Skocz do zawartości

co sie dzieje?


bart1000

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie do kogos kto sie zna...

A wiec podczas ostrego startu na mokrej nawierzchni (strzal ze sprzegla),

tyl auta buksujac wpada w drgania, ktore jesli nie odpuszcze gazu przechodza po chwili na

caly samochod, jezeli odpuszcze gaz i kola zlapia przyczepnosc i wtedy wcisne na maxa juz nic sie nie dzieje, dodam ze objaw ten wystepuje tylko na mokrej nawierznich, na suchym i na sniegu zadnych wibracji nie ma... Dziwne jest tez to ze jesli zaczne sie nawet na mokrym krecic w miejscu wokol wlasnej osi lub poprostu jezdzic bokiem to tez zadych drgan nie ma, wystepuja one tylko podczas ostregu startu na wprost, o co w tym chodzi???czy tak juz jest czy jednak trzeba sie tym martwic bo cos za chwile powie papa ??:roll:

W sumie to w mojej hondzie fwd byl dokladnie taki sam objaw, podczas ostrego ruszania na mokrym przod auta wpadal w wibracje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

What is wheel hop?

My front/rear end goes "whump whump whump" when I launch. What's going on?

 

This is generally wheel hop, also known as a convenient automatic windsheild wiper activation feature. Both AWD and FWD DSMs apparantly suffer from this, in proportion to other mods; FWDs tend towards front wheel hop, AWDs prefer rear hop.

 

Not really caused by wheels bouncing, wheel hop occurs when the tires are getting/loosing grip in rapid sucession. Wheel hop tends to stress transmissions, differentials and other driveline components quite badly, as described in this post by John Werner. It has also been posted that the majority of center differential failures are directly related to wheel hop. Slicks, stiff suspensions, hard launches and burnouts promote wheel hop, and the resulting driveline failures.

 

Those who suffer from wheel hop should read Mark Purney's page on reducing wheel hop. Mark's solution (provided by Road Race Engineering) involves filling the stock engine mounts with polyurethane rubber to make them stronger.

 

Other FWD solutions include: equal tire pressures (left to right), lower tire pressures, softer suspension, a front sway bar (not strut tower brace) and less drastic launch techniques. AWD solutions include: equal tire pressures, softer suspension, and less drastic launch techniques.

 

Also look at This post by Scott Willard, which describes his experience with a loose driveshaft striking the bottom of his car. This is not the same as wheel hop but has the same symptoms - he describes a test to differentiate between the two conditions. AWD cars which exhibit a thumping from the rear are likely to have this problem, which is caused by worn carrier bearings. The solution to this problem is listed on the FAQ Locator; the $5.00 Carrier Bearing Fix page has the details.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wibracje pochodza od opon, zaleza od marki i modelu ogumienia, stopnia zuzycia, itp. To jest normalne. Nienormalne jest ze buksuje tylko tyl, jezdzilem roznymi subarkami i na mokrej nwierzchni przy starcie przyczepnosc tracil jedynie Sti, i to wszystkie cztery kola. W zadnym subaru nie bylo tak by tyl krecil a przod nie, radze sprawdzic wiskoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie napisalem ze tyl tylko krecil bo kreca sie na 100% wszystkie 4 kola

ale w te wibracje wpada tyl (dopiero jak nie odpuszcze to wtedy i przod dolacza ale to zdecydowanie pozniej i jak nie odpuszcze gazu), zreszta to sie zgdadza z tym co zacytowal RadRSTI

AWDs prefer rear hop.

 

Opony to sottozero, na suchym to nie wystepuje ani na sniegu.

Nie pamietam za bardzo jak bylo na letnich P zero ale wydaje mi sie ze na mokrym to zjawisko jesli sie pojawialo to napewno nie z taka sila, a na suchym tak jak i na zimowych bylo OK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...