Skocz do zawartości

Tylny spoiler STi03


ks

Rekomendowane odpowiedzi

Tak ale na prostej własnosci dociskające spoilera są nieprzydatne.

Pozwolicie kochane że sie z przedmówcą nie zgodzę. Ja to jak finiszuje, jak już jestem na oststni prosty, przy ostatni "setce", to jak by nie "spojlery" to bym walnął któremś bokiem jak nic.

 

Siwy ospojlerowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Trudno jest mi mówić o konkretnych wartościach. Nie mogę też w przypadku STi 03 dokonać porównań, ponieważ duży spojler jest standardem.

Co natomiat można:

1. STi 02 ze spojlerem standardowym (patelnią) i dużym - róznice zauważalne od ok 150 km/godz. Powyżej 200 w szybkich zakrętach wyraźnie odczuwalne.

2. STi 03 / WRX (bez spojlera) - róznice są wyczuwalne juz od ok 100 km/godz (np. wrażliwość na wiatr boczny); znaczenie ma tu jednak także róznica w zawieszeniu, więc trudno jest dokłądnie ocenić wpływ spojlera.

3. STi 03 / STi 02 (z patelnią) - w szczególności przy wyższych prędkościach róznica jest b.znaczna; trzeba jednak pamiętać, że także tu pewne znaczenia ma modyfikacja zawieszenia, oraz aerodynamiki nadwozia.

 

Generalnie samochody standardowe mają raczej tendencję do generowania "up-force" - i tak np. Impreza GT przy 200 km/godz miała na tylnej osi 11kg (ówczesne Audi S3 : 31); stą wiele samochodów przy wyższych prędkościach staje się zbyt "lekkimi"

Ponieważ w aktualnym STi absolutnie nia mam tego odczucia zakładam, że jest przynajmniej neutralny - ale nie jest to stwierdzenie obiektywne, albowiem nie są mi znane pomiary w tym zakresie.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem , Hwojtek, 100 na godzine to normalka. Nie wiem, ile tam maxymalnie jezdza, ale mysle ze cos kolo 150 a nawet wiecej bedzie.

 

Myślę, że wątpię. Chociażby z tego powodu, że mam nieco pojęcia na temat tego co się dzieje na SJS...

Po wtóre, 150 to tak jak Kuba napisał - chyba na prostej startowej, na której generalnie dość trudno jest ocenić

 

dosc znaczne roznice w zachowaniu sie Imprez. Te bez spojlerow (rocznik 01) byly zdecydowanie bardziej nadsterowne, niz te ze spojlerami (tez 01).

 

Bo jako żywo nie zdarzyło mi się doświadczyc nadsterowności na asfalcie przy prędkości 150 km/h jadąc prosto.

No a jeśli miałbyś zamiar pakować się na małej pętli w winkle te 150 kmh... to żaden spoiler nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dosc znaczne roznice w zachowaniu sie Imprez. Te bez spojlerow (rocznik 01) byly zdecydowanie bardziej nadsterowne, niz te ze spojlerami (tez 01).

 

Bo jako żywo nie zdarzyło mi się doświadczyc nadsterowności na asfalcie przy prędkości 150 km/h jadąc prosto.

No a jeśli miałbyś zamiar pakować się na małej pętli w winkle te 150 kmh... to żaden spoiler nie pomoże.

 

Wojtek pomoże... jeżeli to spoiler zainstalowany w bolidzie F1 ;-)

 

A co do tych predkości, owszem wskaźniki w tych długich łukach na końcu prostej start-meta mogą pokazywać DUŻO przy ostrym napadaniu. Ale to nie ma nic wspólnego z przemieszczaniem się pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...