Jump to content

SVX - co zrobic z tym silnikiem? (swap?)


Misiek_Jr

Recommended Posts

Posted

Przymierzam sie do powaznych prac w svxie.

Plan przewiduje:

1. Generalke silnika (przebieg 300Kkm, olej cieknie spod pokryw zaworow, i puszczaja pierscienie)

2. Swap automatu na manuala (5 z WRX 2000+.)

 

I teraz gdy zaczynam liczyc ile mnie to bedzie kosztowac, naszla mnie taka mysl:

Czy nie lepiej zamiast ladowac kase w ten silnik, kupic kompletny silnik z tribeci albo outbacka?

I od razu kolejne pytanie: jaka skrzynie do tego?

 

Bede bardzo wdzieczny za wszelkie sugestie i pomysly ;)

 

P.S. Koszta robocizny nie sa waznym aspektem ;) Takze nie traktujcie ich jako argumentu na "nie".

Posted

Ja to chcę zobaczyć po 8)

Może nawet i w trakcje :mrgreen:

 

 

Tak czy inaczej rób dużo zdjęć :wink:

Posted
Czy nie lepiej zamiast ladowac kase w ten silnik, kupic kompletny silnik z tribeci albo outbacka?

I od razu kolejne pytanie: jaka skrzynie do tego?

Zmierz między podłużnicami czy się zmieści i wysokość do maski , miałem podobny pomysł...(dawno temu :roll: ) i na pomiarach się skończyło...(był jakiś problem :idea: )

Posted
Ja bym robil remont silnika i na lepszych czesciach.

problem bedzie wlasnie z czesciami, bo szukanie zwyklych czesci do svxa jest juz problemem, a co dopiero lepszych.

jak zmienialem rozrzad to przerobilem 5 pomp wody - wg. katalogów kazda powinna byla pasowac, a w rzeczywistosci pasowala tylko ta z aso.

p.s.te filmy znam, sam je te wrzucalem :P

 

Ja to chcę zobaczyć po 8)

Może nawet i w trakcje :mrgreen:

Ty to akurat moglbys zobaczyc na zywo - jestesmy sasiadami a Ty ciagle sie ukrywasz :P

 

Zmierz między podłużnicami czy się zmieści i wysokość do maski , miałem podobny pomysł...(dawno temu :roll: ) i na pomiarach się skończyło...(był jakiś problem :idea: )

zmierze ;)

a czy silniki EZ30D: 2999CC DOHC, 245ps (180 kW) i EZ36D: 3629CC DOHC, 260ps (191 kW) wystepowaly w ogole z manualem? ew. czy pasuje do tego jakas inna subarowa skrzynia?

Posted
Ty to akurat moglbys zobaczyc na zywo - jestesmy sasiadami a Ty ciagle sie ukrywasz :P

 

To daj znać jak coś będziesz dłubać to chętnie wpadnę :mrgreen:

Posted

Podobno EG33 ma duzo wspolnego z EJ22 wiec tloki, pierscienie powinny byc relatywnie latwo dostepne.

Posted

to chyba jakoś 2212 i 3318 cm sześciennych pojemności - po prostu motor 2,2 przedłużony o dwa garnki i założony łańcuch zamiast paska

Posted

o różnicach między eg33 a ej22 prowadziłem dyskuję tutaj:

viewtopic.php?f=28&t=130565&p=1122919#p1122919

i tutaj też ostatnio dodałem znaleziony taki news:

he idea that EJ22T pistons will work in an SVX actually turned out to be true...but not in the way you might expect. The SVX has a completely differnt combustion chamber design due to the completely differnt ideas of the motors. The SVX has a 52cc combustions chamber, with turbo 2.2 chamber mesures in at around 38cc. the pistons are actually posotive off the block if you can believe that. Off the top of my head i can not shoot you the number for the dish of the 2.2 pistons compared to the SVX,but using 2.2T pistons would give us a compression of 7.3:1 and using 2.2 NA pistons would give us 8.3:1. JE would have to be the way to go. It would not be worth it for my current project, so i am going with the stockers and low boost for bit power. 4 psi works out to be about 361hp worth of theoretical air (~536cfm i believe i came up with using the FSM and basic theoretical calculations).

 

i zgadza się tak jak pisze Pan Andrzej - w eg33 jest pasek - wiem bo sam zakładałem - 2 razy :mrgreen: (1raz bo uznalem ze zloze na starej pompie wody - bo przeciez nie ciekla, a zaczela jak zlozylem.... )

Posted
mierz między podłużnicami czy się zmieści i wysokość do maski

więc tak, wymiary komory silnika w SVX:

szerokość między podłużnicami: 80cm

długość, od wiatraków do końca belki silnika: 50cm

wysokość od dołu belki(=miski) do maski, mierzona obok pokrywy zaworów: 60cm.

 

jakby ktoś miał jakieś wymiary H6 z tribeci i outbackow to bede bardzo wdzieczny ;)

Posted

A więc mam svx tez musze zrobic uszczelki pod pokrywa zaworow, a co do skrzyni mam manual:)) nie jest to łatwa praca (dla laika) trzeba zrobic kilka przeróbek... bywały momenty że wątpiłem iż to wyjdzie ale teraz jestem szczesliwym uzytkownikiem svx z 5-tką:) moge udzielic wiecej informacji, a takze mam mozliwość wykonania tej operacji:)

  • 2 weeks later...
Posted
A więc mam svx tez musze zrobic uszczelki pod pokrywa zaworow, a co do skrzyni mam manual:)) nie jest to łatwa praca (dla laika) trzeba zrobic kilka przeróbek... bywały momenty że wątpiłem iż to wyjdzie ale teraz jestem szczesliwym uzytkownikiem svx z 5-tką:) moge udzielic wiecej informacji, a takze mam mozliwość wykonania tej operacji:)

 

to bedzie nas dwoch ;)

konradarmanSVX :arrow: PW

 

ja dzis dostalem maila z wymiarami tego silnika: http://allegro.pl/show_item.php?item=1230446995

witam wymiary silnika to 470x820x450 mm wymiary gołego silnika tak ja przedstawiony jest na zdjeciach pozdrawiam

takze chyba skonczy sie jednak na generalce EG33 :?

 

-- 18 paź 2010, o 18:14 --

 

Panowie i (mam nadzieje) Panie 8)

decyzja zapadla. Robie generalke silnika w svxie - wymieniam wszystko co sie da :D

do tego dorzucam skrzynie z wrxa z calym napedem, katalizatory znikaja, naprawiam tylne zawieszenie(wszystkie elementy gumowe) i tyle narazie ;)

do tego napalilem sie strasznie na takowe zdjecie i mam do madrych glow pytanie: JAK ONI TO ZROBILI BO JA TEZ CHCE:D

8991d1119146637-svx-pictures-mvc-001f.jpg

Posted

Czekaj on Ci teraz pali 20l/100 to z takim kompresorem i dłubnięty to pewnie pod 25 by podszedł :? :mrgreen:

 

W sumie takie 2.5 z WRX, od razu zrobić mu generalkę przed wsadzeniem co by się nie rozleciał za zakrętem :lol:

I daszek na maskę 8)

 

A tak serio to on ma 250 KM :?: Jak to na MT posadzisz to nie wystarczy :?:

Ile to auto waży :?:

I popełniłem błąd zerknąłem na allegro i zobaczyłem ile one kosztują :| :evil:

Posted
dorzucam skrzynie z wrxa z calym napedem,

a silnik z wrx nie wejdzie :?:

przypuszczam, ze wejdzie ale taniej bedzie wyremontowac svxowy.

no i nie jestem jakos przekonany do wrxowego :? oczywiscie najchetniej wlozylbym silnik wraz z napedami z sti ale to juz sie robia za duze jak dla mnie koszta.

 

Istreed svx na sucho wazy lekko ponad 1600kg.

a co do spalania - obstawiam, ze nawet gdyby dolozyc kompresor, to po generalce i wlozeniu manuala powinnienem zejsc ze spalaniem w dol. choc to bardziej zalezy od mojej prawej nogi :P

moc - oficjalnie bylo 230, po wrzuceniu manuala i wywalaniu katow napewno bedzie lepiej..... ale... no wlasnie... :twisted: wyscig zbrojen ciagle trwa :P i kazda moc w koncu przestaje byc wystarczaja :P

Posted

Misiek_Jr, zmiana silnika na czterocylindrowy to bez sensu, to juz by nie byl SVX :) Co do skrzyni to zdaje sie ze 6MT z STI nie wejdzie, ale warto sie mimo to dowiedziec - to jest swietna kombinacja!

 

a w kwestii remontu silnika to ja bym sie uzbroil w cierpliwosc i uderzal do MTS, tam masz gwarantowane odpicowanie bryki lepsze niz w pimp my ride 8)

Posted
Misiek_Jr, zmiana silnika na czterocylindrowy to bez sensu, to juz by nie byl SVX :) Co do skrzyni to zdaje sie ze 6MT z STI nie wejdzie, ale warto sie mimo to dowiedziec - to jest swietna kombinacja!

 

H6 zostaje - czesci juz zamowione, skrzynie zamawiam, dopiero jak wyciagne silnik, ale wszystko jest juz mniej wiecej nagrane :wink:

Than_Junior, :arrow: PW

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...