Skocz do zawartości

Jak wykręcić śrubę, której urwała się główka?


Subaru_Forester

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem sprawdzić czy nie mam luzów na śrubach, które trzymają siłowniki klapy bagażnika...i jedną urwałem :evil:

Są już tak stare i słabe, że dosłownie od razu ten łepek odpadł, jak tylko lekko chciałem go dokręcić. Jak teraz wykręcić tę śrube :roll: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są takie przyrządy do wykręcania . Są podobne do gwintownika ale maja lewy gwint . Nawiercasz mały otwór i wkręcasz jak gwintownik . Moze jednak rozwiercić na większy otwór ?

 

-- 15 sie 2011, o 15:53 --

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chęci mam, zdolności...cóż, nie robiłem czegoś takiego, ale ogólnie ogarniam sprawy techniczne, wiertarkę mam ale bez wierteł do metalu - mogę kupić.

 

Myślę, że dowiem się ile w warsztacie chcieliby za coś takiego. Jeśli więcej niż 50 zł, to zrobię to sam.

 

Dzięki grizus :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz przyłożyć trochę większą nakrętkę, przyspawać ją migomatem do resztek gwintu...

Myślisz, że facet nie posiadający wierteł do metalu będzie miał migomat :mrgreen: ?

 

Subaru_Forester, ja sobie poradziłem tak: wywierciłem dziurkę w śrubie, "wziobałem" w nią mały śrubokręt i... ostrożnie wykręciłem. Ale fakt, nie była zapieczona, skorodowana itp. BTW takiej jakości są śruby mocujące panele pod podłogą w legacu :evil:, że po trzech latach, przy próbie odkręcenia urywają im się łepki.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi urwały się śruby od osłony silnika.

Kupiłem te wykrętaki na alledrogo, wywierciłem otwory, wkręcam i po dwóch obrotach przeszły do historii.

Fakt, że te śruby są strasznie zapieczone ale za dobre narzędzia trzeba dobrze zapłacić, to jest poprostu chińszczyzna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest to zbyt trudna operacja musisz posiadać

1. Trochę chęci

2. Trochę zdolności

3. Wiertarkę + odpowiednie wiertło

4. Takie coś http://allegro.pl/wykretaki-do-zerwanych-srub-lewy-gwint-5-el-zestaw-i1761552459.html

 

Dobrze by bylo rozwiercac te urwana srube centrycznie do rdzenia.

Do tego trzeba sobie zrobic ..... metalowy klocek z otworkiem odrobine wiekszym niz pierwsze wiertlo.

Nie glupim pomyslem jest zeszlifowanie urwanej sruby aby wiertlo nie "uciekalo" na boki..

 

Generalnie sprawa jest prosta, ale wszystko jest proste gdy sie wie jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że facet nie posiadający wierteł do metalu będzie miał migomat ?

 

myślę, że facet który nie ma wierteł do metalu ani migomatu, w końcu pojedzie i tak ze swoim problemem do warsztatu i wtedy błyśnie inwencją mówiąc mechanikowi co ma zrobić :P:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru_Forester, mozesz zrobic naciecie na srubie i wykrecic plaskim srubokretem. Naciecie powinno byc zrobione albo wygietym brzeszczotem, pilniczkiem albo mala tarcza, zeby nie uszkodzic okolicy lba. Ja do tego uzywam dremela z wyjechana prawie do konca tarcza. Mozesz tez sprobowac kleju strukturalnego i dokleic... cokowiek, co zdolasz chwycic. Pytanie jak mocno siedzi sruba.

 

Oczywiscie rozwiertak i migomat tez zadziala. Nawet zwykle wiertło do metalu. Najwyzej uderz na poczatek punktakiem, zeby zrobic wglebienie na srodku zeby sie wiertlo nie slizgalo.

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emotorsport, tu nie ma nic do smiacia, kleilem czesci klejami strukturalnymi i naprawde sa zaskakujaco mocne. fakt, ze powierzchni troche potrzeba (ze dwa mm kwadrat), ale podejrzewam, ze jezeli sruba nie jest zapieczona, daloby rade. Spekuluje oczywiscie, uzywalem kleju do innych zadan. Ale kopara mi opadla.

Z tym, ze kleje sa trudno dostepne, ja kleilem 3M EPX DP410.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emotorsport, tu nie ma nic do smiacia, kleilem czesci klejami strukturalnymi i naprawde sa zaskakujaco mocne. fakt, ze powierzchni troche potrzeba (ze dwa mm kwadrat), ale podejrzewam, ze jezeli sruba nie jest zapieczona, daloby rade. Spekuluje oczywiscie, uzywalem kleju do innych zadan. Ale kopara mi opadla.

Z tym, ze kleje sa trudno dostepne, ja kleilem 3M EPX DP410.

 

nie neguję, jak ma się dostęp do profesjonalnej chemii, na pewno można dużo dziwnych rzeczy zrobić.... :) , ale czymś kupionym w praktikerze chyba nie bardzo.... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru_Forester, Podjedź do jakiegoś zakładu ślusarskiego i Ci to naprawią . Narzędzia (bez wiertaki)będą kosztować z 30 zł . Kombinowanie w otworze , gdzie obok moze uszkodzić lakier jest sporym ryzykiem - nie warto się tym zajmować i kupować narzędzi na jeden raz . Spawanie w lakierowanej części karoserii moze sporo kosztować . Jeśli byś potrzebował jeszcze jakieś narzędzia do tej operacji to wyjdzie majatek :wink: Zrobisz jak zechcesz . :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobał mi się wątek zakładu czy uda mi się trafić w środek :lol:

 

Ogólnie problem jest pewnie taki, że ta śruba ma może 6,7 mm. Pewnie zrobię tak, że podjadę do jakiegoś zakładu.

 

Dzięki za tyle informacji. Może kiedyś, jak będę w sytuacji podbramkowej, będę mógł ją wykorzystać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emotorsport, tu nie ma nic do smiacia, kleilem czesci klejami strukturalnymi i naprawde sa zaskakujaco mocne. fakt, ze powierzchni troche potrzeba (ze dwa mm kwadrat), ale podejrzewam, ze jezeli sruba nie jest zapieczona, daloby rade. Spekuluje oczywiscie, uzywalem kleju do innych zadan. Ale kopara mi opadla.

Z tym, ze kleje sa trudno dostepne, ja kleilem 3M EPX DP410.

 

przepraszam ale kolega bajki opowiada.

To juz nawet doswiadczenia nie trzeba.... wystarczy popatrzec w spec tego kleju i moment sie zastanowic.

 

No chyba ze sie wierzy reklamom w ktorych cos tam jest przyklejone do dachu samochodu i auto na tym czyms spokojnie "dynda" sobie podczepione do ramienia dzwigu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...