Jump to content

Rozebranie turbiny


burzum
 Share

Recommended Posts

Cześć,

czy moge rozkręcic TD04L, czy równa się to kłopotom ? Kupiłem używkę, trochę ją odnowiłem z zewnątrz, ale w kanale kompresora jest trochę baboli. Dam rade to skręcic poprawnie z powrotem w warsztatowych warunkach ?

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

burzum, osobiście nie rozbierałem ale widziałem na żywo jak kumpel w garażu rozbierał turbinę, wymieniał wirnik, złożył i auto później latało trochę...w końcu turbo się skończyło ale pierwotnie już było mocno zużyte. Ogólnie myślę że spoko można rozebrać i poskładać samemu.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

pozatym, że rozkręcenie zespołu wirującego spowoduje utrate wyważenia i znacznie przyspieszy zużycie bo ten niewyważony zespół rozbije panewki to można śmiało rozkręcać ... ;)

Link to comment
Share on other sites

tylko teoretycznie , bo dochodzą takie tematy jak siła dokręcenia koła kompresji i pare innych , ogólnie branie się samemu za rozbieranie bez sprzętu do kontroli jest średnim pomysłem ...

ale próbuj :)

Link to comment
Share on other sites

burzum,

Piotrze, weż sobie do serca to co pisze polo, on na regeneracji turbin zęby zjadł. Ja tylko dodam, że maszyna do wyważania części wirujących (a jak wiesz, w turbinie te części naprawdę szybko wirują), musi być umieszczona nawet na specjalnym podłożu, stąd zakładam, że tu dokładność wymagana jest w najwyższym stopniu. Szkoda, że już rozebrałeś, ja bym "tego" już nie wkładał pod maskę po złożeniu.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Amorki już założone i spisują się świetnie. Pomogłeś i to bardzo :idea::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Grzesiek_67, ja to wszystko rozumiem - dlatego nie ruszałem wirników :) pod tym wzgledem turbina była ok, ona po prostu troche leżała i musiałem ją dokładnie wyczyścić. Jeżeli będzie z nią problem, na pewno zwrócę się do Polo - na razie mnie tak postraszyli regeneracjami turbin, że wziąłem i kupiłem używaną bez regeneracji. Jak się okaże, że zestaw się sprawdza i silnik jest ok, pewnie pójdę w maptekową hybrydę. Po prostu mamy problem z mocą i nie do końca wiemy, czy to turbo, czy silnik.

 

Polo, masz rekomendację Grześka, to więcej, niż wszystkie ISO, GMP, Lean6Sigmy i inne.

 

Cieszę się, że amorki dzialają ! Jak porównanie z TEINem ?

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

Grzesiek_67, :oops:

 

Jeśli nie rozkręcałeś kardridża i odkreciłeś tylko ślimaki to nic oczywiście się nie stało. Jeśli zaś porozręcałeś zespół i dobrze pozaznaczałeś a łopatki nie są nigdzie pouszkadzane to też powinno działać, także bez paniki :)

Link to comment
Share on other sites

daleki jestem od paniki, za duzo w zyciu rzeczy zepsulem, zeby sie przejmowac. Zespolu w ogole nie rozkrecalem, tylko slimaki.

W srodku po prostu byl delikatny nalot oleju i troche rdzy po oczyszczaniu zewnetrznym, raczej nie da sie tego przedmuchac.

Nie wiem, na ile turbo powinno byc "sterylne" przed podlaczeniem dolotu ?

Link to comment
Share on other sites

Polo, masz rekomendację Grześka, to więcej, niż wszystkie ISO, GMP, Lean6Sigmy i inne.

 

" -Father...

- Yes son ?

-I wanna kill you ..." :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Cieszę się, że amorki dzialają ! Jak porównanie z TEINem ?

 

Kompletne jaja, bo mam wrażenie, że na obecnym setupie (tył - Twoje amorki, sprężyny z STi buga, przód - pozostał Tein) jest wyraźnie lepiej (nastawa twardość 3) :shock: :mrgreen: Chyba nie wrócę do Teina na tyle. Jak kasowo się nieco odkuję spróbuję może jedynie zmienić AGX na Ultra SR.

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Piotr, włóż na chwilę MBC (albo lepiej EBC) i sprawdź jak się zachowuje turbo i silnik. Jeżeli będzie ładował i trzymał zadane ciśnienie to ani turbo, ani aktuator, ani puszczająca DVka nie jest powodem Twoich problemów z silnikiem/turbo (rozumiem, że masz jakieś problemy ze sterowaniem doładowaniem - nie ładuje tyle ile powinno/ nie trzyma odpowiednio ładowania w całym zakresie obciążeń/ ładowanie ma charakter falowy ? ). Trza szukać dalej - selenoid, zwężka, korekta map.... Może jakieś stuki i cofa zapłon ? Masz na miejscu najlepszych z najlepszych, powinni rozkminić temat ;-)

Link to comment
Share on other sites

Grzesiek, max boost po prostu spada co jakis czas, ale to ewidentna wina aktuatora. Po podkreceniu srubki laduje poprawnie, a potem znowu spada. Normalne przy starszym turbo. Inna sprawa, ze mimo peaku 1,2 bara (krzywa ladowania jest ok, relative manifold pressure = boost target) samochod nie jedzie tak, jak powinien. Winie turbo, bo slychac wyraznie tarcie lopatek turbiny o slimak. Mysle, ze po prostu kompresor nie tloczy tak, jak powinien przy mniejszych obrotach. A max jest ok, bo po prostu wastegate jest pozniej otwierany. Moim zdaniem przy mniejszym cisnieniu spalin turbina nie pracuje prawidlowo.

Mam juz turbo na wymiane, tylko rzezbie troche chlodzenie - no i piniondz zbieram :) A ze przy okazji czeka mnie przeprowadzka, to kazda zlotowke ogladam 23 razy pod slonce. Moze przy najblizszym "Matki Boskiej Pienieznej" zostawie auto znowu w Mapteku i niech sie dzieje, co chce.

 

Ja tez bylem/jestem zadowolony z AGXow. Nie jest to wyczynowy zawias - i to chyba jego zaleta. Na 4 da sie pojezdzic szybko, na 2 - normalnie. Co jakis czas mysle o profi gwincie, ale 1. kasa, 2. buda sie rozlazi.

 

pozdrawiam,

 

Piotr

Link to comment
Share on other sites

Winie turbo, bo slychac wyraznie tarcie lopatek turbiny o slimak. Mysle, ze po prostu kompresor nie tloczy tak, jak powinien przy mniejszych obrotach.

No to tak jak mówisz turbo ma "wygolone" krawędzie łopatek od tarcia o ślimaka i mniejszą powierzchnię wirnika więc i wydajność spadła...czas na nową turbawkę :wink:

Link to comment
Share on other sites

burzum, jak będziesz brał hybrydę u Piotra to tam u niego leżą 2 moje praktycznie nowe części gorące do turbin 0,63 i 0,82...jakby którą z nich wykorzystał to wyszłoby Cię znacznie taniej :wink:

Link to comment
Share on other sites

wlasnie widzialem Twoje ogloszenie, ogladalem nawet te garrety do nich - ale to sa wiadra !

ja koniecznie chce zostac przy TMICu, tylko poprawie oslone IC oraz zrobie odprowadzenie wysokiej temp z turbo.

 

Ale jak najbardziej biore to pod uwage, tylko musi Piotrek pomyslec, co sensownego zestawic. IC bedzie ze spec c.

Link to comment
Share on other sites

andy robi z td04l, nie-ASO - raczej nie

 

-- 10 paź 2010, o 17:40 --

 

jedna mnie interesujaca jest na td05, druga - HTA

 

-- 10 paź 2010, o 18:42 --

 

Grzeskowy, nie zmieniaj na ultrasr, one nie maja regulacji...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...