Skocz do zawartości

Impreza N/A 2.0 96 spalanie stukowe - pomocy


mmg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Wytoczyłem dziś z garażu nowy nabytek i niestety przy mocniejszym otwarciu przepustnicy z komory silnika dochodzi dość intensywne chrobotanie, które interpretuję jako spalanie stukowe. Chrobotanie występuje tylko przy większych uchyleniach przepustnicy, wydaje się zależeć tylko od obciążenia silnika. Czyli pewnie stuk. Auto ma instalację LPG i chrobotanie występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Podejrzewam problem z ustawieniem zapłonu/rozrządu lub pobór powietrza bokiem.

Po krótkich oględzinach na kolektorze ssącym po stronie pasażera znalazłem jakieś element osprzętu, z którego wystają dwa króćce na rurki gumowe, oba nie podłączone - druciarstwo. Co to za urządzenie? To jest mniej więcej na środku kolektora. Jeśli ciągnie powietrze bokiem może być przyczyną problemów na gazie i benzynie, bo toto jest już za mieszalnikiem.

Auto miało przez jednego z poprzednich właścicieli wymieniany silnik z 1.6 na 2.0, mógł coś namieszać z osprzętem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, według mnie to nie spalanie stukowe jak nie ustępuje na gazie a przynajmniej się nie zmniejsza. Gaz ma znacząco wyższą liczbę oktanową niż benzyna. W sumie z twojego opisu to może być tysiąc przyczyn, najlepiej zrobisz jak pojedziesz do mechanika. Auto ma LPG więc polecam ci kontakt z jako z tego forum. Ja nie miałem z nim styczności ale jest chwalony tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrobotanie zależy raczej od uchylenia przepustnicy, niż od obrotów - dlatego zinterpretowałem je jako stuk

Na wysokich obrotach chyba ustaje, ale wolę nie piłować dla bezpieczeństwa

Co to za element osprzętu na środku kolektora ssącego, po stronie pasażera?

Patrząc po zdjęciach spod maski innych 2.0, on powinien być podłączony rurką do przewodu ssącego za przepływomierzem, a jest pozostawiony luzem

Oglądając zdjęcia w internecie zorientowałem się, że cały przewód ssący u mnie pochodzi od 1.6. W związku z tym nie ma w nim otworu na wprowadzenie tego urządzenia.

Na razie zaślepiłem urządzenie taśmą klejącą, zobaczę czy pomoże.

Czy ktoś z posiadaczy 2.0 mógłby podać mi oznaczenia na przepływomierzu i module zapłonowym? Chcę sprawdzić, czy czasem nie pochodzą od 1.6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Wytoczyłem dziś z garażu nowy nabytek i niestety przy mocniejszym otwarciu przepustnicy z komory silnika dochodzi dość intensywne chrobotanie, które interpretuję jako spalanie stukowe. Chrobotanie występuje tylko przy większych uchyleniach przepustnicy, wydaje się zależeć tylko od obciążenia silnika. Czyli pewnie stuk. Auto ma instalację LPG i chrobotanie występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Podejrzewam problem z ustawieniem zapłonu/rozrządu lub pobór powietrza bokiem.

Po krótkich oględzinach na kolektorze ssącym po stronie pasażera znalazłem jakieś element osprzętu, z którego wystają dwa króćce na rurki gumowe, oba nie podłączone - druciarstwo. Co to za urządzenie? To jest mniej więcej na środku kolektora. Jeśli ciągnie powietrze bokiem może być przyczyną problemów na gazie i benzynie, bo toto jest już za mieszalnikiem.

Auto miało przez jednego z poprzednich właścicieli wymieniany silnik z 1.6 na 2.0, mógł coś namieszać z osprzętem

 

Kupiłeś może srebrne combi w automacie z Legionowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dochodzę do wniosku, że jestem paranoikiem :-)

 

Chrobotanie powodowała zaplątana pod maską mała torebka foliowa :-) Torebka była opięta na jednej z wtyczek. Po mocniejszym wciśnięciu gazu zaczynała łopotać, co brałem za owe stuki...

 

Nie ma jak pierwsza samodzielna naprawa swojego pierwszego Subaru :lol:

 

 

dzięki za linki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

 

Po krótkich oględzinach na kolektorze ssącym po stronie pasażera znalazłem jakieś element osprzętu, z którego wystają dwa króćce na rurki gumowe, oba nie podłączone - druciarstwo. Co to za urządzenie? To jest mniej więcej na środku kolektora. Jeśli m

... a co z tym?rozwiązałeś już co to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...