ks Opublikowano 2 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2003 czy dyrekcji wiadomo jaka, jezeli jakakolwiek, "downforce" generuje tylny spoiler w sti03? ...czy tez lepiej przerobic na latawiec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arno Opublikowano 2 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2003 Z opowiesci Panow co sie scigaja, wyciagam wniosek, ze cos takiego dziala powyzej predkosci dosc wysokich. Glownie jest to element ozdobny ( SIC!) To nie jest moje zdanie, bo sie na tym nie znam, a dwoch takich co sie scigali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 2 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2003 Bedac na SJSie widzialem dosc znaczne roznice w zachowaniu sie Imprez. Te bez spojlerow (rocznik 01) byly zdecydowanie bardziej nadsterowne, niz te ze spojlerami (tez 01). Wiec chyba raczje nie taka ozdoba... Pozdrawiam, TJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 2 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2003 Około 20 kg downforce przy 100 km/h. Coś szybko jeżdzą na SJS, Than;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks Opublikowano 2 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2003 dzieki Wojtek. czyli worek z cementem - zawsze cos. ... i tak nie zakladalem, ze bede mogl jezdzic w tunelach do gory nogami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 2 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2003 Owszem , Hwojtek, 100 na godzine to normalka. Nie wiem, ile tam maxymalnie jezdza, ale mysle ze cos kolo 150 a nawet wiecej bedzie. Pozdrawiam, TJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 2 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2003 ThanJu ja tam na budzikach więcej jak 140 nie widizałem poza oczywiście prostą start-meta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 2 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2003 Prosta to tez kawalek trasy, nie? 8) Pozdrawiam, TJ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 2 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2003 Tak ale na prostej własnosci dociskające spoilera są nieprzydatne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 2 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2003 Tak ale na prostej własnosci dociskające spoilera są nieprzydatne. Pozwolicie kochane że sie z przedmówcą nie zgodzę. Ja to jak finiszuje, jak już jestem na oststni prosty, przy ostatni "setce", to jak by nie "spojlery" to bym walnął któremś bokiem jak nic. Siwy ospojlerowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 2 Października 2003 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 2 Października 2003 Trudno jest mi mówić o konkretnych wartościach. Nie mogę też w przypadku STi 03 dokonać porównań, ponieważ duży spojler jest standardem. Co natomiat można: 1. STi 02 ze spojlerem standardowym (patelnią) i dużym - róznice zauważalne od ok 150 km/godz. Powyżej 200 w szybkich zakrętach wyraźnie odczuwalne. 2. STi 03 / WRX (bez spojlera) - róznice są wyczuwalne juz od ok 100 km/godz (np. wrażliwość na wiatr boczny); znaczenie ma tu jednak także róznica w zawieszeniu, więc trudno jest dokłądnie ocenić wpływ spojlera. 3. STi 03 / STi 02 (z patelnią) - w szczególności przy wyższych prędkościach róznica jest b.znaczna; trzeba jednak pamiętać, że także tu pewne znaczenia ma modyfikacja zawieszenia, oraz aerodynamiki nadwozia. Generalnie samochody standardowe mają raczej tendencję do generowania "up-force" - i tak np. Impreza GT przy 200 km/godz miała na tylnej osi 11kg (ówczesne Audi S3 : 31); stą wiele samochodów przy wyższych prędkościach staje się zbyt "lekkimi" Ponieważ w aktualnym STi absolutnie nia mam tego odczucia zakładam, że jest przynajmniej neutralny - ale nie jest to stwierdzenie obiektywne, albowiem nie są mi znane pomiary w tym zakresie. pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks Opublikowano 2 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2003 dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 2 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2003 dziekuje Niby to wygląda na pełnom kulturkie, ale jest beszczelnym nabijaniem sobie postów w celu awansowania w hierarchii forumowiczów ...amen..t. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks Opublikowano 2 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2003 rozgryzles mnie Waldus - mialem nadzieje ze nikt nie zauwazy. ok - niech admin wykasuje za kare 5...nie - 10! moich postow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arno Opublikowano 3 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2003 dzieki Wojtek. czyli worek z cementem - zawsze cos. ... i tak nie zakladalem, ze bede mogl jezdzic w tunelach do gory nogami. WOREK Z CEMENTEM 50 kg, man Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks Opublikowano 3 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2003 WOREK Z CEMENTEM 50 kg, man hmmm... a jak budowalem szambo to mi sie takie lekkie wydawaly! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 3 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2003 Dziękuję Dyrekcji za kolejny argument, żeby zmienić paskudny "średni" spoiler w GT na kawał uczciwego skrzydła wyglądającego jak z WRC ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hwojtek Opublikowano 3 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2003 Owszem , Hwojtek, 100 na godzine to normalka. Nie wiem, ile tam maxymalnie jezdza, ale mysle ze cos kolo 150 a nawet wiecej bedzie. Myślę, że wątpię. Chociażby z tego powodu, że mam nieco pojęcia na temat tego co się dzieje na SJS... Po wtóre, 150 to tak jak Kuba napisał - chyba na prostej startowej, na której generalnie dość trudno jest ocenić dosc znaczne roznice w zachowaniu sie Imprez. Te bez spojlerow (rocznik 01) byly zdecydowanie bardziej nadsterowne, niz te ze spojlerami (tez 01). Bo jako żywo nie zdarzyło mi się doświadczyc nadsterowności na asfalcie przy prędkości 150 km/h jadąc prosto. No a jeśli miałbyś zamiar pakować się na małej pętli w winkle te 150 kmh... to żaden spoiler nie pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 3 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2003 dosc znaczne roznice w zachowaniu sie Imprez. Te bez spojlerow (rocznik 01) byly zdecydowanie bardziej nadsterowne, niz te ze spojlerami (tez 01). Bo jako żywo nie zdarzyło mi się doświadczyc nadsterowności na asfalcie przy prędkości 150 km/h jadąc prosto. No a jeśli miałbyś zamiar pakować się na małej pętli w winkle te 150 kmh... to żaden spoiler nie pomoże. Wojtek pomoże... jeżeli to spoiler zainstalowany w bolidzie F1 ;-) A co do tych predkości, owszem wskaźniki w tych długich łukach na końcu prostej start-meta mogą pokazywać DUŻO przy ostrym napadaniu. Ale to nie ma nic wspólnego z przemieszczaniem się pojazdu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się