Jump to content

Impreza N/A 2.0 96 spalanie stukowe - pomocy


mmg

Recommended Posts

Witam!

 

Wytoczyłem dziś z garażu nowy nabytek i niestety przy mocniejszym otwarciu przepustnicy z komory silnika dochodzi dość intensywne chrobotanie, które interpretuję jako spalanie stukowe. Chrobotanie występuje tylko przy większych uchyleniach przepustnicy, wydaje się zależeć tylko od obciążenia silnika. Czyli pewnie stuk. Auto ma instalację LPG i chrobotanie występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Podejrzewam problem z ustawieniem zapłonu/rozrządu lub pobór powietrza bokiem.

Po krótkich oględzinach na kolektorze ssącym po stronie pasażera znalazłem jakieś element osprzętu, z którego wystają dwa króćce na rurki gumowe, oba nie podłączone - druciarstwo. Co to za urządzenie? To jest mniej więcej na środku kolektora. Jeśli ciągnie powietrze bokiem może być przyczyną problemów na gazie i benzynie, bo toto jest już za mieszalnikiem.

Auto miało przez jednego z poprzednich właścicieli wymieniany silnik z 1.6 na 2.0, mógł coś namieszać z osprzętem

Link to comment
Share on other sites

Hmm, według mnie to nie spalanie stukowe jak nie ustępuje na gazie a przynajmniej się nie zmniejsza. Gaz ma znacząco wyższą liczbę oktanową niż benzyna. W sumie z twojego opisu to może być tysiąc przyczyn, najlepiej zrobisz jak pojedziesz do mechanika. Auto ma LPG więc polecam ci kontakt z jako z tego forum. Ja nie miałem z nim styczności ale jest chwalony tutaj.

Link to comment
Share on other sites

Chrobotanie zależy raczej od uchylenia przepustnicy, niż od obrotów - dlatego zinterpretowałem je jako stuk

Na wysokich obrotach chyba ustaje, ale wolę nie piłować dla bezpieczeństwa

Co to za element osprzętu na środku kolektora ssącego, po stronie pasażera?

Patrząc po zdjęciach spod maski innych 2.0, on powinien być podłączony rurką do przewodu ssącego za przepływomierzem, a jest pozostawiony luzem

Oglądając zdjęcia w internecie zorientowałem się, że cały przewód ssący u mnie pochodzi od 1.6. W związku z tym nie ma w nim otworu na wprowadzenie tego urządzenia.

Na razie zaślepiłem urządzenie taśmą klejącą, zobaczę czy pomoże.

Czy ktoś z posiadaczy 2.0 mógłby podać mi oznaczenia na przepływomierzu i module zapłonowym? Chcę sprawdzić, czy czasem nie pochodzą od 1.6

Link to comment
Share on other sites

Witam!

 

Wytoczyłem dziś z garażu nowy nabytek i niestety przy mocniejszym otwarciu przepustnicy z komory silnika dochodzi dość intensywne chrobotanie, które interpretuję jako spalanie stukowe. Chrobotanie występuje tylko przy większych uchyleniach przepustnicy, wydaje się zależeć tylko od obciążenia silnika. Czyli pewnie stuk. Auto ma instalację LPG i chrobotanie występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Podejrzewam problem z ustawieniem zapłonu/rozrządu lub pobór powietrza bokiem.

Po krótkich oględzinach na kolektorze ssącym po stronie pasażera znalazłem jakieś element osprzętu, z którego wystają dwa króćce na rurki gumowe, oba nie podłączone - druciarstwo. Co to za urządzenie? To jest mniej więcej na środku kolektora. Jeśli ciągnie powietrze bokiem może być przyczyną problemów na gazie i benzynie, bo toto jest już za mieszalnikiem.

Auto miało przez jednego z poprzednich właścicieli wymieniany silnik z 1.6 na 2.0, mógł coś namieszać z osprzętem

 

Kupiłeś może srebrne combi w automacie z Legionowa?

Link to comment
Share on other sites

Dochodzę do wniosku, że jestem paranoikiem :-)

 

Chrobotanie powodowała zaplątana pod maską mała torebka foliowa :-) Torebka była opięta na jednej z wtyczek. Po mocniejszym wciśnięciu gazu zaczynała łopotać, co brałem za owe stuki...

 

Nie ma jak pierwsza samodzielna naprawa swojego pierwszego Subaru :lol:

 

 

dzięki za linki

Link to comment
Share on other sites

Witam!

 

 

Po krótkich oględzinach na kolektorze ssącym po stronie pasażera znalazłem jakieś element osprzętu, z którego wystają dwa króćce na rurki gumowe, oba nie podłączone - druciarstwo. Co to za urządzenie? To jest mniej więcej na środku kolektora. Jeśli m

... a co z tym?rozwiązałeś już co to jest?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...