kubeusz1 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 witam Powoli zaczynam myslec o wymianie amortyzatorow w swym foresterze I 125km z 99r. Chciałbym wiedziec jakie mam obecnie amortyzatory tj czy samopoziomujace czy zwykle? Jak je poznac? Nadmieniam iz tyl samochodu podnosi sie po jezdzie. Nie mam zielonych amortyzatorow o jakich pisza niektorzy forumowicze prosze o rade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waka Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Więc chyba masz zwykłe. Samopoziom były w tym roczniku zielone, firmy tokico. Na wew stronie amorka jest naklejka. Sprawdź i będzie jasne. Ja wsadziłem telefon w nadkole i zrobiłem fote Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 witam Powoli zaczynam myslec o wymianie amortyzatorow w swym foresterze I 125km z 99r. Chciałbym wiedziec jakie mam obecnie amortyzatory tj czy samopoziomujace czy zwykle? Jak je poznac? Nadmieniam iz tyl samochodu podnosi sie po jezdzie. Nie mam zielonych amortyzatorow o jakich pisza niektorzy forumowicze prosze o rade Wg mnie nie masz SLS. Standardowo były montowane tylko w S-turbo i faktycznie są zielone :wink: Do Twojego modelu są chociażby słynne KYB Ultra SR, w dodatku obejdzie się bez wymiany sprężyn :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Nadmieniam iz tyl samochodu podnosi sie po jezdzie. Nie mam zielonych amortyzatorow o jakich pisza niektorzy forumowiczeprosze o rade Kolorem się nie sugeruj - mogą być czarne. Musisz spisać nr seryjny, ale jeśli tył się podnosi po jeździe - masz sls. Mozesz też zmierzyć sprężynę - tj grubość pręta , ale to da Ci odpowiedź na pytanie od jakiej wersji masz sprężynę (13mm SLS, 14mm non-sls) Standardowo były montowane tylko w S-turbo i faktycznie są zielone :wink: Nie. Były też np w GX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Standardowo były montowane tylko w S-turbo i faktycznie są zielone :wink: Nie. Były też np w GX A to była europejska wersja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 A to była europejska wersja? jak najbardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 A to była europejska wersja? jak najbardziej. Ok, dzięki... Człowiek to się jednak całe życie uczy... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 BartZ, http://www.subaru.de/fileadmin/images/k ... ster97.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 BartZ, http://www.subaru.de/fileadmin/images/k ... ster97.pdf Wygląda na to, że i GL i GX miały SLS... :shock: Jestem zdziwiony... Dzięki Niedźwiedziu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 BartZ, w kwestii zawiechy Forka - do usług Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 BartZ, w kwestii zawiechy Forka - do usług Of course... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sailingman Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 A tak z czystej ciekawosci, co moge miec w Forku 2003 wolnyssak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Sailingman, SLS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sailingman Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Sailingman, SLS Dzieki Niedźwiedź. Jak jestes takim specem to podpytam Cie dalej - przy jakiej sprawności wymienia się amorki? Sprawdzalem u siebie i rok temu mialy okolo 60%. Czy powinienem powoli zaczac zbierac kase? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Sailingman, jeśli sprawność sprawdzałeś na tzw "szarpakach" to niestety można to sprawdzenie włożyć...między książki. Jest ono nieobiektywne i nie odzwierciedla stanu technicznego/faktycznego, zwłaszcza przy SLS. Jedno jest pewne - jeśli masz wycieki z amorów lub tył nie podnosi się podczas jazdy - do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sailingman Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Bylo na szarpakach. Kurcze auto kupilem uzywane. Wyciekow nie mam. Nigdy nie zaobserwowalem roznic w poziomie tylu. Po uruchomieniu silnika powinien sie podniesc i opasc po wylaczeniu? Jaki skok jest - powinien byc? I pytanie z drugiej strony - uwaga moze byc banalne dla wiekszosci czytelnikow Czym grozi nie wymienienie amorków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Po uruchomieniu silnika powinien sie podniesc i opasc po wylaczeniu? Jaki skok jest - powinien byc? to nie jest system hydrauliczny ani automatyczny pneumatyczny , tylko pneumatyczny mechaniczny tj amortyzator podczas pracy działa jak pompka i sam siebie pompuje. Jeśli nie ma róznic po dłuższym postoju to albo masz SLS w super stanie, albo nie masz SLS Czym grozi nie wymienienie amorków? wypadkiem, utratą zdrowia, utratą życia... :roll: zniszczeniem pozostałych elementów auta - spreżyny, łączniki, opony, el. gumowo-metalowe, naprężenia karoserii... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sailingman Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Dzieki za info. Sprawdze temat i dam znac co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się