konik_80 Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 W zeszłym tygodniu nabyłem drugiego w swojej historii Legacy - tym razem 3.0RN i w Automacie. Przez tydzień zrobiłem nim około 600km i ku mojemu zdziwieniu miarka poziomu oleju (w silniku) przy kupnie była na maximum a teraz mam około 1/3 na bagnecie. Sprawdziłem czy nie ma gdzieś wycieków i nie ma, na niebiesko nie kopci nawet przy depnięciu. Końcówki wydechów nie są w dolnej części czarne i tłuste tylko suche. Pytanie do posiadaczy Subaru z silnikami 3.0 H6 czy takie zużycie oleju to norma czy nie bardzo? Dodam tylko, że przez te 600km trochę się "mocą" pobawiłem Mój dotychczasowy Legas 2.5 zużywał olej ale potrzebował max 0.5L na około 2000km przy dynamicznej jeździe, przy lekkiej wymagał dolewki około 1L pomiędzy wymianami - które robiłem co 10kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Pytanie do posiadaczy Subaru z silnikami 3.0 H6 czy takie zużycie oleju to norma czy nie bardzo? Dodam tylko, że przez te 600km trochę się "mocą" pobawiłem Chyba nie bardzo. Do mojego dolałem mniej niż 0,5 l pomiędzy wymianami, tj. w ciągu 15 kkm. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 u mnie to samo...H6 konsumuje znikome ilości (olej Motul 8100 Eco-nergy 5W-30) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik_80 Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 OK dzięki panowie za odpowiedzi. Nic, będę się musiał temu przyjrzeć - silnik pracuje poprawnie i nie wykazuje jakichkolwiek dziwnych objawów. Zamierzam zmienić olej i dalej obserwować co się dzieje. Fakt jest też taki, że za każdym razem jak sprawdzam miarkę to mam inny odczyt - w dodatku jedna strona bagnetu pokazuje 1/3 a druga 3/4 (auto na płaskim po nocy) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 konik_80, a nie włożyłeś odwrotnie bagnetu? Ma być dołem rysunku w kierunku przedniego zderzaka. Jest jeszcze taka opcja, że raz sprawdzałeś na ciepłym silniku, innym razem na zimnym - różnice są spore. Prawidłowy odczyt jest na ciepłym silniku. Trzeba tylko odczekać kilka minut, aż olej spłynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik_80 Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Przy kupnie sprawdziłem na ciepłym ale parę minut odstanym a każde kolejne na zimnym - może stąd takie rozbieżności - dzięki So What! za wskazówkę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdiiaga Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Nie przejmuj się zbytnio, taki urok tych silników. Przy takim poborze oleju jaki pisałeś to prawie normalka. Znajomy w H6 po przebiegu 180 kkm miał podobnie. On akurat znalazł złoty środek i przeszedł na dobrej jakości pół sysntetyk 10W 40. Jak ręką odjął, zużycie spadło niemal do połowy tego co piszesz. Możesz spróbować przy następnej wymianie i pokusić się o zakup dobrego jakościowo pół syntetyka 8) Pozdrowienia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Przy kupnie sprawdziłem na ciepłym ale parę minut odstanym a każde kolejne na zimnym - może stąd takie rozbieżności - dzięki So What! za wskazówkę! 2/3 na ciepłym to ok. 1/3-1/2 na zimnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik_80 Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Dzisiaj znalazłem chwilkę i zrobiłem to sprawdzenie na ciepłym - auto tym razem miało tył lekko w dół (nie było płasko) A miarka pokazała 3/4 poziomu - trochę mnie to uspokoiło. Musze sprawdzić jeszcze dokładnie na idealnie płaskiej powierzchni. -- So maja 05, 2012 6:20 pm -- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 konik_80, nie masz sie czym przejmować. U mnie w domu są dwa H6 i jedno nie wzięło przez 5 lat ani grama oleju, a drugie czasem sobie lyknie pól litra ;-) szczegolnie jak mówisz, ze trochę deptales, to wtedy wiecej zuzyje. Narazie sie nie martw, ustaw sobie komputer pokładowy żeby Ci co 1000km przypominał o sprawdzeniu oleju, w razie czego dolej, a tak po prostu przy następnym przeglądzie popros żeby na wszelki wypadek sprwadzili. :-) -- 7 maja 2012, o 19:13 -- I jak sprawdzasz i chcesz mieć 100% pewności to zawsze sprawdzaj w tym samym miejscu (garaż?). Ale tak jak mówię, nie ma co panikowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konik_80 Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Tak właśnie zamierzam zrobić - nie przejmować się ALE będę ten poziom monitorował - bo w końcu nowy nabytek. Bawię się trochę w mechanikę ale z takim zachowaniem poziomu oleju spotkałem się po raz pierwszy stąd pytanie na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się