Irpac Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Czy ktoś montował może do OBK oponki w rozmiarze 215/65R16? Czy nic nie będzie obcierać, na standardowych felgach ET48? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Kolega jeździ OBK MY 08 i widziałem, że ma letnie 215/65 R16. Dużo miejsca dookoła w nadkolu zostaje i fajnie wygląda i wysoki jest. Ja się zastanawiam nad założeniem zimówki w tym rozmiarze do siebie MY00 tylko nie wiem, czy nie odczuję spadku mocy (koło większe o 21mm), czy w nadkolu zostanie wystarczająco miejsca (głównie z tyłu) oraz, że przekroczę ten niby dopuszczalny próg 1,5% większego kola na"+" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 28 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2013 Czy ten próg zmian to nie jest czasem 2%? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irpac Opublikowano 29 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2013 Ten próg 2% to jest chyba taki umowny, dla wszystkich samochodów, a w praktyce bywa różnie. Niektóre przyjmą więcej (terenówki), a niektóre nawet mniej. Teoretycznie powinien bowiem zostać jakiś zapas, choćby po to by zmieścić łańcuchy śniegowe. Poza tym opona 215/65R16 jest tylko o 1% większa niż rozmiar 225/55R17, który jest oryginalnym rozmiarem w werjach US, a przecież nadkola i konstrukcja zawieszenia jest taka sama w US i EU. Z tyłu i przy ustawieniu na wprost nie powinno nic się dziać, ale obawiam się o maksymalny skręt kół, czy przypadkiem nie będą obcierać o nadkole z przodu. Dlatego liczę na opinię, kogoś kto jeździł na takich kołach, nie tylko na wprost i po równej drodze, by mieć pewność, że w każdych warunkach będzie OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz-B Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 (edytowane) toyo open country 215/65/16 na 8" feldze et 42 bodajże bez problemów 225/55/17 też bez problemów wchodziło ale w II gen na feldze 8,5" przy maks skręcie tarło o plastik nadkola w III gen nie ma problemu żadnego Edytowane 30 Października 2013 przez Bartosz-B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 (edytowane) @Bartosz-B - nie czuć znacznego spadku przyspieszenia na większym obwodzie koła? Ja mam teraz 225/5 R16, na takich jeździła poprzednia właścicielka, fekga oryginalna 6,5" z ET48. Przy max skręcie ociera o osłonę silnika w miejscu jej mocowania do podłużnicy. Jak założę 216/65 to auto pójdzie do góry o 1,5 cm bo 225/55 < (o 11mm) 215/60 < (o 22mm) 215/65. Edytowane 30 Października 2013 przez Paweł951 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz-B Opublikowano 30 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2013 Nie czuć znacznego spadku przyspieszenia na większym obwodzie koła? przy 250KM nie w 2,5 raczej tak ale to ze względu na szeroki kapeć bo federal 225 jest szerszy od falkena 225 o jakieś 2cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zibi07 Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Dziwne że macie tylko jeden rozmiar homoloowany. Ja użytkuje swój Subaru Outback 2,0D - 2010 od nowosci na oponach: letnie : 18" - 235/55 zimowe: 17" - 235/65 i nie nie mam zadnych problemow homologacyjnych. Fakt ze użytkuję samochód w Szwajcari ale tutejsze przepisy i badania techniczne sa znacznie ostrzejsze od przepisów w krajach UE. Samochod serwisuje w autoryzowanej sieci Subaru i gdyby były jakiekolwiek problemy od razu zostalbym przes Subaru uprzedzony. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irpac Opublikowano 15 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2013 Właśnie do mojego OBK MY07 założyłem nowiutkie zimówki w rozmiarze 215/65R16 i mogę powiedzieć, że pasują idealnie. Wręcz różnica w stosunku do oryginalnych 215/55R17 jest gołym okiem trudna do zauważenia i mieści się w różnicy w wysokości bieżnika opony nowej i używanej. Należy bowiem pamiętać, że teoretyczne wyliczenia średnic na podstawie rozmiaru opony są mocno przybliżone i mogą różnić się w zależności od producenta i modelu opony. Dla porządku dodam, że letnie miałem Brigestone, a teraz zamontowałem Continentale. No i muszę powiedzieć, że różnica pomiędzy oponami R16, a R17 jest wyraźnie zauważalna. Teraz jeździ się bardziej komfortowo (znacznie lepiej tłumione są np.nierówności kostki brukowej), ale też z drugiej strony czuć różnicę przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów. Oczywiście to nic odkrywczego i można się było tego spodziewać, ale nie sądziłem, że będzie to tak wyraźnie odczuwalne. Tak czy inaczej koła pasują i jestem zadowolony z efektu. Teraz czekam na śnieg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 16 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 zimowe: 17" - 235/65 chyba się pomyliłeś w rozmiarze. Wątpię żeby takie opony weszły bez obcierania. 18" - 235/55 homologacja w PL ( w DE jest taka sama ) to 225/60/17 oraz 235/45/18. założyłem nowiutkie zimówki w rozmiarze 215/65R16 mam podobnie tyle że 17". Na autostradę i 160/180km/h to średnio się nadają ale na śniegu zachowują się idealnie. Kwestia tylko kto do czego używa OBK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się