Skocz do zawartości

Pierwsze pytania związane z nabyciem STI


JKmotors

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli gdzies padły odpowiedzi, super byłoby otrzymać linki. No to pora zadać :mrgreen: (PS numeracja jest, jaka jest, bo pytań przybywa. I nie ma numeru 8, bo wychodzi buźka " 8) " :twisted: )

Różowe nieaktualne :twisted: - czyli padła odpowiedź

TECHNICZNE

 

1) Obroty a nagrzanie silnika i ekonomia. Silnik działa pod największym obciążeniem albo na bardzo małych albo na bardzo wysokich obrotach. Stąd pytanie, przy jakich obrotach mniej więcej optymalnie zmieniać bieg podczas:

- jazdy na zimnym silniku?

- najbardziej ekonomicznej jazdy po nagrzaniu silnika?

Wiem, że to pewnie zależy od miejsca max momentu albo mocy, ale chodzi o takie mniej więcej. Przy okazji, przy jakich obrotach się turbina uruchamia?

2) Grzanie silnika na jałowym. Czy zdrowe jest dla silnika nagrzewanie się na biegu jałowym? Na przykład odpalam samochód, żeby się nagrzewał i lecę go odśnieżać?

3) DCCD v1. Tak tak tak... http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=112272. Wiem, że to było milion razy, ale pytanie jest. Dlaczego tylko przy jednej pozycji jest napis lock? Rozumiem to tak:

- tryb auto: 65% tył, 35% przód

- lock: 50% na 50%

- im niżej i im bardziej zielono, tym bardziej z tyłu aż do 65% do 35% (sprawę upraszczam pisząc to procentowo, wiadomo że chodzi o spięcie dyfru, i i tak wszystko zależy od sytuacji)

Ale czemu lock? Czy to oznacza, że w pozycji lock oprócz podziału na równo jeszcze jest jakas forma szpery? Czy to samo jest na pozostałych pozycjach? I czy w związku z tym zużycie dyfra jest szybsze:

- na pozycji lock / na pozostałych pozycjach / na auto

Czy takie samo?

4) Hamowanie silnikiem a DCCD... Jak się wtedy zachowują koła (podział napędu). Czytałem jakiś wątek, ale odpowiedź nie padła w bezpośredni sposób (viewtopic.php?t=130671)

5) Klawiatura. W takim malutkim schowku za którym są bezpieczniki (pod pstryczkami od halogenów), po otworzeniu mam klawiaturę z cyferkami. Nie spotkałem się z takim czyms. Czy ma to związek z fabrycznym alarmem zakładanym w WR1?

10) Odpalanie z gazem. Czy mozna odpalać z wciśniętym lekko gazem? W Nissanie 200SX mojego Taty groziło to natychmiastowym zalaniem. Wiem, że nie ma sensu odpalać z wciśniętym gazem, ale czasem przez przypadek się wciśnie.

 

WIZUALNE

 

6) Pukający spojler. Czy jakiś wątek podpowiada jak zlikwidować pukanie spojlera w warunkach domowych? :)

7) Taxholder. Na STI WR1 jest wybity numer seryjny na części zwanej po angielsku taxholder. Znajduje się ona oryginalnie po lewej stronie szyby przedniej i służy do trzymania naklejki z rejestracją. Mam tą część (ale chyba tylko połowę, bo nie ma na niej numeru :( ). Leży w schowku bo w aucie była wymieniana przednia szyba. Gdzie można dokupić, lub zamówić takie coś? http://media.photobucket.com/image/Tax% ... Holder.jpg. Czy jest sens pisać w tej sprawie do Subaru polska, czy do UK?

 

FORUMOWE

 

9) Pomuk. Gdzie kliknąć, żeby wlepić komuś pomuka, bo nigdzie nie znalazłem?

 

dzięki za pomoc

Jak się powtarzam, to można gdzieś podpiąć, tak jak mówię szukałem i nie znalazłem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek

tax holder nie jest ci do niczego nie potrzebny

to nie jest nalepka z rejstracja tylko oplata podatku drogowego ktory w polsce jest juz wliczony w cene paliwa ( wiec mimo powszechnej opinii paliwo w polsce jest jeszcze tansze niz w europie , przynajmniej w uk )

 

wiec to nie jest ci do niczego potrzebne

a tak z ciekawosci to jaki numer masz tam nabity

to ta czesc ktroa jest na fotce kupuje sie oddzienie albo daja w salonie jako element tuningowy to tax disc holder nie jest obowiazkowy nawet w uk

 

pomuka mozesz dac klikajac na ikonke

plusika jest w dolnym prawym rogu gdzies obok wykrzyknika

warunek :musiszz byc autorem tematu (dzieki zamer)

aha jeszcze sopiler

jak rozumiem duza lotka z tylu

ja bym go zdjal i podkleil nowa tasme piankowa dwustronna i spowrotem przykrecil

powinno zadzialac

na wiosne bede to u siebie robil bo tez popukuje

a stara tasma piankowa sie juz ubila :mrgreen:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8) Pomuk. Gdzie kliknąć, żeby wlepić komuś pomuka, bo nigdzie nie znalazłem?

 

Pomuka możesz dać klikając na tego czerwonego "+" koło czerwonego wykrzyknika na dole po prawej każdego posta. :wink:

 

-- 5 gru 2010, o 20:01 --

 

zoowty, nie autorem posta a autorem tematu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak z ciekawosci to jaki numer masz tam nabity
Nie ma numeru... To jest jakiś inny zapasowy taxholder... Powienien być 004. Aczkolwiek na nim powinien być wybity jak widać na obrazku numer samochodu, i to JEST FABRYCZNA część, była w każdym WR1 na UK :). Z resztą, jedyna na której jest ten numer, dlatego mi na niej zależy, do czego by nie miała służyć... Ale chyba temat odpuszczę :cry:

zoowty, zamer, pytanie o pomuka chyba na niego nie zasługuje :P, ale tak właśnie liczyłem, że pierwsze odpowiedzi padną właśnie na to pytanie :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak z ciekawosci to jaki numer masz tam nabity
Nie ma numeru... To jest jakiś inny zapasowy taxholder... Powienien być 004. Aczkolwiek na nim powinien być wybity jak widać na obrazku numer samochodu, i to JEST FABRYCZNA część, była w każdym WR1 na UK :). Z resztą, jedyna na której jest ten numer, dlatego mi na niej zależy, do czego by nie miała służyć... Ale chyba temat odpuszczę :cry:

zoowty, zamer, pytanie o pomuka chyba na niego nie zasługuje :P, ale tak właśnie liczyłem, że pierwsze odpowiedzi padną właśnie na to pytanie :P .

 

 

wobec tego te kolko do niczego nie jest ci potrzebne

tak jak juz napisalem ze nawet w uk nie jest obowiazkowe

kierowcy traktuja to jako gadzet tylko po to zeby sobie tax disx w to wlozyc

bo inaczej im sie kawalek kartki po samochodzie wala

niektorzy maja taka przezroczysta kieszonke i tam ten road tax wkladaja

schowaj sobie na pamiatke albo w garazu powoies :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, no to poleciał pierwszy pomuk (za pomoc w wątku i za zaoferowaną niedawno pomoc na terenie UK, którą naprawdę strasznie doceniam :) ).

 

schowaj sobie na pamiatke albo w garazu powoies :mrgreen:
Ale tak jak mówię na nim numeru nie ma :twisted: To jakis złom, a nie oryginał :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)- jazdy na zimnym silniku?

- najbardziej ekonomicznej jazdy po nagrzaniu silnika?

Na zimnym to nie podobnie jak dieslem. Najlepiej nie przekraczać 3 tys. obr. (chodź słyszałem, że niektórzy kręcą trochę wyżej)

A na ciepłym to ja bym zmieniał koło 4,5-5 tys. przy ekonomicznej jeździe.

 

2) Grzanie silnika na jałowym. Czy zdrowe jest dla silnika nagrzewanie się na biegu jałowym? Na przykład odpalam samochód, żeby się nagrzewał i lecę go odśnieżać?

 

Nie powinno się. Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu powinno się od razu powoli ruszyć. Wtedy silnik szybciej rozprowadza płyny i ciepło. Praca zimnego silnika na jałowym biegu skraca jego żywotność (np. panewki - podobno).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno się. Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu powinno się od razu powoli ruszyć. Wtedy silnik szybciej rozprowadza płyny i ciepło. Praca zimnego silnika na jałowym biegu skraca jego żywotność (np. panewki - podobno).

Rozumiem. Własnie tak myślałem, że silnik na jałowym jednak ma trochę większe obciążenie niż podczas jazdy, i smarowanie troche gorsze.

 

A na ciepłym to ja bym zmieniał koło 4,5-5 tys. przy ekonomicznej jeździe.

Aż tyle? No to jestem mile zaskoczony :wink: . A przy mniejszych spalanie wychodzi większe?

 

zamer, napewno polecą pomuki kolejne, ale poczekajmy na więcej opinii ;).

 

PS. zamer, Jeździsz gdzieś dzisiaj? Jakby co to PW, bo ja pewnie wyjadę gdzies na chwilę... Ale niestety PUGiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na ciepłym to ja bym zmieniał koło 4,5-5 tys. przy ekonomicznej jeździe.

Aż tyle? No to jestem mile zaskoczony :wink: . A przy mniejszych spalanie wychodzi większe?

 

No nie do końca tak. Ale lepiej (bardziej oszczędnie) szybko się rozpędzić do zadanej prędkości, niż powoli się rozpędzać.

 

PS. zamer, Jeździsz gdzieś dzisiaj? Jakby co to PW, bo ja pewnie wyjadę gdzies na chwilę... Ale niestety PUGiem.

 

Nie. Dzisiaj się już nigdzie ruszam. Poza tym jestem w Żyrardowie. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, no to trochę kiepsko ;).

No nie do końca tak. Ale lepiej (bardziej oszczędnie) szybko się rozpędzić do zadanej prędkości, niż powoli się rozpędzać.

Hehe tak mi się przypomniało, że gdzieś czytałem na forum o teorii, że wg niektórych źle zmieniony bieg to bieg który nie doleciał do odcinki :mrgreen:

A co z tym DCCD, bo to mnie najbardziej męczy?

Thx za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- najbardziej ekonomicznej jazdy po nagrzaniu silnika?

Załóż zegarek i jeździj na podciśnieniu. Generalnie większe znaczenie ma ostrożne obchodzenie się z gazem [znaczy nie cisnąć :wink: ] niż obroty. W trasie możesz sobie zapiąć szóstkę i turlać się na 3-3,5 RPM - będzie ekonomicznie.

A co z tym DCCD, bo to mnie najbardziej męczy?

LOCK to spięcie centralnego dyfra na 100%, w idealnych warunkach kółka są pędzone 50:50. Na śniegu czy innym śliskim auto jest stabilne. Im niższe ustawienie [w kierunku OPEN] tym bardziej przypomina zachowaniem RWD. Zresztą w FAQ Przemeq wszystko ładnie opisał.

Na przyczepnych nawierzchniach [suchy asfalt itepe] tylko OPEN lub AUTO - inaczej coś zmielisz.

tym bardziej z tyłu aż do 65% do 35% (sprawę upraszczam pisząc to procentowo, wiadomo że chodzi o spięcie dyfru, i i tak wszystko zależy od sytuacji)

DCCD to tylko sterowanie dyfrem. Przekazanie napędu zależy od nawierzchni i warunków. Musisz pojeździć, potestować i wczuć się jakie ustawienia Ci najbardziej pasują.

Jak się wtedy zachowują koła (podział napędu).

Analogicznie jak do napędzania powinien hamować silnikiem lepiej na luźnych nawierzchniach i kiepskiej przyczepności i bez znaczenia dla dobrych nawierzchni.

I czy w związku z tym zużycie dyfra jest szybsze:

- na pozycji lock / na pozostałych pozycjach / na auto

Czy takie samo?

Teoretycznie na OPEN jest najmniejsze zużycie bo dyfer prawie nie pracuje... ale niech tę teorię jakiś specu zweryfikuje :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thx Thx :). Wiem wiem, już testowałem na śniegu i im wyżej tym bardziej ucieka przodem. Tylko zastanawiałem się, czy na pozostałych pozycjach (niższych) też jest LOCK, czyli czy pozycja lock jest wyjątkowa. Rozumiem więc, że w jeździe codziennej miejskiej najlepiej auto, a na torze próbować.

 

Analogicznie jak do napędzania powinien hamować silnikiem lepiej na luźnych nawierzchniach i kiepskiej przyczepności i bez znaczenia dla dobrych nawierzchni.

Ale czy to hamowanie odbywa sie w jakiś proporcjach? Czytaj czy po zapięciu biegu niżej na najniższej pozycji DCCD jest szansa, że rzuci go tyłem (tak jak przy wdepnięciu?).

 

DCCD to tylko sterowanie dyfrem. Przekazanie napędu zależy od nawierzchni i warunków. Musisz pojeździć, potestować i wczuć się jakie ustawienia Ci najbardziej pasują.

Tak też to rozumiałem, ale ubrałem to w słowa rodem z plebsu ;).

Czyli lock to całkiem spięty dyfer, a im niżej, tym mniej jest spięty dyfer, czyli mniej pracuje, czyli mniej się zużywa. No i im niżej tym na ogół bardziej samochód lata tyłkiem, ale to już zależy od konkretnych sytuacji.

 

A jeszcze pytanie czym się rózni pozycja auto od ostatniej? Bo zdaje się, że teoretycznie na obu dyfer jest rozpięty. Czy auto dodatkowo o coś się troszczy?

 

Pomuk poleciał, dzięki za pomoc :).

 

-- 5 gru 2010, o 21:39 --

 

nie sadze zebys uzywal jej czesto

ja mam swoj 2,5 roku i nawet jej nie uzylem

Dzięki. Chętnie bym jakąs instrukcję na ten temat przygarnął, może jakies kody tam są użyteczne :P

 

-- 11 gru 2010, o 02:10 --

 

Up

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6) Pukający spojler. Czy jakiś wątek podpowiada jak zlikwidować pukanie spojlera w warunkach domowych? :)

Musisz zdjąć spojler (sporo srubek - chyba 13?, 4 są schowane pod gumowymi zaslepkami) Od spodu na do okoła jest przyklejona taka gąbeczka i na bank jest wygnieciona/płaska. Ja u siebie zamiast tej gąbki przykleiłem daśmę dwustronną szerokości 1cm i grubości około 3mm oraz mocno dokręciłem spojler i jest ok już 1,5 roku. Sprawdź jeszcze luz tylnej klapy na zamku, bo i tu potrafi mocno stukać.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, u mnie zawsze klapa stukała przy luzie na zamku - spróbuj "wcisnąć" klapę ręką na postoju (tak jakbyś chciał ją mocniej dodusić/zamknąć) - jeżeli wtedy usłyszysz skrzypienie/zgrzyt, to masz szczęście, bo to tylko ten luz, który da się usunąć w 2 minuty.

 

Rozbieranie spojlera to już większa robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, Pomuk poleciał :).

ukiman, Luz na klapie juz sprawdzałem, nie ma :(. Ale jakbyś napisał jak go zlikiwidwać, to może sie przydać innym, i pomuk poleci ;). Jest jakas regulacja do tego?

 

PS. Różowe pytanie nieauktualne, żeby było łatwiej rozrózniać :).

Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

octavable, zawsze mi to mechanik dokręcał ... i zawsze skutecznie => chyba jemu przekażę pomuka :mrgreen:

 

-- 11 gru 2010, o 11:06 --

 

1) Obroty a nagrzanie silnika i ekonomia. Silnik działa pod największym obciążeniem albo na bardzo małych albo na bardzo wysokich obrotach. Stąd pytanie, przy jakich obrotach mniej więcej optymalnie zmieniać bieg podczas:

- jazdy na zimnym silniku?

- najbardziej ekonomicznej jazdy po nagrzaniu silnika?

 

Na zimnym silniku nie obciążaj go po prostu - dopóki nie zagrzeje się olej, zmieniaj bieg w miarę możliwości około 2000 obrotów na minutę, gaz delikatnie i bez turbo.

 

Za drugie pytanie powinni Ci zabrać tego estijaja :twisted:

 

Ja nie wiem, nigdy nie jeździłem ekonomicznie ... ale mojej żonie zawsze udawało się zmieniać biegi wcześnie - 2000-2500 obrotów, nawet blow off nie pisnął :!: I spalanie było imponująco niskie - 12-12,5 / 100 km/h :twisted:

 

Jeżeli chcesz jeździć ekonomicznie, to po prostu jeździj na podciśnieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tej klawiaturki... masz zamontowany alarm sigma m30

najwazniejsze zastosowanie klawiaturki, to mozliwosc recznego uzbrajania i rozbrajania alarmu przy pomocy pinu jezeli padnie bateria w pilocie... wsrod dokumentow powinienes miec instrucje od tego alarmu, a takze pin - srebrna naklejka w tej instrukcji, u mnie byla tez w ksiazce serwisowej wklejona...

 

co do przydatnych kodow do programowania, to masz tutaj:

http://www.scouk.net/subaru-impreza/tec ... _codes.pdf

 

ja, pierwsze co zrobilem, to aktywowalem piszczenie przy rozbrajaniu/uzbrajaniu :P

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tej klawiaturki... masz zamontowany alarm sigma m30

najwazniejsze zastosowanie klawiaturki, to mozliwosc recznego uzbrajania i rozbrajania alarmu przy pomocy pinu jezeli padnie bateria w pilocie... wsrod dokumentow powinienes miec instrucje od tego alarmu, a takze pin - srebrna naklejka w tej instrukcji, u mnie byla tez w ksiazce serwisowej wklejona...

 

co do przydatnych kodow do programowania, to masz tutaj:

http://www.scouk.net/subaru-impreza/tec ... _codes.pdf

 

ja, pierwsze co zrobilem, to aktywowalem piszczenie przy rozbrajaniu/uzbrajaniu :P

 

 

dzieki kogii masz u mnie pomuka :mrgreen:

a powiedz mi kolego ( bo kupilem sobie cabelek do radyja ) jak go z iphnem czworko spiac zeby rabotal

sory jacek z moncenie w wontku :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec to radyjo to kenwood, z kontrolerem zmieniarki...

wiec potrzebujesz takie cus:

http://cgi.ebay.co.uk/OEM-iPod-Kenwood- ... 335f88cb38

 

-- 11 gru 2010, o 21:19 --

 

aha, juz kupiles kabelek? z postrzeganiem u mnie cos gorzej.... no wiec podlacz, naciscij CD dwa razy i powinno sie wyswietlic cd changer cy cus... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec to radyjo to kenwood, z kontrolerem zmieniarki...

wiec potrzebujesz takie cus:

http://cgi.ebay.co.uk/OEM-iPod-Kenwood- ... 335f88cb38

 

-- 11 gru 2010, o 21:19 --

 

aha, juz kupiles kabelek? z postrzeganiem u mnie cos gorzej.... no wiec podlacz, naciscij CD dwa razy i powinno sie wyswietlic cd changer cy cus... 8)

 

 

This Cable Will Not Work With The Following:

 

Classic 120GB

iPhone (All Version)

iTouch 2nd Generation or newer

Nano 4th Generation or newer

 

 

mam taki inny kabelek na jacka ( jacek nie o ciebie chodz :mrgreen: )

i ni robota :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...