Skocz do zawartości

jaki psiadam amortyzatory?


kubeusz1

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Powoli zaczynam myslec o wymianie amortyzatorow w swym foresterze I 125km z 99r.

Chciałbym wiedziec jakie mam obecnie amortyzatory tj czy samopoziomujace czy zwykle?

Jak je poznac? Nadmieniam iz tyl samochodu podnosi sie po jezdzie. Nie mam zielonych amortyzatorow o jakich pisza niektorzy forumowicze

prosze o rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Powoli zaczynam myslec o wymianie amortyzatorow w swym foresterze I 125km z 99r.

Chciałbym wiedziec jakie mam obecnie amortyzatory tj czy samopoziomujace czy zwykle?

Jak je poznac? Nadmieniam iz tyl samochodu podnosi sie po jezdzie. Nie mam zielonych amortyzatorow o jakich pisza niektorzy forumowicze

prosze o rade

Wg mnie nie masz SLS. Standardowo były montowane tylko w S-turbo i faktycznie są zielone :wink:

 

Do Twojego modelu są chociażby słynne KYB Ultra SR, w dodatku obejdzie się bez wymiany sprężyn :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadmieniam iz tyl samochodu podnosi sie po jezdzie. Nie mam zielonych amortyzatorow o jakich pisza niektorzy forumowicze

prosze o rade

Kolorem się nie sugeruj - mogą być czarne. Musisz spisać nr seryjny, ale jeśli tył się podnosi po jeździe - masz sls. Mozesz też zmierzyć sprężynę - tj grubość pręta , ale to da Ci odpowiedź na pytanie od jakiej wersji masz sprężynę (13mm SLS, 14mm non-sls)

 

Standardowo były montowane tylko w S-turbo i faktycznie są zielone :wink:

 

Nie. Były też np w GX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sailingman, jeśli sprawność sprawdzałeś na tzw "szarpakach" to niestety można to sprawdzenie włożyć...między książki. Jest ono nieobiektywne i nie odzwierciedla stanu technicznego/faktycznego, zwłaszcza przy SLS. Jedno jest pewne - jeśli masz wycieki z amorów lub tył nie podnosi się podczas jazdy - do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo na szarpakach. Kurcze auto kupilem uzywane. Wyciekow nie mam. Nigdy nie zaobserwowalem roznic w poziomie tylu. Po uruchomieniu silnika powinien sie podniesc i opasc po wylaczeniu? Jaki skok jest - powinien byc?

 

I pytanie z drugiej strony - uwaga moze byc banalne dla wiekszosci czytelnikow :) Czym grozi nie wymienienie amorków? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po uruchomieniu silnika powinien sie podniesc i opasc po wylaczeniu? Jaki skok jest - powinien byc?

to nie jest system hydrauliczny ani automatyczny pneumatyczny , tylko pneumatyczny mechaniczny :) tj amortyzator podczas pracy działa jak pompka i sam siebie pompuje. Jeśli nie ma róznic po dłuższym postoju to albo masz SLS w super stanie, albo nie masz SLS ;)

 

Czym grozi nie wymienienie amorków?

wypadkiem, utratą zdrowia, utratą życia... :roll: zniszczeniem pozostałych elementów auta - spreżyny, łączniki, opony, el. gumowo-metalowe, naprężenia karoserii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...