jarmen Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Witam mam subaru impreza gd 2006r z usa 2.5 benz bez turbo awd ( koła 18' OZ na oponie 225/45 ) jakiś czas temu uderzyłem kołem o ośnieżony krawężnik, i koło zaczęło szumieć :/ nie ma śladu uderzenia na feldze ani oponie mechanik powiedział że to łożysko więc takowe kupiłem wczoraj wymieniłem i dalej to samo choć nieco ciszej przy skręcaniu w lewno nie szumi przy skręcie w prawo dość mocno :/ jedni mówią że to wina felgi lub opony bo cała zawiecha jest prosta i nic się nie pokrzywiło dziś jadę kupić pierścienie centrujące do felg i zamienić koła żeby zobaczyć czy coś pomorze .. zauważyłem że od uderzenia zmieniła się geometria tylnego koła nie jest już tak pochylone więc na początek mam zamiar właśnie założyć pierścienie i zamienić koła a jeśli nic nie pomorze to na zbieżność i geometrię macie jeszcze jakiś pomysł ? bo szum jest irytujący Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 Witam mam subaru impreza gd 2006r z usa 2.5 benz bez turbo awd ( koła 18' OZ na oponie 225/45 ) jakiś czas temu uderzyłem kołem o ośnieżony krawężnik, i koło zaczęło szumieć :/ nie ma śladu uderzenia na feldze ani oponie mechanik powiedział że to łożysko więc takowe kupiłem wczoraj wymieniłem i dalej to samo choć nieco ciszej przy skręcaniu w lewno nie szumi przy skręcie w prawo dość mocno :/ jedni mówią że to wina felgi lub opony bo cała zawiecha jest prosta i nic się nie pokrzywiło dziś jadę kupić pierścienie centrujące do felg i zamienić koła żeby zobaczyć czy coś pomorze .. zauważyłem że od uderzenia zmieniła się geometria tylnego koła nie jest już tak pochylone więc na początek mam zamiar właśnie założyć pierścienie i zamienić koła a jeśli nic nie pomorze to na zbieżność i geometrię macie jeszcze jakiś pomysł ? bo szum jest irytujący sprawdź koniecznie geometrię, bo nie wiesz co mogło klęknąć. być może piasta też jest do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeroart Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 jak wyzej. Geometria... Jezeli jednostajny szum nasila sie wraz z prędkością to na bank piasta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 pomorze .. pomoże. I oby pomogło.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Jarmen,jak ogarniesz temat daj znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Przód czy tył. W tylnym kole bardzo łatwo można zgiąć zwrotnicę o krawężnik. Wystarczy na ręcznym lekko uderzyć i koło jest podwiniete OK. Chodzi o tylne....... nie zauważyłem. Zdejmij koła i sprawdź czy nie jest podwinięte. Poziomica z odczytem kąta załatwi temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 jak bys tak dostał w lab od krawężnika to tez by ci szumiało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hemi112 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 ot uroki...trzeba uważąc z takimi zabawami (taaa.czlowiek mysli,że jeszcze jeden rękaw i wystarczy,i moze byc o kilka cm dalej niz by sie chciało i po ptokach:() na szczęście w Subaru bez szkód,w poprzedniej Lagunie dwa razy tylne łozyska poszły w cholerę Dlatego lepiej placyk,aby na poczatek ogarnąc jak swinia reaguje na gaz,heble itp. aczkolwiek róznie bywa z drogami i czasem ulica potrafi zaskoczyc swa przyczepnoscia lub nie i chcąc wejśc boczurem w zakręt na skrzyzowaniu nagle sie robi 180 st Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 W zeszłym roku też oparłem się tylnym kołem o krawężnik i zaczęło szumieć łożysko powyżej 90 - tki !!!! Musiałem wymienić całą piastę bo łożyska niewymienne !!! wyciągłem koszyk z kulkami i na bieżni były trzy wgniecienia od kulek - słabe te piasty !!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
evi Opublikowano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2013 Miałem to samo w Forku. Okazało się że zwrotnica + łożysko do wymiany. Felga do wyrzucenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nerqo Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 (edytowane) Ja w zeszlym roku przednim uderzylem, pomogla korekta na drążku kierowniczym, dosyć malym kosztem sie obeszło. W tym roky tylnim sie oparlem(niestety zapinanie boków w subaru to poważny nałóg )na szczęście bez poważnych skutków, bo jeżdżę na OEMowych kółkach klasyka N/A 185/70R14.taki profil przy mniejszych predkościach skutecznie amortyzuje krawężniki Edytowane 12 Stycznia 2013 przez Nerqo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmen Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 (edytowane) witam po wymianie łożyska nieco mniej zaczęło szumieć, ale dalej mnie ściąga do prawej strony, pojechałem na zbieżność, gostek ustawił ale zauważył że nie ma regulacji nachylenia koła, więc lewe tylnie jest nieco nachylone a prawe prawie proste, szum już dużo mniejszy, ale dalej znosi do prawej :/ mechanior mówi że wszytsko całe niepogięte itd zastanawiam się jak poprzedni wł. zrobił to że koła były pochylone ???? rzekomo nie ma regulacji w tym modelu i podczas ustawiania geometrii próbował gostek pochylić ale się nie dało jutro jadę zamienić koła i zobaczę czy to wina felgi lub opony, choć wątpie chyba trzeba będzie zostawić auto w serisie, choć nie lubię tego robić bo okazjue się że nagle jest 5 różnych rzeczy do roboty :/ zastanawiam się czy felgi nie za duże, bo mam 18' a opona 225/45 i często trze prawe koło o nadkole i ściera się opona na rancie Edytowane 17 Stycznia 2013 przez jarmen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Jest pochylone po przywalił w krawężnik. Przecież ci to pisaliśmy . Chcesz mieć pochylenie koła to rozwierć górny otwór dolnego mocowania amortyzatora - z otworu zrób fasolkę. Skorygujesz krzywą zwrotnicę. Najprościej i najtaniej. A tak pozatym to masz pewnie skręcony dolny wahacz bo on rówież dostał. Musiałbyś go zdjąć i położyć na stole i ocenić czy nie buja się na mocowaniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hemi112 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 jarmen jak ci opona trze i sie sciera to chyba czas z tym cos zrobić,opcje masz dwie: inne kółko,lub do blacharza i troszkę nadkola/błotniki przerobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 Masz krzywa zwrotnice. Kup dobrą używkę (nie z allegro) wymień w niej łożysko i będzie cacy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sirkris Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 mechanik nie jest w stanie swim okiem zobaczyc zgiecia , im wieksze koł tym lepiej widac ze stoi krzywo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 Dlatego ja ustawiam auto na kobyłkach, zdejmuję tylne koła, przykręcam tarcze hamulcowe nakrętkami na dystansach z rury półcalowej i przykladam poziomicę z odczytem kąta. Miałem 85 stopni na jednym i 89 na drugim kole. Auto może stać nieco krzywo więc kontrolny odczyt na klapie i zderzaku aby sprawdzić jaka jest nierówność względem podłoża - było 0.2 stopnia. Na nowej zwrotnicy około tak samo stoją oba koła tj, ok. 90 stopni. Jest to prosta metoda obarczona jakimś tam błędem ok. 0.5 może 1 stopnia, ale skuteczna, zwłaszcza że GC8 nie ma regulacji kąta nachylenia koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmen Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 po dłuższym czasie ... po spojrzeniach super mechaników i specjalistów .. postanowiłem sprawdzić czy aby felga nie jest krzywa i okazało się że jest jak cholera więc prostowanie i pomogło, wcześniej też łożysko trzeba było zrobić wkońcu jest dobrze : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się