Jump to content

"Zamulenie" silnika?


Saval
 Share

Recommended Posts

Drodzy forumowicze,

 

Czy istnieje cos takiego ja "zamulenie" silnika przez emerycka jazde, obiawiajace sie obnizeniem osiagow.

 

Nie wiem czy oswoilem sie ze swoim WRXem czy faktycznie komputer (czy jeden Bog wie co) "przeskalowal" parametry tak ze samochod juz nie jest ten sam.

 

Pomozcie rozdartemu wewnetrznie kierowcy Subaru w Holandii. Gdzie po prostu nie da sie inaczej jezdzic jak p...a.

 

Pozdrawiam,

 

Saval

Link to comment
Share on other sites

"Boost is like drug... the first time it hits is the best, and it feels like less and less every time."

 

Zawsze mozesz zresetowac kompa i zobaczyc czy sie cos zmieni. Mozliwe ze dostal gorszego paliwa i cofnol zaplon lub cos podobnego.

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie komputer caly czas sie dostraja do uzytkownika i jak widzi, ze ten rzadko osiaga 7000 obr/min to zmienia niektore parametry... Nie popre tego zadnymi dowodami... poprostu takie mam odczucia ;)

 

Musisz wiedziec jeszcze jedna rzecz... prawdopodobnie jezdzisz juz na zimowkach - to troche inna opona i rowniez warunki sa inne... i pomimo tego, ze nie czujesz uslizgu kol - to zawsze, ktores moze sie obrucic o jeden raz wiecej wiec bedziesz czul pogorszenie osiagow..

Link to comment
Share on other sites

Musisz wiedziec jeszcze jedna rzecz... prawdopodobnie jezdzisz juz na zimowkach - to troche inna opona i rowniez warunki sa inne... i pomimo tego, ze nie czujesz uslizgu kol - to zawsze, ktores moze sie obrucic o jeden raz wiecej wiec bedziesz czul pogorszenie osiagow..

W Holandii mają zimówki?

Link to comment
Share on other sites

Kuba,

Mam wielka nadzieje, ze jest jak w inglisz part twojej odpowiedzi :mrgreen:

A co do paliwa to zawsze leje 98 i prawie zawsze z tej samej stacji benzynowej.

Czy ja samodzielnie moge zresetowac kompa? Wymaga to duzej "rzezby"/skilla?

 

OGS,

"Wg mnie komputer caly czas sie dostraja do uzytkownika i jak widzi, ze ten rzadko osiaga 7000 obr/min to zmienia niektore parametry... Nie popre tego zadnymi dowodami... poprostu takie mam odczucia"

 

Tez mi sie tak mocno wydaje.

 

Jezdze jeszcze na letnich oponach wiec wykluczam wplyw ogumienia.

 

 

aflinta,

Ci, ktorzy chca to maja. Innymi slowy, sa zimowki w sprzedazy.

 

Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Wciaz jednak nie wiem czy istnieje cos takiego jak zamulenie silnika.

Majac jeszcze Seata Leona 1.8T i myslac o chip tuningu, kontaktowalem sie z kilkoma tego typu firmami i od jednej znich uslyszalem wlasnie to stwierdzenie. I podobno bardzo trudno doprowadzic zamulone auto to "normalnego" stanu.

 

Hmm, czlowiek sie rodzi glupi i taki umiera :evil:

 

Pozdrawiam,

 

Saval

Link to comment
Share on other sites

Saval, a jaka teraz macie temperature?

 

wydawaloby sie ze ideales miedzy 1-6 stopni i wilgotno.

Ale ten robal watpliwosci juz mnie toczy jakis czas.

Cos mi sie mocno wydaje ze jest jak z tym drugiem opisanym przez Kube.

 

Nie bede pytal o twoje odczucia bo z tego co zauwazylem konfrontujesz sie regularnie i masz obiektywny obraz sytuacji.

Link to comment
Share on other sites

Saval, nie powinno byc problemow z trakcja ale to zawsze bedzie gorzej niz w lecie czy na wiosne gdzie masz 10-20...

 

Ja moge Cie latwo wyleczyc ;) - mam taka metode, ze wsiadam w samochod < 100 KM na pare dni... a pozniej do WRXa i matko swieta jak to zapi......ala ;)

Link to comment
Share on other sites

mam taka metode, ze wsiadam w samochod < 100 KM na pare dni... a pozniej do WRXa i matko swieta jak to zapi......ala ;)

 

:mrgreen: Zgadza sie, jak mi jakims sluzbowym przyjdzie jezdzic to potem jest bardzo przyjemnie.

 

Ehh, moze na starosc mi sie juz we lbie miesza :lol:

Link to comment
Share on other sites

Kuba,

 

Bardzo interesujacy tekst. Wielkie dzieki!

Zastanawiam sie czy "uczenie" sie ECU moze tez byc w druga strone? Tzn. po instalacji PPP faktycznie po jakims czasie mozna bylo odczuc przyrost mocy/momentu. Potwierdzone chociazby tym ze wowczas doswiadczylem pierwszy raz odciecia paliwa przy ok.258km/h (licznikowe) co przed PPP nie bylo mozliwe. Mozna wiec zalozyc ze po instalacji PPP i resecie wartosc Ignition Advance Multiplier byla/jest max. czyli 16.

Pozniej przez kilka miesiecy nie bylo okazji pozadnie przedmuchac auta. Czy w takiej sytuacji komputer mogl obnizyc wartosc Ignition Advance Multiplier?

Z tego co zrozumialem jest to zwiazane ze spalaniem stukowym, wiec chyba nie powinien(?) No chyba, ze jak pisales wczesniej uzylbym gorszego paliwa. Ale czy wtedy nie byloby jakies sygnalizacji typu "check engine"?

 

Ogolnie rzecz biorac nie mam bladego pojecia o mechanice samochodowej stad moje pytania. Byc moze nawet idiotyczne.

 

Pozdrawiam,

 

Saval

Link to comment
Share on other sites

Procedure resetowania kompa masz opisana tutaj:

http://forums.nasioc.com/forums/showpos ... ostcount=1

Moglby to ktos przetłumaczyc na nasze :oops: :roll: :?:

Odpinasz minus akumulatora i wciskasz na kilkanaście sekund hamulec w aucie. I podobno tyle. Mi wczoraj kompoa resetowali nieco inaczej, Odpięli plus z akumulatora, poczekali 2-3 minuty i zwarli go do masy (czywiście kable plusa a nie plus akumulatora). Alex podał na spotkaniu wczoraj jeszcze jeden sposób - 5 razy odpalić i zgasić silnik - raz po razie. Podobno wtedy tez komp robi reset.

Link to comment
Share on other sites

Alex podał na spotkaniu wczoraj jeszcze jeden sposób - 5 razy odpalić i zgasić silnik - raz po razie. Podobno wtedy tez komp robi reset.

To dotyczyło kasowania tylko niektórych błędów ECU, np. błędu sondy :!: W tym przypadku metoda działa w 100% :!:

Link to comment
Share on other sites

Procedure resetowania kompa masz opisana tutaj:

http://forums.nasioc.com/forums/showpos ... ostcount=1

 

Powiedzcie czy dobrze kumam ten opis.

 

Żeby ECU przestawiło się na tryb z większą mocą czy lepszymi parametrami auto musi być rozgrzane.

Najpierw trzeba zresetowac ECU odpinając minus i cisnąć hamulaec kilka sekund.

A później jechać na 3 biegu przy obrotach 2600 a następnie przychamować lewą naoga i dodawać gazu przez kilka sekund tak :?: :?:

 

A co oznacz to 8,12, 16 :?:

Czy dotyczy to też GTeków :?:

Nie wiedziałem, że sa takie czary w Subarkach. :shock:

.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...