zenek_bb Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Witam, streszczę się jak umiem... Na co dzień zajmuję się Mitsu Ecli 1G/2G, silniki 4G6x/4GCP z całego śląska, remonty, diagnozy, pomoc, sprzedaż części OEM. Należę do klubu MM (gdzie jestem modem działu Eclipse http://forum.mitsumaniaki.pl) oraz MEKP (http://eclipse.net.pl, aktualnie forum jest uszkodzone). Teściowie posiadają Subaru Forestera '99 2.5XT, mają z nim trochę problemów, kiedy spalanie wzrosło ponad 18L/100km postanowiłem zająć się tym autem... Bardzo prosiłbym o materiały dot. tegoż auta: - schematy elektryczne (jakieś już posiadam) - manuale techniczne - manuale serwisowe - dane użytkowe (typowe spalanie, przyspieszenie, nagranie poprawnej pracy silnika, na co zwracać uwagę, jakie są sztuczki których nie ma w manualach) - program i schemat kabla do diagnostyki komputerowej oraz loggingu pracy silnika Nie wiem czy dobrze mi się wydaje ale czy forek 99 posiada EOBD/2? Nie znam się na tym standardzie gdyż używam ALDL, może są jakieś DataLoggery dedykowane dla subaru lub ktoś dysponuje schematami to wykonania interface'u diagnostycznego? Fajnie było by też mieć wzór loga czyli poprawne wartości pomiarowe. Ogólnie podejrzewam podstawowe niesprawności takich silników które znam: - błędne działanie knock sensora (wyjdzie w logu) - przestawiony zapłon (nie był ustawiany ani sprawdzany od 6 lat) - błąd pomiarowy przepływomierza lub czujnika temp. silnika (wyjdzie w logu) Na co dzień sam udostępniam wszystkie te informacje, służę pomocą i wytrwale brnę w czyjeś problemy, bardzo uprzejmie proszę proszę o pomoc Was, gdyż teraz ja jej potrzebuję... Postaram się odwdzięczyć wam jak potrafię, wiedzą którą posiadam, narzędziami i warsztatem! Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Subaru Forestera '99 2.5XT Trochę to dziwne, bo: XT oznaczało zazwyczaj model turbodoładowany, ale te pojawiły się z taką pojemnością dopiero w 2003 roku w USA, dopiero potem u nas. Może to 2,5 wolnossące - też zza wielkiej wody: http://www.cars101.com/subaru/forester/ ... or%20%2799 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenek_bb Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Oj przepraszam, to jest wolnossące, teść mówił że to XT, ale robiłem tam przeróbkę świateł 3lata temu i wiem, że to wolnossak 2,5 boxer. Dalej aktualna prośba o informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 zenek_bb, w zasadzie linki do większości manuali i instrukcji serwisowych jakie przewijają się przez to forum są w FAQ, ale czy będzie tam to czego szukasz, to niestety już nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 jak jestes ze swiata mitsu to do wolnego ssaka evoscan da rade pewnie jak kazdy inny. jak nie to ecuexplorer albo inne (podpis) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenek_bb Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Nie mam PDA gdyż logger do mitsu na PDA nie zbiera pewnych info (funkcja IPS, O2trim) pozatym ma małą prędkość odświeżania 10Hz oraz bardzo wolny zapis loga, pozatym zapisuje do excela co jest beznadziejnie realizowane. Posiadam laptopy wyposażone w USB dla programatorów LPG no i RS232 dla logera. kropkowicz, w przypadku mitsu różnica w inface dla Palma/PC różnią się jedną diodą, może jest możliwość zbudowania tego interface do subaru pod PC i jakiś programik? OT: kurcze nie stać mnie a zainwestował bym wtedy w kpl. interface'ów diagnostycznych do VAG i całej reszty świata ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 mitsu ma imponującą częstotliwość odświerzania nieosiągalną dla subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zenek_bb Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 nie o to chodzi, po prostu wytłumaczyłem czemu pozbyłem się PDA bo kupiłem jakiegoś specjalnie po to ;p częstotliwość pobierania danych na PC przez pełnoprawny COM to 40Hz (40odczytów/s) jak używam laptopa nowszego (Core2Duo itd) gdzie nie ma COM używam przejściówki USB->COM gdzie prędkość waha się 20-30Hz ale wystarczy to jak, ma ktoś coś ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 ja jestem zupelny lajkonik w tym temacie ale mam kabelek VAG KKL z allegro za male kilkadziesiat zet i sciagnietego gdzies z sieci EcuExplorer'a i sobie bez wiekszego zrozumienia ale z radoscia czytam parametry. W archiwum forum znajdziesz troche na ten temat. potrzebne zdaje sie gniazdko z obd2 ale nie wiem czy w forku'99 juz bylo. Jesli jest to zapewne pod kolumna kierownicy. powodzenia 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się