcem mojej drogi zaświecił się Check Engine, Forek stracił moc i zaczął szarpać. Za chwilę Check Engine zgasło i spowrotem wszystko wróciło do normy. Dzisiaj rano C-E zaświeciło się już zaraz po odpaleniu auta i po 3 min. C-E zgasł. Potem po drodze zaświecił mi się jeszcze raz i wtedy dałem mu gazu, na który zareagował szarpaniem i buczeniem zamiast przyśpieszyć. Zaraz C-E zgasł i powtórzyłem manewr z dodaniem gazu i auto przyśpieszało bez żadnych zastrzeżeń. Na przepływce od GTka nie zaobserwowałem, żadnych dziwnych zachowań, ale testowałem go tylko 15min. Zauważyłem, że na nowym przepływomierzu między dwoma nóżkami wlutowany jest jakiś opornik, natomiast na moim uszkodzonym (ori) przepływomierzu między tymi nóżkami nie ma żadnego opornika. Myślałem, że poprostu odpadł, ale na zdjęciach w necie widzę, że w ori fabrycznie nie ma tam żadnego opornika. Zamieszczam zdjęcie, które pokazuje różnicę między oryginalnym a tym co kupiłem firmy Magneti Marelli. Widać opornik o który mi chodzi. Miał może Ktoś z Was taką przypadłość? Może Ktoś wie co dolega mojemu Foresterowi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Przepływomierz tylko i wyłącznie oryginalny.... Akurat ten model jest chyba najtańszy i taki sam w S-Turbo i GT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Ten "opornik" to zapewne termistor - robi za czujnik temperatury powietrza. OEM też na pewno ma taki czujnik tylko może być w miejscu niewidocznym przepływomierza. A co do Twoich problemów - ciśnienie paliwa sprawdź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 były dwa rodzaje tego przeplywomierza, jeden czujnikiem drugi bez , 4 i5 pinowe jak pamietam i zgadzam sie z kolegami , przepływka tylko oem , na innych sa problemy i to spore Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
talon Opublikowano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 Dzisiaj trochę pojeździłem Forkiem i nie mam zastrzeżeń co do jego pracy podczas tej przejażdżki. Mimo to wiem, że coś jest nie tak z racji tego co opisałem wyżej. Spróbuję oddać tą przepływkę do sklepu i kupić OEM. Jeszcze mam takie pytanie: jakie powinno być ciśnienie doładowania w Foresterze, zamontowałem wskaźnik ciśnienia doładowania i na nim pokazuje maxymalnie 0,5 bara i więcej nie pokaże choćby nie wiem ile gazu się dało. I jakby Ktoś wiedział dlaczego Forester ma 177KM a GTek 218 skoro pod maską nie widać różnicy? Czy jest to kwestia doładowania? Silniki są takie same i w osprzęcie też nie zauważyłem żadnej różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 8 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2013 i na nim pokazuje maxymalnie 0,5 bara i więcej nie pokaże choćby nie wiem ile gazu się dało. I jakby Ktoś wiedział dlaczego Forester ma 177KM a GTek 218 skoro pod maską nie widać różnicy? Czy jest to kwestia doładowania? Silniki są takie same i w osprzęcie też nie zauważyłem żadnej różnicy. SIlniki nie są do końca takie same ale masz rację - różnica w mocy wynika z doładowania (najprościej mówiąc). 0,5 bar to właściwe w Forku S turbo doładowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się