Jump to content

homologacja FIA


yakuza144
 Share

Recommended Posts

Witam. Czy ktoś posiada wiedzę na temat Imprez GC homologowanych w A-grupie? Wiem że były takie wersje, lecz nie wiem czy były one budowane na zwykłej GC 2.0 Turbo, czy też były to wersje R, RA.

 

O P1 wiem, ale mnie interesuje głównie buda w sedanie.

 

Oczywiście jeżeli ktoś posiada i byłby w stanie udostępnić to proszę o PW, albo i tutaj.

 

pozdrawiam

 

Homologację gr.A Sierry Cosworth również przyjmę :)

Link to comment
Share on other sites

yakuza144, podejrzewam, ze oficjalna lista FIA wszystkich homologowanych samochodow moze byc pomocna? ;-)

 

http://www.fia.com/sport/Homologations/homol_vehicles.html

 

Akurat te listy mam już w większości na kompie.

 

Tu jest lista wykasłych homologacji, czyli jak mniewam, tu powinna być pozycja z A-grupową Imprezą. Nic takiego jednak nie udało mi się znaleźć

 

>>http://www.pzm.pl/userfiles/2010-pliki/Samochody/Homologacje/HomologatedForms_SortedByMake_Model_2010.pdf <<

 

Premo, dzięki za link :)

Link to comment
Share on other sites

w homologacji raczej tego nie znajdziesz.

tak naprawde homologacja raczej utrudnia niż pomaga w budowie auta, jeśli to ma być dobrze i tanio. no i o ile nie planujesz startów w gsmp albo rsmp w grupie aut historycznych trzymanie sie homologacji jest bez sensu.

Link to comment
Share on other sites

Powiem szczerze że pełnokrwista rajdówka grupy A zawsze była moim marzeniem. Oczywiście okazjonalnie chciałbym napewno startować w różnego typu imprezach, jednak myślę że jest to zbyt odległa przyszłość, aby o niej pisać :)

 

Krist, możesz rozwinąć? :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Powiem szczerze że pełnokrwista rajdówka grupy A zawsze była moim marzeniem. :

 

Moim też ale powiem tak:

widzisz te czerwone, niebieskie, żółte przełączniczki na środkowym panelu?

 

web.jpg?ver=12714522500001

 

Więc jeden kosztuje 87 funtów + VAT a to pierdułki. Wszystko do tego auta kosztuje tyle, że chyba lepiej się nazywać Bill Gates żeby samemu to wybudować. Olej Homologacje bo im bliżej będziesz seryjnego RA tym łatwiej będzie zrobić z tego samochód którym można startować w np RSMP w klasykach.

Jak chcesz robić auto na pojeżdzawki żeby babcia naklepała Lancerom to inna sprawa. Wtedy trzeba budować tak żeby jak najmniej zgadzało się z homologacją :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Krist, możesz rozwinąć?

 

homologacja to tak naprawde zbiór zakazów, przykład który znam z homologacji cinquecento, ręczny hydrauliczny był homologowany tylko jako wajcha pozioma, podciągany jak zwykły ręczny na linke. pionowy ciągnięty do siebie jest dużo wygodniejszy i tańszy w budowie, w dodatku to lepszy w użyciu, ale jak chcesz mieć czystą a grupe musisz robić podciągany do góry. i tak ze wszystkim prawie jest, dlatego o ile nie planujesz startów w zawodach organizowanych wg regulaminów FIA nie zawracaj sobie głowy homologacja tylko buduj tak żeby było dobrze

Link to comment
Share on other sites

potwierdzam, ze jesli nie ma to byc samochod do startow wg regulaminow FIA, tylko jakies pojezdzawki, to nalezy olac homologacje. Dla przykladu takie Saxo - w homologacji sa hamulce z tarczami 266mm ale tylko na zaciskach Girling (czy jakos tak) - spotykane w Pugach 405, w kazdym razie na allegro tylko jakies rupiecie sprzed 20 lat albo nowki po 500zl za zacisk. Podczas gdy tarcze 266 sa tez w Xsarze i C4, gdzie komplet uzywanych, ale 2x mlodszych niz najmlodsze Saxo, zaciskow mozna miec za 200zeta, a pasuja plug'n'play.

Link to comment
Share on other sites

Szukaj, szukaj sam chętnie poczytam :mrgreen:

 

 

 

yakuza144 RA jeździ naprawde bardzo fajnie... ale krótko. Niestety grubo upalane szybko umiera.

Masz jakieś doświadczenie w jeżdzeniu czy dopiero będziesz się uczył?

To ważne bo dla mnie do nauki RA było za mocne, dużo więcej nauczyłem się forkiem ST/b.

 

Budowa fajnie jeżdzącej Gc8 RA to jakieś 50tyś za same modyfikacje... wiesz o tym?

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście. Przy zakupie takiego auta trzeba być przygotowanym na takie kwoty :)

 

Do tej pory śmigałem samochodami rodziców, ale przymierzam się do kupna czegoś swojego. Uczyłem się jeździć na ojca Hondzie CRV, i ona już naprawdę fajnie rwała do przodu :)

 

Piszesz że RA szybko umiera - masz na myśli full serie czy silnik na modach? Jeżeli seria to byłoby to trochę dziwne, bo przecież te auta do tego były stworzone.

 

Oprócz Subaru rozglądam się również za Sierrą Cosworth 4x4. Z jej silnika można naprawdę wiele wycisnąć i oprócz tego jest trochę tańsza w zakupie :)

Link to comment
Share on other sites

Nie pytałem czy umiesz skręcać, i zmieniać biegi tylko czy masz doświadczenie w jeżdzeniu mocnym autem tak na szybko...

 

Przypuszczam, że nie więc na Twoim miejscu kupiłbym jakieś Saxo, BMW czy inne seiczento i się szkolił, SJS-y, szkolenia, pojeżdzawki, Kielce, Ułęża, Poznania, Kjs-y, superoesy, supersprinty....

 

To nie jest tak że wsiadasz w Subaru, but w podłoge i dziesz bokami jak Krzysiu Hołowczyc. Ja strasznie się zawiodłem moim pierwszym GT-kiem bo tylko mu koła piszczały na zakrętach ale nic nie chciał iść bokiem. Jak się nie umi to się nie da 8)

Gdybyś wsiadł do takiej A grupy to by Cie sponiewierała aż miało :mrgreen:

 

To nie są uszczypliwości tylko dobra rada. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...