Skocz do zawartości

Skrzynia WRX 5MT


designer

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie siedzę i myślę co jest przyczyną tego że skrzynie w WRX-ach są papierowe? Naprawde jedynym lekarstwem jest wymiana calej skrzyni? Nie można jej rozebrać i czegoś tam w niej wymienić żeby dawała radę wiekszemu niutonowi i przyjmowała na klatę sporadyczne strzały np. z 5000 rpm? 8)

 

Słyszałem też, że można podobno wrzucić skrzynie od forestera 2,5xt? Bądź co bądź jest 2x tańsza od sti, tylko jak jest z jej wytrzymaloscią na takie "zabawy"? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia tak z WRXa jak i z Forestera jest dzielona ,,wzdłuż", a z STI New Age - poprzecznie...jest inna sztywność obudowy...

 

tak w skrócie - skrzynia 5MT chodzi dopóty, dopóki łożyska nie złapią trochę luzu po jakimś znacznym przebiegu, niedostatecznym smarowaniu, braku czy złej ilości oleju, wtedy wałki na których siedzą koła zębate się lekko rozchodzą i zaczyna się powolne mielenie, i przy ,, strzale " ze sprzęgła się coś musi urwać albo zmielić...

 

inspekcje skrzyni polegające na kontroli i ewentualnej wymianie łożysk przedłużą znacznie jej żywot, ale cudów nie ma, materiał i jego zmęczenia, konstrukcja i sposób użytkowania powodują, że prędzej czy później skrzynia 5MT się rozsypuje...

 

6MT ma dużo mocniejszą obudowę, większe i mocniejsze wałki i koła zębate, z tego powodu jest prawie ,, niezniszczalna", chociaż znam przypadki zamęczenia i tych skrzyń, ale to już ekstrema...

 

zmiana skrzyni z 5MT od WRXa na 5MT od Forstera jest tylko półśrodkiem, o połowę tańszym, ale tylko półśrodkiem... :(

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie w tych lepszych wersjach, o większej mocy fabrycznej są/były robione chyba z trochę lepszego materiału, ale moim skromnym zdaniem głównym problemem jest stosunkowo słaba obudowa, po napompowaniu motoru, zwiększeniu mocy i momentu, a robi to prawie każdy posiadacz Subaru, coś musi klęknąć...nie zapominajmy, że te wszystkie auta mają po 100, czy 200 tysięcy km, i nikt nimi tak naprawdę przez te ostatnie 8-10 czy więcej lat do kościoła ani po bułki nie jeździł, a jeżeli już, to tylko zajeżdżał tam po drodze... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taka inspekcja i wymiana łożysk powoduje, iż skrzynia jest przywrócona do stanu powiedzmy fabrycznego? Jakie są koszty takiej operacji +/-? I jak zwiększa się przez to jej wytrzymałość na zabawę? Zaznaczam, iż chodzi o sporadyczne, amatorskie strzały a nie upalanie non stop. Nie chce po prostu przed każdym startem zastanawiać się czy zmiele teraz skrzynie czy nie. Czy taka inspekcja poniekąd gwarantuje powiedzmy 100 tys bezproblemowego przebiegu skrzyni w użytkowaniu: 90% normalna jazda, 10% strzały i upalanie?

 

Moje wątpliwości biorą się stąd, iż jakis czas temu miałem okazje być przewiezionym ok 300 konnym GT-kiem i strzały urywały łeb, na Racelogicu kilka razy pod rząd wychodziło 4,5 czy 4,6 do 100 km/h. Co tam była za skrzynia nie wiem, ale nawet nie jęknęła. I ja tez tak chce :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, żeby wymiana łożysk i ogólna inspekcja spowodowała absolutną bezawaryjność skrzyni....

może przedłużyć jej życie, może na jakiś czas zwiększyć jej odporność na okazjonalne upalanie,

ale znam tylko dwa rodzaje skrzyń 5MT: te które już padły i te, które padną... :D

 

po prostu: Subaru Tak Ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie czy skrzynie w GT były jakieś mocniejsze?

 

gietek jest sporo lżejszy od niuejdża, co nie jest bez znaczenia

 

co wcale nie zwiększa wytrzymałości skrzyni, jedynie mniejszą wagą Gtka przedłuża czas do jej agonii...

ogólnie skrzynie 5MT od WRXa chyba od 05 czy 06 roku są podobno trochę mocniejsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie czy skrzynie w GT były jakieś mocniejsze?

 

gietek jest sporo lżejszy od niuejdża, co nie jest bez znaczenia

 

co wcale nie zwiększa wytrzymałości skrzyni, jedynie mniejszą wagą Gtka przedłuża czas do jej agonii...

ogólnie skrzynie 5MT od WRXa chyba od 05 czy 06 roku są podobno trochę mocniejsze...

 

Pasują p&p?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Type R/RA w 5 i 6 wersji ma podobno mocniejsza skrzynie niż poprzednie.

 

Obudowa na pewno jest mocniejsza w TY754VB..... w konfrontacji do starszych modeli <98r. gdzie była TY752VB.....

 

Prosze pokaż mi konkretnie jaka jest róznica w obudowie , oraz co wpływa na ogólną opinię że jest mocniejsza :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cofnęli Ci autoryzację i wykasowali pamięć, że pytasz mnie o różnice w budowie TY752/TY754 ?

 

:D:D:D

 

Wybacz, ale nie trawię retorycznych pytań.

 

Dane są ogólno-dostępne zarówno dla osób siedzących w temacie, jak i amatorów, którzy mają dostęp do google,

Np.: http://www.subarugears.com/index.html

 

 

Pozdr i Wesołych :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przy okazji chwilowego zaćmienia i pomysłu na swap na 6MT, w rozmowie z Markiem z MTS padło stwierdzenie że v. 5 i 6 miały mocniejsze skrzynie. Był nawet temat zamiany skrzyń z dopłatą, gdybym miał z piątki lub szóstki może bym niedługo jeździł na 6MT. Dlatego napisałem "podobno" :P . Z Markiem się nie dyskutuje, się słucha :wink: , przynajmniej taki lamer jak ja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że pytasz mnie o różnice w budowie TY752/TY754 ?

 

 

tak pytam dlaczego obudowa skrzyni 752/754 jest mocniejsza i co na to wpływa :roll:

Wybacz, ale nie trawię retorycznych pytań.

ale to nie było pytanie retoryczne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, to po co zmienili numer skrzyni? Tak dla jaj? :roll:

 

ja sie nie pytam o skrzynię a o obudowę, numery TY7 ... nie dotyczą obudowy , tylko całej skrzyni :roll: , jakie róznice w skrzyniach sa to ja dobrze wiem :P , pytam sie o różnicę w obudowach i związanym z tym potocznym mówieniem o mocniejszych obudowach , dlatego drązę ten temat bo może ktoś mnie uświadomi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit jaka jest w takim razie roznica w skrzyniach?

 

 

Prościej było chyba zadać pytanie , gdzie ich nie ma :wink: :mrgreen:

Tu masz z grubsza odpowiedź , oczywiscie to są tylko szczątkowe informacje, bo nie zawierają takich info jak różnic w sposobie podawania oleju itp.

http://www.gearhack.com/docs/Subaru%20T ... 0Chart.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie za sprawa innego polaczenia tak się utarło.

Ale podobno nie było to retoryczne pytanie :)

 

Napisz mistrzu jakie różnice są w środku, bo przełożenia te same. No chyba że to tajemnica zawodowa i trzeba wysłać sms :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie za sprawa innego polaczenia tak się utarło.

 

 

Ano właśnie , czyli wychodzi na to że urban legends :D

Napisz mistrzu jakie różnice są w środku, bo przełożenia te same

 

skrzynie 752 jak i 754 mogą miec zupełnie inne przełożenia :idea: o róznicach można mówić mając konkretne skrzynie , a nie same początkowe numery. Róznic jest naprawdę sporo, pomijając typ sprzęgła, jedne skrzynie maja wewnetrzną pompę oleju i inny system rozbryzgiwania oleju, drugie nie, inne synchro , inne wałki , jest tego sporo.

Ja mam swoje zdanie na temat wytrzymałości skrzyń biegów , ale pozwól że zachowam to dla siebie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...