Skocz do zawartości

stukające zaciski


scorpiox

Rekomendowane odpowiedzi

ale tu nie było powodu składania go zaciski nigdy nie byly ruszane a ta dolegliwośc jest podobno bardzo częsta dla tego modelu i jedynie co może pomoc to wymiana calych zacisków wiec szkoda tematu.

 

Dlatego trzeba rozebrać, zweryfikować wymienić to co trzeba i prawidłowo złożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

hej,

 

U mnie tez stukają zaciski jak jasna cholera (210k km przebiegu).

Diagnoza - wyrobione (stożkowe) otwory w jarzmie powodują luzy na tulejach.

Zalecenie - wymiana zacisków na nowe/

Cena z tego co słyszłałem to 800zł netto chyba za oryginalne częsci.

Przeszukałem sklepy z częściami i nie znalazłem dostepnych zamienników.

Ma ktoś może pomysł jak taniej ogarnąć ten temat?

Może jakiś namiar na dostępne w Polsce zamienniki?

Bo uzywki chyba będa miały to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedrek_WRO, przy przeszło 160kkm nic takiego u siebie nie miałem. może u Ciebie było kiepsko z konserwacją, albo przebieg ogromny?...

wymień może na przyzwoite używki (podaż powinna być ogromna...) a jeszcze lepiej na wrx/sti/legacyGT wedle uznania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

213kkm nakręcone - przyjmuję, że to wynik zuzycia eksploatacyjnego.

No ale co mi po tym stwierdzeniu? Stuka, wkurza i trzeba to ogarnąć.

Rozglądam się za używkami z małym przebiegiem. Jakby ktoś słyszał to proszę o cynę (forester 2.0X, 2003r., 125KM).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

213kkm nakręcone - przyjmuję, że to wynik zuzycia eksploatacyjnego.

No ale co mi po tym stwierdzeniu? Stuka, wkurza i trzeba to ogarnąć.

Rozglądam się za używkami z małym przebiegiem. Jakby ktoś słyszał to proszę o cynę (forester 2.0X, 2003r., 125KM).

jezeli moge cos doradzic, to sugeruje poszukiwania oryg. przednich hebli od Forka XT (ew. US WRX) - 2-tloczkowych na tarczy 294 mm... ludzie czesto zmieniaja hamulce na lepsze i oryg. kurza sie w garazach (ja swoje heble z Forka - przypadkowo odnalezione - niedawno oddalem za przyslowiowa czapke gruszek :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może jeszcze raz przedstawię zagadnienie:

Na wstępie przyznam że nie bardzo wiem co to jest jarzmo a co zacisk.

Wiem, że jarzma mam do wymiany bo wyrobił sie otwór

Mam tarcze o średnicy 275 + zaciski/jarzma seryjne (więc do tarczy 275mm)

Logiczna jest więc wymiana jarzm na takie same

Koledzy oferują jarzma od tarcz 294mm.

I tu rodzą się pytania:

- czy mogę zastapić jarzmem 294 jarzmo 275?

- czy do takiej wymiany trzeba tez wymienić zaciski?

- czy jarzma / zaciski od 294 będa pracować z tarcza o średnicy 275?

- całośc operacji na być wykonana na foresterze 2.0X (N/A) 125KM, 2003r.

 

Celem jest trwałe wyeliminowanie stuków przy minimalnych możliwych kosztach poniesionych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedrek_WRO, Jarzmo, to ta część która z jednej strony jest przykręcona do zacisku, z drugiej do piasty. W przypadku hamulców 275 i 294 różna jest wysokość tego jarzma (przy 294 bardziej "odsuwa" zacisk na zewnątrz).

Zaciski są w przypadku hamulców (dwutłoczkowych) 275 i 294 mm identyczne, możesz je stosować zamiennie. Zmiana jarzma pociągnie za sobą konieczność zmiany średnicy tarczy i (być może) zmiany kół, bo mało jest 15 pasujących na tarczę 294 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...