Jump to content

szarpanie przy 3,5k i większe spalanie w GT


Aras

Recommended Posts

Pojawia się problem jak w temacie - GT przy 3,5-4 tys. obrotów, na 4.biegu zachowuje się jakby się na ułamek sekundy dławił, tak jakby brakowało paliwa - takie chwilowe przerywanie. Nie zachowuje się tak zawsze, ale podczas zwykłej przejażdżki po mieście (20-40km), da się to zaobserwować przynajmniej kilka razy, przy dynamiczniejszym przyspieszaniu.

Poniżej i powyżej tego zakresu i na innych biegach jest OK - żadnego przerywania, szarpania, itp.

 

Do tego dziwnie wzrosło spalanie. Normalnie w mieście zbiornik wystarcza mi na jakieś 350km. Ostatni bak na 250 i obecny też zostanie spalony w tych okolicach (180km przejechane i troszkę powyżej ćwiartki).

Normalna jazda, bez upalania i wyścigów.

 

Poproszę o poradę w zdiagnozowaniu przyczyn, zanim zawrócę gitarę serwisowi.

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Przepławka, blow off (jeśli jest), zapchany filtr powietrza, padająca pompa (ale chyba spalania by tak nie podniosła). Zacznij od odczytania błędów z ECU jeśli są bo to najprostszy sposób :wink:

Link to comment
Share on other sites

Filtr powietrza jest nowy (3k km), blow off porządny i do tej pory nic się nie działo (ale sprawdzę), więc z Twoich sugestii pozostaje przepływka.

Rzeczywiście, nie ma co dumać, tylko zrobić diagnostykę i mieć pewność.

 

Czy może jeszcze jakieś pomysły? Czy sam blow off może tak namieszać, że spalanie rośnie o ładnych parę litrów?

Link to comment
Share on other sites

Czy sam blow off może tak namieszać, że spalanie rośnie o ładnych parę litrów?

tak, poczytaj sobie teksty AMI-ego, bardzo ładnie to opisał.

nie wiem gdzie, ale gdzieś tu na forum :twisted:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tomek, dzięki.

Właśnie studiuję ten wątek. Ciekawe rzeczy tam piszą....

Tylko czy możliwe, że sam blow off, który jest regulowany - co skrzętnie wykorzystywałem cały sezon :twisted:, bez żadnej zwyżki spalania, mógł doprowadzić do tego, że bak wystarcza na 100 km mniej (przy takiej samej jeździe)?

 

Pytam tak, bo łudzę się, że to tylko blow off a nie również przepływka (w wyniku posiadania blow-offa) :shock: :(

Link to comment
Share on other sites

Aras_POZ - jak masz mozliwosc, np. Kropkowiczowym ustrojstwem, albo laptopem z ecu explorerem - zmierz na postoju, na wylaczonym silniku, tylko zasilanie - jakie napiecie masz na przeplywomierzu.

Wg. brytyjskich specow - zdrowa powinna pokazywac pomiedzy 1.02 a 1.04, gora 1.05V

Cokolwiek poza zakres moze oznaczac juz podobno problemy z przeplywomierzem - przeklamywanie i w konsekwencji problemy.

 

Co do bov'a nie wiem czy az takie szarpanie - wieksze spalanie byc moze tak.

 

Moze to mylny strzal - ale dla pewnosci sprawdz sobie moze jeszcze wskazania lambdy?

 

Co do blow-offa - sprobuj ew. skrecic go tak, zeby jak najpozniej sie otwieral i zobacz, czy cokolwiek to zmienia.

Ale to wciaz bedzie takie troche blakanie sie we mgle.

 

I w sumie jesli nie masz pewnosci - lepiej podjedz np. do serwisu w Poznaniu - co sie bedziesz meczyl.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Panowie,

 

THX 4 all.

Wśród zegarów (niezamontowanych jescze) nie mam wskaźnika ciśnienia paliwa.

Nie nabyłem jeszcze również zabawki Kropkowicza (czeka na pożądny PDA).

 

Pozostaje więc wizyta w serwisie, co może nie z radością, ale bez oporów uczynię, bo białego leci od członka pana :mrgreen: , więc fura musi latać.

Link to comment
Share on other sites

Do pomiaru cisnienia paliwa nie kupowalbym zadnego wypasionego zegara na stale, tylko kupil na trojniczku zegar taki "przemyslowy" i wpial go w waz paliwowy.

 

ecu-explorer jak masz laptopa i przewod tez da rade

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Sam blow off aż tak spalania nie podniesie ale odpowiadał u mnie za przerywanie silnika - trochę jak niedożywiona pompa paliwa i spalał z 3-4 litry więcej ma 100km. Z takim spalaniem obstawiałbym albo problem z ciśnieniem paliwa o którym wspomniał kropkowicz albo przepływkę. Powodzenia i niskich kosztów naprawy życzę :wink:

Link to comment
Share on other sites

Aras_POZ, znajdź uczynnego kolegę i podmień przepływkę, choćby to było ASO :D

 

Słusznie!

 

Lamerskie pytanie: to musi być przepływka z GT99 i żadna inna, si?

Link to comment
Share on other sites

Aras_POZ, przepływka do Imprezy GT 99-00 to 22794AA010. Pasuje od Forestera S-Turbo (z tego samego rocznika) i od niektórych Nissanów, o ile dobrze kojarzę. Jeśli od momentu zakupu auta jeszcze jej nie zmieniałeś, to pewnie niedługo przyjdzie czas ;)

Link to comment
Share on other sites

Wiesz.. z nowym czujnikiem auta pewnie nie kupiłeś.. a te przepływki ponoć mają to do siebie, że zbyt długo nie działają.. No ale są też dwa razy tańsze, niż do starszych modeli.

 

+/- 250 zyla?

Link to comment
Share on other sites

Nowa w ASO kosztuje około 500PLN. Używanej raczej nie warto, chyba że doraźnie jakąś pewną od kogos z Forum w okazyjnej cenie... Wersja do X-Trail kosztuje chyba nowa około 350PLN z gwarancją 24m i często jest sprzedawana jako zamienna z tą do Subaru, ale jak działa to nie wiem...

Link to comment
Share on other sites

No właśnie obadałem cenę w zakazanym sklepie.

Faktem jest, że to nie pasztet, ale istotnie szkoda motoru.

 

Jeśli z nissana jest zamienny, to byłoby fajnie. Popytam jutro w ASO.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...