Jump to content

szum w tylnym kole po uderzeniu w krawężnik


jarmen
 Share

Recommended Posts

Witam

mam subaru impreza gd 2006r z usa 2.5 benz bez turbo awd ( koła 18' OZ na oponie 225/45 )

jakiś czas temu uderzyłem kołem o ośnieżony krawężnik,

i koło zaczęło szumieć :/

nie ma śladu uderzenia na feldze ani oponie

mechanik powiedział że to łożysko więc takowe kupiłem

wczoraj wymieniłem i dalej to samo choć nieco ciszej

przy skręcaniu w lewno nie szumi

przy skręcie w prawo dość mocno :/

jedni mówią że to wina felgi lub opony

bo cała zawiecha jest prosta i nic się nie pokrzywiło

dziś jadę kupić pierścienie centrujące do felg i zamienić koła żeby zobaczyć czy coś pomorze ..

zauważyłem że od uderzenia zmieniła się geometria tylnego koła nie jest już tak pochylone

więc na początek mam zamiar właśnie założyć pierścienie i zamienić koła

a jeśli nic nie pomorze to na zbieżność i geometrię

 

macie jeszcze jakiś pomysł ? bo szum jest irytujący

Link to comment
Share on other sites

Witam

mam subaru impreza gd 2006r z usa 2.5 benz bez turbo awd ( koła 18' OZ na oponie 225/45 )

jakiś czas temu uderzyłem kołem o ośnieżony krawężnik,

i koło zaczęło szumieć :/

nie ma śladu uderzenia na feldze ani oponie

mechanik powiedział że to łożysko więc takowe kupiłem

wczoraj wymieniłem i dalej to samo choć nieco ciszej

przy skręcaniu w lewno nie szumi

przy skręcie w prawo dość mocno :/

jedni mówią że to wina felgi lub opony

bo cała zawiecha jest prosta i nic się nie pokrzywiło

dziś jadę kupić pierścienie centrujące do felg i zamienić koła żeby zobaczyć czy coś pomorze ..

zauważyłem że od uderzenia zmieniła się geometria tylnego koła nie jest już tak pochylone

więc na początek mam zamiar właśnie założyć pierścienie i zamienić koła

a jeśli nic nie pomorze to na zbieżność i geometrię

 

macie jeszcze jakiś pomysł ? bo szum jest irytujący

 

sprawdź koniecznie geometrię, bo nie wiesz co mogło klęknąć.

być może piasta też jest do wymiany

Link to comment
Share on other sites

Przód czy tył. W tylnym kole bardzo łatwo można zgiąć zwrotnicę o krawężnik.

 

Wystarczy na ręcznym lekko uderzyć i koło jest podwiniete

 

OK. Chodzi o tylne....... :) nie zauważyłem. Zdejmij koła i sprawdź czy nie jest podwinięte. Poziomica z odczytem kąta załatwi temat.

Link to comment
Share on other sites

ot uroki...trzeba uważąc z takimi zabawami (taaa.czlowiek mysli,że jeszcze jeden rękaw i wystarczy,i moze byc o kilka cm dalej niz by sie chciało i po ptokach:() na szczęście w Subaru bez szkód,w poprzedniej Lagunie dwa razy tylne łozyska poszły w cholerę :(

 

Dlatego lepiej placyk,aby na poczatek ogarnąc jak swinia reaguje na gaz,heble itp.

 

aczkolwiek róznie bywa z drogami i czasem ulica potrafi zaskoczyc swa przyczepnoscia lub nie i chcąc wejśc boczurem w zakręt na skrzyzowaniu nagle sie robi 180 st :D

Link to comment
Share on other sites

W zeszłym roku też oparłem się tylnym kołem o krawężnik i zaczęło szumieć łożysko powyżej 90 - tki !!!! Musiałem wymienić całą piastę bo łożyska niewymienne !!! wyciągłem koszyk z kulkami i na bieżni były trzy wgniecienia od kulek - słabe te piasty !!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ja w zeszlym roku przednim uderzylem, pomogla korekta na drążku kierowniczym, dosyć malym kosztem sie obeszło. W tym roky tylnim sie oparlem(niestety zapinanie boków w subaru to poważny nałóg :evil: )na szczęście bez poważnych skutków, bo jeżdżę na OEMowych kółkach klasyka N/A :mrgreen: 185/70R14.taki profil przy mniejszych predkościach skutecznie amortyzuje krawężniki ^_^

Edited by Nerqo
Link to comment
Share on other sites

witam

po wymianie łożyska nieco mniej zaczęło szumieć, ale dalej mnie ściąga do prawej strony,

pojechałem na zbieżność, gostek ustawił ale zauważył że nie ma regulacji nachylenia koła,

więc lewe tylnie jest nieco nachylone a prawe prawie proste, szum już dużo mniejszy, ale dalej znosi do prawej :/

mechanior mówi że wszytsko całe niepogięte itd

zastanawiam się jak poprzedni wł. zrobił to że koła były pochylone ???? rzekomo nie ma regulacji w tym modelu i podczas ustawiania geometrii próbował gostek pochylić ale się nie dało

jutro jadę zamienić koła i zobaczę czy to wina felgi lub opony, choć wątpie

chyba trzeba będzie zostawić auto w serisie, choć nie lubię tego robić bo okazjue się że nagle jest 5 różnych rzeczy do roboty :/

 

zastanawiam się czy felgi nie za duże, bo mam 18' a opona 225/45 i często trze prawe koło o nadkole i ściera się opona na rancie

Edited by jarmen
Link to comment
Share on other sites

Jest pochylone po przywalił w krawężnik. Przecież ci to pisaliśmy :D .

Chcesz mieć pochylenie koła to rozwierć górny otwór dolnego mocowania amortyzatora - z otworu zrób fasolkę. Skorygujesz krzywą zwrotnicę. Najprościej i najtaniej.

 

A tak pozatym to masz pewnie skręcony dolny wahacz bo on rówież dostał. Musiałbyś go zdjąć i położyć na stole i ocenić czy nie buja się na mocowaniach.

Link to comment
Share on other sites

Dlatego ja ustawiam auto na kobyłkach, zdejmuję tylne koła, przykręcam tarcze hamulcowe nakrętkami na dystansach z rury półcalowej i przykladam poziomicę z odczytem kąta. Miałem 85 stopni na jednym i 89 na drugim kole. Auto może stać nieco krzywo więc kontrolny odczyt na klapie i zderzaku aby sprawdzić jaka jest nierówność względem podłoża - było 0.2 stopnia.

Na nowej zwrotnicy około tak samo stoją oba koła tj, ok. 90 stopni.

Jest to prosta metoda obarczona jakimś tam błędem ok. 0.5 może 1 stopnia, ale skuteczna, zwłaszcza że GC8 nie ma regulacji kąta nachylenia koła.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

po dłuższym czasie ... po spojrzeniach super mechaników i specjalistów .. postanowiłem sprawdzić czy aby felga nie jest krzywa i okazało się że jest jak cholera :D więc prostowanie i pomogło, wcześniej też łożysko trzeba było zrobić

wkońcu jest dobrze : )

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...