Jump to content

Powitanie i wielki problem!


kormoran

Recommended Posts

Witam wszystkich. Parę dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem białego Legacy 2.5 sedana rok99. Niestety sielanka i radość nie trwała długo. Dziś okazało się, że silnik nie jest oryginalny, a w dodatku na silniku widnieje symbol EJ22, czyli z tego co mi wiadomo jest to silnik 2,2 :cry: Oczywiście chciał bym go wymienić na oryginał i w związku z tym mam parę pytań:

-czy komputer sterujący jest taki sam w obydwu silnikach?

-jaki symbol powinien mieć komputer do silnika 2,5

- czym w ogóle różną się te silniki (inne blok, głowice czy coś innego)

Z góry dzięki wszystkim za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Poprzedni właściciel miał problemy z silnikiem 2,5 jak to w tych rocznikach bywa.

Zamienił go na 2,2 , czyli na najlepszy silnik wolnossący .

 

Nie kombinuj , ciesz się bezawaryjnym EJ22 i zapomnij a wymianie .

Chyba że lubisz jeździć po serwisach ...

Link to comment
Share on other sites

OK pewnie macie racje. Tylko pozostaje jeszcze jednia kwestia co dokładnie zostało zostało wymienione. Czy sam blok, czy kompletny silnik. na pierwszy rzut oka widać, że było coś robione przy kolektorze ssącym. Do silnika dostawało się lewe powietrze, ale już usunąłem tą usterkę. Najgorsze jest to, że nie za bardzo mogę odróżnić które ewentualnie części są od jakiego modelu, gdyż nie wiem czym się różnią. Ogólnie auto jeździ dobrze i nie widać jakiś większych problemów. Tylko żeby tak zostało na dłużej :?:

Link to comment
Share on other sites

Chlopaki, takie zle te 2.5 nie sa!!! :evil:

A ze 2.2 byly najlepsze, to juz inna sprawa :mrgreen:

 

Jesli wszystko dziala, nic z niczym sie nie zderzylo itd. to tak juz zostanie i nalezy sie cieszyc. Subaraki takie juz sa dziwne - a moze to ich wlasciciele - ze lubia hocki-klocki. Do 2.2 zaklada sie glowice od 2.5, do 2.0 od 2.0... twinturbo itd. itd. 8)

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie auto jeździ dobrze i nie widać jakiś większych problemów.

 

 

na marginesie kupowales auto w nocy czy jak? :]

 

ciekawe czy kolektor wydechowy od 2.2, bulgocze dobrze?jesli tak to tylko pozazdroscic

Link to comment
Share on other sites

I to właśnie jest najgorsze. Nie dość, że był dzień to jeszcze oglądałem go dwa razy, ale do głowy by mi nie przyszło, że ktoś może zrobić taką dłubankę. Poza tym wydaje mi się, iż te silniki są dość podobne choć wcześniej nie widziałem EJ22. Pewnie jeszcze długo bym tego nie wiedział, ale podczas szukania nieszczelności kolektora ssącego dojrzałem symbol silnika i lekko mówiąc się zdenerwowałem! Co do kolektora to chyba jest orginalny bo chodzi raczej spokojnie przynajmniej do posiadanej parę lat temu Imprezy GT.

Link to comment
Share on other sites

W tych rocznikach silnik 2,5 ma problemy z uszczelkami pod głowicami .

Starzy fachowcy od Subaru mają na to lekarstwo . 8)

Jacy fachowcy? jakie lekarstwo? problemu nie mam ale pytam asekuracyjnie:)

sorcerer, dyskutujemy o silniku wolnossącym z końca ubiegłego wieku .

Masz Legasia II 2,5 ?

Link to comment
Share on other sites

ZTCW padały 2.5 N/A na dużych głowicach, to te, co wyglądają optycznie prawie jak Turbo...i to w Legacy z lat chyba 96-98, potem były motorki z małymi głowiczkami, które były zdecydowanie trwalsze, ale zabić można wszystko... :D jak sie chce...zgodnie z przedmówcami, tylko bym się cieszył z motoru EJ22, najlepsza jednostka napędowa jaką wyprodukowało Subaru. Podejrzewam (nie widząc) że masz przełożony kompletny oryginalny osprzęt ze strego silnika, bo inaczej nic by nie pasowało, a fizycznie są kompatybilne, kolektory ssący i wydechowy można zamiennie założyć na oba silniki, co by się potwierdzało faktem, że znalazłeś gdzieś nieszczelność pod kolektorem, czyli ktoś coś dłubał i mu trochę nie wyszło... :D

Link to comment
Share on other sites

Oj dłubał i to jeszcze jak! Nieszczelność już usunąłem i ogólnie wszystko gra i buczy, żadnych wycieków, a motor nawet jakoś daje sobie radę z tą budą, choć zawsze mogło by być lepiej. Zrobiłem już wszystkie potrzebne wymiany i pozostały mi jeszcze wymienić amorki bo na przeglądzie prawa strona ma lekkie kłopoty z przyczepnością. Mam tylko jeszcze jeden problem, a może dwa bo chyba się łączą. Otóż auto dość ciężko pali lak jest bardzo zimno i trochę falują obroty na biegu jałowym (szczególnie na gazie). Mam nadzieje, że chodzi o regulacje instalki. Jak ktoś miałby jakieś pomysły to bym prosił, a świece już wymieniłem (NGK BKR6E) ale zbytnio nie pomogło :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...