scorpiox Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Witam Jako posiadacz Forka znam jego boleści. Pytanko czy ktoś sobie poradzil jakoś nisko budżetowym sposobem ze stukającymi zaciskami. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Wymiana slizgow ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scorpiox Opublikowano 23 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 A coś blizej bo nie bardzo wiem o co chodzi w zaciska sa jakieś ślizgi. Z tego co wiem to zaciski sie jakos tam luzują i dlatego stukaja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 scorpiox, mam takiego forka i nie stukają w nim zaciski... może ktoś Ci kiepsko poskładał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 może więcej specjalnego smaru w prowadnice? smar kosztuje grosze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scorpiox Opublikowano 24 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 ale tu nie było powodu składania go zaciski nigdy nie byly ruszane a ta dolegliwośc jest podobno bardzo częsta dla tego modelu i jedynie co może pomoc to wymiana calych zacisków wiec szkoda tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 ale tu nie było powodu składania go zaciski nigdy nie byly ruszane a ta dolegliwośc jest podobno bardzo częsta dla tego modelu i jedynie co może pomoc to wymiana calych zacisków wiec szkoda tematu. Dlatego trzeba rozebrać, zweryfikować wymienić to co trzeba i prawidłowo złożyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jmiciuk Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Mi tez cos stuka w hamulcach ale tak jest od zawsze....no prawie bo jakis czas po wymianie klockow była cisza. Ja tam sie przyzwyczaiłem i narazie jeszcze żyję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrek_WRO Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 hej, U mnie tez stukają zaciski jak jasna cholera (210k km przebiegu). Diagnoza - wyrobione (stożkowe) otwory w jarzmie powodują luzy na tulejach. Zalecenie - wymiana zacisków na nowe/ Cena z tego co słyszłałem to 800zł netto chyba za oryginalne częsci. Przeszukałem sklepy z częściami i nie znalazłem dostepnych zamienników. Ma ktoś może pomysł jak taniej ogarnąć ten temat? Może jakiś namiar na dostępne w Polsce zamienniki? Bo uzywki chyba będa miały to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Jedrek_WRO, przy przeszło 160kkm nic takiego u siebie nie miałem. może u Ciebie było kiepsko z konserwacją, albo przebieg ogromny?... wymień może na przyzwoite używki (podaż powinna być ogromna...) a jeszcze lepiej na wrx/sti/legacyGT wedle uznania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrek_WRO Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 213kkm nakręcone - przyjmuję, że to wynik zuzycia eksploatacyjnego. No ale co mi po tym stwierdzeniu? Stuka, wkurza i trzeba to ogarnąć. Rozglądam się za używkami z małym przebiegiem. Jakby ktoś słyszał to proszę o cynę (forester 2.0X, 2003r., 125KM). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 213kkm nakręcone - przyjmuję, że to wynik zuzycia eksploatacyjnego.No ale co mi po tym stwierdzeniu? Stuka, wkurza i trzeba to ogarnąć. Rozglądam się za używkami z małym przebiegiem. Jakby ktoś słyszał to proszę o cynę (forester 2.0X, 2003r., 125KM). jezeli moge cos doradzic, to sugeruje poszukiwania oryg. przednich hebli od Forka XT (ew. US WRX) - 2-tloczkowych na tarczy 294 mm... ludzie czesto zmieniaja hamulce na lepsze i oryg. kurza sie w garazach (ja swoje heble z Forka - przypadkowo odnalezione - niedawno oddalem za przyslowiowa czapke gruszek ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrek_WRO Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 czy na tarczę 275mm można użyć zaciski (jarzma) z hamulców na tarczach 294mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Jedrek_WRO, czy próbowałeś zadać takie pytanie: "czy można bezpiecznie użyć zacisku od hamulców 275 z jarzmem i tarczą od 294?" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrek_WRO Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 To może jeszcze raz przedstawię zagadnienie: Na wstępie przyznam że nie bardzo wiem co to jest jarzmo a co zacisk. Wiem, że jarzma mam do wymiany bo wyrobił sie otwór Mam tarcze o średnicy 275 + zaciski/jarzma seryjne (więc do tarczy 275mm) Logiczna jest więc wymiana jarzm na takie same Koledzy oferują jarzma od tarcz 294mm. I tu rodzą się pytania: - czy mogę zastapić jarzmem 294 jarzmo 275? - czy do takiej wymiany trzeba tez wymienić zaciski? - czy jarzma / zaciski od 294 będa pracować z tarcza o średnicy 275? - całośc operacji na być wykonana na foresterze 2.0X (N/A) 125KM, 2003r. Celem jest trwałe wyeliminowanie stuków przy minimalnych możliwych kosztach poniesionych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Jedrek_WRO, Jarzmo, to ta część która z jednej strony jest przykręcona do zacisku, z drugiej do piasty. W przypadku hamulców 275 i 294 różna jest wysokość tego jarzma (przy 294 bardziej "odsuwa" zacisk na zewnątrz). Zaciski są w przypadku hamulców (dwutłoczkowych) 275 i 294 mm identyczne, możesz je stosować zamiennie. Zmiana jarzma pociągnie za sobą konieczność zmiany średnicy tarczy i (być może) zmiany kół, bo mało jest 15 pasujących na tarczę 294 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrek_WRO Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Dzieki wielkie Qba, teraz wszystko jasne. Poszukuję jarzma do hamulców z tarczą 275mmm. Może komuś zalegają garażu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Dzieki wielkie Qba, teraz wszystko jasne. Poszukuję jarzma do hamulców z tarczą 275mmm. Może komuś zalegają garażu? przypomnij wieczorem, moge miec w piwnicy całe zaciski dla ciebie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jedrek_WRO Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 pieknie by było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się