Skocz do zawartości

S-TURBO SZARPIE I TRACI MOC


janekcrx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie. Po krótce opiszę co się dzieje w moim forku. Jest to forek s-turbo z 98 roku silnik EJ20. Problem jaki jest to szarpanie i tracenie mocy. Wygląda to tak: podczas przyspieszania autko szarpie i przy już wyższych obrotach traci na chwilę moc,która po upływie ok 2 sekund znowu powraca i ciągnie dalej. Tracenie mocy pojawiło sie wczoraj po tym jak przez około 5 minut przejechałem się autkiem z prędkością 190-200 km/h (oczywiście na niemieckiej autostradzie :)). Tuż po zwolnieniu do prędkości ok 100 km/h auto właśnie straciło mi moc na ok 2 sekundy i od tamtego momentu jest problem z przyspieszaniem. Jak delikatnie dotykam pedał gazu autko lekko szarpie ale jakoś przyspiesza....masakra jest natomiast gdy chcę szybciej przyspieszyć np. wyprzedzić kogoś to wtedy szarpie niemiłosiernie i traci ciąg po czym znowu jedzie jak to na s-turbo przystało.

Bardzo proszę o jakąś pomoc bo powiem szczerze,że z subaru jestem laikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem szczerze,że nie wiem kiedy były wymieniane świece ( jestem właścicielem autka od dwóch miesięcy)....przewody wysokiego napięcia wymieniłem jakieś 1,5 tygodnia temu.....rozumiem,że do wymiany świec muszę wyciagać silnik?a do przepływomierza to jest jakis dostęp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janek sprawdź na początek ilu masz pinowy jeżeli 4pin to kolo 500zł nowy oryginał i dostaniesz ja wszędzie bez problemu ale jeżeli jest 5pin to oboje mamy problem bo po moim miesięcznym szperaniu w necie w końcu chyba coś znalazłem a mianowicie przepływka 22794-AA010 to do naszych silniczków katalogowo dedykowana i ma 4pin allleeee w moim forku jest 5pinowa (i nie tylko w moim bo użytkownik forum AdamSolberg który użyczył mi przepływki na próbę również ma 5pin) prawdopodobnie jest to nr oem 22794-AA000 niby do silnika 2500cmm USA

Tu opisalem mój problem viewtopic.php?f=22&t=145246&view=unread#unread

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim podjedź gdzieś, żeby podłączyli Ci samochód do komputera. Wtedy będzie wiadomo, gdzie szukać.

Szarpanie i chwilowa utrata mocy przypomina mi też problem z doładowaniem turbiny - może nie trzymać równo 0,5 bara, łapać w piku jakąś inną wartość chwilową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim podjedź gdzieś, żeby podłączyli Ci samochód do komputera. Wtedy będzie wiadomo, gdzie szukać.

Szarpanie i chwilowa utrata mocy przypomina mi też problem z doładowaniem turbiny - może nie trzymać równo 0,5 bara, łapać w piku jakąś inną wartość chwilową.

 

Jeżeli nie świeci mu sie ChekEngine raczej nic nie wykryje. Ma takie same objawy jak ja i raczej będzie to przepływka Najlepiej podmienić z takiego samego samochodu będzie miał jasność to 5min roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie check mi się nie świeci i jest wszystko ok. dzisiaj żona jechała do pracy i mówiła,że dalej szarpie....jak wrócę z roboty to zobaczę ilu pinowa jest ta przepływka. no i pytanie czy ma ktoś użyczyć taką przepływkę na spróbowanie??

 

-- Pn cze 20, 2011 7:10 pm --

 

tak więc po oględzinach przepływomierza juz wiem,że jest 4pin. myślałem,że jest to trochę odsłonięte a nie takie całe zalane plastikiem. próbowałem to jakoś przeczyścić ale za bardzo nie ma jak i po ponownym założeniu szarpanie niestety nie zniknęło. szarpie tak jak szarpał...sprawdzałem też opór pomiędzy poszczególnymi pinami...wie ktoś jakie mają mieć wartości??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie świeci mu sie ChekEngine raczej nic nie wykryje.

 

podpinanie pod kompa to nie jest tylko sprawdzanie czy wyskoczyły błędy, to także logowanie parametrów silnika i szukanie przyczyn.

Niedźwiedź

może napisz koledze, co wymieniałeś onegdaj w swoim jak Ci szarpał i jak to się skończyło :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedźwiedź

może napisz koledze, co wymieniałeś onegdaj w swoim jak Ci szarpał i jak to się skończyło :wink:

 

eee tam, nie będę psuł zabawy i zniechęcał do Subaru :P

Chociaż z opis nie pasuje do mojego "problemu", ale jako taka zajawka mojej drogi przez szarpanie:

- cewka

- świece

- przewody

- regul. zaworów

- czujnik spalania stukowego

- dodatkowe uziemienie

- wymiana ecu

- poprawa uziemienia sondy lambda

- przepływomierz

- DV

- wymiana wężyków ładowania

- ... kilkanaście innych czynności

 

... u mnie akurat pomogła wymiana czujnika położenia wałka/wału (nigdy nie pamiętam) , a aktualnie mam dławienie w Imprezie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedźwiedź

może napisz koledze, co wymieniałeś onegdaj w swoim jak Ci szarpał i jak to się skończyło :wink:

 

eee tam, nie będę psuł zabawy i zniechęcał do Subaru :P

Chociaż z opis nie pasuje do mojego "problemu", ale jako taka zajawka mojej drogi przez szarpanie:

- cewka

- świece

- przewody

- regul. zaworów

- czujnik spalania stukowego

- dodatkowe uziemienie

- wymiana ecu

- poprawa uziemienia sondy lambda

- przepływomierz

- DV

- wymiana wężyków ładowania

- ... kilkanaście innych czynności

 

... u mnie akurat pomogła wymiana czujnika położenia wałka/wału (nigdy nie pamiętam) , a aktualnie mam dławienie w Imprezie :lol:

Ja pamiętam... czujnik wałka rozrządu... :P :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc Panowie problem został dzisiaj zażegnany....mianowicie podjechałem do warsztaciku nazywanym powszechnie "pan zdziś " ;)...podłączyli forka do kompa i nie pokazał nic....żadnego błędu....tzn był jeden stary dotyczący rozrusznika a poza tym gicio...więc pan zdziś otworzył maskę pooglądał...pomacał serducho i wymienił jeden cieniutki gumowy wężyk....problem zniknął....ciekaw jestem co by zrobili w aso subaru...no i ile by sobie zażyczyli....ja pytając o to ile jestem winien usłyszałem "jedź z Bogiem " :) mam nadzieję,że już nic się dziwnego nie przydaży....no chyba,że w takiej samej cenie co to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HAPPY END :!: :D

 

Miałem podobnie po zakupie.

 

Silnikiem zaczęło rzucać, check miga, masakra :!:

 

Dotoczyłem się do czterech t. 10 min i po problemie.

Cena: "Za dotknięcie nie bierzemy" 8)

 

Fajnie, że masz problem z głowy. Miłej jazdy :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, mam podobny problem ale u mnie jest ciekawiej :-)

 

Mam forestera turbo z 99 roku auto przyśpiesza normalnie tylko do 3tys obrotów później szarpie jak cholera i tak na każdym biegu. Żeby było weselej mam instalację LPG STAG300 i na gazie tego efektu nie ma owszem zdarzyło się że parę razy że poczułem jak auto się zastanowiło na chwilkę ale nie szarpało.

 

Lista rzeczy już wymienionych lub sprawdzonych:

 

przepływomierz - sprawdzałem z innym sprawnym

świece - nowe ngk

kable - nowe ngk

filtr benzyny - nowy

czujnik spalania stukowego - nowy subaru

pompa paliwa - sprawdzałem z inną sprawną

wtryski paliwa - sprawdziłem z innymi sprawnymi

cewka zapłanowa - sprawdziłem z inną sprawną

 

Czasami jak auto jest zimne to szarpanie zaczyna się od 4tyś obrotów ale nie ma reguły.

 

Proszę o sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...