janekcrx Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Witam wszystkich serdecznie. Po krótce opiszę co się dzieje w moim forku. Jest to forek s-turbo z 98 roku silnik EJ20. Problem jaki jest to szarpanie i tracenie mocy. Wygląda to tak: podczas przyspieszania autko szarpie i przy już wyższych obrotach traci na chwilę moc,która po upływie ok 2 sekund znowu powraca i ciągnie dalej. Tracenie mocy pojawiło sie wczoraj po tym jak przez około 5 minut przejechałem się autkiem z prędkością 190-200 km/h (oczywiście na niemieckiej autostradzie ). Tuż po zwolnieniu do prędkości ok 100 km/h auto właśnie straciło mi moc na ok 2 sekundy i od tamtego momentu jest problem z przyspieszaniem. Jak delikatnie dotykam pedał gazu autko lekko szarpie ale jakoś przyspiesza....masakra jest natomiast gdy chcę szybciej przyspieszyć np. wyprzedzić kogoś to wtedy szarpie niemiłosiernie i traci ciąg po czym znowu jedzie jak to na s-turbo przystało. Bardzo proszę o jakąś pomoc bo powiem szczerze,że z subaru jestem laikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CZARNY Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Postaraj się wymienić przepływomierz, będz podmienić go w celu testów. Sprawdz też przewody wysokiego napiecia. Kiedy wymieniałeś świece? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janekcrx Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 powiem szczerze,że nie wiem kiedy były wymieniane świece ( jestem właścicielem autka od dwóch miesięcy)....przewody wysokiego napięcia wymieniłem jakieś 1,5 tygodnia temu.....rozumiem,że do wymiany świec muszę wyciagać silnik?a do przepływomierza to jest jakis dostęp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujak27 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Do wymiany świec nie trzeba wyjmować silnika a przepływomierz jest w górnej puszcze filtra powietrza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru_Forester Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 A skąd jesteś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Przepływomierz!!! miałem to samo. Sprawdź ilu pinowy masz bo jeżeli masz 5pin to będzie klopocik ze znalezieniem I napisz skąd jestes? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janekcrx Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 jestem z Wrocławia.....świece to to raczej nie są bo wszystkie na raz by nie padły....kubabb a miałeś identyczne objawy?? jaki jest jeszcze ewentualny koszt takiego przepływomierza?? kupować nowy czy bawić się w używki?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Janek sprawdź na początek ilu masz pinowy jeżeli 4pin to kolo 500zł nowy oryginał i dostaniesz ja wszędzie bez problemu ale jeżeli jest 5pin to oboje mamy problem bo po moim miesięcznym szperaniu w necie w końcu chyba coś znalazłem a mianowicie przepływka 22794-AA010 to do naszych silniczków katalogowo dedykowana i ma 4pin allleeee w moim forku jest 5pinowa (i nie tylko w moim bo użytkownik forum AdamSolberg który użyczył mi przepływki na próbę również ma 5pin) prawdopodobnie jest to nr oem 22794-AA000 niby do silnika 2500cmm USA Tu opisalem mój problem viewtopic.php?f=22&t=145246&view=unread#unread Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaru_Forester Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Przede wszystkim podjedź gdzieś, żeby podłączyli Ci samochód do komputera. Wtedy będzie wiadomo, gdzie szukać. Szarpanie i chwilowa utrata mocy przypomina mi też problem z doładowaniem turbiny - może nie trzymać równo 0,5 bara, łapać w piku jakąś inną wartość chwilową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Przede wszystkim podjedź gdzieś, żeby podłączyli Ci samochód do komputera. Wtedy będzie wiadomo, gdzie szukać. Szarpanie i chwilowa utrata mocy przypomina mi też problem z doładowaniem turbiny - może nie trzymać równo 0,5 bara, łapać w piku jakąś inną wartość chwilową. Jeżeli nie świeci mu sie ChekEngine raczej nic nie wykryje. Ma takie same objawy jak ja i raczej będzie to przepływka Najlepiej podmienić z takiego samego samochodu będzie miał jasność to 5min roboty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janekcrx Opublikowano 20 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 no właśnie check mi się nie świeci i jest wszystko ok. dzisiaj żona jechała do pracy i mówiła,że dalej szarpie....jak wrócę z roboty to zobaczę ilu pinowa jest ta przepływka. no i pytanie czy ma ktoś użyczyć taką przepływkę na spróbowanie?? -- Pn cze 20, 2011 7:10 pm -- tak więc po oględzinach przepływomierza juz wiem,że jest 4pin. myślałem,że jest to trochę odsłonięte a nie takie całe zalane plastikiem. próbowałem to jakoś przeczyścić ale za bardzo nie ma jak i po ponownym założeniu szarpanie niestety nie zniknęło. szarpie tak jak szarpał...sprawdzałem też opór pomiędzy poszczególnymi pinami...wie ktoś jakie mają mieć wartości?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 wie ktoś jakie mają mieć wartości?? Nie ma tak lekko. Przeplywke sprawdzisz jadąc autem z podpiętym kompem. Co do prawidłowych wartości to nie mam pojęcia w przeciwieństwie do warsztatów ogarniających Subaraki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubabb Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Czyszczenie moze pomoc tylko na chwilke jezeli są 4pin to no problem dostepna bez problemu nr 22794-AA010 szukaj kogos z Imprezą GT 99 lub takim samym forkiem i podmien na chwilke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Jeżeli nie świeci mu sie ChekEngine raczej nic nie wykryje. podpinanie pod kompa to nie jest tylko sprawdzanie czy wyskoczyły błędy, to także logowanie parametrów silnika i szukanie przyczyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Jeżeli nie świeci mu sie ChekEngine raczej nic nie wykryje. podpinanie pod kompa to nie jest tylko sprawdzanie czy wyskoczyły błędy, to także logowanie parametrów silnika i szukanie przyczyn. Niedźwiedź może napisz koledze, co wymieniałeś onegdaj w swoim jak Ci szarpał i jak to się skończyło :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janekcrx Opublikowano 21 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 bardzo byłbym wdzięczny gdybyś Niedźwiedź napisał co tam Twojemu forkowi dolegało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Niedźwiedźmoże napisz koledze, co wymieniałeś onegdaj w swoim jak Ci szarpał i jak to się skończyło :wink: eee tam, nie będę psuł zabawy i zniechęcał do Subaru Chociaż z opis nie pasuje do mojego "problemu", ale jako taka zajawka mojej drogi przez szarpanie: - cewka - świece - przewody - regul. zaworów - czujnik spalania stukowego - dodatkowe uziemienie - wymiana ecu - poprawa uziemienia sondy lambda - przepływomierz - DV - wymiana wężyków ładowania - ... kilkanaście innych czynności ... u mnie akurat pomogła wymiana czujnika położenia wałka/wału (nigdy nie pamiętam) , a aktualnie mam dławienie w Imprezie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janekcrx Opublikowano 21 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 nie no do subaraka to nie zniechęciłeś i raczej nie zniechęcisz ( na razie ):) ja mam nadzieję,że to tylko przepływomierz i nie bedę musiał połowy auta wymieniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 nie no do subaraka to nie zniechęciłeś i raczej nie zniechęcisz ( na razie ):) ja mam nadzieję,że to tylko przepływomierz i nie bedę musiał połowy auta wymieniać eee tam... wymienianie gratów jest fajne kwestia czasu i masz nowe auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Niedźwiedźmoże napisz koledze, co wymieniałeś onegdaj w swoim jak Ci szarpał i jak to się skończyło :wink: eee tam, nie będę psuł zabawy i zniechęcał do Subaru Chociaż z opis nie pasuje do mojego "problemu", ale jako taka zajawka mojej drogi przez szarpanie: - cewka - świece - przewody - regul. zaworów - czujnik spalania stukowego - dodatkowe uziemienie - wymiana ecu - poprawa uziemienia sondy lambda - przepływomierz - DV - wymiana wężyków ładowania - ... kilkanaście innych czynności ... u mnie akurat pomogła wymiana czujnika położenia wałka/wału (nigdy nie pamiętam) , a aktualnie mam dławienie w Imprezie Ja pamiętam... czujnik wałka rozrządu... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janekcrx Opublikowano 22 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 no więc Panowie problem został dzisiaj zażegnany....mianowicie podjechałem do warsztaciku nazywanym powszechnie "pan zdziś " ...podłączyli forka do kompa i nie pokazał nic....żadnego błędu....tzn był jeden stary dotyczący rozrusznika a poza tym gicio...więc pan zdziś otworzył maskę pooglądał...pomacał serducho i wymienił jeden cieniutki gumowy wężyk....problem zniknął....ciekaw jestem co by zrobili w aso subaru...no i ile by sobie zażyczyli....ja pytając o to ile jestem winien usłyszałem "jedź z Bogiem " mam nadzieję,że już nic się dziwnego nie przydaży....no chyba,że w takiej samej cenie co to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 HAPPY END :!: Miałem podobnie po zakupie. Silnikiem zaczęło rzucać, check miga, masakra :!: Dotoczyłem się do czterech t. 10 min i po problemie. Cena: "Za dotknięcie nie bierzemy" 8) Fajnie, że masz problem z głowy. Miłej jazdy :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janekcrx Opublikowano 22 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 no u mnie nawet check nie migał....wszystko było gicio.....i okazało się, że to taka pierdoła....teraz zostało mi znowu delektowanie się mruczeniem bokserka ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forestersturbo99 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Witam, mam podobny problem ale u mnie jest ciekawiej :-) Mam forestera turbo z 99 roku auto przyśpiesza normalnie tylko do 3tys obrotów później szarpie jak cholera i tak na każdym biegu. Żeby było weselej mam instalację LPG STAG300 i na gazie tego efektu nie ma owszem zdarzyło się że parę razy że poczułem jak auto się zastanowiło na chwilkę ale nie szarpało. Lista rzeczy już wymienionych lub sprawdzonych: przepływomierz - sprawdzałem z innym sprawnym świece - nowe ngk kable - nowe ngk filtr benzyny - nowy czujnik spalania stukowego - nowy subaru pompa paliwa - sprawdzałem z inną sprawną wtryski paliwa - sprawdziłem z innymi sprawnymi cewka zapłanowa - sprawdziłem z inną sprawną Czasami jak auto jest zimne to szarpanie zaczyna się od 4tyś obrotów ale nie ma reguły. Proszę o sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się