mmg Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Witam! Wytoczyłem dziś z garażu nowy nabytek i niestety przy mocniejszym otwarciu przepustnicy z komory silnika dochodzi dość intensywne chrobotanie, które interpretuję jako spalanie stukowe. Chrobotanie występuje tylko przy większych uchyleniach przepustnicy, wydaje się zależeć tylko od obciążenia silnika. Czyli pewnie stuk. Auto ma instalację LPG i chrobotanie występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Podejrzewam problem z ustawieniem zapłonu/rozrządu lub pobór powietrza bokiem. Po krótkich oględzinach na kolektorze ssącym po stronie pasażera znalazłem jakieś element osprzętu, z którego wystają dwa króćce na rurki gumowe, oba nie podłączone - druciarstwo. Co to za urządzenie? To jest mniej więcej na środku kolektora. Jeśli ciągnie powietrze bokiem może być przyczyną problemów na gazie i benzynie, bo toto jest już za mieszalnikiem. Auto miało przez jednego z poprzednich właścicieli wymieniany silnik z 1.6 na 2.0, mógł coś namieszać z osprzętem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Hmm, według mnie to nie spalanie stukowe jak nie ustępuje na gazie a przynajmniej się nie zmniejsza. Gaz ma znacząco wyższą liczbę oktanową niż benzyna. W sumie z twojego opisu to może być tysiąc przyczyn, najlepiej zrobisz jak pojedziesz do mechanika. Auto ma LPG więc polecam ci kontakt z jako z tego forum. Ja nie miałem z nim styczności ale jest chwalony tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Chrobotanie mówisz. A zauważyłeś dokładnie od jakich do jakich obrotów to się zaczyna i czy w ogóle kończy na jeszcze wyższych obrotach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmg Opublikowano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Chrobotanie zależy raczej od uchylenia przepustnicy, niż od obrotów - dlatego zinterpretowałem je jako stuk Na wysokich obrotach chyba ustaje, ale wolę nie piłować dla bezpieczeństwa Co to za element osprzętu na środku kolektora ssącego, po stronie pasażera? Patrząc po zdjęciach spod maski innych 2.0, on powinien być podłączony rurką do przewodu ssącego za przepływomierzem, a jest pozostawiony luzem Oglądając zdjęcia w internecie zorientowałem się, że cały przewód ssący u mnie pochodzi od 1.6. W związku z tym nie ma w nim otworu na wprowadzenie tego urządzenia. Na razie zaślepiłem urządzenie taśmą klejącą, zobaczę czy pomoże. Czy ktoś z posiadaczy 2.0 mógłby podać mi oznaczenia na przepływomierzu i module zapłonowym? Chcę sprawdzić, czy czasem nie pochodzą od 1.6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Zamiast przerzucać setki zdjęć na alle.. lepiej zerknij tutaj: http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g10/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 No i jeszcze sprawdź osłony wydechu one z zależności o miejsca poluzowania potrafią naśladować setki różnych dźwięków :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bujak27 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Witam! Wytoczyłem dziś z garażu nowy nabytek i niestety przy mocniejszym otwarciu przepustnicy z komory silnika dochodzi dość intensywne chrobotanie, które interpretuję jako spalanie stukowe. Chrobotanie występuje tylko przy większych uchyleniach przepustnicy, wydaje się zależeć tylko od obciążenia silnika. Czyli pewnie stuk. Auto ma instalację LPG i chrobotanie występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Podejrzewam problem z ustawieniem zapłonu/rozrządu lub pobór powietrza bokiem. Po krótkich oględzinach na kolektorze ssącym po stronie pasażera znalazłem jakieś element osprzętu, z którego wystają dwa króćce na rurki gumowe, oba nie podłączone - druciarstwo. Co to za urządzenie? To jest mniej więcej na środku kolektora. Jeśli ciągnie powietrze bokiem może być przyczyną problemów na gazie i benzynie, bo toto jest już za mieszalnikiem. Auto miało przez jednego z poprzednich właścicieli wymieniany silnik z 1.6 na 2.0, mógł coś namieszać z osprzętem Kupiłeś może srebrne combi w automacie z Legionowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 czy chodzi ci oto?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Pytałem o obroty bo właśnie u mnie też jest takowe chrobotanie w moim przypadku w granicach 2500-3000 obr/min. U mnie jest to właśnie któraś z osłon wydechu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Aha, no i auto powinno być w tym momencie wyraźnie słabsze. Czujnik spalania stukowego wykrywa spalanie stukowe :arrow: cofa zapłon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmg Opublikowano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Dochodzę do wniosku, że jestem paranoikiem :-) Chrobotanie powodowała zaplątana pod maską mała torebka foliowa :-) Torebka była opięta na jednej z wtyczek. Po mocniejszym wciśnięciu gazu zaczynała łopotać, co brałem za owe stuki... Nie ma jak pierwsza samodzielna naprawa swojego pierwszego Subaru dzięki za linki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 To tak na przyszłość- postojówki wyłącza się przyciskiem na kolumnie kierownicy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igi_666 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 To tak na przyszłość- postojówki wyłącza się przyciskiem na kolumnie kierownicy :wink: I włącza także poprzedzając następne pytanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Witam! Po krótkich oględzinach na kolektorze ssącym po stronie pasażera znalazłem jakieś element osprzętu, z którego wystają dwa króćce na rurki gumowe, oba nie podłączone - druciarstwo. Co to za urządzenie? To jest mniej więcej na środku kolektora. Jeśli m ... a co z tym?rozwiązałeś już co to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się