Skocz do zawartości

przeplywomierz wymaga rozgrzania do pracy - type r v5 my99


kons6

Rekomendowane odpowiedzi

przy niskiej temperaturze po uruchomieniu silnika zapala sie check engine z kodem przeplywomierza, silnik wymaga 2 tys obrotow do podtrzymania pracy przez jakas minute-dwie, pozniej check engine gasnie i sterowanie dawka paliwa dziala jak trzeba

 

czy to jest normalne, czy cos da wyczyszczenie stykow przeplywki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

przy niskiej temperaturze po uruchomieniu silnika zapala sie check engine z kodem przeplywomierza, silnik wymaga 2 tys obrotow do podtrzymania pracy przez jakas minute-dwie, pozniej check engine gasnie i sterowanie dawka paliwa dziala jak trzeba

 

czy to jest normalne, czy cos da wyczyszczenie stykow przeplywki?

 

Ja bym nie ryzykował i natychmiast pojechał do speca. "Zabawa" z przepływomierzem może skończyć się poważnym problemem - lepiej wydać osiem stów na nową przepływkę (jeśli to się okaże konieczne), niż samemu grzebać i potem wymieniać blok silnika :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy niskiej temperaturze po uruchomieniu silnika zapala sie check engine z kodem przeplywomierza, silnik wymaga 2 tys obrotow do podtrzymania pracy przez jakas minute-dwie, pozniej check engine gasnie i sterowanie dawka paliwa dziala jak trzeba

 

czy to jest normalne, czy cos da wyczyszczenie stykow przeplywki?

 

Ja bym nie ryzykował i natychmiast pojechał do speca. "Zabawa" z przepływomierzem może skończyć się poważnym problemem - lepiej wydać osiem stów na nową przepływkę (jeśli to się okaże konieczne), niż samemu grzebać i potem wymieniać blok silnika :evil:

 

to jest prawie nowa przepływka kupiona wiosną 2012 w ASO, zepsutą już przerobiłem - auto nie jechało od 4,5 tys obrotów, wymieniłem przepływkę następnego dnia

auto dosłownie po kilkudziesięciu sekundach rozgrzania jeździ bez zarzutu, jeżeli jest powyżej +10st, to problemu nie ma

 

myślę, że to coś z przewodami i obawiam się, że wymiana przepływki niczego nie zmieni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy niskiej temperaturze po uruchomieniu silnika zapala sie check engine z kodem przeplywomierza, silnik wymaga 2 tys obrotow do podtrzymania pracy przez jakas minute-dwie, pozniej check engine gasnie i sterowanie dawka paliwa dziala jak trzeba

 

czy to jest normalne, czy cos da wyczyszczenie stykow przeplywki?

 

Ja bym nie ryzykował i natychmiast pojechał do speca. "Zabawa" z przepływomierzem może skończyć się poważnym problemem - lepiej wydać osiem stów na nową przepływkę (jeśli to się okaże konieczne), niż samemu grzebać i potem wymieniać blok silnika :evil:

 

800zl za nowa przeplywke do Type R? Pokaz mi gdzie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływka wyjęta z czescią dolotu, wyczyszczona specjalnym sprayem,

zmieniony filtr powietrza (stary nie był zły ani brudny)

wszystko przechowane przez noc w temp +15

 

po założeniu rano problem bez zmian

 

teraz obstawiam przewody od przepływki do ecu

 

czy powodem może być akumulator :question:

 

włączyłem logowanie w ecumasterze, który mam wpięty:

- przy starcie bez błędu przepływomierza: obroty od razu rosną do ok. 1,5tys/min, napięcie z przepływomierza od razu wyższe niż 1,5V

- przy starcie z błędem: obroty przez jakąś sekundę są na poziomie 100-200/min, napięcie z przepływomierza 1,1-1,2V (nigdzie nie znalazłem dolnego napięcia granicznego włączającego CEL, ale wartości 1,1 - 1,2V mogą leżeć już poniżej tej granicy)

 

przy starcie z błędem napięcie akumulatora przed uruchomieniem rozrusznika: 10,5V

Edytowane przez kons6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy starcie z błędem napięcie akumulatora przed uruchomieniem rozrusznika: 10,5V

Napięcie na aku sporo za niskie IMHO. Próbowałeś z innym akumulatorem? Może dlatego potrzebne są dwie minuty "na gazie", żeby podładować napięcie do poziomu dającego poprawne odczyty z przepływki?

Edit: w sumie (o ile masz sprawne ładowanie) to głupotę walnąłem, bo zaraz po odpaleniu silnika powinno być już 14,x V. Ale tak czy siak spróbowałbym podmienić aku.

Edytowane przez mzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...