alepka Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Podpiąłem ostaniu auto pod OBD w celu rutynowej diagnostyki. Wyskoczyły mi dwa banki 1 i 3. Na moje oko 1 to sonda przed katalizatorem szerokopasmowa, a bank 3 to sonda za katalizatorem. Czy ktoś mógłby to potwierdzić lub ewentualnie wyjaśnić o co chodzi? Auto to Legacy 2.0 NA 2004 137KM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
house_1 Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Bank to rząd cylindrów. Olej Bank 3 Intersuje cię bank 1 O2 sensor 1 i 2 (regulująca i kontrolna katalizatora) Link to comment Share on other sites More sharing options...
alepka Posted November 30, 2011 Author Share Posted November 30, 2011 No jednak ciekawy jestem czego tyczy się LONGFT3 i SHRTF3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
subleo Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 No jednak ciekawy jestem czego tyczy się LONGFT3 i SHRTF3 LONGFT3 - czas wtrysku paliwa (wartość wolno-zmienna uczona na podstawie stanu silnika, oleju itd.) SHRTF3 - korekta czasu wtrysku paliwa +/- N% (wartość szybko-zmienna obliczana na bieżąco na podstawie danych z sondy) Link to comment Share on other sites More sharing options...
alepka Posted November 30, 2011 Author Share Posted November 30, 2011 No jednak ciekawy jestem czego tyczy się LONGFT3 i SHRTF3 LONGFT3 - czas wtrysku paliwa (wartość wolno-zmienna uczona na podstawie stanu silnika, oleju itd.) SHRTF3 - korekta czasu wtrysku paliwa +/- N% (wartość szybko-zmienna obliczana na bieżąco na podstawie danych z sondy) no ok tylko że są dwa banki 1 i 3. 1 jest dla szerokopasmowej sondy tej przed katalizatorem i to wg korekt z banku 1 są ustawiane korekty długie i krótkie czasu wtrysku. Bank 3 nie mam pojęcia do czego służy a chciałbym się dowiedzieć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
subleo Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 no ok tylko że są dwa banki 1 i 3. 1 jest dla szerokopasmowej sondy tej przed katalizatorem i to wg korekt z banku 1 są ustawiane korekty długie i krótkie czasu wtrysku. Bank 3 nie mam pojęcia do czego służy a chciałbym się dowiedzieć. A czy nie jest tak, że są to dwa alternatywne zestawy parametrów pracy przy różnym obciążeniu (np. na biegu jałowym oraz podczas jazdy)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now