piotruś Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 1. Czy macie jakieś doświadczenia z łańcuchami lub "łańcuchami" na koła, które są łatwe w montażu i którymi można jeździć po odcinkach odśnieżonych? 2. Co mówią polskie przepisy na temat jazdy po asfalcie np. takimi Biathlon ("łańcuchy" plastikowe). 3. Co zmianą średnicy kół przy założeniu łańcuchów na jedną oś? 4. Używaliście może któregoś z tych rozwiązań? - japoński pomysł na śnieg, lód bez konieczności zdejmowania przy przejeżdżaniu po asfacie: - a tutaj, bardzo szybki montaż ... : - no i coś solidnego, też z szybkim montażem lecz stalowego ... http://www.youtube.com/watch?gl=PL&feat ... pugSM6xs58 - a tutaj "tekstylne" założone na wszystkie koła Subaru :!: http://www.youtube.com/watch?v=MYgnkrjyzzM&NR=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 Gdzieś mam ten wynalazek z pewaga ale ani razu go nie włożyłem. Czasem używam zwykłych łańcuchów, czas montażu to jakieś 3-5 minut o ile robisz to zanim się zakopiesz :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 4 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2023 ktoś może coś doradzić? Kiedyś jeździłem Subaru to miałem to gdzieś, nawet w Austrii jak wybrałem się gdzieś że policja zatrzymywała i kazała zakładać łańcuchy, to m.in. Subaru puszczali. Obecnie nie wiem czy tak wyrozumiale by mnie traktowali, bo sam fakt napędu na 4 niekoniecznie był tego wyznacznikiem. Wychodzę z założenia, że im bardziej problematyczne z założeniem to szanse na konieczność użycia się zwiększają, więc wolę nawet wydać więcej i liczyć że zapłaciłem za brak konieczności użycia Przeglądając jakieś filmiki wydaje mi się, że takie założenia spełniają Koenig K-Summit, Refleks Edge, Easyfit-9. Ktoś może coś na ich temat powiedzieć, czy któryś z modeli faktycznie jest wygodniejszy w montażu i ma sens dopłacić do wyższego modelu. Czy to i tak muszę się liczyć że montując będę cały urąbany od błota i nawet biorąc takie za połowę ceny niewiele zyskam pod kątem niebrudzenia się, problematyki montażu. Ewentualnie jakieś inne godne polecenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 4 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2023 7 minut temu, radekk napisał(a): ktoś może coś doradzić? Kiedyś jeździłem Subaru to miałem to gdzieś, nawet w Austrii jak wybrałem się gdzieś że policja zatrzymywała i kazała zakładać łańcuchy, to m.in. Subaru puszczali. Obecnie nie wiem czy tak wyrozumiale by mnie traktowali, bo sam fakt napędu na 4 niekoniecznie był tego wyznacznikiem. Wychodzę z założenia, że im bardziej problematyczne z założeniem to szanse na konieczność użycia się zwiększają, więc wolę nawet wydać więcej i liczyć że zapłaciłem za brak konieczności użycia Przeglądając jakieś filmiki wydaje mi się, że takie założenia spełniają Koenig K-Summit, Refleks Edge, Easyfit-9. Ktoś może coś na ich temat powiedzieć, czy któryś z modeli faktycznie jest wygodniejszy w montażu i ma sens dopłacić do wyższego modelu. Czy to i tak muszę się liczyć że montując będę cały urąbany od błota i nawet biorąc takie za połowę ceny niewiele zyskam pod kątem niebrudzenia się, problematyki montażu. Ewentualnie jakieś inne godne polecenia. No więc miałem K-Summit do hondy civic i polecam z całego serca. Zakłada się je bardzo szybko i wygodnie, mocno się przy tym nie ubrudzisz (zupełnie czysto nie będzie, bo jak będziesz je zdejmował, to siłą rzeczy będą brudne, ale i tak jest setki razy lepiej niż przy klasycznych łańcuchach). Mają też ten dodatkowy atut, że nie porysują Ci felg, bo ich nie dotykają. No i nie trzeba się martwić, czy jest dość miejsca za kołem, bo te łańcuchy w ogóle tam nie sięgają. Ja byłem bardzo zadowolony i kupiłbym raz jeszcze. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 4 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2023 12 godzin temu, sartek napisał(a): No więc miałem K-Summit do hondy civic i polecam z całego serca. Zakłada się je bardzo szybko i wygodnie, mocno się przy tym nie ubrudzisz (zupełnie czysto nie będzie, bo jak będziesz je zdejmował, to siłą rzeczy będą brudne, ale i tak jest setki razy lepiej niż przy klasycznych łańcuchach). Mają też ten dodatkowy atut, że nie porysują Ci felg, bo ich nie dotykają. No i nie trzeba się martwić, czy jest dość miejsca za kołem, bo te łańcuchy w ogóle tam nie sięgają. Ja byłem bardzo zadowolony i kupiłbym raz jeszcze. to przykręcanie do śruby od felgi na jakiej jest zasadzie? To nie musisz najpierw mieć po jednej jakiejś specjalnej śrubie, żeby później tą nakładkę z łańcuchem przykręcić, czy jak? Właśnie kwestia miejsca z tyłu i przede wszystkim w ogóle wepchnięcia łańcucha tam budziłaby moje największe obawy, jednak podniesione Subaru to nie jest że włożę spokojnie rękę, więc im mniej grzebania z tyłu tym lepiej. Faktycznie idzie je założyć na raz bez przestawiania samochodu? Lata temu, pewnie ze 25, jakieś zdażyło mi się zakładać, to właśnie wywołało to w moim życiu traumę do dnia dzisiejszego. Łapy uświnione po łokcie, założyć, przestawić trochę samochód, dalej założyć, coś tam nie tak się spięło, znów przesunąć, spiąć dalej, drugie koło i powtórka, po chwili jazdy zatrzymać się poprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2023 8 godzin temu, radekk napisał(a): to przykręcanie do śruby od felgi na jakiej jest zasadzie? Element mocujący łańcucha ma różne końcówki, zakładasz tę, która pasuje do Twoich śrub i gotowe. Po prostu dokręcasz kluczem, który jest w zestawie. 8 godzin temu, radekk napisał(a): Właśnie kwestia miejsca z tyłu i przede wszystkim w ogóle wepchnięcia łańcucha tam budziłaby moje największe obawy K-Summit ani na milimetr nie sięgają za koło. 8 godzin temu, radekk napisał(a): Faktycznie idzie je założyć na raz bez przestawiania samochodu? Tak właśnie się je zakłada. Po prostu nasuwają się na koło. Pasują dość ciasno i na suchej oponie robi się to z pewnym oporem (próbowałem w garażu zaraz po zakupie), ale w praktyce zakładasz je na mokrą/ośnieżoną oponę, i wtedy wchodzi bez najmniejszych trudności. Nie musiałem przestawiać samochodu. Powyżej zapomniałem wspomnieć o jednym minusie: zajmują w bagażniku więcej miejsca niż tradycyjne łańcuchy, ale coś za coś. Ja szczerze polecam, bardzo wygodne rozwiązanie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2023 Tak jeszcze dla porządku dodam, że ja miałem Thule K-Summit, ale wyglądały identycznie jak Konig K-Summit, więc zakładam, że po prostu wydarzył się jakiś rebranding. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebq2004 Opublikowano 2 Stycznia Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia Planujecie jeden komplet łańcuchów czy dwa w sensie jedna czy dwie osie? Ja planuję tylko jeden zestaw i klasyka interpack kn130. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się