Skocz do zawartości

Czy jest sposób na zlikwidowanie pisków koła dwumasowego


alepka

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z dwumasą, jak pewnie większość posiadaczy Legacy z przebiegiem ok 200kkm. Mechanik stwierdził, że koło co prawda piszczy ale nie mam sensu go jeszcze wymieniać skoro wszystko działa (sprzęgło chodzi w miarę lekko, nie szarpie przy ruszaniu). Denerwuje mnie tylko to ćwierkanie. Czy zna ktoś jakiś sposób,żeby się go pozbyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wymiana na nowe dwu - lub jednomasowe, ci, co to zrobili twierdzą, że nic się nie zmieniło na gorsze

 

 

to rozwiązanie oczywiście biorę pod uwagę, ale gdzieś na forum wyczytałem że jest sposób na pozbycie się pisków. niestety informacja była tylko taka, że "się da". Mechanik (podobno polecany nawet na forum) po przejechaniu sie autem stwierdził, że oprócz ćwierkania wszystko jest ok. I tak jest. Sprzęgło chodzi lekko, auto nie szarpie przy ruszaniu, tylko to cholerne ćwierkanie......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś Pan Andrzej pisał, iż dawno temu próbowano zaradzić troszkę na te piski, polegało to na dodaniu podkładek pod sprężynki ale gdy okazało się, iż efeky nie był długotrwały to zrezygnowano z tego typu praktyk.Tak więc jak ma być porządnie to pozostaje tylko wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tańsze i nie piszczące - czyli na jednomasowe

emotorsport a spotkałeś się z takimi objawami po wymianie na jednomasę?

 

1. Na niskich obrotach (od 1000 do 1700) przy lekkim dodawaniu gazu (na wyższych biegach - szczególnie na 4) pojawiły się nieprzyjemne 
wibracje które przenoszą się na całą karoserię
2. Przy redukcjach np. na skrzyżowaniu z przykładowo 4 na 2bieg i puszczaniu sprzęgła również pojawiają się wibracje

 

generalnie kilka osób opisuje, że po wymianie -> pedał sprzegła git, częściej może pośmierdzieć, inaczej bierze itp ale, że przenoszą się takie wibracje ?

Z definicji właśnie po to była dwumasa ale jedmasowe ponoć nie miało być gorsze, dla mnie takie wibracje byłyby dużym dyskomfortem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie już ponad rok i około 20 tys. km na jednomasowym kole przejechane i żadnych wibracji czy innych skutków ubocznych nie doświadczyłem. Wymiana była na gwarancji w ASO Koper - powód: wróbelki pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tańsze i nie piszczące - czyli na jednomasowe

emotorsport a spotkałeś się z takimi objawami po wymianie na jednomasę?

 

1. Na niskich obrotach (od 1000 do 1700) przy lekkim dodawaniu gazu (na wyższych biegach - szczególnie na 4) pojawiły się nieprzyjemne 
wibracje które przenoszą się na całą karoserię
2. Przy redukcjach np. na skrzyżowaniu z przykładowo 4 na 2bieg i puszczaniu sprzęgła również pojawiają się wibracje

 

generalnie kilka osób opisuje, że po wymianie -> pedał sprzegła git, częściej może pośmierdzieć, inaczej bierze itp ale, że przenoszą się takie wibracje ?

Z definicji właśnie po to była dwumasa ale jedmasowe ponoć nie miało być gorsze, dla mnie takie wibracje byłyby dużym dyskomfortem :P

 

szczerze? nie. jestem starej daty mechanikiem, może trochę konserwatywnym, i jestem przekonany, że koła jednomasowe, używane od poczęcia automobilu do niedawna, a czasem do dziś, są wystarczającym rozwiązaniem. koła dwumasowe, niezależnie od marki, po określonym przebiegu oddaja ducha, nie wiem, czy można powiedzieć, że to reguła, ale moim zdaniem tak. diabelski wynalazek i tyle. może i dają ciut więcej komfortu, ale uważam, że bez tego można żyć i jeździć. ale to moje bardzo subiektywne zdanie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie kilka osób opisuje, że po wymianie -> pedał sprzegła git, częściej może pośmierdzieć, inaczej bierze itp ale, że przenoszą się takie wibracje ?

A co w tym dziwnego? Benzynowy silnik o małej pojemności kiepsko sobie radzi na tak niskich obrotach i poniżej 1500 będzie się dusił przy obciążeniu. Dwumasa nieco łagodzi objawy takiego katowania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co w tym dziwnego?

aflinta mnie zastanawia coś innego, dlaczego jedni po wymianie na jednomasowe te wibracje mają a inni nie :idea: , bo ja jak bym wymieniał to wolałbym nie mieć a jak bym miał świadomość, że będą wibracje to nie zdecydowałbym się na jednomasowe, mimo róznicy cenowej.

Może te wibracje występują przez nieopowiedni dobór części :?: i nie każdy zamiennik jednomasowego koła ze sprzęgłem sprawdza się w Subach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może te wibracje występują przez nieopowiedni dobór części

Myślę, że to bardziej kwestia techniki. Przecież są kierowcy, którzy płynniej pracują sprzęgłem, a inni bardziej szarpią. Koło dwumasowe może lepiej tłumić szarpnięcia, które przy jednomasowym są bardziej wyczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aflinta mnie zastanawia coś innego, dlaczego jedni po wymianie na jednomasowe te wibracje mają a inni nie

Dokładnie to co napisał romek_l, jedni nie schodzą poniżej 1500 obrotów (toczenie), a przyspieszają tylko jak mają minimum 2 tyś. Jak komuś obrotomierz schodzi poniżej 1500 obrotów w silniku benzynowym, to zwyczajnie go zacznie dusić i całość zaczyna wibrować w rytm konwulsji napędu, amortyzacja jaka jest na sprzęgle niewiele tu pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam !, sorki że się wcinam w wątek i komuś , ale mam sprawkę niemałą. Otóż byłem na wymianie kompletnego sprzęgła i mam piszczenie jak ruszam z jedynki (oczywiście)paski sprawdzałem. Na tyle to trudne i uciążliwe, gdyż przy ruszaniu z większym gazem to palę sprzęgło jak ruszam na wolnych obrotach to .... pppiiissszzzccczzzy!! co mnie bardzo wk......a

( taka fura , a zachowuję się jak byle zardzewiały rozpierdziuch). Po tym przydługawym wprowadzenie moje pytanie brzmi : czy to piszczenie robi dwumasa i wymieniać? oraz podpowiedź : kto i jak się jeździ ma jednomasowym?. Wdzięczny będę bardzo !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...