JED Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Jakie czynnosci serwisowe obejmuje ten przeglad? Jaki olej polecacie? A przynajmniej o jakiej lepkosci? W tej chwili jest Castrol TWS, ale juz go nie chce, bo nawet Castrol go nie rekomenduje do tego samochodu, a zaleca TXT Softec Plus A1. Wydaje mi sie, ze uzytkownicy tego forum raczej sa anty-Castrol, choc nie wiem dlaczego? Prosze sie pospieszyc, bo musze JAK NAJSZYBCIEJ zrobic ten przeglad! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 W tej chwili jest Castrol TWS, ale juz go nie chce, bo nawet Castrol go nie rekomenduje do tego samochodu, a zaleca TXT Softec Plus A1. A do mojego rekomenduje jakieś badziewie typu GTX3 czy coś. NIe przejmuj się tym ich katalogiem za bardzo. TWS działa i jest dobry. Użytkownicy forum nie są anty-Castrol, tylko anty-polityce która każe Castrolowi sprzedawać oleje na bazach mineralnych jako syntetyczne i nazywać białe czarnym. Tak niestey zrobiono z RSem który dziś jest bardzo słabym olejem na bazie grupy III a więc hydrokrakowanym oleju mineralnym. Napis "syntetyczny" wynika z wygranego procesu przed amerykańskim sądem którym im prawo takiego nazywania olejów grupy 3 przyznał. TWS podobnie jak np. konkurencyjne oleje Motula jest olejem opartym na estrach i rzeczywiście syntetycznym. Ja w tej chwili przechodze powoli na Motula bo jest tańszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 5 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 TWS działa i jest dobry RSem który dziś jest bardzo słabym olejem na bazie grupy III a więc hydrokrakowanym oleju mineralnym Ciezko troche kupic tego TWS, dlatego mialem zamiar przesiasc sie na RS, ale po tym co napisales...sam nie wiem! Slyszalem tez opinie, ze 10W60, a taki jest TWS, jest zbyt lepki i np. Motul(8100?) 0W30 jest lepszy. Jaka jest najlepsza lepkosc dla tych silnikow, bo juz sie pogubilem!? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekEl Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Ja uzywam valvoline 10W60, wszelkie 0Wcos tam nie jest do aut turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Ciezko troche kupic tego TWS, dlatego mialem zamiar przesiasc sie na RS, ale po tym co napisales...sam nie wiem! Wyjątkowo głupi pomysł. TWS jest łatwo dostępny (w stosunku do Motula), gorzej z dobrą ceną, można go kupić w każdym serwisie: BMW, Toyota, u dystrybutorów Castrola, i w dobrych warsztatch zajmujących się Subaru lub sportem. Slyszalem tez opinie, ze 10W60, a taki jest TWS, jest zbyt lepki i np. Motul(8100?) 0W30 jest lepszy. Jak Motul to seria 300V. Impreza WRC jeździ na 300V Chrono, ale oni mają super chłodzenie oleju i poza tym nie muszą na silniku zrobić 100kkm. NA lato myślę że COmpetition (15W50) na zime lepiej Chrono 10W40. Oleje to bardizej skomplikowana sprawa niż te cyferki, liczy się stabilnośc temperaturowa i stabilność w przebiegu - im szerszy zakres lepkości (wielosezonowość oleju) tym mniej on stabilny bo więcej w nim dodatków poddatnych np. na ścinanie. Ogólnie sprawa jest skomplikowana, warto lać dobre oleje, a do mocny turbo-benzyn jest w zasadzie tylko kilka wartych polecenia. Ja uzywam valvoline 10W60, wszelkie 0Wcos tam nie jest do aut turbo Z valvoline było parę wpadek dlatego mam mieszane uczucia, poza tym to jest półsyntetyk :-( Co do 0Wcośtam..hmm byli tacy co zrobili EVO V na SLX 0W30 100kkm i nic się nie działo więć sam nie wiem, ważne żeby podczas ostrej jazdy lepkośc utrzymywała się na właściwym poziomie i żeby olej się nie przelewał przez uszczelnienia turbiny. W Anglii hitem sezonu są oleje Silkolene. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 5 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Zdecydowalem sie na olej MOTUL 8100 ESTER E-TECH 0W-40. I po problemie. Mam nadzieje :roll: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Zle zdecydowales ale Twoja sprawa. To budżetowy olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 5 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Zle zdecydowales ale Twoja sprawa. To budżetowy olej. Nie strasz mnie ... Nie startuje w rajdach i wyscigach (chyba, ze po miescie :wink: ) i podobno ten olej jest jak najbardziej OK... A tu prosze-ZONK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Ja tam wyznaje zasadę że olej się zmienia na tyle rzadko że nie robi różnicy w kosztach eksploatacji auta czy lejesz tani czy drogi więc wole mieć lepszy. Moje Seicento jeździ na TWSie a na nowego WRXa czy coś takiego mnie zwyczajnie nie stać , a gdyby mnie bylo stać to na pewno miałoby najlepszy mozliwy olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorBa Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Mam takie same auto co JED i podobny przegieg i mam zalany Motul 300V i takiego oleju bede sie trzymal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 5 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Ja tam wyznaje zasadę że olej się zmienia na tyle rzadko że nie robi różnicy w kosztach eksploatacji auta czy lejesz tani czy drogi więc wole mieć lepszy. Moje Seicento jeździ na TWSie a na nowego WRXa czy coś takiego mnie zwyczajnie nie stać , a gdyby mnie bylo stać to na pewno miałoby najlepszy mozliwy olej. Wlasciwie, to masz racje...Olej to najwazniejsza rzecz w silniku...A roznice w cenie oleju przepalam co 2 dzien! Tak wiec: MOTUL 300V CHRONO 10W-40. Bedzie dobrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Będzie - na zimę ideał :-) Na upały letnie bym wlał 15W50. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 5 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 No wiec ktory? a.MOTUL 300V CHRONO 10W-40 b.MOTUL 300V COMPETITION 15W-50 Ja robie malo km, wiec wymiana oleju to min rok czasu, anie poszczegolne pory roku! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 A lubisz sobie "pojeździć"? Penwie tak? To zalej Competition :-) Dobra cena jest w KAS ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 5 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Ja w tej chwili przechodze powoli na Motula bo jest tańszy. Ciezko sie z tym zgodzic, bo np. 300V CHRONO kosztuje 154PLN(!!) za 2 litry! Tanio? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 5 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 A lubisz sobie "pojeździć"? Penwie tak? To zalej Competition :-) Dobra cena jest w KAS ;-) Raczej nie, bo za ciezko mi przychodzi zarobienie kasy (jestem leniem) i oszczedzam auto. Ale w codziennej ekploatacji, czerwone pole nie jest mi obce, wrecz znajome :wink: . No i co to jest KAS? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Ciezko sie z tym zgodzic, bo np. 300V CHRONO kosztuje 154PLN(!!) za 2 litry! Tanio? Nie wiem jaka masz cenę i skąd, pamiętam że zniżkowy Motul wychodził mi taniej niz zniżkowy TWS (okolice 60 złotych za litr). Pamiętaj że Motul jest jeszcze w bańkach 4 litrowych (czy 5 litrowych?) i jest wtedy tańszy. Z resztą, i tak różnice wypalisz w tydzień przy obecnej cenie PB 95 ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 5 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Pamiętaj że Motul jest jeszcze w bańkach 4 litrowych (czy 5 litrowych?) Tak, ale 300V CHRONO jest tylko w 2L, cala seria pewnie tak ma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Ja nie wiem ja interesowałem się tylko Competition. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorBa Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 ja mam zalany Comeptition Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Być może Chrono ponieważ jest reklamowany w WRC ma sztucznie zawyżoną cenę i mniejsze opakowania, nie spodziewałem się że może być droższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 5 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 ja mam zalany Comeptition I co ile km wymieniasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 No i co to jest KAS? Kornecki Auto Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 5 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Jak można mieć Subaru i nie wiedzieć ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 5 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2005 Jak można mieć Subaru i nie wiedzieć ;-) Hola, hola! MOZNA, jak sie nie jest ze stolycy! Firme znam, a skrotu nie skojarzylem . DOBRA, juz wiem co wleje: MOTUL 300V COMPETITION 15W-50 Gra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi