saszynski Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Witam. zakladam watek aby rozwiac pewne watpliwosci. wczoraj moj BE5 oblal test spalin. za duzo CO w spalinach... czyli za malo powietrza w stosunku do paliwa... (w okreslonym czasie) problemem nie jest sklad spalin, bo po dluzszej chwili spaliny sa super... czyli przeplywka dziala, kat dziala, pierwsza lambda ... no wlasnie... czy to moze byc przyczyna wydluzonego czasu stabilizacji skladu spalin? ze zajmuje mu to za duzo czasu.. myslalem, ze przyczyna byl blow off... ale po jego odlaczeniu jest tak samo a nawet gorzej, bo wlasnie 1 lambda szaleje... nie mam pod reka lamdaby zeby to sprawdzic... moze jakies sugestie co jeszcze moze nie banglac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vince_snd Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Jeszcze nie dogrzany w czasie badania układ wydechowy, w szczególności katalizator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Jeszcze nie dogrzany układ wydechowy, w szczególności katalizator. odpada... testy, ktore robie sa na dobrze dogrzanym kacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Na niskich wolnych, czy wysokich? Po jak duzo dluzszym czasie jest super? Katalizator fabryczny? -- środa, 11 lip 2012, 18:34 -- ale po jego odlaczeniu jest tak samo a nawet gorzej, bo wlasnie 1 lambda szaleje... Co znaczy "lambda szaleje"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Na niskich wolnych, czy wysokich?Po jak duzo dluzszym czasie jest super?Katalizator fabryczny? kat fabryczny - sprawny, na wolnych, po ok 30 sek od momentu puszczenia gazu z 2700rpm... Co znaczy "lambda szaleje"? sklad spalim igła za to lambda skacze od 0.7 do 1.5 powinno być od 0.97 do 1.03 ZTCP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 na wolnych,po ok 30 sek od momentu puszczenia gazu z 2700rpm... Rozumiem, ze na wolnych, ale pytalem, czy na niskich, czy wysokich Z Twojej odpowiedzi wnosze, ze na niskich wolnych. A jak na wysokich wolnych lambda sie zachowuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Rozumiem, ze na wolnych, ale pytalem, czy na niskich, czy wysokich Z Twojej odpowiedzi wnosze, ze na niskich wolnych. problem jest przy zejsciu z 2700 na 750 rpm... ustalenie stabilnego skladu zajmuje mu ok 30sekund... dużo za duzo... A jak na wysokich wolnych lambda sie zachowuje? po chwilce od wejscia na 2700 juz jest stabilny sklad. i zalicza przeglad... problem jest z CO... po wejsciu na 2700 rpm CO leci w kosmos zeby po chwili spaść do poziomy 0.25% i idzie w dół... po zwolnieniu gazu opada na 700 rpm , CO zas leci w kosmos na chwile i powoli opada do 0. w obu przypadkach lambda jest na poziomie 1.000-0.998-1.100 czyli w normie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 Moze jednak katalizator nie jest tak sprawny, jak Ci sie wydaje? Nie wiem - jesli mialbym cos zasugerowac, jesli do zadnych wnioskow nie dojdziesz sam - podjedz do STI Tuning, moze cos wymysla - jakies mozliwosci diagnostyki pewnie maja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 podjedz do STI Tuning, nie chce mi sie jechać ponad 200km na diagnoze... czekam az Dejw bedzie mial lambade do wrx'a albo legaca. wtedy mi ją przesle i sprawdze wtedy spaliny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 A może za dużo oleju w benzynie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Ok. problem rozwiazany... lambda A/F sensor i przeplywka zaklocaly sie wzajemnie... i tak: na IDLE: CO - 0.01% LAMBDA - 1.016 na 2750rpm: CO - 0.08% HC - 39ppm LAMBDA - 1.015 przeglad zabukowany na 5 wrzesnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 lambda A/F sensor i przeplywka zaklocaly sie wzajemnie... tak z ciekawosci - w jakim sensie sie zaklocaly? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2012 AMI, jak pracowaly razem to wartosci na analizatorze wygladaly jakby byl bez kata a mieszanka miala sklad 1:1... po wymianie lambdy na nowa i zlej przeplywce wartosci byly jeszcze gorsze... na idle pokazywal wyzsze wartosci jak na 2750rpm a na zlej lambdzie i dobrej przeplywce sklad dochodzil po dlugim czasie do normy dopiero po odlaczeniu lambdy i tylko na wolnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się