blasterpl Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Powoli składam kola letnie ( mam felgi 17-tki szer 7.5 cala)auto GT-ek i w związku z tym mam kilka pytań odnośnie komfortu jazdy,głównie chodzi mi o ciąganie autem na boki na naszych zkoleinowanych drogach: 1.Czy i jeśli tak to jaka jest różnica miedzy wysokością opony 45 a 50 przy szerokości 205 2.Czy nie będzie problemu z założeniem opony 205 na taka felgę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Profil opony jest to stosunek wysokości opony do jej szerokości.Więc większy wpływ na jazdę w koleinach będzie miała szerokość opony,natomiast niższy profil pogorszy tłumienie drgań. proste:1 cal=2,5cm czyli 25mm 7,5 cala=187,5mm a szerokość opony podawana jest w milimetrach np 195,205 Co nie oznacza,że opon 205 nie da się założyć na felgi 7,5 i na niech jeździć :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blasterpl Opublikowano 21 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Pawlo20 wiem co to jest profil opony ,moje pytanie dotyczy różnicy w jeździe pomiędzy profilem 45 a 50.Pytam tez o montaż bo zakładałem 205/55/16 na felgę 7cali i był problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Pawlo20 wiem co to jest profil opony ,moje pytanie dotyczy różnicy w jeździe pomiędzy profilem 45 a 50.Pytam tez o montaż bo zakładałem 205/55/16 na felgę 7cali i był problem. Wszystko napisałem.Czytaj,a nie wyrywaj z kontekstu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skiba STI Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Pawlo20 wiem co to jest profil opony ,moje pytanie dotyczy różnicy w jeździe pomiędzy profilem 45 a 50.Pytam tez o montaż bo zakładałem 205/55/16 na felgę 7cali i był problem. Nie powinieneś odczuć różnicy. Pamiętaj, że musisz zachować tą samą średnicę koła, bo bedziesz miał przekłamania prędkości. Jest sporo programów przeliczających rozmiar opon. Niektóre z nich nawet to obrazują. "Wygoogluj" sobie -tyre size calculator - jeden z nich: http://www.willtheyfit.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Może tak: jeśli założysz ZNACZNIE szerszą oponę na węższą felgę,to może Ci trochę "zwinąć" boki opon(boczne partie opony będą mniej przylegać do nawierzchni)a to na pewno pogorszy przyczepność,to moja subiektywna teoria.Proszę mnie nie banować :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audiocars Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Pawlo20 wiem co to jest profil opony ,moje pytanie dotyczy różnicy w jeździe pomiędzy profilem 45 a 50.Pytam tez o montaż bo zakładałem 205/55/16 na felgę 7cali i był problem. A z czym byl problem?? Ja golfie cabrio na felge 9 cali mam naciagnieta opone 195/45/17 i ani z zalozeniem ani z jazda problemow niema. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skiba STI Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Pawlo20 wiem co to jest profil opony ,moje pytanie dotyczy różnicy w jeździe pomiędzy profilem 45 a 50.Pytam tez o montaż bo zakładałem 205/55/16 na felgę 7cali i był problem. A z czym byl problem?? Ja golfie cabrio na felge 9 cali mam naciagnieta opone 195/45/17 i ani z zalozeniem ani z jazda problemow niema. Tu chodzi o profil i czy opona nie będzie za szeroka a nie o naciąg. Miałem 245/35/20 na 9.5" i też było ok (dla mnie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blasterpl Opublikowano 22 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 A z czym byl problem?? Ja golfie cabrio na felge 9 cali mam naciągnięta oponę 195/45/17 i ani z założeniem ani z jazda problemów niema. Zapewniam cie ze przy takim zestawie był problem z założeniem opon na felgi.Bez uciekania się do "sztuczek" 8) nie założysz(nie napompujesz) takiej opony. A wracając do sedna sprawy interesuje mnie tylko czy i jeśli tak to jaka jest różnica w komforcie jazdy(konkretnie chodzi mi o ciąganie autem na boki przy jeździe po koleinach) na profilu 45 versus 50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_z Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 blasterpl, różnica w komforcie między profilem 45 a 50 przy szerokości 205 jest odczuwalna. Ale na zachowanie auta w koleinach wiekszy wpływ ma szerokość opony, więc przy 205 praktycznie nie ma tematu... Przy profilu 45 kiespko jest z pokonywaniem nierówności prostopadłych, na których auto dość mocno podskakuje. Ja w GT miałem seryjne 205/50/16 (chyba najlepszy kompromis), 205/55/16 (balonik dobry na zimę) i teraz na lato mam 205/45/17 na felgach od WRX '04. Ten ostatni rozmiar zachowuje oryginalna średnicę, więc nie powinien wpływać na osiągi. Ale gdybym miał wybierać jeszcze raz, to już raczej 215/45/17. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawlo20 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 blasterpl, różnica w komforcie między profilem 45 a 50 przy szerokości 205 jest odczuwalna. Ale na zachowanie auta w koleinach wiekszy wpływ ma szerokość opony, więc przy 205 praktycznie nie ma tematu... Przy profilu 45 kiespko jest z pokonywaniem nierówności prostopadłych, na których auto dość mocno podskakuje. Ja w GT miałem seryjne 205/50/16 (chyba najlepszy kompromis), 205/55/16 (balonik dobry na zimę) i teraz na lato mam 205/45/17 na felgach od WRX '04. Ten ostatni rozmiar zachowuje oryginalna średnicę, więc nie powinien wpływać na osiągi. Ale gdybym miał wybierać jeszcze raz, to już raczej 215/45/17. Ja mu to już napisałem :!: ,ale gdzie tam,grochem o ścianę... :wink: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blasterpl Opublikowano 22 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Czyli przy moich założeniach(osiągi nie istotne,ważny komfort) będę optował za profilem 50.Czepielem się tak tego profilu bo miałem okazje pojeździć GT na kolach 235/35-18 (na fotce Impreza w środku) i to była masakra,nie można autem trafić w drogę nawet na prostej.I nie wiedziałem co ma większy wpływ na takie zachowanie szerokość czy wysokość opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się