Jump to content

Pierwsze pytania związane z nabyciem STI


JKmotors

Recommended Posts

Jeśli gdzies padły odpowiedzi, super byłoby otrzymać linki. No to pora zadać :mrgreen: (PS numeracja jest, jaka jest, bo pytań przybywa. I nie ma numeru 8, bo wychodzi buźka " 8) " :twisted: )

Różowe nieaktualne :twisted: - czyli padła odpowiedź

TECHNICZNE

 

1) Obroty a nagrzanie silnika i ekonomia. Silnik działa pod największym obciążeniem albo na bardzo małych albo na bardzo wysokich obrotach. Stąd pytanie, przy jakich obrotach mniej więcej optymalnie zmieniać bieg podczas:

- jazdy na zimnym silniku?

- najbardziej ekonomicznej jazdy po nagrzaniu silnika?

Wiem, że to pewnie zależy od miejsca max momentu albo mocy, ale chodzi o takie mniej więcej. Przy okazji, przy jakich obrotach się turbina uruchamia?

2) Grzanie silnika na jałowym. Czy zdrowe jest dla silnika nagrzewanie się na biegu jałowym? Na przykład odpalam samochód, żeby się nagrzewał i lecę go odśnieżać?

3) DCCD v1. Tak tak tak... http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=112272. Wiem, że to było milion razy, ale pytanie jest. Dlaczego tylko przy jednej pozycji jest napis lock? Rozumiem to tak:

- tryb auto: 65% tył, 35% przód

- lock: 50% na 50%

- im niżej i im bardziej zielono, tym bardziej z tyłu aż do 65% do 35% (sprawę upraszczam pisząc to procentowo, wiadomo że chodzi o spięcie dyfru, i i tak wszystko zależy od sytuacji)

Ale czemu lock? Czy to oznacza, że w pozycji lock oprócz podziału na równo jeszcze jest jakas forma szpery? Czy to samo jest na pozostałych pozycjach? I czy w związku z tym zużycie dyfra jest szybsze:

- na pozycji lock / na pozostałych pozycjach / na auto

Czy takie samo?

4) Hamowanie silnikiem a DCCD... Jak się wtedy zachowują koła (podział napędu). Czytałem jakiś wątek, ale odpowiedź nie padła w bezpośredni sposób (viewtopic.php?t=130671)

5) Klawiatura. W takim malutkim schowku za którym są bezpieczniki (pod pstryczkami od halogenów), po otworzeniu mam klawiaturę z cyferkami. Nie spotkałem się z takim czyms. Czy ma to związek z fabrycznym alarmem zakładanym w WR1?

10) Odpalanie z gazem. Czy mozna odpalać z wciśniętym lekko gazem? W Nissanie 200SX mojego Taty groziło to natychmiastowym zalaniem. Wiem, że nie ma sensu odpalać z wciśniętym gazem, ale czasem przez przypadek się wciśnie.

 

WIZUALNE

 

6) Pukający spojler. Czy jakiś wątek podpowiada jak zlikwidować pukanie spojlera w warunkach domowych? :)

7) Taxholder. Na STI WR1 jest wybity numer seryjny na części zwanej po angielsku taxholder. Znajduje się ona oryginalnie po lewej stronie szyby przedniej i służy do trzymania naklejki z rejestracją. Mam tą część (ale chyba tylko połowę, bo nie ma na niej numeru :( ). Leży w schowku bo w aucie była wymieniana przednia szyba. Gdzie można dokupić, lub zamówić takie coś? http://media.photobucket.com/image/Tax% ... Holder.jpg. Czy jest sens pisać w tej sprawie do Subaru polska, czy do UK?

 

FORUMOWE

 

9) Pomuk. Gdzie kliknąć, żeby wlepić komuś pomuka, bo nigdzie nie znalazłem?

 

dzięki za pomoc

Jak się powtarzam, to można gdzieś podpiąć, tak jak mówię szukałem i nie znalazłem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jacek

tax holder nie jest ci do niczego nie potrzebny

to nie jest nalepka z rejstracja tylko oplata podatku drogowego ktory w polsce jest juz wliczony w cene paliwa ( wiec mimo powszechnej opinii paliwo w polsce jest jeszcze tansze niz w europie , przynajmniej w uk )

 

wiec to nie jest ci do niczego potrzebne

a tak z ciekawosci to jaki numer masz tam nabity

to ta czesc ktroa jest na fotce kupuje sie oddzienie albo daja w salonie jako element tuningowy to tax disc holder nie jest obowiazkowy nawet w uk

 

pomuka mozesz dac klikajac na ikonke

plusika jest w dolnym prawym rogu gdzies obok wykrzyknika

warunek :musiszz byc autorem tematu (dzieki zamer)

aha jeszcze sopiler

jak rozumiem duza lotka z tylu

ja bym go zdjal i podkleil nowa tasme piankowa dwustronna i spowrotem przykrecil

powinno zadzialac

na wiosne bede to u siebie robil bo tez popukuje

a stara tasma piankowa sie juz ubila :mrgreen:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

8) Pomuk. Gdzie kliknąć, żeby wlepić komuś pomuka, bo nigdzie nie znalazłem?

 

Pomuka możesz dać klikając na tego czerwonego "+" koło czerwonego wykrzyknika na dole po prawej każdego posta. :wink:

 

-- 5 gru 2010, o 20:01 --

 

zoowty, nie autorem posta a autorem tematu :wink:

Link to comment
Share on other sites

a tak z ciekawosci to jaki numer masz tam nabity
Nie ma numeru... To jest jakiś inny zapasowy taxholder... Powienien być 004. Aczkolwiek na nim powinien być wybity jak widać na obrazku numer samochodu, i to JEST FABRYCZNA część, była w każdym WR1 na UK :). Z resztą, jedyna na której jest ten numer, dlatego mi na niej zależy, do czego by nie miała służyć... Ale chyba temat odpuszczę :cry:

zoowty, zamer, pytanie o pomuka chyba na niego nie zasługuje :P, ale tak właśnie liczyłem, że pierwsze odpowiedzi padną właśnie na to pytanie :P .

Link to comment
Share on other sites

a tak z ciekawosci to jaki numer masz tam nabity
Nie ma numeru... To jest jakiś inny zapasowy taxholder... Powienien być 004. Aczkolwiek na nim powinien być wybity jak widać na obrazku numer samochodu, i to JEST FABRYCZNA część, była w każdym WR1 na UK :). Z resztą, jedyna na której jest ten numer, dlatego mi na niej zależy, do czego by nie miała służyć... Ale chyba temat odpuszczę :cry:

zoowty, zamer, pytanie o pomuka chyba na niego nie zasługuje :P, ale tak właśnie liczyłem, że pierwsze odpowiedzi padną właśnie na to pytanie :P .

 

 

wobec tego te kolko do niczego nie jest ci potrzebne

tak jak juz napisalem ze nawet w uk nie jest obowiazkowe

kierowcy traktuja to jako gadzet tylko po to zeby sobie tax disx w to wlozyc

bo inaczej im sie kawalek kartki po samochodzie wala

niektorzy maja taka przezroczysta kieszonke i tam ten road tax wkladaja

schowaj sobie na pamiatke albo w garazu powoies :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, no to poleciał pierwszy pomuk (za pomoc w wątku i za zaoferowaną niedawno pomoc na terenie UK, którą naprawdę strasznie doceniam :) ).

 

schowaj sobie na pamiatke albo w garazu powoies :mrgreen:
Ale tak jak mówię na nim numeru nie ma :twisted: To jakis złom, a nie oryginał :?
Link to comment
Share on other sites

1)- jazdy na zimnym silniku?

- najbardziej ekonomicznej jazdy po nagrzaniu silnika?

Na zimnym to nie podobnie jak dieslem. Najlepiej nie przekraczać 3 tys. obr. (chodź słyszałem, że niektórzy kręcą trochę wyżej)

A na ciepłym to ja bym zmieniał koło 4,5-5 tys. przy ekonomicznej jeździe.

 

2) Grzanie silnika na jałowym. Czy zdrowe jest dla silnika nagrzewanie się na biegu jałowym? Na przykład odpalam samochód, żeby się nagrzewał i lecę go odśnieżać?

 

Nie powinno się. Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu powinno się od razu powoli ruszyć. Wtedy silnik szybciej rozprowadza płyny i ciepło. Praca zimnego silnika na jałowym biegu skraca jego żywotność (np. panewki - podobno).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nie powinno się. Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu powinno się od razu powoli ruszyć. Wtedy silnik szybciej rozprowadza płyny i ciepło. Praca zimnego silnika na jałowym biegu skraca jego żywotność (np. panewki - podobno).

Rozumiem. Własnie tak myślałem, że silnik na jałowym jednak ma trochę większe obciążenie niż podczas jazdy, i smarowanie troche gorsze.

 

A na ciepłym to ja bym zmieniał koło 4,5-5 tys. przy ekonomicznej jeździe.

Aż tyle? No to jestem mile zaskoczony :wink: . A przy mniejszych spalanie wychodzi większe?

 

zamer, napewno polecą pomuki kolejne, ale poczekajmy na więcej opinii ;).

 

PS. zamer, Jeździsz gdzieś dzisiaj? Jakby co to PW, bo ja pewnie wyjadę gdzies na chwilę... Ale niestety PUGiem.

Link to comment
Share on other sites

A na ciepłym to ja bym zmieniał koło 4,5-5 tys. przy ekonomicznej jeździe.

Aż tyle? No to jestem mile zaskoczony :wink: . A przy mniejszych spalanie wychodzi większe?

 

No nie do końca tak. Ale lepiej (bardziej oszczędnie) szybko się rozpędzić do zadanej prędkości, niż powoli się rozpędzać.

 

PS. zamer, Jeździsz gdzieś dzisiaj? Jakby co to PW, bo ja pewnie wyjadę gdzies na chwilę... Ale niestety PUGiem.

 

Nie. Dzisiaj się już nigdzie ruszam. Poza tym jestem w Żyrardowie. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Aha, no to trochę kiepsko ;).

No nie do końca tak. Ale lepiej (bardziej oszczędnie) szybko się rozpędzić do zadanej prędkości, niż powoli się rozpędzać.

Hehe tak mi się przypomniało, że gdzieś czytałem na forum o teorii, że wg niektórych źle zmieniony bieg to bieg który nie doleciał do odcinki :mrgreen:

A co z tym DCCD, bo to mnie najbardziej męczy?

Thx za pomoc

Link to comment
Share on other sites

- najbardziej ekonomicznej jazdy po nagrzaniu silnika?

Załóż zegarek i jeździj na podciśnieniu. Generalnie większe znaczenie ma ostrożne obchodzenie się z gazem [znaczy nie cisnąć :wink: ] niż obroty. W trasie możesz sobie zapiąć szóstkę i turlać się na 3-3,5 RPM - będzie ekonomicznie.

A co z tym DCCD, bo to mnie najbardziej męczy?

LOCK to spięcie centralnego dyfra na 100%, w idealnych warunkach kółka są pędzone 50:50. Na śniegu czy innym śliskim auto jest stabilne. Im niższe ustawienie [w kierunku OPEN] tym bardziej przypomina zachowaniem RWD. Zresztą w FAQ Przemeq wszystko ładnie opisał.

Na przyczepnych nawierzchniach [suchy asfalt itepe] tylko OPEN lub AUTO - inaczej coś zmielisz.

tym bardziej z tyłu aż do 65% do 35% (sprawę upraszczam pisząc to procentowo, wiadomo że chodzi o spięcie dyfru, i i tak wszystko zależy od sytuacji)

DCCD to tylko sterowanie dyfrem. Przekazanie napędu zależy od nawierzchni i warunków. Musisz pojeździć, potestować i wczuć się jakie ustawienia Ci najbardziej pasują.

Jak się wtedy zachowują koła (podział napędu).

Analogicznie jak do napędzania powinien hamować silnikiem lepiej na luźnych nawierzchniach i kiepskiej przyczepności i bez znaczenia dla dobrych nawierzchni.

I czy w związku z tym zużycie dyfra jest szybsze:

- na pozycji lock / na pozostałych pozycjach / na auto

Czy takie samo?

Teoretycznie na OPEN jest najmniejsze zużycie bo dyfer prawie nie pracuje... ale niech tę teorię jakiś specu zweryfikuje :D

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

jeszcze ja odnosnie klawiatury

 

tak jak napisales jest od alarmu

sa kody ktorumi mozna go wylaczyc , wlaczyc syrene itp

nie sadze zebys uzywal jej czesto

ja mam swoj 2,5 roku i nawet jej nie uzylem :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Thx Thx :). Wiem wiem, już testowałem na śniegu i im wyżej tym bardziej ucieka przodem. Tylko zastanawiałem się, czy na pozostałych pozycjach (niższych) też jest LOCK, czyli czy pozycja lock jest wyjątkowa. Rozumiem więc, że w jeździe codziennej miejskiej najlepiej auto, a na torze próbować.

 

Analogicznie jak do napędzania powinien hamować silnikiem lepiej na luźnych nawierzchniach i kiepskiej przyczepności i bez znaczenia dla dobrych nawierzchni.

Ale czy to hamowanie odbywa sie w jakiś proporcjach? Czytaj czy po zapięciu biegu niżej na najniższej pozycji DCCD jest szansa, że rzuci go tyłem (tak jak przy wdepnięciu?).

 

DCCD to tylko sterowanie dyfrem. Przekazanie napędu zależy od nawierzchni i warunków. Musisz pojeździć, potestować i wczuć się jakie ustawienia Ci najbardziej pasują.

Tak też to rozumiałem, ale ubrałem to w słowa rodem z plebsu ;).

Czyli lock to całkiem spięty dyfer, a im niżej, tym mniej jest spięty dyfer, czyli mniej pracuje, czyli mniej się zużywa. No i im niżej tym na ogół bardziej samochód lata tyłkiem, ale to już zależy od konkretnych sytuacji.

 

A jeszcze pytanie czym się rózni pozycja auto od ostatniej? Bo zdaje się, że teoretycznie na obu dyfer jest rozpięty. Czy auto dodatkowo o coś się troszczy?

 

Pomuk poleciał, dzięki za pomoc :).

 

-- 5 gru 2010, o 21:39 --

 

nie sadze zebys uzywal jej czesto

ja mam swoj 2,5 roku i nawet jej nie uzylem

Dzięki. Chętnie bym jakąs instrukcję na ten temat przygarnął, może jakies kody tam są użyteczne :P

 

-- 11 gru 2010, o 02:10 --

 

Up

Link to comment
Share on other sites

6) Pukający spojler. Czy jakiś wątek podpowiada jak zlikwidować pukanie spojlera w warunkach domowych? :)

Musisz zdjąć spojler (sporo srubek - chyba 13?, 4 są schowane pod gumowymi zaslepkami) Od spodu na do okoła jest przyklejona taka gąbeczka i na bank jest wygnieciona/płaska. Ja u siebie zamiast tej gąbki przykleiłem daśmę dwustronną szerokości 1cm i grubości około 3mm oraz mocno dokręciłem spojler i jest ok już 1,5 roku. Sprawdź jeszcze luz tylnej klapy na zamku, bo i tu potrafi mocno stukać.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dokładnie, u mnie zawsze klapa stukała przy luzie na zamku - spróbuj "wcisnąć" klapę ręką na postoju (tak jakbyś chciał ją mocniej dodusić/zamknąć) - jeżeli wtedy usłyszysz skrzypienie/zgrzyt, to masz szczęście, bo to tylko ten luz, który da się usunąć w 2 minuty.

 

Rozbieranie spojlera to już większa robota.

Link to comment
Share on other sites

lukass, Pomuk poleciał :).

ukiman, Luz na klapie juz sprawdzałem, nie ma :(. Ale jakbyś napisał jak go zlikiwidwać, to może sie przydać innym, i pomuk poleci ;). Jest jakas regulacja do tego?

 

PS. Różowe pytanie nieauktualne, żeby było łatwiej rozrózniać :).

Dzięki za pomoc!

Link to comment
Share on other sites

octavable, zawsze mi to mechanik dokręcał ... i zawsze skutecznie => chyba jemu przekażę pomuka :mrgreen:

 

-- 11 gru 2010, o 11:06 --

 

1) Obroty a nagrzanie silnika i ekonomia. Silnik działa pod największym obciążeniem albo na bardzo małych albo na bardzo wysokich obrotach. Stąd pytanie, przy jakich obrotach mniej więcej optymalnie zmieniać bieg podczas:

- jazdy na zimnym silniku?

- najbardziej ekonomicznej jazdy po nagrzaniu silnika?

 

Na zimnym silniku nie obciążaj go po prostu - dopóki nie zagrzeje się olej, zmieniaj bieg w miarę możliwości około 2000 obrotów na minutę, gaz delikatnie i bez turbo.

 

Za drugie pytanie powinni Ci zabrać tego estijaja :twisted:

 

Ja nie wiem, nigdy nie jeździłem ekonomicznie ... ale mojej żonie zawsze udawało się zmieniać biegi wcześnie - 2000-2500 obrotów, nawet blow off nie pisnął :!: I spalanie było imponująco niskie - 12-12,5 / 100 km/h :twisted:

 

Jeżeli chcesz jeździć ekonomicznie, to po prostu jeździj na podciśnieniu.

Link to comment
Share on other sites

co do tej klawiaturki... masz zamontowany alarm sigma m30

najwazniejsze zastosowanie klawiaturki, to mozliwosc recznego uzbrajania i rozbrajania alarmu przy pomocy pinu jezeli padnie bateria w pilocie... wsrod dokumentow powinienes miec instrucje od tego alarmu, a takze pin - srebrna naklejka w tej instrukcji, u mnie byla tez w ksiazce serwisowej wklejona...

 

co do przydatnych kodow do programowania, to masz tutaj:

http://www.scouk.net/subaru-impreza/tec ... _codes.pdf

 

ja, pierwsze co zrobilem, to aktywowalem piszczenie przy rozbrajaniu/uzbrajaniu :P

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

co do tej klawiaturki... masz zamontowany alarm sigma m30

najwazniejsze zastosowanie klawiaturki, to mozliwosc recznego uzbrajania i rozbrajania alarmu przy pomocy pinu jezeli padnie bateria w pilocie... wsrod dokumentow powinienes miec instrucje od tego alarmu, a takze pin - srebrna naklejka w tej instrukcji, u mnie byla tez w ksiazce serwisowej wklejona...

 

co do przydatnych kodow do programowania, to masz tutaj:

http://www.scouk.net/subaru-impreza/tec ... _codes.pdf

 

ja, pierwsze co zrobilem, to aktywowalem piszczenie przy rozbrajaniu/uzbrajaniu :P

 

 

dzieki kogii masz u mnie pomuka :mrgreen:

a powiedz mi kolego ( bo kupilem sobie cabelek do radyja ) jak go z iphnem czworko spiac zeby rabotal

sory jacek z moncenie w wontku :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

wiec to radyjo to kenwood, z kontrolerem zmieniarki...

wiec potrzebujesz takie cus:

http://cgi.ebay.co.uk/OEM-iPod-Kenwood- ... 335f88cb38

 

-- 11 gru 2010, o 21:19 --

 

aha, juz kupiles kabelek? z postrzeganiem u mnie cos gorzej.... no wiec podlacz, naciscij CD dwa razy i powinno sie wyswietlic cd changer cy cus... 8)

Link to comment
Share on other sites

wiec to radyjo to kenwood, z kontrolerem zmieniarki...

wiec potrzebujesz takie cus:

http://cgi.ebay.co.uk/OEM-iPod-Kenwood- ... 335f88cb38

 

-- 11 gru 2010, o 21:19 --

 

aha, juz kupiles kabelek? z postrzeganiem u mnie cos gorzej.... no wiec podlacz, naciscij CD dwa razy i powinno sie wyswietlic cd changer cy cus... 8)

 

 

This Cable Will Not Work With The Following:

 

Classic 120GB

iPhone (All Version)

iTouch 2nd Generation or newer

Nano 4th Generation or newer

 

 

mam taki inny kabelek na jacka ( jacek nie o ciebie chodz :mrgreen: )

i ni robota :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...