marr71 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Mam problem ,ale nie znam przyczyny. Outback 2008 automat.silnik pali normalnie,a samochód nie jedzie,ba nawet z miejsca jest cięzko ruszyć. Jak ruszy to jedzie ale to nie to!. Czy to jest tzw. tryb awaryjny?.Olej w skrzyni i w silniku jest .Co moze być przyczyną tego stanu?-elektronika?a dodam że zaświecily sie kontrolki,cheken,al oil. Sprawdzaliśmy w komputeże to wstepnie pokazało że jakby silnik nie nie widział skrzyni biegów.Pomóżcie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Jaki silnik i jaki przebieg ? Olej w skrzyni kiedy ostatnio zmieniałeś ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Napisz kiedy - na skutek czego (ewentualnie) to mogło się stać.. Ewentualnie poczytaj tu (AT diagnosis) - są tu różne poziomy sprawdzania sprawności AT + jak wszystko się podłącza/rozbiera.. :wink: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Le ... back/2008/ (spory pdf) - polecam "General Diagnostic Table" Próbowałeś zdjąć klemę "-" a aku na 10s (aby zdjąć tryb awaryjny) :?: Jeśli wtedy ustąpi to jazda na kompa / porządną diagnostykę.. :wink: Nr błędu wyrzuciło czy zupełny brak komunikacji na kompie :?: Zasadniczo: Excessive acceleration failure on “D” range. • Fluid level and condition • Line pressure • Accelerator pedal position sensor • Throttle position sensor • CAN communication signal • Inhibitor switch • Control cable adjustment • Vehicle speed sensor 1, 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marr71 Posted September 9, 2010 Author Share Posted September 9, 2010 Silnik 2,5 l. benzyna jest spr. z usa. Stało mi sie z dnia na dzień. Jeżdziłem dwa tyg. i nic się nie działo. Rano odpalam silnik i nie mogę ruszyć. Dopiero mały gaz i na szybszych biegach jedzie.Zaświeciły się kontrolki . Oleje sprawdzałem. Było ok. Lecz ja Ich nie wymieniałem w polsce.Mam ksiązkę serwisową z usa i tam była wpisania wymiana,niedawno.Dzisiaj byłem u elektryka i wyświetlił sie bład P0720,czujnik predkosci wyjściowej ze skrzyni na tylnie koła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 "P0720 Output Speed Sensor Circuit Malfunction trouble code is telling you there's a problem between how much power is coming into the transmission versus how much power is coming out. The computer knows the RPMs of the engine and which gear you're in. It also knows your road speed, so it's able to detect that something is wrong. This could be caused by a slipping clutch, band, or pressure regulator. Or, it could just be a faulty speed sensor." Z Subaru service manuala: P0720 "Front wheel speed sensor is faulty or input signal circuit, ground, power supply is open or shorted." ale ja bym zaczął od sprawdzenia wiązki / kostki może gryzoń jakiś albo głębsza kałuża :?: tu masz całą wiązkę: http://opposedforces.com/parts/legacy/u ... tration_1/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
marr71 Posted September 10, 2010 Author Share Posted September 10, 2010 Dziękuje za pomoc,jestem w trakcie sprawdzania tych rzeczy. Czy to może być awaria mechaniczna skrzyni biegów? To dziwne bo to już moje 4 subaru i nic mie sie takiego nie przytrafiło ? -- Pt wrz 10, 2010 6:09 pm -- Jak można ten sensor predkosci sprawdzić czy jest dobry ?. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 No to ja się pobawiłem - teraz kolej na Ciebie - miernik do ręki i do roboty http://img337.imageshack.us/img337/5364/p07201.jpg http://img96.imageshack.us/img96/2981/p07202.jpg http://img801.imageshack.us/img801/2121/p07203.jpg Powodzenia... :wink: BTW: nie odpisałeś czy po zdjęciu klemy "-" na 10s CEL zniknął nie próbowałeś zdjąć klemy :?: To oczywiście auta nie uleczy ale pomoże zgadnąć czy to był chwilowy błąd podczas uruchamiania auta czy coś "permanentego" Link to comment Share on other sites More sharing options...
marr71 Posted September 13, 2010 Author Share Posted September 13, 2010 Mam ten samochód u elektryka ,dopiero w poniedziałek bede wiedział jak sie zachowuje po zdieciu klemy i sprawdzeniu przewodów.Dzieki za pomoc . Bede pisał w poniedziałek po poludniu.Pozdrawiam. -- Pn wrz 13, 2010 7:44 pm -- Sprawdzone są przewody ,klema odłanczana. W elektronice prawdopodobnie wszystko ok.,wychodzi na to że to usterka mechaniczna.Już sam nie wiem co robić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 A kontrolka AT TEMP OIL świeci się ciągle czy miga po uruchomieniu silnika :?: Jeśli klema była zdejmowana na krótko (10 sek jak sugerowałem) to jeszcze to może zrób - czyli wyjmij bezpiecznik nr 4 obok kierownicy na przynajmniej 1 minutę (oczywiście kluczyk wyjęty ze stacyjki..): Clear Memory The current trouble codes shown on the display are cleared by turning the ignition switch OFF after conducting on-board diagnostics operation. Previous trouble codes, however, cannot be cleared since they are stored in the TCM memory, which is operating on the back-up power supply. These trouble codes can be cleared by removing the specified fuse (located under the right or left lower position of the instrument panel). Clear Memory: Removal of No. 4 fuse (for at least one minute) • The No. 4 fuse is located in the line to the memory back-up power supply of the TCM. Removal of this fuse clears the previous trouble codes stored in the TCM memory. • Be sure to remove the No. 4 fuse for at least the specified length of time. Otherwise, trouble codes may not be cleared. -- 14 wrz 2010, o 15:14 -- a najlepiej wszystkie bezpieczniki spod kiery i spod maski o których jest w manualu cokolwiek z AT związane... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marr71 Posted September 14, 2010 Author Share Posted September 14, 2010 Ta kontrolka AT TEMP co jakis czas się zaswieca i gaśnie.Raczej jak już troche podjadę to się zaswieca. Wyłączę silnik chwile poczekam i nie świeci się. Jest u mechanika od skrzyń zobaczę co on powie. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Dziś czytałem o takich objawach AT po wizycie na hamowni - wykasowanie błędów rozwiązało sprawę. Jeśli więc dynamicznie testujesz nowe autko to może być podobne zjawisko - dlatego najpierw postarałbym się wykasować CELa i zobaczyć czy wyskoczy ponownie - zwłaszcza przed przystapieniem do rozbierania AT bo to zawsze spore koszty a na ogół 6 m-cy gwarancji... :| Link to comment Share on other sites More sharing options...
volvo144 Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Witam! Podłącze się pod temat. Już 3 razy miałem "zaświecenie" się kontrolki, zawsze na ciepłym silniku ale jak na razie baaardzo sporadycznie. Zapalam, słabe obroty , dodaję gazu i kontrolka gaśnie. Jeszcze nie sprawdzałem poziomu oleju AT na bagnecie na gorąco. Pytanie dlaczego tylko przy uruchomianiu na ciepłym silniku i to nie zawsze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MateuszKramek Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Podpinam się. Raczej sporadycznie, ale wywala mi standardowe kontrolki plus kilka razy na chwilę pojawiła się kontrolka AT OIL TEMP (po zgaszeniu i ponownym odpaleniu nie wracała). Raz miałem też problem z odpaleniem. Rozrusznik nie chciał zakręcić mimo iż kilka razy załączałem zapłon bez zmian. Po doświadczeniach z immo w innym samochodzie zamknąłem się i od razu otworzyłem z pilota i pomogło. Odpalił od razu. Obecnie check zgasł, ale wczoraj kupiłem ELMa i odczytałem błędy. Oto one: To co znalazłem w internecie wskazuje na transmission range sensor. Wygląda to tak: Miał ktoś podobne problemy? Lub inny pomysł na te błędy? Zastanawiam się jeśli to sporadycznie wariujący czujnik to może pozostać przy kasowaniu ELMem i jeździć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aretzky Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Podpinam się. Raczej sporadycznie, ale wywala mi standardowe kontrolki plus kilka razy na chwilę pojawiła się kontrolka AT OIL TEMP (po zgaszeniu i ponownym odpaleniu nie wracała). Raz miałem też problem z odpaleniem. Rozrusznik nie chciał zakręcić mimo iż kilka razy załączałem zapłon bez zmian. Po doświadczeniach z immo w innym samochodzie zamknąłem się i od razu otworzyłem z pilota i pomogło. Odpalił od razu. Obecnie check zgasł, ale wczoraj kupiłem ELMa i odczytałem błędy. Oto one: To co znalazłem w internecie wskazuje na transmission range sensor. Wygląda to tak: Miał ktoś podobne problemy? Lub inny pomysł na te błędy? Zastanawiam się jeśli to sporadycznie wariujący czujnik to może pozostać przy kasowaniu ELMem i jeździć. Ten temat to przerabiałem u siebie. Chcę zapalić auto i nie kręci, parę prób i wywalało mi checka P0700 i błąd rozrusznika. Problemem był właśnie ten inhibitor switch z tym że u mnie jest on w środku skrzyni i wymiana odbyła się wraz z jej kapitalnym remontem:p Link to comment Share on other sites More sharing options...
MateuszKramek Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Ten temat to przerabiałem u siebie. Chcę zapalić auto i nie kręci, parę prób i wywalało mi checka P0700 i błąd rozrusznika. Problemem był właśnie ten inhibitor switch z tym że u mnie jest on w środku skrzyni i wymiana odbyła się wraz z jej kapitalnym remontem:p Jakieś uszkodzenia mechaniczne czy tak przy okazji ten remont? Jaki czujnik kupiłeś - oryginał? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aretzky Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Ten temat to przerabiałem u siebie. Chcę zapalić auto i nie kręci, parę prób i wywalało mi checka P0700 i błąd rozrusznika. Problemem był właśnie ten inhibitor switch z tym że u mnie jest on w środku skrzyni i wymiana odbyła się wraz z jej kapitalnym remontem:p Jakieś uszkodzenia mechaniczne czy tak przy okazji ten remont? Jaki czujnik kupiłeś - oryginał? Wyrzuciło mi olej przy jeździe na autostradzie ze skrzyni. Niby nic się nie stało bo był jego nadmiar ale dla mnie coś auto już nie chodziło jak dawniej. Zaczął się parę tygodni później nasilać dziwny dźwięk z okolic silnika i sama skrzynia przy dochamowaniu dziwnie się zachowywała. Po wstępnych oględzinach wyszło że konwenter pada oraz najprawdopodobniej ogólne zużycie podzespołów. Po rewizji tarczki były wytarte, czujnik walnięty (założyli oryginał) oraz nowe elektrozawory, generalnie pełen remont. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MateuszKramek Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 czujnik walnięty (założyli oryginał) Pamiętasz może ile kosztował sam czujnik? Całość robiłeś w MTS w Dzierżoniowie? Ogólnie to pechowo w Twoim przypadku wyszło. Długo jeździłeś od wystąpienia pierwszych objawów? Dzięki za info - cenne! Link to comment Share on other sites More sharing options...
aretzky Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Auto serwisuje w 4T ale tam się automatami nie zajmują. Znajomy polecił ASB Długołęka i tam była zlecona kompleksowa naprawa z fakturą końcową bez wyszczególnianych pozycji. na pw masz namiary na dobry sklep z oryginalnymi częściami gdzie też się zaopatruję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MateuszKramek Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Auto serwisuje w 4T ale tam się automatami nie zajmują. Znajomy polecił ASB Długołęka i tam była zlecona kompleksowa naprawa z fakturą końcową bez wyszczególnianych pozycji. na pw masz namiary na dobry sklep z oryginalnymi częściami gdzie też się zaopatruję. 4T to przy al. Krakowskiej/Wiśniowej we Wrocławiu zdaje się? Dzięki za namiary Masz u mnie piwo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
aretzky Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Katowice:p Link to comment Share on other sites More sharing options...
MateuszKramek Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Katowice:p Pomyliłem z G4 - oni chyba są we Wro Update w sprawie błędów: Znajomy serwis odczytał tyle co i ja i na dzień dzisiejszy więcej info nie mam. Poszukiwania trwają. Btw. polecony dostawca części nie znalazł w katalogu dla mojego modelu takiej części jak czujnik przełożenia skrzyni (transmission range sensor) Jakieś pomysły? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aretzky Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 http://legacygt.com/forums/showthread.php/install-transgo-5eat-hd2-shift-kit-detailed-walkthrough-179771.html?s=3c1c67c04457a605e803e57b4db560f6& Tu jest zdjęcie tego czujnika (wyszukaj po inhibitor, będzie łatwiej znaleźć) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MateuszKramek Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 http://legacygt.com/forums/showthread.php/install-transgo-5eat-hd2-shift-kit-detailed-walkthrough-179771.html?s=3c1c67c04457a605e803e57b4db560f6& Tu jest zdjęcie tego czujnika (wyszukaj po inhibitor, będzie łatwiej znaleźć) Dzięki, pomogło. Pogrzebałem dalej i znalazłem tutaj http://www.jpat.co.uk/76%20Subaru%201D%205EAT.pdf cały schemat skrzyni 5EAT. Może komuś jeszcze się przyda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now