Skocz do zawartości

Skok temperatury


Wito

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Mam mały problem. Mianowicie, gdy samochód stoi na wolnych obrotach temparatura jest ok, ale gdy jade to wskazówka podchodzi do przedostatniej kreski i spada, po podłączeniu pod komputer temperatura utrzymuje się ok 90 stopni ale czasem rosnie do 97 i spada, podpowiemze czasem jest tak ze na komputerze temp rosła ale wskazówka stala dobrze... chłodnice wymienialem 9 miesiecy temu. jest chyba szczelna płynu jest duzo chłodnica jest ciepła. Czy to dobre parametry ?

 

pilnie prosze o jakies wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystko jest niby ok. chłodnica, chyba ze ma jakies mini peknięcie, którego jeszcze nie zdiagnozowałem, jest ok.

Dzis zauwazyłem ze jak sie załącza wentylator to strasznie rzęzi jakby cos się zacierało w nim... strasznie głosny jest, zamówiłem juz czujnik temperatury płynu na jutro ale cos mi sie wydaje ze wentylator bedzie do wymiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś, co to za samochód (uzupełnij sobie może profil, nie będzie pytań w przyszłości), ale przynajmniej w części Imprez wskazówka temperatury stoi w miejscu jeśli temperatura mieści się w zakresie 70-100 stopni. Zapewne, żeby "nie martwić kierowcy", paranoja... Jeśli czasem się podnosi, to już jest dość ciepło Twemu autku. Kawałek serwisówki:

viewtopic.php?p=1332314#p1332314

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto to subaru impreza wrx, troche pomodyfikowany, duzo wieksza moc niz seria. ok 310ps.

No własnie ja wiem ze cały czas wskazówka powinna stac w miejscu bo tak własnie stała ale po podłączeniu do komputera zczytywał temperature max do 97 stopni wiec nie wiem o co chodzi... dzisiaj przyjdzie czujnik i ten wentylator wiec mam nadzieje ze znajdziemy rozwiązanie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto to subaru impreza wrx

 

z którym silnikiem - EJ205 (2L) czy EJ255 (2,5L) ? Jak ten drugi to z dużym prawdopodobieństwem można założyć UPG.

97C to jeszcze żadna tragedia, to że wskazówka stoi a faktycznie temperatura idzie do góry to również nic dziwnego, te wskaźniki są baaaardzo orientacyjne i nie szczególnie precyzyjne. Ale...jak wskazówka wędruje w okolice czerwonego pola to nie jest dobrze.

 

Tak, czy siak test CO2 bym zrobił, kosztuje grosze a jest pierwszym drogowskazem do określenie źródła problemu "temperaturowego".

Jeżeli to silnik 2,5L to uważaj, bo ta jednostka musi trzymać ograniczenia (ryzy) temperaturowe !

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest silnik 2 litrowy. Wskazówka raz stoi raz idzie do góry i spada ale martwi mnie to po prostu ze nigdy tak nie było i od paru dni tak sie dzieje, na czeerwone pole to jeszcze daleka droga.

A mozesz mi wytłumaczyc jak sie robi ten test CO2 ? na czym on polega dokładnie rzecz biorąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wito,

polega na sprawdzenie, czy w układzie płynu chłodzącego nie ma CO2, co świadczyłoby o "ruchniętej" uszczelce pod głowicą i o dostawania się spalin do układu chłodzenia.

 

A robi się to odpowiednim testerem. Podjedź do ASO albo nie-ASO i zażycz sobie takie testu.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...