Jump to content

jaki psiadam amortyzatory?


kubeusz1
 Share

Recommended Posts

witam

Powoli zaczynam myslec o wymianie amortyzatorow w swym foresterze I 125km z 99r.

Chciałbym wiedziec jakie mam obecnie amortyzatory tj czy samopoziomujace czy zwykle?

Jak je poznac? Nadmieniam iz tyl samochodu podnosi sie po jezdzie. Nie mam zielonych amortyzatorow o jakich pisza niektorzy forumowicze

prosze o rade

Link to comment
Share on other sites

Więc chyba masz zwykłe. Samopoziom były w tym roczniku zielone, firmy tokico. Na wew stronie amorka jest naklejka. Sprawdź i będzie jasne. Ja wsadziłem telefon w nadkole i zrobiłem fote

Link to comment
Share on other sites

witam

Powoli zaczynam myslec o wymianie amortyzatorow w swym foresterze I 125km z 99r.

Chciałbym wiedziec jakie mam obecnie amortyzatory tj czy samopoziomujace czy zwykle?

Jak je poznac? Nadmieniam iz tyl samochodu podnosi sie po jezdzie. Nie mam zielonych amortyzatorow o jakich pisza niektorzy forumowicze

prosze o rade

Wg mnie nie masz SLS. Standardowo były montowane tylko w S-turbo i faktycznie są zielone :wink:

 

Do Twojego modelu są chociażby słynne KYB Ultra SR, w dodatku obejdzie się bez wymiany sprężyn :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nadmieniam iz tyl samochodu podnosi sie po jezdzie. Nie mam zielonych amortyzatorow o jakich pisza niektorzy forumowicze

prosze o rade

Kolorem się nie sugeruj - mogą być czarne. Musisz spisać nr seryjny, ale jeśli tył się podnosi po jeździe - masz sls. Mozesz też zmierzyć sprężynę - tj grubość pręta , ale to da Ci odpowiedź na pytanie od jakiej wersji masz sprężynę (13mm SLS, 14mm non-sls)

 

Standardowo były montowane tylko w S-turbo i faktycznie są zielone :wink:

 

Nie. Były też np w GX

Link to comment
Share on other sites

Sailingman, SLS

 

Dzieki Niedźwiedź. Jak jestes takim specem to podpytam Cie dalej - przy jakiej sprawności wymienia się amorki? Sprawdzalem u siebie i rok temu mialy okolo 60%.

Czy powinienem powoli zaczac zbierac kase? :)

Link to comment
Share on other sites

Sailingman, jeśli sprawność sprawdzałeś na tzw "szarpakach" to niestety można to sprawdzenie włożyć...między książki. Jest ono nieobiektywne i nie odzwierciedla stanu technicznego/faktycznego, zwłaszcza przy SLS. Jedno jest pewne - jeśli masz wycieki z amorów lub tył nie podnosi się podczas jazdy - do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

Bylo na szarpakach. Kurcze auto kupilem uzywane. Wyciekow nie mam. Nigdy nie zaobserwowalem roznic w poziomie tylu. Po uruchomieniu silnika powinien sie podniesc i opasc po wylaczeniu? Jaki skok jest - powinien byc?

 

I pytanie z drugiej strony - uwaga moze byc banalne dla wiekszosci czytelnikow :) Czym grozi nie wymienienie amorków? :)

Link to comment
Share on other sites

Po uruchomieniu silnika powinien sie podniesc i opasc po wylaczeniu? Jaki skok jest - powinien byc?

to nie jest system hydrauliczny ani automatyczny pneumatyczny , tylko pneumatyczny mechaniczny :) tj amortyzator podczas pracy działa jak pompka i sam siebie pompuje. Jeśli nie ma róznic po dłuższym postoju to albo masz SLS w super stanie, albo nie masz SLS ;)

 

Czym grozi nie wymienienie amorków?

wypadkiem, utratą zdrowia, utratą życia... :roll: zniszczeniem pozostałych elementów auta - spreżyny, łączniki, opony, el. gumowo-metalowe, naprężenia karoserii...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...