Jump to content

Wymiana pneumatyki na zwykłe zawieszenie


strazak70

Recommended Posts

Witam !

Mam do wszystkich prośbę o pomoc w doborze odpowiedniego zawieszenia do mojego Subaru Legacy 4WD 2,5 kombi - rok 2000 pneumat.

Chcę wymienić, pneumatykę z przodu na zwykłe amory.

Kupiłem KYB nr. kat. 334274 i 334273, niestety jest totalny problem w doborze sprężyn i mocowania do tych amortyzatorów, stąd moja prośba jeżeli ktoś już przerabiał temat.

Jakie inne sprężyny i mocowania mogą pasować do amorów , które już mam? ( tzn. chodzi mi o inny model Subaru ), i czy podejdą sprężyny i mocowania np. z używanego innego modelu ( z innego rocznika ).

Najlepiej by było, gdyby ktoś podał nr kat. sprężyn, ewentualnie kontakt do kogoś, kto zna temat.

Bardzo proszę o kontakt, bo przód już leży na ziemi, a ja już opadam z sił. :?

Link to comment
Share on other sites

Dlatego przy zmianie amorów z pneumatyki na na zwykłe kupuje się najpierw używane kompletne amory, zakłada się, i na nich jeździ, a jak kiedyś zaczną się kończyć, wymienia się je poprostu. Kompletowanie od zera - drogie i skomplikowane, chociaż w ASO powinni mieć wszystkie numery katalogowe, tudzież części... :)

Link to comment
Share on other sites

Hej,

przerabiałem już ten temat na wiosnę :)

 

Wygrzebuje się całe zawieszenia pneumatyczne w wsadza całe kompletne klasyczne.

Wymienia się całe kolumny zawieszenia od mocowań aż po amorki.

 

Nie dam sobie głowy uciąć, ale jak już wymieniasz z pneumatów na normalne to i przód i tył. Pojawiały się różne głosy tu na forum - jedni pisali że nie da się zostawić tylko na jednej ośce pneumatów, bo nie będzie działać w ogóle, inni pisali że wymienili właśnie tylko przód albo tylko tył i było OK.

 

Generalnie szukaj używanego kompletnego zawiasu od swojego modelu, może od outbacka a może i od imprezy nawet. Jak szukałem to mi paru "speców" wmawiało, że jak mam wstawiać normalne zawieszenie to wszystkie jego elementy MUSZĄ być dokładnie do mojego modelu auta. Tymczasem moi mechanicy z bajecznej wstawili do mojego Legacy 98' kompletny zawias od Imprezy WRX i tylko na tył dali wyższe sprężyny od Forestera i wszystko hula jak trza - teraz wiem co to komfort!

Koszt takiej używki z robotą to (bez zdzierstwa) 1200-1800zł.

Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

też przerabiałem temat na początku sierpnia. Ponieważ nie miałem akurat pieniędzy na nowe to zrobiłem tak jak pisze emotorsport. Kupiłem używane kompletne amortyzatory, tzn. kolumny, sprężyny i mocowania (poduszki). Całość można spokojnie kupić w granicach 1000-1200zł. Jak ci po jakimś czasie padną, to pewnie kolumny (koszt na przód około 800zł, na tył około 600zł) a sprężyny i mocowania będziesz miał. Mnie cała wymiana kosztowała 1600zł: 1000zł uzywane amortyzatory plus 600zł robocizna- wymiana amorów, odłączenie komputera, ustawienie zbieżności.

Kompletne nowe zawieszenie- bo też się dowiadywałem, to koszt około 2200zł. Jest taki dosyć tani sklep internetowy, facet wszystko Ci dobierze. Skoro masz kolumny, to możesz też kupić używane sprężyny.

Do tego modelu pasują już chyba bez przeróbek tylko od legacy III, nie ważne czy 2,0l czy 2,5l, kombi czy sedan. Wszystko jedno.

Co do tego czy można wymienić tylko jedną oś, to też słyszałem różne opinie. Głównie były zaciągane z tego forum lub z bliźniaczego. Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...