Jump to content

Dylematy wydechowe


Macjek
 Share

Recommended Posts

Cześć!

 

Kupiłem niedawno Imprezę 2.0 GX wagon z 2002 i już wszystko mi w niej gra oprócz wydechu.

 

Świeci się check engine i wywala błąd sondy lambda, ale najpierw muszę połatać cały układ, który wygląda następująco:

 

Kolektory OK, katalizator jakoś wygląda, rura pomiędzy katem a tłumikiem końcowym jest w najgorszym stanie i kilkadziesiąt centymetrów trzeba wstawić od nowa. Puszka końcowa jeszcze polata. Najtańszą opcją zaproponowaną mi przez speca od wydechów jest wspawanie kawałka rury odpowiedniej grubości tam, gdzie wydech wygląda źle, a potem zajęcie się sondą.

 

Chciałbym przejrzeć jeszcze allegro w poszukiwaniu alternatywnych rozwiązań, tj. kupienie używki lub zamiennika od kata aż do końca (włącznie z puszką końcową). Nie ukrywam, że mile widziana byłaby poprawa efektów dźwiękowych, ale w tym momencie nie mam ochoty i $$ aby bawić się w nierównoodległościowe kolektory.

 

Pytanie: czego mogę szukać na allegro, żeby pasowało? Czy tylko od 2.0 kombi dla Imprez II gen? Czy pasuje od sedana? Jakie części pasują z WRX lub STI w serii?

Może macie jakieś inne pomysły? Założenie jest takie, że ma być jak najbliżej oryginału, a jeśli głośniej to tylko trochę i bez wiadra z tyłu :)

 

Pozdro,

Maciek

Link to comment
Share on other sites

Macjek, Wiesz co...wydech w sedanie wolnossaku jak i wagonie będzie praktycznie identyczny...Chyba że różnić je będzie inwencja twórcza i fantazja poprzednich właścicieli :) Na pewno z wersji turbo czy to wrx czy sti będą większej średnicy...Jeśli chcesz tanio i po prostu żeby było to u tłumikarza wstaw jakąkolwiek rurę podobnej średnicy i zajmij sie sondą...Moja rada? W wydech warto zainwestować od razu i zrobić to profi bez nadmiernej oszczędności, która po prostu może się zemścić...Jeśli chcesz dźwięk- montuj kolektor- nie ma innego rozwiązania na boxer sound w wolnossaku...później puść prostą rurę(chyba że srodkowy jest w dobrym stanie to Go zostaw) i komorowy końcowy...ewentualnie końcowy przelot ale to będzie zuo w czystej postaci :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

WueM, dzięki za szybką odpowiedź. Chyba rzeczywiście połatam to co jest i zajmę się rzeczami ważnymi czyli sondą. Potem mogę sobie polować na allegro na jakąś ciekawą końcówkę albo cały układ.

 

Na razie znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/wydech-subaru-impreza ... 56486.html

 

Ale obawiam się, że tak szeroka końcówa będzie wyglądać po prostu śmiesznie, jak w 20-letnim civicu :]

 

M.

Link to comment
Share on other sites

Macjek, Czy ja wiem w mojej babci siedziała koncówka 100mm senki revo sport'a plus kolektor i gadało to całkiem całkiem...z resztą w którymś z Moich wątków jest próbka głosu :P

Aha...w razie czego to mam sprawną sondę...tylko nie wiem czy Tobie podpasuje...:)

Link to comment
Share on other sites

lucza, Sprzedałem... :roll: Kolega, który je kupił czyta forum od kilku lat ale się nie udzielał...Mam nadzieje a może nawet i przekonanie, że w nowym domq będzie "Jej" lepiej...A i nowy właściciel będzie projekt tylko rozwijał i korzystał z pomocy forum bo tu prawdziwa skarbnica...:P

A tak w ogóle to nie ma tam u Ciebie może suzuki wagon r+ w jdm'ie?? :mrgreen: a spróbuje zapytam a co :P

Link to comment
Share on other sites

lucza, łał...działasz...dzieki :) tego suzuki kei to na oczy wcześniej nie widziałem...ale to nie ta buda...a szkoda...chodzi o taki wynalazek co u nas wygląda opel agila i suzuki wagon r+ u japoniszów chyba taką samą nazwę nosi czyli wagon r+...jakbyś coś tam ustrzelił to może się zainteresuje jak by dograć transport...hmmm...aż się rozmarzyłem :P

 

-- Śr paź 31, 2012 11:48 pm --

 

I przepraszam autora wątku za zaśmiecanie Go...Reszte rozmowy lucza, będziemy prowadzic na PW...jestem na prawde zainteresowany takim wynalazkiem :)

Link to comment
Share on other sites

Cześć po kilkudniowej przerwie. Dyskutantom w temacie dziękuję za samodyscyplinę w offtopie :)

 

Okazało się, że wszystko od katalizatora do końca nadaje się do wymiany. Szukam różnych możliwości i poszukuję jak tutaj:

 

http://www.forum.sub...-gd-wolny-ssak/

 

ale zastanawiam się czy na przykład tłumik końcowy będzie pasować z GC albo z Forka 2.0. Mówię oczywiście o wersjach wolnossących, ponieważ chcę zachować oryginalną, lub zbliżoną do oryginalnej, średnicę wydechu. Ktoś ma jakiś pomysł? Trafia mnie, bo kupiłem furę i nie mogę jeździć...

M.

 

PS. Czy to ma szansę pasować? http://allegro.pl/subaru-impreza-kombi-2005-kompletny-wydech-i2732426995.html

Edited by Macjek
Link to comment
Share on other sites

"..Jeśli chcesz dźwięk- montuj kolektor- nie ma innego rozwiązania na boxer sound w wolnossaku.. icon_mrgreen.gif"

 

 

WueM, jestem świeży :) co byś w takim razie proponował do imprezy wolnossącej 2.0 ? kolektor od Legacy ?

 

Sorry najmocniej za odejście nieco od tematu, ale nie chciałem zaśmiecać i zakładać nowego wątku

Edited by wnuk
Link to comment
Share on other sites

lucza, wydech z linka, ktorego podałem jest do wersji 2.5 z 2005 roku i stąd moje wątpliwości.

 

Postanowiłem jednak zrobić wszystko za kolektorem na zamówienie + końcówka Proex. Niech już to będzie nowe jak mam tym autem polatać parę lat.

 

pozdro,

M.

Link to comment
Share on other sites

Macjek..bardzo słuszna decyzja...Zrób na zamówienie- najlepiej prosta rura tej samej średnicy....lub minimalnie większa :P

plus koncowy komorowy...bo na przelocie będzie strasznie darło...znaczy głośno będzie...Później jak znajdziesz okazję to zaopatrz się w KOMPLETNY kolektor z legacy antyka czyliz sondą i katalizatorem...i będziesz pan zadowolony....Także działaj...plan masz dobry...aha....tylko ładuj od razu nierdzewkę po całości :)

Link to comment
Share on other sites

tylko ładuj od razu nierdzewkę po całości :)

 

Dokładnie taki jest plan. Jeszcze raz - to jest Legazy/Outback 2.0 turbo 89-94, tak?

Jaka jest szansa dostac kolektor z tamtych lat w dobrym stanie? Na allegro to pewnie bardzo chodliwy towar. Ktoś to robił na zamówienie bądź są zamienniki w regularnej sprzedaży?

 

Wiem, kolejna porcja pytań i dzięki za już udzielone odpowiedzi.

M.

Link to comment
Share on other sites

KOLEKTOR JEST Z WOLNOSSAKA...NIE TURBO :mrgreen:

Możesz dorwać coś takiego i to kompletnego na szrotowni jeśli trafisz tam na jakiegoś legacy. Ewentualnie oczywiście portale aukcyjne wszelkiej maści...Tablica etc etc...Szukaj kompletnego kolektora czyli z sondą i katalizatorem....Z reguły będą one już nie co pordzewiałe z racji użytego do ich budowy materiału oraz rocznika...Ale da się jeszcze coś trafić w dobrym stanie...Aha....ktoś na forum robił taki kol.chyba w mg motorsport...Ale to są spore pieniązki....Robione też były rzeźby z seryjnym kolektorem...Jako takie gotowe zamienniki to tylko na ebay'u za oceanem(raczej) ale cena wtedy też nie zachwyca...Moje zdanie...Montuj kopletny kolektor z legacy antyka...dalej prosta rura i komorowy z gt'ka(np.) na końcu...bulgot będzie odpowiedni i...nie nadszarpniesz kieszeni...Sposób pewny i sprawdzony...nawet przeze mnie :-P

Edited by WueM
Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

Wracam do tematu, bo odebrałem wczoraj zrobione auto. Mam wycięty drugi katalizator i ten mini-tłumik środkowy, a wiec od pierwszego kata do tłumika końcowego biegnie rura z kwasówki. Końcowy to Proex robiony według wytycznych: cicho, głośniej przy bardziej agresywnej jeździe. Na postoju sobie bardzo przyjemnie i cicho chodzi, nawet z delikatnym bulgotem. Przy jednostajnej jeździe jest też do zniesienia i niezbyt głośno. Przy przyspieszaniu natomiast wydech jest naprawdę głośny i obawiam się, że na dłuższą metę to będzię uciążliwe.

 

Pytanie: jaka jest w tej konfiguracji najrozsądniejsza i najbardziej wydajna metoda wyciszenia wydechu? Czy mam rozebrać tego Proexa i napchać więcej wypełnienia? Jak bardzo skutecznie wyciszy wstawienie tłumika środkowego? A może jest jakieś inne rozwiązanie?

 

M.

Link to comment
Share on other sites

@mrowa, moze i racja, ale ja naprawde nie lubie jak dzwiek sugeruje wiecej niz silnik moze dac.

 

Kiedys latalem Suzuki Bandit 650, ktory grzmial na Leo Vince jak litrowy szatan a mial 78KM :] Wole tzw sleepery, czyli cicho i skutecznie ;)

 

Bede marudzil dalej i raportowal jak wrazenia w przyszlym tygodniu :)

 

M.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

sorki że wcinam się w temat, ale...

 

od niedawna też mam GX 2.0 N/A z seryjnym wydechem i chciałbym wiedzieć czy zmiana samego końcowego tłumika (np na jakiegoś remusa) "uwydatni bulgot boxera"??

 

z góry dzięki za odpowiedź...

Link to comment
Share on other sites

wslawex, pojezdzilem troche i jednak na razie nie zmieniam nic. Po wywaleniu srodkowego tlumika, drugiego kata i wstawieniu przelotu na tyl jest na pewno glosniej i na pewno czuc, ze nie jedzie R4, tylko coś fajnego. Nie jest to bulgot WRXa, ale jest fajne pulsowanie. Podejrzewam, ze sama końcowa pucha da podobny efekt, ale ciszej.

 

M.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...