Jump to content

obk 2000 2,5 at gaśnie na D


ironmzes
 Share

Recommended Posts

Pacjent: OBK 2,5 A/T 2000r. + LPG

 

Objawy: spraw wygląda następująco. na D po dojechaniu np do skrzyżowania i zatrzymaniu się samochód nieraz gaśnie, nie trzyma stałych obrotów, raz zwiększy raz zmniejszy tak że zaczyna się cały telepać.

Zauważyłem że mam sporo oleju przy świecach - wymienione. wymieniłem także świeczki. Niby trochę lepiej ale problem nie znikną całkowicie.

Sprawa odbywa się zarówno na PB jak i na LPG.

 

Check Engine się nie świeci.

Link to comment
Share on other sites

Do sprawdzenia nie trzeba wyjmować silnika. Do regulacji trzeba już będzie silnik wyjąć. W silniku 2,5 DOHC bo zapewne taki u Ciebie siedzi, luzy są regulowane płytkami (dość niestandardowa średnica płytek). Płytki są pod wałkami rozrządu więc je również trzeba wyjąć. Najwygodniej taką operację robić przy silniku wyjętym.

 

Zanim jednak zlecisz sprawdzanie faktycznych luzów, zleć sprawdzenie ciśnienia sprężania (najlepiej na zimno). Ten test na 100% potwierdzi bądź wykluczy problem z ewentualnym brakiem luzów zaworowych.

Link to comment
Share on other sites

na zaworach dolotowych - 0,20 mm

na zaworach wylotowych - 0,25 mm

i da się zrobić bez wyjmowania silnika

a dodatkowo dobre jest wymienić uszczelki śrub mocujących pokrywę

uszczelkę pokrywy i uszczelki uszczelniające pokrywa - kanał do świec

a wykonuje się demontując wszelkie peryferia na lewym i prawym błotniku :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

silnik mam sohc i luzy reg zapomoca srubek :lol:

A, to super. To po prostu sprawdź luzy nawet pomimo przyzwoitego ciśnienia.

 

i da się zrobić bez wyjmowania silnika

Przy SOHC oczywiście tak. Przy DOHC pewnie też. Pytanie co potrwa dłużej. Zgrabne wyjęcie silnika i WYGODNA praca przy płytkach czy też ginekologiczne wygibasy przy siedzącym w komorze silniku.

 

Co kto lubi.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

no to do roboty trza się zabrać...

 

-- 2 gru 2010, o 00:42 --

 

A więc zawory wyregulowane, pokrywy uszczelnione, przewody zmienione więc .....W Polskę jedziemy drodzy Panowie, w Polskę jedziemy ........

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...