jpol Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Zastanawia mnie czy jest różnica konstrukcyjna, czy tylko np. w twardości, w odmianach amortyzatorów KYB Ultra-SR do WRX-a i STI. Czy wersję do STI można bezproblemowo zamontować w WRX-ie (MY02)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoowty Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 skoro mozna podmienic serie sti do wrx to nie sadze zeby byl jakis problem to samo zrobic z kyb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Tak, tylko że często używany zawias STI kupuje się w całości, więc może np. inne mocowania czy coś podobnego jest w komplecie. Zastanawia mnie też jakie są różnice między rocznikami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 można zamontować - nic nie kombinujesz- wiem bo mam takie u siebie musisz tylko pamiętać o rozstawie, 5x100 do 5x100, zebys nie kupił zawiasu z 5x114,3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Zastanawia mnie czy jest różnica konstrukcyjna, czy tylko np. w twardości, w odmianach amortyzatorów KYB Ultra-SR do WRX-a i STI. Czy wersję do STI można bezproblemowo zamontować w WRX-ie (MY02)? amory ultra sr są inne do wrxa i sti, różnią sie charakterystyką oraz pewnymi szczegółami w sposobie montażu bo jest kilka rodzajów ultra sr nawet do sti :roll: edit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Carfit, Ty przypadkiem nie byłeś matematykiem w poprzednim wcieleniu? Konstrukcyjnie nie różnią się, tak jak OEM-owe - WRX normalne, STI upside-down? Na czym polegają różnice w montażu między wersjami WRX a STI? Na co powinienem zwracać uwagę, żeby dobrać sobie odpowiednie? I z jakimi sprężynami to będzie dobrze grało? -- 3 maja 2011, o 17:28 -- No dobra, Pan Carfit posta sobie nabił, a odpowiedzi jak nie było tak nie ma, jest tylko więcej wątpliwości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Na co powinienem zwracać uwagę, żeby dobrać sobie odpowiednie? Najlepiej użyć katalogu. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 O, kolejny postonabijca. Katalog mi tu nie pomoże. W katalogu KYB nie ma nic o stosowaniu amortyzatorów z STI do WRX-a. A w praktyce ludzie to stosują (choćby Carlos - jak widać wyżej, nie mówiąc już o mnóstwie ludzi przekładających oryginalny zawias STI do WRX-a). Stąd też moje pytanie o faktyczne różnice między Ultra-SR do STI i WRX-a oraz np. "kompatybilność rocznikową". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Katalog mi tu nie pomoże. :shock: Mi zawsze pomagał.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 O, kolejny postonabijca. jpol, daj spokój, wiem że czasem czlowiek oczekuje odpowiedzi na już, no ale czasem sie nie da - nie wiem jak szczur, ale pewnie "miło" mu nie będzie jak to przeczyta... W katalogu KYB nie ma nic o stosowaniu amortyzatorów z STI do WRX-a. A w praktyce ludzie to stosują (choćby Carlos - jak widać wyżej, nie mówiąc już o mnóstwie ludzi przekładających oryginalny zawias STI do WRX-a). Stąd też moje pytanie o faktyczne różnice między Ultra-SR do STI i WRX-a oraz np. "kompatybilność rocznikową". jezeli chodzi o kompatybilność, niestety specem nie jestem i od razu zaznaczam że "postonabijcem" tym bardziej. skończy się majowy weekend - z całą pewnością ktoś udzieli Ci wyczerpującej odpowiedzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Katalog mi tu nie pomoże. :shock: Mi zawsze pomagał.... Katalog do WRX-a dopasowuje następujące P/N z linii Ultra-SR (dla przykładu przednia oś): 324026, 324027, 324032, 324033 Do STI: 321002, 321003, 321006, 321007 Jakoś nie widzę części wspólnej tych zbiorów. :wink: Czyli, jeśli liczyć na pomoc katalogu, to wniosek wydaje się prosty - nie da się zastosować amortyzatorów od STI w WRX-ie. Nie na taką pomoc katalogu liczę. Czy, według Ciebie, ci co mają amortyzatory z STI w WRX-ie co dzień ryzykują życiem? Czy może jednak jest to jak najbardziej dopuszczalna kombinacja? carlos-wrx, na ile zdążyłem poznać podejście szczura, to raczej nie napina się z powodu takich uwag, zwłaszcza opatrzonych stosowną mordką. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Ja na katalogu KYB też bym nie bazował tak do końca. Katalog mówi, że nie ma UltraSR do Forka S-Turbo. Ale Katalog mówi, że są UltraSR do wolnego ssaka SF5. I takowe niektórzy za inicjatywą Niedźwiedzia zakładają, i jakoś ich Forki jeżdżą i prowadzą się dobrze. Ale gdyby tak ufać tylko katalogowi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Katalog do WRX-a dopasowuje następujące P/N z linii Ultra-SR (dla przykładu przednia oś):324026, 324027, 324032, 324033 Do STI: 321002, 321003, 321006, 321007 Jakoś nie widzę części wspólnej tych zbiorów. :wink: Czyli, jeśli liczyć na pomoc katalogu, to wniosek wydaje się prosty - nie da się zastosować amortyzatorów od STI w WRX-ie. Nie na taką pomoc katalogu liczę. Czytaj między wierszami... :wink: I wyciągaj wnioski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Ale tu, między wierszami, nie ma żadnych informacji - są tylko w wierszach. Na dodatek są one sprzeczne z doświadczeniami różnych użytkowników (ale są to doświadczenia spoza katalogu, do którego "każesz" mi się odwołać). A moje wnioski z czytania katalogu przedstawiłem w poprzednim poście. Jednak nie po to zadaję pytanie na forum, żeby zaprezentować swoje wnioski - tylko po to, żeby poznać wnioski i doświadczenia innych - w szczególności tych, którzy wiedzą na ten temat coś konkretnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 jpol, nie umiesz korzystać z katalogów... Do WRX '02 weź i kup: przód lewy 321007 przód prawy 321006 tył lewy 321009 tył prawy 321008 zamontuj i ciesz się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 Tego nie da się wyczytać bezpośrednio z katalogu. Trzeba wiedzieć, że akurat te elementy są kompatybilne. Tak czy inaczej, załatwiona jest kwestia "co", otwarte pozostają "dlaczego" (głównie) i "co jeszcze". W tym: - czy Ultra-SR do WRX i STI różnią się tylko charakterystyką, czy także konstrukcją - czy Ultra-SR mają konstrukcję upside-down, jak OEM STI - dlaczego nie np. 321002, 321003, 321004, 321005 albo 321004, 321005, 321006, 321007 - dlaczego nie WRX-owe np. 324026, 324027, 324028, 324029 - czy jeszcze jakieś "mounting kity" (do WRX-a występują, do STI zdaje się nie - ze względu na samochód, czy amortyzator, czy niepełną ofertę KYB w tym zakresie) - z jakimi sprężynami to zgrać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 3 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 - dlaczego nie np. 321002, 321003, 321004, 321005 albo 321004, 321005, 321006, 321007 Czy Ty zajrzałeś do katalogu? :shock: Jaki masz miesiąc produkcji? - dlaczego nie WRX-owe np. 324026, 324027, 324028, 324029 Bo pytałeś o amortyzatory od STI. - czy jeszcze jakieś "mounting kity" A potrzebujesz? - z jakimi sprężynami to zgrać To zależy czego oczekujesz. Może napisz jasno co chcesz uzyskać. Będzie łatwiej Ci odpowiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2011 - dlaczego nie np. 321002, 321003, 321004, 321005 albo 321004, 321005, 321006, 321007 Czy Ty zajrzałeś do katalogu? :shock: Jaki masz miesiąc produkcji? WRX-a czy STI? Skąd ja mogę wiedzieć jakie są różnice między WRX i STI w poszczególnych miesiącach? Gdybym wiedział, że amortyzatory do wersji "z maja" różnią się od tych z wersji "z kwietnia" "lewym gwintem i haczykiem na końcu", to byłoby jasne że nie pasują. Albo chociaż, że faktycznie muszę dobierać (niezależnie czy z STI czy WRX) według miesiąca produkcji, bo inne są po prostu niekompatybilne i nie da się ich zamontować. A może da się zamontować, tylko trzeba wymienić np. mocowania itd. A tak, to na razie różnią się głównie numerkiem i jakimś przyporządkowaniem przez producenta - na podstawie nieznanych mi kryteriów. Stąd moje pytanie - dlaczego. Nie proszę o wybranie za mnie które amortyzatory powinienem kupić. Nie o rybę proszę, a o wędkę. - dlaczego nie WRX-owe np. 324026, 324027, 324028, 324029 Bo pytałeś o amortyzatory od STI. Pierwsze pytanie brzmiało: czy jest różnica konstrukcyjna, czy tylko np. w twardości, w odmianach amortyzatorów KYB Ultra-SR do WRX-a i STICzyli nie było wyłącznie o STI. Było o to czym się różnią - żeby można w ogóle oceniać co da się osiągnąć stosując jedne lub drugie. - czy jeszcze jakieś "mounting kity" A potrzebujesz? Gdybym wiedział... Na razie powoli zbieram wiedzę, bo wymiany przed Pojeżdżafffką i tak nie planuję. Zastanowiło mnie to, że do WRX-a są bezpośrednio wymienione w katalogu, do STI w zasadzie nie. Znowu zastanawia mnie - dlaczego. - z jakimi sprężynami to zgrać To zależy czego oczekujesz. Może napisz jasno co chcesz uzyskać. Będzie łatwiej Ci odpowiedzieć. Na razie jeszcze nie wiem, czy iść w kierunku OEM (WRX czy STI), czy Ultra-SR (znów, czy WRX czy STI). Jak pisałem powyżej - zbieram wiedzę, żeby podjąć jakąś decyzję (wybór ograniczyłem już w zasadzie do tych możliwości). A oczekuję przede wszystkim pracy amortyzatora z optymalną dla niego sprężyną w celu zapewnienia dobrej pracy całego zestawu (zarówno ze względu na walory trakcyjne, jak i np. trwałościowe). Pamiętam jak zachowywał się mój GC8 N/A z KYB AGX ustawionym na średnią twardość i wiem, że twardsze ustawienie przy jego sprężynach (i być może masie) nie miało sensu - zachowywałby się źle, sprężyna byłaby za "słaba" do tego amortyzatora. Różne opinie widziałem też np. o pracy (w tym trwałości) amortyzatorów OEM-owych z krótszą sprężyną i teraz zastanawiam się, czy taki Ultra-SR lepiej połączyć z np. Eibachem Pro-Kit, czy z OEM-ową STI, czy OEM-ową WRX czy jeszcze jakąś inną (i który Ultra-SR z którą sprężyną łączyć ). Dopiero mając wiedzę o pracy poszczególnych zestawów będę mógł podejmować świadome decyzje o zakupie konkretnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zygmunt3waza Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 powiem z naocznej autopsji bo montowalem. sti amor w pozycji jałowej jest krotszy od wrx okolo 1cm. co do charakterystyki to sie nie wypowiem, ale w roznicy do agx to niebo a ziemia, jezeli chodzi o odczucia z jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się