Skocz do zawartości

Dziwna wartosc doładowania turbo


ADK90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Dziś jadąc rano do pracy przy temperaturze powietrza -25`C i przejechaniu ponad 20km zauważyłem na wskaźniku ze turbo dziwnie pompuje. Podczas doładowania wskazówka pokazywała prawie 1bar i spadało do 0.8bara po czym znów na 1 bara i tak kilka razy falowało. Auto nie jest modzone nic ma tylko wydech 3''.

Czym to możne być spowodowane?

 

Dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wlasnego, zeszlorocznego doswiadczenia napisze, jak w szkocji przymrozilo jak nigdy.... pewnej nocy nawet -8 bylo :twisted:

 

okazalo sie ze mialem wezyki z pcv i ze wzgledu na roznice temperatur po prostu sie zatkaly....

najlepiej wymien na silikonowe i obserwuj dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wlasnego, zeszlorocznego doswiadczenia napisze, jak w szkocji przymrozilo jak nigdy.... pewnej nocy nawet -8 bylo :twisted:

 

okazalo sie ze mialem wezyki z pcv i ze wzgledu na roznice temperatur po prostu sie zatkaly....

najlepiej wymien na silikonowe i obserwuj dalej

 

 

 

 

-8 :idea: my tu w pl marzymy o takiej temperaturce :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem teraz jak jechalem z pracy odpalilem samochod przed wyjazdem na 15min i pozniej przejechalem moze z 10km i na wskazniku byla normalna wartosc. pompa paliwa to walbro 255. Wezyki podcisnienia sa silikonowe. Jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytania:

1) czy doładowanie faluje przy pełnym wciśnięciu gazu, na pół gazie, czy nie ma znaczenia?

2) czy na 4-5 biegu faluje bardziej? znajdź kawałek "autostrady" i sprawdź

3) czy po uwalnianiu wydechu była robiona korekta mapy?

 

 

Ja miałem coś takiego rok temu. Falowanie doładowanie było straszne i mega odczuwalne. Skończyło się na korekcie mapy, od tego czasu mam wymieniony aktuator i skorygowaną mapę, ale na tak dużych mrozach nie testowałem. Wydaje się jednak być całkiem ok.

 

Nieszczelności to jedno, twardość aktuatora / dokręcenie śrubki na nim to drugie, mapa to trzecie. Tyle moich pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... pewnej nocy nawet -8 bylo :twisted:

 

:shock: To upały tam macie, ja rano wstałem i było - 24 na termometrze w samochodzie :lol:

to bylo rok temu... teraz w nocy ledwie -1.... :P a dzis w ciagu dnia 5 na plusie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech zrobiony przez poprzedniego wlasciciela i szczerze nie wiem czy byl robiony remap. Katalizator jest i od niego jest wydech.

 

Wartosc doladowania falowala przy prawie wcisnietym pedale reczej nie do konca. A co do 4 i 5 biegu nie wiem. Nie mam w okolicy zadnej "autostrady" niestety zeby sprawdzic. Ale dziwne jest to ze samochod stal cala noc w blaszaku przejechalem z 20km i zaczelo tak nim szarpac a stojac caly dzien na mrozie i po kawalku drogi bylo juz ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj. Sprawdz wężyki podciśnienia. Jeśli masz seryjne to w którymś mógła zrobić się mała dziurka, pęknięcie. Weź każdy mały wężyk i oglądnij go dokładnie. Zwłaszcza te po lewej stronie intercoolera od strony turbiny. Ale te wężyki koło zaworu upustowego także. Moim zdaniem na 99% to któryś wężyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wezyki od turbo zostaly zmienione jeszcze za czasow poprzedniego wlasciciela na silikonowe niebieskie. Ale od zaworu upostowego jest seryjny i do niego zostal wpiety czujnik. Nie ogladalem ich ale turbo teraz pompuje normalnie. Jutro sprawdze jak to jest jak bede w stanie.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal autogeje ja wywaliłem już 2 z 4 w ciągu roku bo się spaliły albo bzdury pokazują a 3 tez już się szykuje (jaja były jak mi ni z tego ni z owego przy normalnym wyprzedzaniu zaczął 2 bary pokazywać :mrgreen::mrgreen: -> szybki telefon do Jako, podłączenie kompa już w domu zrobienie loga i kamień z serca i zero wiary w jego wskazania). Masz do kogo podjechać i kablem zlogowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć czy masz już konkretną przyczynę falowania?

Bo ja dziś zauważyłem podobne objawy, na 5 biegu w zakresie 3500-4000 obrotów przy delikatnym przyspieszaniu faluje doładowanie i jest to odczuwalne przy jeździe.

Jeśli rozwiązałeś problem to proszę podziel się info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo

 

wyczyść restryktor., uszczelnij wężyki od turbo do trójnika do gruchy do solenoidu. siliconowe przewody to żadne rozwiązanie bo po nagrzaniu i przy prawie 1 bar puchną i powietrze potrafi przejść obok restryktora tak jak to było u mnie

 

podłącz logger romraider i zrób log

 

u mnie tak to szalało

 

 

grafboost1.png

matrixboost1.png

i mapy

wgtarget.png

 

pozdrawiam

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...