Stach83 Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Witam serdecznie. Dziś zamontowałem u siebie zawór upustowy Blitz SS. Przeglądając wątki o blow offach natrafiłem na informację, że jakoś się je reguluje... ba, nawet trzeba. Przeszukałem szukajkę oraz pytałem wujka google, ale nie znalazłem informacji jak ustawić, wyregulować taki zawór. Lubię ten dźwięk, nie chcę wracać do DV, ale też nie chcę zaszkodzić montażem BOV-a. Czy ktoś podpowie jak go wyregulować? Pozdrawiam, stach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTR Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Bov'a ogolnie nie trzeba raczej regulowac chyba ze masz duze doladowanie to sie wtedy zmienia sprezyne i to jest ta redulacja. Ja mam u siebie bov'a ktory jezdzil w poprzednim samochodzie (max doladowanie bylo 0,6-0,8) a teraz zamontowalem w Imprezie i dziala jak nalezy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stach83 Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Czyli stwierdzenie... Zła regulacja BOV’a może doprowadzić do wzrostu konsumpcji na paliwo, problemów z poprawną pracą silnika i oczywiście do zabicia turbiny, chodź w tym akurat specjalizują się Bosch’owskie DV, które są na wyposażeniu większości aut popularnych z Turbo. ...jeste nieprawdziwe, nawet w przypadku gdy mój zawór posiada możliwość regulacji twardości sprężyny? Napisałeś, że Twój działa jak należy. Jakie zatem są należyte i nienależyte efekty? Łatwo po montażu można zdiagnozować prawidłowe działanie zaworu upustowego. Gdy podczas pracy jest słyszalny dźwięk przerywany (szarpany), i gdy mamy założony zawór upustowy, to możemy mieć do czynienia z dwoma przypadkami (...) drugi oznacza, że sprężyna w mechanizmie sterowania jest źle ustawiona, i należy ją poluzować (dotyczy to zaworów z regulacja nacisku sprężyny) Skoro nie słyszę przerywanego dźwięku (?), to jest ok? Pozdrawiam, stach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doCtor Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 generalnie sie na tym nie znam ale jak mi moi spece montowali kiedyś GFB to regulowali i ustawiali to wszystko jak nalezy inna sprawa ze waliło mi wtedy koło 1,6 -1,7 bara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTR Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Tak jak zawor nie upuszacza na wolnych obrotach to jest oki. W instrukcji mojego zaworu bylo napisane ze zakres cisnienia to ~2,0bary. Na dniach moge jeszcze to sprawdzic. To jest info techniczne z nowszego bo ja mam starszy model: http://proracingtechnology.com/informac ... N_2010.pdf i on ma zakres od -1 do 3 bary. czyli chyba w tych cisnieniach nie trzeba prowadzic zadnych regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stach83 Opublikowano 23 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 U mnie na wolnych nic go nie słychać. Jak jadę pod turbo też nie, ale wystarczy, że przekrocze 3k obr/min i puszczę gaz to cichutko sapnie. Czy to znaczy, że jest ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buras Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 U mnie na wolnych nic go nie słychać. Jak jadę pod turbo też nie, ale wystarczy, że przekrocze 3k obr/min i puszczę gaz to cichutko sapnie. Czy to znaczy, że jest ok? miałem blitza przez moment w sti 04 i ztego co pamietam regulowało się do napewno ,miałem problemy ze spalaniem i strzalami w wydechu ,trzeba tą srubeczką pokręcic ,żeby jak najbardzie zniwelować ten efekt ,zresztą w instrukcji było chyba napisane .w ogólnym rozrachunku wk...... sie i wywaliłem ustrojstwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stach83 Opublikowano 23 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Niestety w moim przypadku brak instrukcji, a i znaleźć nigdzie w sieci nie mogę. Że się je reguluje to domyśliłem się po śrubie regulacyjnej niestety nie wiem jak prawidłowo ustawić. Ze spalaniem to mam problemy odkąd kupiłem Subaru A w wydech, o dziwo, nic nie strzela... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buras Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 to może przypadkiem jest gitara Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 upustowy Blitz SS. mam takowy u siebie U mnie na wolnych nic go nie słychać. Jak jadę pod turbo też nie, ale wystarczy, że przekrocze 3k obr/min i puszczę gaz to cichutko sapnie. Czy to znaczy, że jest ok? To raczej masz dobrze, u mnie jest wyregulowane prawie na max twardo czyli trzeba naprawdę dobrze napompować w turbo żeby sapał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stach83 Opublikowano 23 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Jak mniemam, żeby było twardo to trzeba śrubę wkręcić? I co ewentualnie byłoby lepsze: za twardo czy za miękko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doCtor Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 suma sumarum tak jak byłem strasznym zwolennikiem i fascynatem psssssss psssssss strasznie mnie to rajcowało to powoli stwierdzam ze blow off jaki by nie był to jest zło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 jak będzie za miękko to będzie się co chwile otwierał, przez to będzie dostawał więcej mieszanki i może go trochę podlewać, wtedy strzela z wydechu a czasem i obroty głupieją, lepiej twardo Jak jest ok, i nic się nie dzieję, to zostaw i ciesz się psss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stach83 Opublikowano 23 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Właśnie dokręciłem trochę tą śrubkę regulacyjną. Wieczorem się przejade to powiem czy coś się zmieniło.... -- Śr mar 23, 2011 10:05 pm -- Dupa tam... teraz sapie już przy 2k-2,5k obr/min i żadne kręcenie nie pomaga... ma ktoś manuala do Blitz Super Sound BOV? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTR Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 To sprobuj teraz w druga strone pokrecic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stach83 Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Hmmm... co druga impreza sapie, a nikt nie wie jak to ustawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doCtor Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Stach83, PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stach83 Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Ale kiedy ja sam chce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doCtor Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Ale kiedy ja sam chce to takie rzeczy to tylko w erze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Hmmm... co druga impreza sapie, a nikt nie wie jak to ustawić? Pokręć w drugą stronę i zobacz, inaczej się tego nie reguluje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stach83 Opublikowano 25 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 Kręciłem już w obie... chyba potrzeba kilku więcej kilometrów, żeby to dobrze ustawić... Dziś jeszcze się z nim "pomęcze". -- Cz mar 24, 2011 6:43 pm -- Dokręcałem, dokręcałem i zgadnijcie co? No i ukręciłem gwint na szpilce... ;/ Chwilowo założony seryjny DV, BOV wzięty do domu na "warsztat". Przeje...chlapane z tymi Waszymi pssss pssss! -- Cz mar 24, 2011 6:54 pm -- prawie na max twardo Zobacz proszę u siebie czy ta szpilka Ci dużo wystaje czy raczej mało... U mnie przy wkręcaniu opór sprężyny było czuć od ok 1cm wystawania gwintu (razem z nakrętką) no i wkręcić można było do oporu czyli na grubość nakrętki... Na chłopski rozum, im bardziej wkręcona szpilka, tym sprężyna bardziej ściśnięta, a co za tym idzie twardsza... zgadza się? -- Pt mar 25, 2011 3:51 pm -- Wiem, że wszyscy bacznie śledzą ten wątek, dlatego wróciłem podzielić się z Wami moimi doświadczeniami. Otóż po rozkręceniu okazało się, że zerwał się gwint w nakrętce (ufff). Przy okazji rozkręciłem zawór i zajrzałem do środka. Ogólnie tłoczek ma już lekki luz, ale uszczelka na samym dole (ta, którą dociska sprężyna) jest szczelna. Co do regulacji, to tak jak myślałem - im bardziej śrubka wkręcona, tym bardziej ściśnięta sprężyna - a co za tym idzie ciężej chodzi. Po złożeniu wszystkiego spowrotem do kupy, założeniu nowej nakrętki, maksymalnym wkręceniu śrubki regulacyjnej i założeniu na samochód muszę stwierdzić, że nic się nie zmieniło Powietrze puszcza już od ok 2,5k obr/min. Na wolnych obrotach nic nie słychać, nic nie strzela w wydech, ale obroty potrafią czasem zafalować. Podrawiam, stach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 26 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 Mi kiedyś producent bovów Cosmo (Red Devil na sr.pl) tłumaczył jak się je reguluje, mówił że podczas przyspieszania i przy puszczeniu gazu przy 3tys.obr. powinno go zaczynać być słychać, miałem wtedy też Blitza SS i tak go sobie wyregulowałem i było ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stach83 Opublikowano 26 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2011 No to jest podobnie, chociaż narazie zdjęty z innego powodu. Dzięki i pozdrawiam, stach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się