Skocz do zawartości

2.0 MY 07, drgania przy 120 - 140 km/h


AA1

Rekomendowane odpowiedzi

Zachęcony przez kolegę do wskazania kolejnej usterki w 2.0 MY 07, opisuję teraz, coś z czym nikt nie może sobie poradzić.

 

Kiedy jest dłuższa podróż z w miarę jednostajną prędkością, 120 - 140 km, może nawet szybciej, po równej niemieckiej autostradzie, to po paru godzinach nagle samochód wchodzi w dziwną wibrację. Wibracja jest silna, odpada chwytnik telefonu, obniżają się spryskiwacze, niekiedy przestawia się lusterko wsteczne. Tak stan połączony z niskim dudnieniem trwa kilka minut. A potem przechodzi. I potrafi pojawić się po pół godzinie lub po godzinie. I znów trwa kilka minut. Niekiedy pomaga zatrzymanie się, drobny postój, tankowanie.

 

Takie zjawisko nie zdarza się, kiedy jadę po polskich drogach, kiedy jest przyspieszanie, hamowanie, wyprzedzanie. Zdarza się tylko, gdy jadę jednostajnie z prędkością powyżej 120 km/h.

 

Zgłaszałem to w kilku polskich ASO i nieautoryzowanych, byłem nawet w ASO w Niemczech, ale trudno jest wskazać tę usterkę podczas przejażdżki.

 

Oczywiście koła były wyważane. Były wyważane felgi. Z kołami robiłem już chyba wszystko. Testowałem to na seryjnych Yokohamach, na zimowych Pirelli, na całorocznych Goodyearach. I ciągle jest to samo, czy w zimie przy -25C, czy latem przy plus +35C.

 

I przykład z ASO Koper jest taki: dzwonię, opowiadam i znudzony facet po drugiej stronie tłumaczy mi, że powinienem wyważyć koła. To jest tak wkurzające, jakbym dzwonił do chirurga szczękowego w sprawie operacji a on mi mówił, że powinienem myć zęby. To tłumaczę temu gościowi przy telefonie w ASO Koper od początku to zjawisko, a on szepcze, że "za chwilę", niedokładnie wycisza słuchawkę i słyszę jak gada z drugim gościem w niebieskim fartuchu, że przyjmą mój samochód wyważą koła, oddadzą mi, żebym się odczepił. Rozpacz.

 

To może ktoś z kolegów ma jakiś pomysł na to, dlaczego ten Forester wchodzi w takie drgania? Tylko proszę nie mówić mi, że na niemieckiej autostradzie jest tarka i akurat rozstaw kół wchodzi w rezonans... To też już słyszałem w ASO.

 

Ogólnie mam wrażenie, że ten mój Forester się ciągle "telepie". Jakoś nierówno pracuje. Mam odczucie, że źródłem drgań i wibracji jest silnik lub układ przeniesienia napędu, ale to tylko odczucie.

 

w podsumowaniu: autostrada, parę godzin jazdy, prędkość +120 km/h, dudnienie i potężne wibracje. Czy ktoś może wie, co się dzieje?

 

z podziękowaniami.

 

aa1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mielismy podobny przypadek, okazało sie że wiskoza :roll: "sklejała" a potem wybiła łożysko na wałku zdawczym :roll: . Tez nie wiedzielismy o co chodzi, zmienilismy na inną skrzynię i problem ustał, wiec poszliśmy dalej , no i sie okazało wiskoza + łozysko , problem znikł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mielismy podobny przypadek, okazało sie że wiskoza "sklejała" a potem wybiła łożysko na wałku zdawczym . Tez nie wiedzielismy o co chodzi, zmienilismy na inną skrzynię i problem ustał, wiec poszliśmy dalej , no i sie okazało wiskoza + łozysko , problem znikł

moze wymiana oleju pomoze ( 60 tys ) :?: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze wymiana oleju pomoze ( 60 tys ) :?: :roll:

 

próbowaliśmy , jednak jak coś sie zepsuło już mechanicznie , olej nie pomoże , choć kto wie, przypadek przypadkowi nie równy :roll:

 

Andrzej a Ty zamiast siedzieć na forum , to weź ganiaj po trasach dolnośląskiego :mrgreen: żebyś nie zabłądził :roll: :mrgreen: . Pewnie sie zobaczymy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mielismy podobny przypadek, okazało sie że wiskoza "sklejała" a potem wybiła łożysko na wałku zdawczym . Tez nie wiedzielismy o co chodzi, zmienilismy na inną skrzynię i problem ustał, wiec poszliśmy dalej , no i sie okazało wiskoza + łozysko , problem znikł

moze wymiana oleju pomoze ( 60 tys ) :?: :roll:

 

sądzę, że warunki do testowania (kilka godzin po autostradzie) i sprawdzenia, czy pomogło, będę miał dopiero w końcu listopada, ale chętnie sprawdzę.

z pozdrowieniami,

aa1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...