belmondo81 Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 witam.pytanie moje brzmi...czy silnik w Legacy 2.5 165KM ma turbinę??.pozdrawiam
konik_80 Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 A ja się zastanawiam jak to jest z tą mocą. Jedne mają 165KM a drugie 173KM. Mój kod silnika to EJ253 (mam przepływomierz) a wg tego co wyczytałem na necie 253 miały 173KM No ale z drugiej strony wg innych danych Legacy 173KM miało dopiero bodajże od 2005 roku (mój to końcówka 2004).
belmondo81 Opublikowano 20 Września 2010 Autor Opublikowano 20 Września 2010 Zamierzam kupić takie cudo z 2004 roku w automacie,kombi,2.5 165km i ciekaw jestem jak znosi zagazowanie to autko i jak z ew.naprawami i wymianami na podkarpaciu. O i jeszcze jedno,czy te silniki są na pasku czy na łańcuchu rozrządu? i jak z jego wymianami. :?:
sherif Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 Zamierzam kupić takie cudo z 2004 roku w automacie,kombi,2.5 165km i ciekaw jestem jak znosi zagazowanie to autko i jak z ew.naprawami i wymianami na podkarpaciu. O i jeszcze jedno,czy te silniki są na pasku czy na łańcuchu rozrządu? i jak z jego wymianami. :?: 2.5 ma pasek, ktory powinno sie wymieniac co 105kkm, LPG silnik znosi bardzo dobrze o ile jest prawidlowo dobrana i zainstalowana instalka. -- 20 wrz 2010, o 16:57 -- A ja się zastanawiam jak to jest z tą mocą. Jedne mają 165KM a drugie 173KM. Mój kod silnika to EJ253 (mam przepływomierz) a wg tego co wyczytałem na necie 253 miały 173KM No ale z drugiej strony wg innych danych Legacy 173KM miało dopiero bodajże od 2005 roku (mój to końcówka 2004). AFAIK roznica wynika z zastosowania zmiennych faz rozrzadu.
Gość IRAZU Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 Zamierzam kupić takie cudo z 2004 roku w automacie,kombi,2.5 165km i ciekaw jestem jak znosi zagazowanie to autko i jak z ew.naprawami i wymianami na podkarpaciu. O i jeszcze jedno,czy te silniki są na pasku czy na łańcuchu rozrządu? i jak z jego wymianami. :?: Dużo pytań zadajesz . Rozrząd to pasek z wymianą co 105kkm . W Krakowie masz kilka serwisów , no i oczywiście pan Carfit w Nowym Sączu Auto jest dość trwałe . Automat działa strasznie powoli ale jest pancerny . Jak kupisz to wielu pomoże Ci z namiarami na dobry serwis pozasieciowy . Powinieneś ten przegląd przed kupnem jednak zrobić w ASO . Jaki przebieg ma ten bolid ?
belmondo81 Opublikowano 20 Września 2010 Autor Opublikowano 20 Września 2010 180 tyś.No ale jeszcze mogę kupić manual ale ja i żona wolimy automat,nie trza wachlować tyle.Wygoda .Chodzi mi o to żebym się w koszta nie wpier.. i żebym nie przeklinał automata.
Gość IRAZU Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 180 tyś.No ale jeszcze mogę kupić manual ale ja i żona wolimy automat,nie trza wachlować tyle.Wygoda .Chodzi mi o to żebym się w koszta nie wpier.. i żebym nie przeklinał automata. Po pierwsze , wcale nie musi więcej spalić niż z manualem . Automat w tym aucie powoduje , że samochód staje się typowym dupowozem - dla wielu to zaleta . Do Krakowa i Radomia nie masz tak daleko . W Radomiu jest fachowiec od skrzyń biegów , który Ci bardzo szybko oceni jej stan . Pamiętaj , że silniki przy automatach mogą robić dwa razy większe przebiegi . Ja mam automat i bardzo sobie cenię jej niezawodność i opieszałość . Jeśli chodzi o całe auto , to na forum jest wiele osób z tym modelem i są zadowoleni . Gdyby kiedyś padła skrzynia ( tfuuuu ) to możesz poszukać używki . Do tego modelu wcale nie trudno kupić . -- 20 wrz 2010, o 18:58 -- Moi znajomi robili rozrząd na oryginalnych częściach za 1300 zł z pompą .
belmondo81 Opublikowano 20 Września 2010 Autor Opublikowano 20 Września 2010 Dzięki!.Sporo mam tych pytań o to autko i ten model właśnie ale nie chcę Was męczyć prostymi pytaniami
Gość IRAZU Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 Pytaj - cała przyjemność po naszej stronie . Jest tu kilku spamerów co liczą na pomuki , więc będą tu wpadać . Moja rada jest taka - do Radomia na serwis , a potem szerokiej drogi . Nie było tu jeszcze emotorsporta więc temat się rozwinie . Gratuluję wyboru - będzie pan zadowolooooony
belmondo81 Opublikowano 20 Września 2010 Autor Opublikowano 20 Września 2010 Nie Pan!.Darek jestem :wink:
Gość IRAZU Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 będzie pan zadowolooooony To cytat z Kabaretu Moralnego Niepokoju Jeśli masz wątpliwości co do wyboru to pytaj Agę Do ASO Radom masz bliziutko - polecam . Zbiera dobre recenzje i ma niskie ceny - promocje
belmondo81 Opublikowano 20 Września 2010 Autor Opublikowano 20 Września 2010 Ale w tym Radomiu to do ASO Subaru jechać czy do Michalczewskiego?.
Gość IRAZU Opublikowano 20 Września 2010 Opublikowano 20 Września 2010 Ale w tym Radomiu to do ASO Subaru jechać czy do Michalczewskiego?. Ja różnicy nie widzę To to samo . A kawę mają najlepszą w Centralnej Polsce .
spooknienty Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 http://otomoto.pl/subaru-legacy-C14732076.html A ja bym się chciał podpiąć z paroma pytaniami... i poprosić o opinie... chciałbym kupić to powyżej, wygląda nieźle i cena bardzo spoko. Więc, czy rzeczywiście ten automat jest AŻ TAK wolny??? Proszę o porównanie do innych automatów jak ktoś ma, najwięcej styczności miałem z tiptronikami z BMW roczniki 2000-2005 i odczucia b.pozytywne ale one mają opinie ogólną jako jedne z lepszych, czy jest ktoś w stanie powiedzieć jak bardzo skrzynia subaru odbiega??? Co to za przycisk przy tej skrzyni z oferty powyżej (lewy górny róg tej obudowy koło wajchy) niektóre 2,5 Automat go nie maja...??? Czy zna ktoś serwis lub kogoś w Łodzi kto by mi go sprawdził ja jestem z WLKP i mam kawałek tam... Czy skrzynie z imprez i foresterów są jeszcze wolniejsze od tych w legacy (ta w legacy wygląda nowocześniej no i nazywa się sportshift a to chyba coś znaczy;p), chodzi mi o roczniki 2003-2005? To moje pierwsze subaru, bardzo potrzebuje go przed zimą i nie chcę zaliczyć wtopy... No i automat musi być koniecznie! Chciałbym więc prosić o jakieś porady generalnie na co zwracać uwagę i czego się strzec. Dzwoniłem do gościa z oferty i wygląda na prywatną ale on sam raczej nie jest znawcą, bo wpajał mi że na 100% oleju w dyfrach (mostach) się nie wymienia;p A niby to jego 3cie subaru... Ewentualnie jak ktoś jest z WLKP i jest szczęśliwym posiadaczem Legacy w automacie i zechciał by zaprezentować mi auto w prawidłowej kondycji i funkcjonalności i jego zachowanie to ja będę bardzo wdzięczny za szkolenie (oczywiście okaże swoją wdzięczność^^) Dziękuje za odp i proszę o pomoc, bo zima coraz bliżej a ja ciągle w d...
sherif Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 http://otomoto.pl/subaru-legacy-C14732076.htmlDziękuje za odp i proszę o pomoc, bo zima coraz bliżej a ja ciągle w d... Jak dla mnei to cene w stosunku do opisu znacznie ponizej ceny rynkowej, trzeba dokladnie sprawdzic auto, koniecznie serwis + lakiernik. Co do automatu to nie oczekuj zbyt wiele, jest skrzynia 4-biegowa, dosc przestarzala, ale za to malo awaryjna a przy okazji odpada problem nieszczesnej dwumasy. Po BMW mozesz miec niedosyt .. ale jezeli nie jest Ci potrzebne auto do szybkiego przemieszczania sie to jak najbardziej warto sie tematem zainteresowac. Ja mam co prawda manuala z reduktorem, ale nastepny bedzie na 100% automat
spooknienty Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 U mnie jest taka sytuacja że MUSZĘ mieć auto z Automatem i DOBRYM 4x4, małżonka ma problem z lewą nogą a musi dojeżdżać do pracy 50km w jedną stronę, do tego drogami które w zimie są praktycznie nieodśnieżane, a że zawsze marzyłem o legacy (co prawda o outbaku z H6;) postanowiłem upiec dwie pieczenie na jednym ruszcie. Żaden ze mnie Hołek ani tym bardziej Kubica ale czasem trzeba pocisąć, dlatego wybrałem wersję 2.5 ale teraz mam małe wątpliwości... Ostatni automat jaki miałem to właśnie BMW 320d (150km) z tiptronikiem i był fajny. Niestety zimą musiałem razem z żoną w ciągu miesiąca wziąć 2 tyg wolnego bo nigdzie nie szło dojechać nim;/ Więc auto poszło do żyda... A lato przespałem i teraz jest problem;/ A ma ktoś porównanie Audi A4 (B6) z silnikiem 3.0 (quattro i tip) i taki właśnie legacy 2.5 z aut (IV gen). Auto i tak MUSZE zgazować bo służy do dojazdów, dobrze żeby miało ok 150km i zadowalało się <10l gazu (przy ekonomicznej jeździe) no i musi być mało awaryjne. Wybrałem subaru bo mi się marzyło zawsze a NIGDY nie lubiłem żadnych nazistowskich dupowozów;/// i wydaje mi się że pasuje do wymagań idealnie. Audi odrzuciłem na początku bo: nielubie!!!, duży koszt montażu gazu (V6), prawdopodobnie większe spalanie niż 2,5 subaru. Teraz sam nie wiem, audi jest sporo w ofercie a subaru brak... Są jakieś auta w podobnych kwotach które mogli byście polecić???
gpopiel Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 Czy oby te Audi nie maja zawias wielowahaczowy? Bardzo wrażliwa i kosztowna rzecz na polskich drogach. W Legacy poza łącznikami niewiele nawala w zawieszeniu. Chyba że zawieszenie jest aktywne i ma już swoje lata.
Istreed Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 Czy oby te Audi nie maja zawias wielowahaczowy? Bardzo wrażliwa i kosztowna rzecz na polskich drogach.W Legacy poza łącznikami niewiele nawala w zawieszeniu. Chyba że zawieszenie jest aktywne i ma już swoje lata. A6 tak z przodu. W superbie mkI to miałem na przedniej osi i 200 tyś bez zająknięcia, dosłownie nic. Miał już co prawda trochę luzów ale hola 200 tyś po naszych drogach to i tak jak dla mnie mistrzostwo Outbaczek na pewno bardziej zaradny niż A4 :wink: Nie wiem jak ze spalaniem na LPG :? No i zagazowanko to tylko u jako czyli od czasu do czasu wizyty w warszawie w celu regulacji itd.
mcbeth Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 MUSZĘ mieć auto z Automatem i DOBRYM 4x4 Z podobnych względów niedawno kupiłem mojego Lagaca. Na razie po przesiadce z Mazdy6 diesel 143KM widzę ogromny niedosyt dynamiki. Ale cóż . Za to automat jest rzeczą wspaniałą w korkach . Nawet ten stary, 4-biegowy. Jedyne problemy z szybkością automatu pojawiają się przy wyprzedzaniu, kiedy kick-down o 2 biegi trwający 'wieczność' potrafi zaprzepaścić szanse na manewr. Problem potrafi jednak rozwiązać sportshift. Po prostu wcześniej przechodzę na manual i przed samym wyprzedzaniem schodzę na 2 czy 3. Automat ogranicza też 'moment' z silnika - nie ma 'kopa' tylko pojawia się uślizg (chyba na konwerterze). Mój silnik jest słabszy od tego o którym myślisz, bo to tylko 2.0 NA 165KM, ale taki akurat się trafił a w sumie do podmiejskiego ruchu i wykorzystania czysto użytkowego wystarcza. Mam też nadzieję, że autko w takiej konfiguracji nie było obiektem katuszy w rękach jakiegoś 'upalacza', bo nie było czym . Automat 4EAT to stara ale i sprawdzona konstrukcja. Zresztą nie wiem po co mu by było więcej biegów, skoro i tak ciągle chce jechać na '4' :wink: . Nie sądzę, Abyś zmieścił się w 10/100 LPG. U mnie idzie 9-10 benzyny przy jeździe 50/50 czasowo korek/trasa.
sherif Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 U mnie jest taka sytuacja że MUSZĘ mieć auto z Automatem i DOBRYM 4x4, małżonka ma problem z lewą nogą a musi dojeżdżać do pracy 50km w jedną stronę, do tego drogami które w zimie są praktycznie nieodśnieżane, a że zawsze marzyłem o legacy (co prawda o outbaku z H6;) postanowiłem upiec dwie pieczenie na jednym ruszcie.Żaden ze mnie Hołek ani tym bardziej Kubica ale czasem trzeba pocisąć, dlatego wybrałem wersję 2.5 ale teraz mam małe wątpliwości... Ostatni automat jaki miałem to właśnie BMW 320d (150km) z tiptronikiem i był fajny. Niestety zimą musiałem razem z żoną w ciągu miesiąca wziąć 2 tyg wolnego bo nigdzie nie szło dojechać nim;/ Więc auto poszło do żyda... A lato przespałem i teraz jest problem;/ A ma ktoś porównanie Audi A4 (B6) z silnikiem 3.0 (quattro i tip) i taki właśnie legacy 2.5 z aut (IV gen). Auto i tak MUSZE zgazować bo służy do dojazdów, dobrze żeby miało ok 150km i zadowalało się <10l gazu (przy ekonomicznej jeździe) no i musi być mało awaryjne. Wybrałem subaru bo mi się marzyło zawsze a NIGDY nie lubiłem żadnych nazistowskich dupowozów;/// i wydaje mi się że pasuje do wymagań idealnie. Audi odrzuciłem na początku bo: nielubie!!!, duży koszt montażu gazu (V6), prawdopodobnie większe spalanie niż 2,5 subaru. Teraz sam nie wiem, audi jest sporo w ofercie a subaru brak... Są jakieś auta w podobnych kwotach które mogli byście polecić??? Mysle, ze nie znajdziesz takiego auta, czyli 4x4, 150KM i spalanie <10 LPG przy dojazdach. Co do Audi, tak jest ich sporo, ale spr je kupic, poogladac, posprawdzaj przebiegi, lakier itd, dosc szybko zwatpisz. Subaru LGC/OBK jest mniej, ale i auta sa mniej zajezdzone. Mysle, ze i pod wzgledem awaryjnosci / kosztow serwisu Subaru wyglada najlepiej. Jezeli mowisz o nieodsniezonych drogach to ja polecam OBK lub Forka, ktory jest wyzszy i lepiej sobie poradzi z zaspami. Odnosnie automatu to tak jak Ci pisalme na dojazdy styknie a zima bedzie pan zadowolony, ale auto szybkie nie jest. Najlepiej przejedz sie i sprawdz, mi 2.5 jest wystarczajacy, ale duzo osob pisze ze to mul* *) szczegolnie Ci co maja WRX/STI
Korton Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 A ma ktoś porównanie Audi A4 (B6) z silnikiem 3.0 (quattro i tip) i taki właśnie legacy 2.5 z aut (IV gen). Auto i tak MUSZE zgazować bo służy do dojazdów, dobrze żeby miało ok 150km i zadowalało się <10l gazu (przy ekonomicznej jeździe) no i musi być mało awaryjne. A4 3.0 auttro pewnie na trasie ekonomicznie spali ok 8-9Pb, wiec gazu ok 11L, ale to ekonomicznie. Srednie bez szalenstw obstawiam ok 12L lpg i miasto ok 15 i wiecej litrow lpg.
andrzej79 Opublikowano 7 Października 2010 Opublikowano 7 Października 2010 Tak jak było wcześniej: 4EAT demonem prędkości nie jest, ale idzie się przyzwyczaić. Bardziej irytujący może być brak 5-go biegu, bo przy prędkościach autostradowych silnik ma (za) wysokie obroty... Jeździłem 5EAT i jest szybszy. Natomiast do DSG i innych dwusprzęgłówek nadal daleko. Jeżeli drogi w zimie są nieodśnieżane, to może warto zastanowić się nad Forkiem/OBK, bo w Legacu utrudnieniem może być prześwit (a raczej jego brak ) pzdr,
mcbeth Opublikowano 7 Października 2010 Opublikowano 7 Października 2010 Bardziej irytujący może być brak 5-go biegu, bo przy prędkościach autostradowych silnik ma (za) wysokie obroty Różnica 4% w przełożeniu między 5 w 5EAT a 4 w 4EAT nie powinna mieć znaczenia w tym aspekcie. Bardziej chyba możliwość doboru odpowiedniego biegu przy wyprzedzaniu, by ładnie wpasować się w najefektywniejszy zakres obrotów. Tak dla odniesienia, w 4EAT na '4' przy 1500rpm mamy 60km/h. I ten silnik (2.0 z AVCS) znakomicie sobie radzi z tą prędkością obrotową.
ukaszWRX Opublikowano 7 Października 2010 Opublikowano 7 Października 2010 a jaka jest roznica w spalaniu pomiedzy MT a MT?? i na jakie spalanie nalezy sie nastawiac miasto/trasa :?: tak wiem jest odpowiedni watek o spalaniu ale znalezc tam cokolwiek to masakra
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.