jaacek Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Witam wszystkich, jesetm nowym użytkownikiem forum chciałem zaczerpnąc rady Szukam dobrego i solidnego zawieszenia do STI. Mam kilka typów na oku Tein, K-sport oraz kilka mniej znanych dostępnych na alelgro. Wiem że kazdy użytkownik ma różne opiinie ale mam nadzieje że polecicie mi coś dobrego. Auto to (Impreza Sti pro-drive 2004) uzywane własciwie do jazdy w weekend na pojeżdżawki własciwie nie używam go do zwykłej jazdy, więc zawieszenie może być mocno wyczynowe. Z góry dziękuje za odpowiedz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 zawieszenie może być mocno wyczynowe. :arrow: proflex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Szukam dobrego i solidnego zawieszenia do STI. a jeśli ma być w miarę uniwersalne i trwałe , to odpowiednik serii w postaci KYB Ultra SR + do tego niższe sztywniejsze sprężyny (np.Eibach)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 K-sport oraz kilka mniej znanych dostępnych na alelgro Wykresl sobie od razu te z listy, a najlepiej posluchaj Carlosa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolomeo Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 chętnie podłączę się do pytania ... jeżdżę na Tein SS i strasznie wkurza mnie to niewybieranie dziur naszych polskich dróg ... Dźwięk dobijania zawieszenia jest co najmniej nieprzyjemny, nie mówiąc już o ciężkim życiu kielichów. Dzisiaj ustawiłem go na max twardy, może to zredukuje te stuki w jakimś stopniu, ale chodzi mi już po głowie jakiś czas pytanie o inną zawiechę. Auto służy mi także weekendowo i może być twardo, ale wydaje mi się że ten Tein nie radzi sobie jakoś specjalnie z naszymi nawierzchniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaacek Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 No ja się właśnie zastanawiam nad Tein Super Street, albo Mono Flex (to już podobno PRO), a jak SS sie spawuje na torze jest duża różnica w stosunku do serii, ja auta używam głównie na pojeżdżawki więc sprawa wybierania dziur jest drugorzędna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 bartolomeo: wytłumacz proszę jak może być jednocześnie twardo i wybierać dobrze dziury/nierówności. jaacek: żadne z tych zawieszeń, które wymieniłeś nie jest pro. Za 5-6 tys złotych nie ma szans żeby kupić coś lepszego niż tajwański bubel. Prawda jest taka, że na nasze drogi w Subaru najfajniejsze jest zawieszenie od STi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaacek Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 No tak, ale nie sztuka kupić zawias za 11K, ja mam seryjne zawieszenie STI i nie jestem z niego jakoś wybitnie zadowolony, pozatym że tylne amory mają fabryczną wade i stukają, chce kupić dobre zawieszenie które poprawi prowadzenie samochodu wybieranie dziur i komfort nie ma żadnego znaczenia. raison : słyszałem dużo pozytywnych opinni o zawieszeniach Tein, czemu uważasz że to bubel?? to co w takim razie można do STI zamontować żeby poprawić własności trakcyjne ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 U mnie tylne amortyzatory STi wytrzymały 100k km. Teraz mam ich złote odpowiedniki i są jak najbardziej ok. Tein SS również Ci się rozleci na naszych drogach poczytaj trochę opinie użytkowników na forum. Bubel to ogólne określenie na zawieszenia z tego przedziału cenowego bo czy to będzie Tein czy Ksport czy inny HKS to jest ta sama jakość a raczej niewielka jej ilość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 TEIN SS , sporo osób z Niego korzysta, opinie są delikatnie mówiąc rozbieżne - jest to mało "odporny" zawias który nie wytrzymuje zbyt długo. TEIN MonoFlex to zawias teoretycznie tylko torowy, na bardzo gładkie i równe nawierzchnie, jeszcze mniej wytrzymały od SS zapomnij o gwintach za 3-7k pln , szkoda zdrowia... ...a może zabieramy się do sprawy od pupy strony... dobry zawias to sprawny amotryzator i dobra sprężyna , dobrana geometria, ew grubsze stabilizatory, ALK , poliuretanowe elemnety zawieszenia.... i umiejętności aby z tego korzystać... można pokusić się o Proflexa evo 2 , evo 3 - Teina Ngrupowego , Ohlinsa, Reigera może jakieś HP Sporting - ale może nie tu jest problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 No tak, ale nie sztuka kupić zawias za 11K Jeśli nie chcesz co najmniej tyle przeznaczyć , to zapomnij o zawiasie który działa na polskich drogach :roll: ja mam seryjne zawieszenie STI i nie jestem z niego jakoś wybitnie zadowolony co Ci w nim przeszkadza ? pozatym że tylne amory mają fabryczną wade i stukają, to sie je wymienia, lub z takimi jeździ chce kupić dobre zawieszenie które poprawi prowadzenie samochodu wybieranie dziur i komfort nie ma żadnego znaczenia. to przygotuj 11k > i na rok, dwa, masz spokój pod warunkiem regularnego serwisowania, co najmniej raz w roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolomeo Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 bartolomeo: wytłumacz proszę jak może być jednocześnie twardo i wybierać dobrze dziury/nierówności. Nie może, ale na ustawieniu najtwardszym najmniej dobija. Czyli: na najtwardszym nie dobija ale koła tracą kontakt z asfaltem i auto skacze jakby jechało po jakimś separatorze, a na bardziej miękkim jest na odwrót. Reasumując, najlepiej jest bardziej się wykosztować i kupić coś od 11k < jak radzi Carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz-B Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 ściągnij sobie JP jakieś używki z górnej półki http://category.auctions.yahoo.co.jp/list/%E3%82%B5%E3%82%B9%E3%83%9A%E3%83%B3%E3%82%B7%E3%83%A7%E3%83%B3%E3%82%AD%E3%83%83%E3%83%88%EF%BC%88%E4%B8%80%E5%BC%8F%EF%BC%89-%E3%82%B9%E3%83%90%E3%83%AB%E7%94%A8-%E3%82%B5%E3%82%B9%E3%83%9A%E3%83%B3%E3%82%B7%E3%83%A7%E3%83%B3-%E3%83%91%E3%83%BC%E3%83%84-%E8%87%AA%E5%8B%95%E8%BB%8A-%E3%82%AA%E3%83%BC%E3%83%88%E3%83%90%E3%82%A4/2084198589/?fr=auc-prop&tab_ex=commerce&p=%E3%82%B5%E3%82%B9%E3%83%9A%E3%83%B3%E3%82%B7%E3%83%A7%E3%83%B3%E3%82%AD%E3%83%83%E3%83%88%EF%BC%88%E4%B8%80%E5%BC%8F%EF%BC%89 ewentualnie można poszukać w UK tam też powinien być spory wybór. Ale żeby od razu z 11k startować :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 jak się chce mieć "profi" to niestety robią się koszta, a tak za przeproszeniem 11k to bardzo umowny zakres kosztowy , mocno "od". ...jacek a co poza pukaniem dolega temu zawieszeniu? W jakich warunkach i miejscach się nie sprawdza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 ściągnij sobie JP jakieś używki z górnej półki http://category.auctions.yahoo.co.jp/list/%E3%82%B5%E3%82%B9%E3%83%9A%E3%83%B3%E3%82%B7%E3%83%A7%E3%83%B3%E3%82%AD%E3%83%83%E3%83%88%EF%BC%88%E4%B8%80%E5%BC%8F%EF%BC%89-%E3%82%B9%E3%83%90%E3%83%AB%E7%94%A8-%E3%82%B5%E3%82%B9%E3%83%9A%E3%83%B3%E3%82%B7%E3%83%A7%E3%83%B3-%E3%83%91%E3%83%BC%E3%83%84-%E8%87%AA%E5%8B%95%E8%BB%8A-%E3%82%AA%E3%83%BC%E3%83%88%E3%83%90%E3%82%A4/2084198589/?fr=auc-prop&tab_ex=commerce&p=%E3%82%B5%E3%82%B9%E3%83%9A%E3%83%B3%E3%82%B7%E3%83%A7%E3%83%B3%E3%82%AD%E3%83%83%E3%83%88%EF%BC%88%E4%B8%80%E5%BC%8F%EF%BC%89ewentualnie można poszukać w UK tam też powinien być spory wybór. Ale żeby od razu z 11k startować :roll: Pozwole sie nie zgodzić , kupowanie tego typu zawieszenia używanego, to totalna loteria, + najczęsicej brak serwisu w Polsce, pooglądałem sobie tą strone, i jedynie co mi przyszło do głowy co by można tak kupić to to :arrow: http://page21.auctions.yahoo.co.jp/jp/a ... j146734091 tylko że wychodzi ok 10 000 zł + transport + cło + VAT , czyli na moje oko min. 14k , a kupowanie zawiasu typu zero sports, tein, hks i innych badziewi , naprawde mija sie z celem :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolomeo Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Zastanawiam się właśnie nad powrotem do seryjnego zawieszenia. Czytałem na forum o warsztatach zajmujących się niwelowaniem tych stuków. Oczywiście trzeba do nich co jakiś czas jeździć, ale zawsze to lepsze niż nic Napisz jaacek, co jeszcze przeszkadza Ci w ori zawieszeniu BTW, w Japonii nawet w aukcjach mają gęsto o_O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaacek Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Pukanie to tak naprawdę najmniejszy problem, może źle to napisałem, bo nie wszyscy mnie zrozumieli, moje auto robi 5000km rocznie 40% z tego to tor 15% szuter 30% śnieg i lód ,a 15% to polskie drogi. Seryjne zawieszenie się nie sprawdza wogóle na torze!! za bardzo się wygina. Jeździłem wrxem dużo słabszym z lepszym zawieszeiem i na torze zabawa była duzo lepsza stąd zacząłem się rozglądać za lepszym Całe zawieszenie mam poskręcane na poliuretanach, auta używam w 100% do sportu i zabawy i uwierzcie seryjne zawieszenie tu się słabo sprawdza, każdy kto kiedykolwiek jeździł na torze wie OCB! fakt seryjne zawieszenie dobre do użytku auta 20% zabawa 80% jazda na codzień jest wytrzymałe bo od 1,5 roku jest bezproblemowe i ostatnio mierzone mają 76% tył 65% przód sprawnosci!!! bartolomeo, to może chcesz się zamienić??! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Pukanie to tak naprawdę najmniejszy problem, może źle to napisałem, bo nie wszyscy mnie zrozumieli, moje auto robi 5000km rocznie 40% z tego to tor 15% szuter 30% śnieg i lód ,a 15% to polskie drogi. Seryjne zawieszenie się nie sprawdza wogóle na torze!! za bardzo się wygina. Jeździłem wrxem dużo słabszym z lepszym zawieszeiem i na torze zabawa była duzo lepsza stąd zacząłem się rozglądać za lepszym Całe zawieszenie mam poskręcane na poliuretanach, auta używam w 100% do sportu i zabawy i uwierzcie seryjne zawieszenie tu się słabo sprawdza, każdy kto kiedykolwiek jeździł na torze wie OCB! fakt seryjne zawieszenie dobre do użytku auta 20% zabawa 80% jazda na codzień jest wytrzymałe bo od 1,5 roku jest bezproblemowe i ostatnio mierzone mają 76% tył 65% przód sprawnosci!!! bartolomeo, to może chcesz się zamienić??! No to rzeczywiście , to zmienia postać rzeczy troche :roll: , jeśli auto tylko do zabawy, to seryjny zawias jest miękki i rzeczywiście sie wygina, ale i na to są jakieś sposoby, wymiana na spręzyny eibach czy prodrive ( jeden ciort ) , obniża Ci sie środek cięzkości, i do tego grubsze stabilizatory + odp. geometria , i powinno byc dużo dużo lepiej. Jęsli natomiast , ścigasz sie na nierównych torach, lotniskach, pamietaj że jak kupisz np. Monoflexa, bedzię tragedia , w większości przypadków to są zawieszenia torowe, i sprawdzają sie na Poznaniu czy Ułęzu, natomiast Nmp , czy Kielce ( troche mniej ) są bardziej nierówne i moze być duży problem z przyczepnoscia :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartolomeo Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 bartolomeo, to może chcesz się zamienić??! Dzięki za propozycję, ale jak będę wymieniał to raczej na nówkę Ma ktoś może namiary na PW na jakiś warsztat który dobrze by skompletował i złożył takie zawieszenie? (mam na myśli ori STi plus inne sprężyny i geometria pod to) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmunt3waza Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 ja sobie przez pomylke zamontowalem do wrx kyb ultra sr z sti i po roku jazdy po polskich drogach, i im wieksze dziury tym szybciej, na testerze wywalilo mi wszystkie po 83 procent. tyle co od razu po montazu zajebiscie jak na polskie drogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 na testerze wywalilo mi wszystkie po 83 procent. tyle co od razu po montazu Co oczywiscie zupelnie nic nie oznacza, bo te testy mozna sobie z grubsza w... buty wsadzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmunt3waza Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 niby tak AMI. mowie orientacyjno-informacyjnie. ale wszystkie inne jakie mialem wczesniej tracily po 30 40 procent, szczegolnie z przodu. sa tacy co barburke jechali na teinie za 20k i po przejezdzie byl do wy... niczego, a kyb 2 lata gdzie po oesach szutrowych okolo 2kkm plus do jazdy na codzien i jeszcze byla w granicach dopuszczenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 ja sobie przez pomylke zamontowalem do wrx kyb ultra sr z sti i po roku jazdy po polskich drogach, i im wieksze dziury tym szybciej, na testerze wywalilo mi wszystkie po 83 procent. tyle co od razu po montazu zajebiscie jak na polskie drogi. Czy była z tym jakaś rzeźba, czy montaż bez problemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszk Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 ja sobie przez pomylke zamontowalem do wrx kyb ultra sr z sti i po roku jazdy po polskich drogach, i im wieksze dziury tym szybciej, na testerze wywalilo mi wszystkie po 83 procent. tyle co od razu po montazu zajebiscie jak na polskie drogi. Czy była z tym jakaś rzeźba, czy montaż bez problemu? podepne sie pod watek: roznia sie czyms KYB Ultra SR do WRX lub do STI? w nie-ASO sa do kupienia takie i takie i zastanawiam sie czy jest roznica jakie wsadzi sie do WRXa? mam teraz w WRXie kombi zawieszenie od STI (amory i sprezyny) i tradycyjnie zaczyna stukac wiec zastanawiam sie czy wymieniac i do ktorych amorow podejda sprezyny od STI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 . różnią ultra sr do sti , masz odwróconą sztycę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się