Skocz do zawartości

Koniec ery malych WRCow!


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

FIA postanowila odmowic shomologowaniu nowego Mitsubishi Colt WRC, jako ze byl za krotki. Wladze chca skonczyc z malymi samochodami, jako ze wieksi konkurecni (Impreza, FOcus) musieli w celu zmniejszenia masy zmniejszyc rowniez trwalosc karoserii, co mialo znaczny wplyw na bezpieczenstwo kierowcow. Fabia bedzie ostatnim samochodem shomologowanym pod nagietymi warunkami (brakowalo 4cm do min, dlugosci), nie ma tu jednak wiekszego kloptu, gdyz samochod i tak ma z natury dosc trwala konstrukcje karoserii. Drugi "malec", Peugeot 206, zostanie juz w przyszlym sezonie zastapiony wiekszym 307CC.

 

Skoro Colt zostal "zabroniony", Mitsubishi w przyszlym roku wystawi calkiem nowusienkie EVO WRC, ktore nie bedzie juz mialo ZADNYCH czesci ze starego, A-grupowego, Lancera.

 

Jest jest jest!!!! Nareszcie koniec malczakow!!!! :D:D:D:D:D:D:D:twisted:

 

Pozdrawiam,

ThanJu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czyżby moda na maleńkie rajdówki minęła ? Wydaje mi się, że gdy wszystkie samochody będą miały zbliżone gabaryty walka na OS-ach będzie wyrównana. W sumie bez tego i tak jest ostatnio ciekawie :D

Z Coltem faktycznie prowadzono prace ? Coś mi się do tej pory w to wierzyć nie chce :P A jeśli wszystko się potwierdzi, to Fabia zostanie w przyszłym sezonie najkrótszym wozem na MŚ. Oj, będzie się działo :lol:

 

Jak to się mówi, że samochód przedłużeniem.....echm...wiecie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem wspomnianego przez 555 Malucha WRC. Prosze przed zeskrolowaniem usiasc wygodnie, podniesc nogi i miec na wszelki wypadek przy sobie worek plastikowy z lodem. Uwaga, trzy, dwa, jeden...

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.Oto i on:

mal1.JPG

 

 

oraz drugi projekt:

 

maluch%20WRC.jpg

 

 

Pozdrawiam,

ThanJu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w końcu się skończy pierdzielenie, ze Pug to to, a Fabia to tamto....

microsizers go home :D:D:D:D

 

Teraz SI i EVO będę władały WRCem...oczywiście w tej kolejności co napisałem :D

 

I bardzo dobrze bo to były Panowie jaja jak berety PRL, a nie WORLDRC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale powiem Wam, ze taki Maluch WRC majacy 300KM, oczywiscie wzmocniona karoserie i wlasciwie wszystko z serii wywalone to moglby niezle namieszac :twisted: Ale chyba troche za bardzo za krotki jest :( .

 

 

Pozdrawiam,

ThanJu

 

Neste Finland Rally

SS1 Karyokunen-Broutzwik

1.M. Grönholm Peugeot 206WRC

2.L.Kuzaj Fiat 126 WRC

3.T.Makkinen Subaru Impreza WRC

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... to Fabia zostanie w przyszłym sezonie najkrótszym wozem na MŚ. Oj, będzie się działo :lol:

 

Jak to się mówi, że samochód przedłużeniem.....echm...wiecie :wink:

 

Tzn, że PEPICZKI mają krótkie f.................abie :?: Ale draka, przecież tam prawie wszyscy jeżdżą przedłużonymi Szkodami :twisted:

 

Śmiech'u bez przedłużacza :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FIA postanowila odmowic shomologowaniu nowego Mitsubishi Colt WRC, jako ze byl za krotki.

 

Źródło rewelacji?

 

Fabia bedzie ostatnim samochodem shomologowanym pod nagietymi warunkami (brakowalo 4cm do min, dlugosci)

 

Nie. Fabia WRC jest dłuższa od obowiązujących do homologacji 4000mm długości o dokładnie 2mm. Nie trzeba było nic naginać.

 

Drugi "malec", Peugeot 206, zostanie juz w przyszlym sezonie zastapiony wiekszym 307CC.

 

Bzdura. 206 WRC jest dłuższy od wymagań homologacyjnych o 5mm. Zmiana w stajni Provery nastąpi nie ze względu na starzenie się konstrukcji 206 a kraniec możliwości rozwoju silnika XE9 zastosowanego w tym aucie. Z tego względu i patrząc z punktu widzenia marketingu Peugeota, zainteresowanego promowaniem 307CC, taniej i sensowniej jest zastąpić 206 307-ką, niż budować dookoła nowego silnika dla 206 resztę samochodu w nowej ewolucji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz tak:

Źródło rewelacji?

 

Wyzej podalem linke.

 

Nie. Fabia WRC jest dłuższa od obowiązujących do homologacji 4000mm długości o dokładnie 2mm. Nie trzeba było nic naginać.

 

Tlumacze nas interesujacy(e) fragment(y):

 

"Fabia jest wg. regulaminu WRC o cztery cm za krotka..."

 

Bzdura. 206 WRC jest dłuższy od wymagań homologacyjnych o 5mm.

 

Tlumacze:

 

"...czeski producent rowniez dostal wyjatkowe pozwolenie, jak w roku 1999 Peugeot dla o 12cm za krotkiego 206"

 

 

Pozdrawiam,

ThanJu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze bardzo :roll: :

 

I Ty Than, i autor tego artykułu jestescie w błędzie... Nie wzięliście pod uwagę jednego faktu. Homologacja FIA wymaga minimum 4000mm i koniec, przeczytaj sobie załącznik J (dostępny w formie kilkudziesięciu PDFów na www.fia.com). Natomiast różnica w długościach bierze się z czego innego...

Zwykła Fabia mierzy sobie 3750mm, czyli jest o 25cm za krótka. Fabia RS, która jest modelem homologation special została z tej okazji przedłużona do 4001mm - i spełnia wymogi homologacyjne. Wynika to z tego, że to właśnie homologation special musi mieć wymiary zgodne z wymaganiami FIA, gdyż w procesie homologacji bada się nie tylko auto rajdowe, ale również jego homologation special, a jak już wiemy, w wypadku Fabii jest to Fabia RS TDi.

"Brakujące" centymetry wynikają z tego, że ktoś komuś się popieprzyły milimetry z metrami. Ta informacja to kompletna bzdura...

"Warunkowość" zarówno w wypadku Peugeota 206 WRC jak i Fabii WRC wynikała z innego faktu. Ponieważ, jak wiesz, do uzyskania homologacji potrzeba (m.in):

 

- wyprodukowania w ciągu 12 miesięcy poprzedzających homologację co najmniej 25000 samochodów będących podstawą do budowy homologation special (Fabia spełnia te założenia z produkcją 820000 egzemplarzy, te samochody nie muszą trzymać wymiarów);

- wyprodukowania 2500 egzemplarzy homologation specials o odpowiednich wymiarach;

 

...a w chwili homologacji zarówno 206 GT jak i Fabia RS nie spełniały wymagań ilości wyprodukowanych homologation specials, to obie homologacje były warunkowe. Fabia spełniła je zresztą bardzo szybko i homologacja dla Fabii WRC bazującej na modelu Fabia RS TDi została wydana z datą wsteczną, 1. lipca 2003.

Z Peugeotem było tak samo, tyle że parę lat wcześniej.

 

Edit: zresztą, żeby rozwiać wątpliwości, to cytat:

 

Homologation rules in brief:

(...)

To have a rally car homologated for the World Rally Championship is a complex process. At least 25,000 production cars of the basic model range, with a minimum length of 3750 mm, and at least 2,500 cars of the model from which the rally car has been derived, with a minimum length of 4000 mm and a wheelbase of 2440 mm, must be produced.

With the Fabia WRC, this condition will be met by the production of the 2501st Škoda Fabia RS that was presented for the first time at the 2003 Geneva Motor Show.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, wiedzialem o tych homologation specials. Z tym sie nie sprzeczam. I autor tez nie. Ale te "specjalne warunki" to wlasnie te specjalnie wyprodukowane wersje tylko po to, zeby mozna brac udzial w WRC. Impreza, Lancer i Focus tego nie potrzebowaly - tylko dlatego (przynajmniej przeze mnie, domyslam sie, ze rowniez przez autora) 206 i Fabia zostaly uznane za "wyjatkowe" (czyt. przyjete na "specjalnych zasadach"). Ale przeciez nie o to chodzi.

 

CHodzi tylko i wylacznie o to, ze poniewaz masa wlasna karoserii przy tych maluchach z natury jest mniejsza od masy wlasnej karoserii Imprezy etc. konstruktorzy tych ostatnich probowali w wersjach WRC jak najbardziej oszczedzac na masie "plachty zewnetrznej". Skutki byly takie, ze te karoserie byly mniej trwale, czyli jazda byla dla kierowcow i pilotow bardziej niebezpieczna. Ze wzgledu na to niebezpieczenstwo FIA postanowila juz niedopuscic Colta do WRC (takie sa fakty - nie wiem, czy zmienili regulamin, czy po prostu powiedzieli "nie"). Widac maja nadzieje, ze inzynierowie znowu zwieksza mase karoserii - no coz :roll: .

 

 

Pozdrawiam,

ThanJu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, wiedzialem o tych homologation specials. Z tym sie nie sprzeczam. I autor tez nie. Ale te "specjalne warunki" to wlasnie te specjalnie wyprodukowane wersje tylko po to, zeby mozna brac udzial w WRC.

 

Than, ale te reguły, że musi być 2500 homologation specials obowiązują od lat... To, że Lancer, Impra, Okta spełniają je same z siebie, to nie moja wina ;-) - natomiast sam jeżdzę homologation specialem sprzed 9 lat - i Mazd 323 GTR wyprodukowano 2500 sztuk i ani grama więcej ;-) Tak samo Hyundai Accent GT... Po prostu od zawsze ten przepis jest i od zawsze jak producent sie nia lapal w seryjnym aucie na wymiary, to robil 2500 sztuk o dobrych wymiarach i gralo wszystko - zreszta wlasnie po to jest przepis, zeby baza do homologation speciala miala 3750mm - zeby nie robic jakich hiperzderzakow.

 

Ze wzgledu na to niebezpieczenstwo FIA postanowila juz niedopuscic Colta do WRC (takie sa fakty - nie wiem, czy zmienili regulamin, czy po prostu powiedzieli "nie"). Widac maja nadzieje, ze inzynierowie znowu zwieksza mase karoserii

 

Than, informacja o niedopuszczeniu Colta pochodzi tylko z tego jednego jedynego źródła (niedoinformowanego zresztą :-)) A Mitsu ma homologację na Lancera V do 2008r. Ten Lancer jest bazowany jeszcze na Colcie, dopiero od WRC (czyli Evo VII) bazowane są na Cedii. W kazdym razie mogliby zastosować starą (lekką) budę i nowy motor - na przykład. Więc coś mi tu śmierdzi kaczką dziennikarską... Żadne inne źródło tego nie potwierdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie kulturnaja diskussija :wink: I dobrze. Można czegos się dowiedzieć.

Co nie zmienia faktu, że Skodzie brakowały tylko 4 cm:

Dług./szer./wys. (mm) 3960 / 1646 / 1451 (Dane: Skoda Polska, www.skoda.pl)

Oraz że Accentowi nie brakowało niczego (dł: 4,2 m).

To tylko po to, aby Forumowiczom w głowach nie mącić. :wink:

Co nie zmienia faktu, że mój komentarz dot. tego rodzaju "przeróbek" pozostaje w mocy.

Sztucznemu przedłużaniu - NIE

 

Korsarus negatus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wszystko zaczelo sie od tego, ze dalem tylko newsa z tej niemieckiej strony :) :wink: . A tak pryz okazji to jest tam napisane, co chyba jest prawda, bo to wypiwedz tego calego goscia od Mitsubishi :wink: , ze nowy Lancer WRC bedzie CALKOWICIE nowy. Mowi, ze w poprzednim WRCu i w dalszym ciagu byly czesci z A-grupy, a w nowym nie bedzie niczego.

 

 

Pozdrawiam,

ThanJu tez nielubiacy wydluzanych WRCow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierzę, że rok przerwy w startach wyjdzie teamowi Mitsubishi na dobre, i że nowy Misiek WRC będzie stanowił konkurencję, a nie tylko tło dla innych. Z tego co pamiętam wystawienie Lancera WRC było porażką :?

 

Co do kolejności w sezonie 2004 nie mam wątpliwości :D - Subaru, a potem cała reszta - Pug 307, Cytryny i inne Fabie :D :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu, że Skodzie brakowały tylko 4 cm:

Dług./szer./wys. (mm) 3960 / 1646 / 1451 (Dane: Skoda Polska, www.skoda.pl)

 

Faktycznie, mój błąd.

 

Oraz że Accentowi nie brakowało niczego (dł: 4,2 m).

 

Accent wyszedł w wersji GT w Korei i Malezji, i był nadmuchany troszeczkę i większy - ale pewnie trzyma wymiary z domysłu.

 

Sztucznemu przedłużaniu - NIE

 

A poszerzanie? Każdy WRC jest szerszy od swojego homologation speciala... Trochę bym się nie zgodził z tymi zmianami wymiarów - a niech zmieniają... Dużo w tym sporcie zależy od umiejętności wykorzystania regulaminu. Pamiętacie Toyotę i zwężkę - komisarze się sporo napocili uzasadniając dyskwalifikację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwężka ma bodajże 34 mm. Czyli w zaokrągleniu 3 cm. I o tyle wolno, o ile pamiętam porzerzać WRC. Czyli - nic w przyrodzie nie ginie :wink:

A na serio - trochę szerzej trzeba, bo gdzie zmiescić przyzwoite hamulce i odpowiednie kapcie ? Tu jest uzasadnienie techniczne - w przedłużaniu tylko regulaminowe.

To tak jak obecność silnika w samochodzie ma uzasadnienie techniczne;

a obecność kratki regulaminowe.

No i co jest logiczne, a co nie :?: :wink:

 

 

Korsarus logikus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, Korsarzu, ty to mądrala jesteś... (nie mylić z Montralą, albo Lavetistim...) :-D

 

No i tak odnośnie Colta:

 

Nie będzie Colt-a WRC

 

Jak zapowiada szef Mitsubishi Motor Sports - Sven Quandt - przyszłe samochody klasy WRC spod znaku trzech diamentów będą nadal budowane na bazie modelu Lancer.

 

Powodów takiej decyji jest kilka - jako główne z nich Quandt wymienia zbyt mało czasu na przygotowanie WRC na bazie Colt-a oraz kierunek rozwoju przepisów w stronę większych rozmiarowo WRC-ów, które bardziej odpowiadają zwiększaniu się rozmiarów aut cywilnych.

 

Również z marketingowego punktu widzenia wybór Lancera wydaje się być rozsądniejszy, gdyż model Colt nie jest oferowany na wszystkich rynkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...