Jump to content

Forek '99 2.5L - Jaki Logger, podstawy, schematy EL-ECB


zenek_bb

Recommended Posts

Witam, streszczę się jak umiem...

 

Na co dzień zajmuję się Mitsu Ecli 1G/2G, silniki 4G6x/4GCP z całego śląska, remonty, diagnozy, pomoc, sprzedaż części OEM. Należę do klubu MM (gdzie jestem modem działu Eclipse http://forum.mitsumaniaki.pl) oraz MEKP (http://eclipse.net.pl, aktualnie forum jest uszkodzone).

Teściowie posiadają Subaru Forestera '99 2.5XT, mają z nim trochę problemów, kiedy spalanie wzrosło ponad 18L/100km postanowiłem zająć się tym autem... Bardzo prosiłbym o materiały dot. tegoż auta:

 

- schematy elektryczne (jakieś już posiadam)

- manuale techniczne

- manuale serwisowe

- dane użytkowe (typowe spalanie, przyspieszenie, nagranie poprawnej pracy silnika, na co zwracać uwagę, jakie są sztuczki których nie ma w manualach)

- program i schemat kabla do diagnostyki komputerowej oraz loggingu pracy silnika

 

Nie wiem czy dobrze mi się wydaje ale czy forek 99 posiada EOBD/2? Nie znam się na tym standardzie gdyż używam ALDL, może są jakieś DataLoggery dedykowane dla subaru lub ktoś dysponuje schematami to wykonania interface'u diagnostycznego? Fajnie było by też mieć wzór loga czyli poprawne wartości pomiarowe.

 

Ogólnie podejrzewam podstawowe niesprawności takich silników które znam:

- błędne działanie knock sensora (wyjdzie w logu)

- przestawiony zapłon (nie był ustawiany ani sprawdzany od 6 lat)

- błąd pomiarowy przepływomierza lub czujnika temp. silnika (wyjdzie w logu)

 

Na co dzień sam udostępniam wszystkie te informacje, służę pomocą i wytrwale brnę w czyjeś problemy, bardzo uprzejmie proszę proszę o pomoc Was, gdyż teraz ja jej potrzebuję...

 

Postaram się odwdzięczyć wam jak potrafię, wiedzą którą posiadam, narzędziami i warsztatem! Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Oj przepraszam, to jest wolnossące, teść mówił że to XT, ale robiłem tam przeróbkę świateł 3lata temu i wiem, że to wolnossak 2,5 boxer.

 

Dalej aktualna prośba o informacje :(

Link to comment
Share on other sites

Nie mam PDA gdyż logger do mitsu na PDA nie zbiera pewnych info (funkcja IPS, O2trim) pozatym ma małą prędkość odświeżania 10Hz oraz bardzo wolny zapis loga, pozatym zapisuje do excela co jest beznadziejnie realizowane. Posiadam laptopy wyposażone w USB dla programatorów LPG no i RS232 dla logera.

 

kropkowicz, w przypadku mitsu różnica w inface dla Palma/PC różnią się jedną diodą, może jest możliwość zbudowania tego interface do subaru pod PC i jakiś programik?

 

OT: kurcze nie stać mnie a zainwestował bym wtedy w kpl. interface'ów diagnostycznych do VAG i całej reszty świata ;/

Link to comment
Share on other sites

nie o to chodzi, po prostu wytłumaczyłem czemu pozbyłem się PDA bo kupiłem jakiegoś specjalnie po to ;p

 

częstotliwość pobierania danych na PC przez pełnoprawny COM to 40Hz (40odczytów/s) jak używam laptopa nowszego (Core2Duo itd) gdzie nie ma COM używam przejściówki USB->COM gdzie prędkość waha się 20-30Hz ale wystarczy

 

to jak, ma ktoś coś ;/

Link to comment
Share on other sites

ja jestem zupelny lajkonik w tym temacie ale mam kabelek VAG KKL z allegro za male kilkadziesiat zet i sciagnietego gdzies z sieci EcuExplorer'a i sobie bez wiekszego zrozumienia ale z radoscia ;) czytam parametry. W archiwum forum znajdziesz troche na ten temat.

 

potrzebne zdaje sie gniazdko z obd2 ale nie wiem czy w forku'99 juz bylo. Jesli jest to zapewne pod kolumna kierownicy.

 

powodzenia

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...