Tourism Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Prosze o wyjasnienie szybkiego demontażu sondy lambdy tej przed katalizatorem czyli jest gdzies w kolektorze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubAdr Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 Sonda lambda - tu oznaczona numerem 39: znajduje się pod skrzynią biegów, pod prawą półosią; chyba, że w Forku jest inaczej. Sam jeszcze jej nie demontowałem, ale największy problem jest z wykręceniem jej z kolektora. Przyda się środek penetrujący lub (podobno) ciepła cola :shock: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tourism Opublikowano 25 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Ponoć jest w kolektorze na 100% tyle że no nie wiem co rozbierać forester 2.0 XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubAdr Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Najpierw zawsze dobrze jest odłączyć akumulator 8) , później kostkę z przewodami sondy, która powinna być w okolicy miarki/wlewu oleju przekładniowego. Najwygodniej chyba będzie odkręcić cały kolektor (po trzy śruby/nakrętki na stronę-nr 31 i jedna przy skrzyni). Wcześniej trzeba rozłączyć połączenie z katalizatorem (dwie śruby ze sprężynami). Jest to dodatkowa robota z tym odkręcaniem, ale najłatwiej jest wtedy wykręcić sondę lambda. Wygląda jednak, że w Forku XT jest trochę inaczej Co się w ogóle dzieje z silnikiem, że chcesz wymienić tę sondę? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujak27 Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Przednia sonda jest od strony pasażera w kolektorze przy podłużnicy.Kostka jest przy obud.filtra powierza na kielichu. Kabel jest dodatkowo przymocowany do blachy która jest przykręcona do cewki na trzecim cylindrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Jaki numer ma pierwsza sonda lambda do Forka N/A MT 2006 ? Wielu zaleca oryginał, czy tańszą denso ktoś montował ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Ale co z tą Lambdą? Popsuła się? U mnie już się psuje kilka lat i się nie chce popsuć... Co kilkanaście tygodni muszę błąd skasować i po temacie :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Ale co z tą Lambdą? Popsuła się? U mnie już się psuje kilka lat i się nie chce popsuć... Co kilkanaście tygodni muszę błąd skasować i po temacie :-) Czy się popsuła? Tego nie wiem fakt, że wywala co chwilę błąd nie przenosi się na pracę motoru czy nawet skład spalin. Jedyną wnerwiającą konsekwencją jest niedziałający tempomat :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Czytasz wątki? Kub sobie interfejs OBD2 z bluetooth i z telefonu kasuj. Paręnaście zł plus koszty wysyłki, najważniejsze by miał opcję on/off. Ja po skasowaniu błędu od sierpnia miałem spokój do stycznia. Wtedy zapłaciłem za skasowanie 20 zł. Teraz już tylko zarabiam :-) Od ostatniego skasowania cisza i spokój :-) A i tak Ci się to przyda, bo pasuje do każdego samochodu (99%) > 98 rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Wystarczy włożyć wtyk za 15zł do gniazda diagnostycznego i zainstalowanym programem skasować błąd ? Tylko dlaczego ten błąd wyskakuje ? Chyba nie bez przyczyny. Tak z ciekawości, gość mnie za diagnostykę skroił na 60zl, 85 zł koszt wymiany sondy. Trochę dużo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 (edytowane) Za diagnostykę przesadził X3. Wymiana chyba OK. A co do wtyku jak nazwałeś, jest tak jak piszesz. Oczywiście, że jak błąd wyskakuje to coś nie tak. Tylko sondy w Subaru to najczęściej generujące błędy urządzenia. Tak jak w moim przypadku, nie chce się popsuć a rzuci błędem 2-3 razy w roku. A może to nie być wina sondy, ale jakiś zbiegów okoliczności wokół niej. Nie wiem, nie znam się na jakiej zasadzie działa. Zauważyłem jednak, ze jak są wahania temperatur coś z nią nie halo. Jest tam pewnie czujnik temperatury, pewnie zgaduję bimetaliczny, a że strzelba raz na rok sama strzela top szlag wie co z tą lambdą :-) Nie chciało mi się wydawać ok. 400 zł na nową sondę a nowa także nie daje gwarancji, że nie rzuci błędem raz na rok. Edytowane 11 Lutego 2015 przez Wiatrak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slonex Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 hah witam w klubie od tygodnia tez walcze z kasowaniem co jakis czas bledu p0031 poczekam do wiosny, moze cos za wilgotno jest albo zimno ps. poki co silnik chodzi normalnie, jak i cale autko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 hah witam w klubie od tygodnia tez walcze z kasowaniem co jakis czas bledu p0031 poczekam do wiosny, moze cos za wilgotno jest albo zimno ps. poki co silnik chodzi normalnie, jak i cale autko. Wątpliwe... podjedz na diagnozę tej sondy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 No to coś masz grubszego... Ja po kasowaniu mam spokój kilka miesięcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kgb14 Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 To mój pierwszy post na tym forum tak więc witam serdecznie jego użytkowników. Postanowiłem się podpiąć pod temat gdyż wydaje mi się pokrewny mojemu problemowi. Mam awarie sondy - pierwszej- początkowo mechanik uważał, ze to awaria tej drugiej za katalizatorem ale po wymianie okazało się , że to jednak pierwsza. Jak zdemontować to już wiem choć nie będzie to proste z uwagi na ,,zapieczenie'' sondy. Do rzeczy. Czy ta sonada - pierwsza - jest taka sama jak ta druga? Chodzi mi o parametry czy też sposób działania ? Pierwsza sonda od drugiej różni się wtyczką - tzn - zatrzask jest z innej strony oraz długością kabla - w pierwszej jest dłuższy. Otoczka - peszla- w drugiej jest żółta w pierwszej czarna. Czy po zmianie wtyczki powinno to działać? Nie zauważyłem zasadniczej różnicy przy spalaniu ( auto zagazowane) ale wnerwia mnie nieco żółta kontrolka na tablicy. Auto to forek XT z 2003 r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 Sondy sa inne działają w innych zakresach. Dlugi klucz i wymienisz bez wchodzenia pod auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 To mój pierwszy post na tym forum tak więc witam serdecznie jego użytkowników. Postanowiłem się podpiąć pod temat gdyż wydaje mi się pokrewny mojemu problemowi. Mam awarie sondy - pierwszej- początkowo mechanik uważał, ze to awaria tej drugiej za katalizatorem ale po wymianie okazało się , że to jednak pierwsza. Jak zdemontować to już wiem choć nie będzie to proste z uwagi na ,,zapieczenie'' sondy. Do rzeczy. Czy ta sonada - pierwsza - jest taka sama jak ta druga? Chodzi mi o parametry czy też sposób działania ? Pierwsza sonda od drugiej różni się wtyczką - tzn - zatrzask jest z innej strony oraz długością kabla - w pierwszej jest dłuższy. Otoczka - peszla- w drugiej jest żółta w pierwszej czarna. Czy po zmianie wtyczki powinno to działać? Nie zauważyłem zasadniczej różnicy przy spalaniu ( auto zagazowane) ale wnerwia mnie nieco żółta kontrolka na tablicy. Auto to forek XT z 2003 r. Siema TUTAJ masz wątek do przywitania się na forum PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kgb14 Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) Siema TUTAJ masz wątek do przywitania się na forum Skorzystałem - dzięki :-) Wymiana pierwszej sondy w forku II od góry - bez szans. Czy ktos moze wstawic zdjęcie pierwszej sondy do tego forka? Nikt nie ma , nikt nie robił ? a symbol choć ? Edytowane 9 Marca 2015 przez kgb14 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się