Jump to content

Dodatkowe wskaźniki - co mierzą?


vielebny
 Share

Recommended Posts

A więc ciąg dalszy pytań pozakupowych:

 

Środkowy czujnik mierzy temperaturę oleju. Ale co oznaczają pozostałe? :) Będe bardzo wdzięczny za pomoc. Zdjęcie poniżej:

2c6f4cbda7492ce7m.jpg

 

Z góry dziękuję

Link to comment
Share on other sites

Lewy ciśnienie doładowania w at.

Prawy to prawdopodobnie ciśnienie oleju.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pomuki poleciały, ale rozwińmy temat: po lewej: gdy turbina nie pracuje wskazówka jest poniżej "0". Co więc jest mierzone w jednosktach CM/HG? A co oznacza KG/cm3? :) Nie jestem specjalistą od przeliczeń :)

 

Czy ktoś mi to wytłumaczy? :)

 

No i po prawej: od czego zalezy cisnienie oleju więc? :) Od obrotów?

Link to comment
Share on other sites

No i po prawej: od czego zalezy cisnienie oleju więc? Od obrotów?
Dokładnie - tu widać, że auta lubią wyższe obroty, bo smarowanie jest lepsze :]

 

Pomuki poleciały, ale rozwińmy temat: po lewej: gdy turbina nie pracuje wskazówka jest poniżej "0". Co więc jest mierzone w jednosktach CM/HG? A co oznacza KG/cm3? Nie jestem specjalistą od przeliczeń
Jak turbo nie dmucha, to się robi podciśnienie w dolocie.

 

Trochę dziwne te oznaczenia na wskaźniku (z punktu widzenia akademickiego), bo 76 cmHg, to ok. 1 at. Zakładając, że to jest na minusie, to byłoby bliskie próżni ;))

Przypuszczam, że wskazówka w dół za bardzo nie idzie, co?

 

 

A co oznacza KG/cm3?
To inaczej atmosfera techniczna --> at.
Co więc jest mierzone w jednosktach CM/HG?
centymetry słupa rtęci --> rozwinięcie jednostki wyrażonej w milimetrach słupa rtęci.

 

 

Polecam: Przelicznik ciśnień.

Link to comment
Share on other sites

Przypuszczam, że wskazówka w dół za bardzo nie idzie, co?

Idzie. Mam takie same (tylko białe) i przy hamowaniu silnikiem stoi pionowo w dół

 

Się człowiek uczy całe życie ;]

 

Na razie nie miałem maszyny z turbo, więc tym się usprawiedliwię ;)

Link to comment
Share on other sites

Przypuszczam, że wskazówka w dół za bardzo nie idzie, co?

Idzie. Mam takie same (tylko białe) i przy hamowaniu silnikiem stoi pionowo w dół

 

No własnie u mnie tez tak jest :) Czyli to jest miara podcisnienia w kolektorze dolotowym tak?

Link to comment
Share on other sites

No własnie u mnie tez tak jest Czyli to jest miara podcisnienia w kolektorze dolotowym tak?

Tak.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...