Jump to content

Przeglad po 87500km WRX'01


JED

Recommended Posts

Jakie czynnosci serwisowe obejmuje ten przeglad?

 

Jaki olej polecacie? A przynajmniej o jakiej lepkosci? W tej chwili jest Castrol TWS, ale juz go nie chce, bo nawet Castrol go nie rekomenduje do tego samochodu, a zaleca TXT Softec Plus A1.

Wydaje mi sie, ze uzytkownicy tego forum raczej sa anty-Castrol, choc nie wiem dlaczego?

 

Prosze sie pospieszyc, bo musze JAK NAJSZYBCIEJ zrobic ten przeglad!

Link to comment
Share on other sites

W tej chwili jest Castrol TWS, ale juz go nie chce, bo nawet Castrol go nie rekomenduje do tego samochodu, a zaleca TXT Softec Plus A1.

 

 

A do mojego rekomenduje jakieś badziewie typu GTX3 czy coś. NIe przejmuj się tym ich katalogiem za bardzo. TWS działa i jest dobry.

 

 

Użytkownicy forum nie są anty-Castrol, tylko anty-polityce która każe Castrolowi sprzedawać oleje na bazach mineralnych jako syntetyczne i nazywać białe czarnym.

 

 

Tak niestey zrobiono z RSem który dziś jest bardzo słabym olejem na bazie grupy III a więc hydrokrakowanym oleju mineralnym. Napis "syntetyczny" wynika z wygranego procesu przed amerykańskim sądem którym im prawo takiego nazywania olejów grupy 3 przyznał. TWS podobnie jak np. konkurencyjne oleje Motula jest olejem opartym na estrach i rzeczywiście syntetycznym. Ja w tej chwili przechodze powoli na Motula bo jest tańszy.

Link to comment
Share on other sites

TWS działa i jest dobry
RSem który dziś jest bardzo słabym olejem na bazie grupy III a więc hydrokrakowanym oleju mineralnym

 

Ciezko troche kupic tego TWS, dlatego mialem zamiar przesiasc sie na RS, ale po tym co napisales...sam nie wiem!

Slyszalem tez opinie, ze 10W60, a taki jest TWS, jest zbyt lepki i np. Motul(8100?) 0W30 jest lepszy.

Jaka jest najlepsza lepkosc dla tych silnikow, bo juz sie pogubilem!?

Link to comment
Share on other sites

Ciezko troche kupic tego TWS, dlatego mialem zamiar przesiasc sie na RS, ale po tym co napisales...sam nie wiem!

 

 

Wyjątkowo głupi pomysł. TWS jest łatwo dostępny (w stosunku do Motula), gorzej z dobrą ceną, można go kupić w każdym serwisie: BMW, Toyota, u dystrybutorów Castrola, i w dobrych warsztatch zajmujących się Subaru lub sportem.

 

 

Slyszalem tez opinie, ze 10W60, a taki jest TWS, jest zbyt lepki i np. Motul(8100?) 0W30 jest lepszy.

 

Jak Motul to seria 300V. Impreza WRC jeździ na 300V Chrono, ale oni mają super chłodzenie oleju i poza tym nie muszą na silniku zrobić 100kkm. NA lato myślę że COmpetition (15W50) na zime lepiej Chrono 10W40. Oleje to bardizej skomplikowana sprawa niż te cyferki, liczy się stabilnośc temperaturowa i stabilność w przebiegu - im szerszy zakres lepkości (wielosezonowość oleju) tym mniej on stabilny bo więcej w nim dodatków poddatnych np. na ścinanie. Ogólnie sprawa jest skomplikowana, warto lać dobre oleje, a do mocny turbo-benzyn jest w zasadzie tylko kilka wartych polecenia.

 

Ja uzywam valvoline 10W60, wszelkie 0Wcos tam nie jest do aut turbo

 

Z valvoline było parę wpadek dlatego mam mieszane uczucia, poza tym to jest półsyntetyk :-(

 

 

Co do 0Wcośtam..hmm byli tacy co zrobili EVO V na SLX 0W30 100kkm i nic się nie działo więć sam nie wiem, ważne żeby podczas ostrej jazdy lepkośc utrzymywała się na właściwym poziomie i żeby olej się nie przelewał przez uszczelnienia turbiny.

 

 

W Anglii hitem sezonu są oleje Silkolene.

Link to comment
Share on other sites

Zle zdecydowales ale Twoja sprawa. To budżetowy olej.

 

Nie strasz mnie :cry: ...

Nie startuje w rajdach i wyscigach (chyba, ze po miescie :wink: ) i podobno ten olej jest jak najbardziej OK...

A tu prosze-ZONK :(

Link to comment
Share on other sites

Ja tam wyznaje zasadę że olej się zmienia na tyle rzadko że nie robi różnicy w kosztach eksploatacji auta czy lejesz tani czy drogi więc wole mieć lepszy. Moje Seicento jeździ na TWSie a na nowego WRXa czy coś takiego mnie zwyczajnie nie stać , a gdyby mnie bylo stać to na pewno miałoby najlepszy mozliwy olej.

Link to comment
Share on other sites

Ja tam wyznaje zasadę że olej się zmienia na tyle rzadko że nie robi różnicy w kosztach eksploatacji auta czy lejesz tani czy drogi więc wole mieć lepszy. Moje Seicento jeździ na TWSie a na nowego WRXa czy coś takiego mnie zwyczajnie nie stać , a gdyby mnie bylo stać to na pewno miałoby najlepszy mozliwy olej.

 

Wlasciwie, to masz racje...Olej to najwazniejsza rzecz w silniku...A roznice w cenie oleju przepalam co 2 dzien!

Tak wiec: MOTUL 300V CHRONO 10W-40.

 

Bedzie dobrze?

Link to comment
Share on other sites

A lubisz sobie "pojeździć"? Penwie tak? To zalej Competition :-) Dobra cena jest w KAS ;-)

 

Raczej nie, bo za ciezko mi przychodzi zarobienie kasy (jestem leniem) i oszczedzam auto.

Ale w codziennej ekploatacji, czerwone pole nie jest mi obce, wrecz znajome :wink: .

 

No i co to jest KAS?

Link to comment
Share on other sites

Ciezko sie z tym zgodzic, bo np. 300V CHRONO kosztuje 154PLN(!!) za 2 litry!

Tanio?

 

 

Nie wiem jaka masz cenę i skąd, pamiętam że zniżkowy Motul wychodził mi taniej niz zniżkowy TWS (okolice 60 złotych za litr). Pamiętaj że Motul jest jeszcze w bańkach 4 litrowych (czy 5 litrowych?) i jest wtedy tańszy. Z resztą, i tak różnice wypalisz w tydzień przy obecnej cenie PB 95 ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jak można mieć Subaru i nie wiedzieć ;-)

 

Hola, hola! MOZNA, jak sie nie jest ze stolycy!

Firme znam, a skrotu nie skojarzylem :oops: .

 

DOBRA, juz wiem co wleje:

 

MOTUL 300V COMPETITION 15W-50

 

Gra?

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...