Jump to content

Wahanie napiecia


the.wolf

Recommended Posts

Wydaje mi się ze mam problem z napięciem w GTeku, a dokladniej z regulatorem napiecia.

 

Stojac na wolnych obrotach, domykam szyby i widac na swiatlach spadek napiecia. To samo dzieje sie przy zamykaniu szyberdachu.

 

Olalbym to ale wczoraj zauwazylem a raczej uslyszlem skoki z napiecu na pompie paliwa. Nawet jak na wolnych wlacze kierunki to pompka "pracuje" zgodnie z kierunkami :?

 

To regulator napiecia czy moze masę przeczyscic?

 

Spadki napicia nie sa jakies dramatyczne. W trakcie jazdy pod obciazeniem zjawisko nie wystepuje. Ladowanie alternatora bardzo dobre.

Link to comment
Share on other sites

Stojac na wolnych obrotach, domykam szyby i widac na swiatlach spadek napiecia. To samo dzieje sie przy zamykaniu szyberdachu.
bo te siłowniki biorą duużo prądu ... i jeśli takie spadki napięcia występują tylko na wolnych obrotach - to raczej nie ma się czym przejmować, chyba że są b.duże ...

na wszelki wypadek sprawdziłbym akumulator, kabelki zasilające (luźne klemy, brudne styki) ...

Link to comment
Share on other sites

Guest Morgiana

u mnie w GT MY97 padł regulator napięcia jakiś czas temu...

samego nie udało mi się dostać, więc siłą rzeczy wjechał nowy alternator w komplecie z regulatorem i problem zniknął.

Link to comment
Share on other sites

Nie powinieneś się za bardzo przejmować takim zjawiskiem na wolnych obrotch. Ja jak zamykam zamochód centralnym na TT to wyraźnie spada prąd wraz z obrotami. Jeżeli miał bym od czegoś zacząć to było by to sprawdzenie ładowania na jałowym, potem szczotki alternatora i połączenie mas.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź jakie jest ładowanie na jałowych bez włączonych odbiorników i potem z włączonym co tylko dasz rade. Nie sądzę aby to był regulator skoro na wyższych obrotach jest ok. Regulator jedyne co robi to obcina napięcie do ok. 14,4V. Piszesz że napięcie ci spada na wolnych więc regulator nawet nie ma szansy zadziałać. Prędzej stawiałbym na szczotki w alternatorze bo to on najprawdopodobniej nie daje rady. Ewentualnie diody ale gdy padnie któraś jest duży spadek ładowania.

W moim aucie (GT'99) ładowanie na wolnych jest ok 14 - 14,2V i po włączeniu odbiorników niewiele spada a na pewno nie widać tego na światłach że przygasają.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

na wolnych obrotach przy wlaczonych swiatlach jest miedzy 13.8 a 14.4 w zaleznosci czy swiezo po odpaleniu czy juz troche pojezdzilem. Natomiast jesli bede chcial zamknac szyby, wcisne jednoczesnie hebel to spada do 13.5...

Link to comment
Share on other sites

na wolnych obrotach przy wlaczonych swiatlach jest miedzy 13.8 a 14.4 w zaleznosci czy swiezo po odpaleniu czy juz troche pojezdzilem. Natomiast jesli bede chcial zamknac szyby, wcisne jednoczesnie hebel to spada do 13.5...

 

Jest OK. Spada o 1V ze względu na duże obciążenie. (21W żarówka i dość mocny silnik szyby)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...