Skocz do zawartości

GEOMETRIA W GC8


X69

Rekomendowane odpowiedzi

Nadejdzie niebawem czas ogarnąć geometrie w Śnieżynce (GC8 STi v3)

Na forum napisano na ten temat pewnie 100 a może i 200 stron. I w tym problem :mrgreen: Przebrnięcie przez te strony.... :roll: a do tego opinii jak dla mnie trochę zbyt dużo :shock: .

Znalazłem "generalne" ustawienia:

 

post-14782-135184467753_thumb.jpg

 

ale one też zostały obkontestowane :roll:

Zatem, czy można szanowne forum poprosić o jakieś sensowne i sprawdzone ustawienia geometrii w GC8?

Pomijam ustawienia książkowe-manual'owe, chodzi mi o ustawienia do upalania:

- asfalt,

- szuter.

 

Zdaje sobie sprawę że tak do końca to będe musiał trochę poeksperymentować z ustawieniami pod siebie, opony itp.. ale od czegoś chciałbym wyjść....

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X69, najczęściej polecane przy seryjnym zawiasie to:

Przód zbieżność 0

Przód kąty - max negatyw (czyli niewiele)

Tył - rozbieżny po 1mm na koło

 

Osobiście na takich ustawieniach jeździłem gdzie się dało, pojeżdżawki, wolne tory rallycross, szutrowe drogi i mnie takie ustawienia pasowały. Ale to był seryjny GTek z otwartym dyfrem przednim i słabiutką szperą z tyłu. Nie wiem na ile takie ustawienia zadziałają w STi

 

Aha, ktoś kiedyś radził na szybkie asfaltowe próby (Tor Poznań?) tył zrobić delikatnie zbieżny -> ma to zmniejszyć tendencję do nadsterowności przy dużych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pablonas, dzięki!!

muszę uściślić: na przodzie będą mocowania amortyzatorów z regulacją kątów. Zatem zakres regulacji pochylenia (camber) będzie większy + dojdzie regulacja wyprzedzenia sworznia (caster). Z tyłu będą śruby do regulacji pochylenia kół

Amortyzatory narazie seria, otwarty dyfrem przedni i visco w centralnym i z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja narazie walczę z odrestaurowaniem hamulców przednich i tylnych + upgrade do dwutłoczka tył - wybrałem wymianę kompletnych zwrotnic. Malowanie proszkowe, cynkowanie.....

Jak skończę zabawę, zamontuje i ustawię to podzielę się wrażeniami. Wygląda na to że rozbieżny tył z negatem to standart/norma/konieczność...

Co do przodu to zastanawiam się nad różnicami ustawienia negatu na mocowaniu piasty to amora vs. ustawienie na mocowaniu/poduszce amortyzatora. Wiem że różnice są...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Co do przodu to zastanawiam się nad różnicami ustawienia negatu na mocowaniu piasty to amora vs. ustawienie na mocowaniu/poduszce amortyzatora. Wiem że różnice są...

 

Podobnież śruby mimośrodowe często pękają. Na zagranicznych forach piszą by regulacyjną niefabryczną wsadzać na dole ,a górną fabryczną regulacyjną zostawiać na górze...

 

 

PS:

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1590221

Edytowane przez kaszlarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...