Skocz do zawartości

STI check engine, brak kontroli trakcji, S# i cruise c...


aki001

Rekomendowane odpowiedzi

Dwa tygodnie nie miałem okazji pojeździć, zostawilem ją (go?) w ciepłym garazu, trochę po skosie, bo mam miejsce parkingowe gdzie stoję na pochylni jakieś 20 stopni, ale to chyba nie problem. Po odpaleniu zapiszczał dwa razy, check engine nie zgasł...

 

na desce rozdzielczej choinka:

dafota.2.6481330606667a.jpg.smfochasieWP_000471.jpg&th=7380

 

Świeci CEL, mryga crusie i (z różną częstotliwością - strasznie denerwujące). Nie da się przełączyć w S# (ani też ). Auto na stałe w trybie S. Trakcja wyłączona (to akurat nie przeszkadza :twisted: ). DCCD działa. Mocy nie stracił, ino wolę jeździć w S#...

 

W sobotę się przeturlam do jakiegoś beżowego subaru-ASO, ale może ktoś ma już pomysł co mogło wysiąść? Czujnik prędkości na którymś z kół? Auto stało ze skręconymi na maksa w prawo kołami przez cały ten czas... Wiem, że 2x go beżowy strażnik umył, ale chyba nie byłoby w stanie nic zepsuć, co?

 

-- Cz mar 01, 2012 4:08 pm --

 

...po napisaniu tego posta przypominało mi się, że zmieniałem dziś filtr i odpinałem przepływkę. Po złożeniu wszystkiego do przysłowiowej qpy, zapomniałem przepływki podłączyć. Pobiegłem więc do garażu to zrobić i... i nic. Nadal to samo. Żadnej różnicy.

 

Czy cała ta sytuacja mogła być spowodowana odpiętym przepływomierzem? I czy teraz muszę kasować błędy żeby wszystko wróciło do normy, czy po prostu po kilku odpaleniach samo minie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto przeszło w tryb awaryjny, brak możliwości przełaczania trybów jazdy, podjedz do ASO i niech tam go zresetują.Nic takiego się nie wydarzyło, a to że świeci moze być wynikiem odpiętej kosci od przepływki.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aki001, do czytania błędów nie potrzebujesz tactrixa. Wystarczy zwykły VAG KKL i programik np freessm (wyjdzie duuużo taniej). Odpięcie aku da radę, ale wtedy wykasujesz błędy, a może lepiej zobaczyć co było.

Błędy ecu możesz też "wymrugać" łącząc kabelki pod kolumną kierowniczą (no chyba, że w STi MY08 to nie działa - nie wiem nie sprawdzałem ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aki001, do czytania błędów nie potrzebujesz tactrixa. Wystarczy zwykły VAG KKL i programik np freessm (wyjdzie duuużo taniej). Odpięcie aku da radę, ale wtedy wykasujesz błędy, a może lepiej zobaczyć co było.

Błędy ecu możesz też "wymrugać" łącząc kabelki pod kolumną kierowniczą (no chyba, że w STi MY08 to nie działa - nie wiem nie sprawdzałem ;) ).

zdaje się, że myk z kabelkami nie działa w newagach (wydaje mi się że trzeba było spiąć czarne kostki pod deską rozdzielczą żeby wymrugać błędy a w newage jest tylko jedna czarna kostka :wink: )

co do kabla ja mam VAG KKL i mogę nie tylko czytać błędy i logować ale i wgrywać mapy więc zakres funkcjonalności jak w tactrix ale za cenę 60 PLN :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacool, możesz wgrywać mapy KKLem Nie próbowałem, ale podobno nie jest to wykonalne. Z ROMraidera to robisz?

do MY08? :shock:

 

Chłopie wyjeździłeś ponad 1100 paliwa za 260USD przy takich kosztach błedy ecu to pikuś

tru... ale mimo wszystko siara trochę, bo jak coś się wysra, to trzeba auto do serwisu odstawić, a za bardzo nie wierzę w kompetencję beżowych ASO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za bardzo nie wierzę w kompetencję beżowych ASO

 

Nie znam tamtejszych realiów, ale to wygląda na błahy problem może nie zepsują nic. Nie zastanawiałeś się co zrobisz jak (tfu tfu) wydmuchnie Ci uszczelkę albo pęknie coś poważniejszego, a bądź co bądź w Twoim modelu to się zdarza :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacool, możesz wgrywać mapy KKLem :?: Nie próbowałem, ale podobno nie jest to wykonalne. Z ROMraidera to robisz?

słyszałem sprzeczne opinie na ten temat i postanowiłem sprawdzić i w moim modelu działa idealnie, może to kwestia sterowników kabla.

używam ECU flash

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

check zniknął... jak dobrze licze, pięć odpaleń silnika po poprawieniu usterki (tzn. po podpięciu przepływki). I jednak myliłem się pisząc na początku, że nie stracił nic na mocy - teraz aż miło pojeździć :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...