Harvester Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Stukanie moich amortyzatorów zaczyna doprowadzać mnie już do szału. Nic im nie pomaga.......... Pozatym, mają już trochę przejechane i tak powoli zaczynam się zastanawiać co z tym fantem zrobić. Zalety AGXa są takie (względem seryjnego zawiasu STi 03), że raczej nie zacznie stukać za 10 tyś km oraz, że ma regulacje twardości. I teraz pytanie, czy ktoś ma porównanie jak zachowuje się AGX kontra seryjny zawias STi ? Zależy mi aby właściwości samochodu pozostały takie same. Nie chcę nic obniżać, utwardzać, robić bardziej miękko ani nic w tym stylu. Zależy mi, żeby było tak samo, nie stukało a pozatym cena AGXa jest bardziej zachęcająca niż zawiasu STi. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w przedstawionej materii ? Czy może lepiej jakiś inny zawias ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Do Twojego auta jest kyb ultra sr, ktora wydaje sie byc lepsza opcja niz agx. Mielismy takie w sti, nawet rajd polski+rajd orlen nie doprowadzily ich do stukania. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 6, 2010 Author Share Posted September 6, 2010 A samochód zachowuje się podobnie ? Będzie stał tak samo (wysokość) ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted September 6, 2010 Share Posted September 6, 2010 Wysokosc ta sama, zachowanie bardzo podobne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
raison Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Ja mam u siebie Ultra SR i jest tak jak pisze Adam. Polecam 8) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzibi Posted September 7, 2010 Share Posted September 7, 2010 Zalety AGXa są takie (względem seryjnego zawiasu STi 03), że raczej nie zacznie stukać za 10 tyś km Eee... no jeżeli mogę swoje trzy grosze wtrącić, to moje AGXy zaczęły minimalnie, cicho postukiwać po kilku tysiącach km. Więc nie wiem, czy to nie jest przypadkiem kwestia mocowań, czy czegoś innego, a nie samych amorków. cena AGXa jest bardziej zachęcająca niż zawiasu STI. Jest ku temu dobry powód. Fakt, w AGX masz regulację tłumienia, ale to wbrew pozorom dosyć prosty układ, który sam w sobie niewie mówi na temat jakości amorków. Wybieranie nierówności jest o wiele lepsze w zawiasie z STI. Nie wiem, jak oni (STI) to robią, ale po przejażdżce WRXem na AGXach i STI ze standarowym zawiasem naprawdę czuć różnicę (na korzyść STI). Z niepotwierdzonych źródeł z kolei wiem, że UltraSR to zawias o bardzo podobnej konstrukcji i charakterystyce pracy do seryjnego z STI. Póki co słyszałem o nim tylko pochlebne opinie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 moje AGXy zaczęły minimalnie, cicho postukiwać po kilku tysiącach km Pewien jesteś, że to amory stukają? W zawieszeniu, jak pewnie wiesz, jest mnóstwo innych rzeczy, które mogą stukać i klekotać . Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukass Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 AGX w porównaniu do amorków STi to wręcz downgrade. A przy okazji czy te Ultra SR są dostępne do 5x114,3 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Dzibi - Czy WRX z AGXami którym jechałeś miał seryjny zawias ? Jeśli tak to porównanie z STI jest raczej nieporozumieniem. Ja mam u siebie oprócz AGX zmieniony zawias ( gumy Powerflex + stabilizatory + rozpórka ) i porównanie z dwoma STI wypadło bardzo dobrze tzn. jako normalny użytkownik nie znalazłem znaczących różnic a zakres regulacji w AGX pozwala dostosować twardość do potrzeb. Przejechałem ok. 10k km i nic nie stuka. AGCjednak maja niedoróbkę która trzeba usunąć przy montażu. Górny gwint mocowania jest lekko za krotki i kielich potrafi stukać. U mnie oba tylne stukały ale 5mm podkładka załatwiła sprawę. pzdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzibi Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Pewien jesteś, że to amory stukają? No ręki nie dam sobie uciąć, ale auto było później na przeglądzie, na którym nic w sumie nie wyszło, a (podkreślam: ciche) stuki pojawiły się po wymianie amorków i sprężyn. Nie była to uciążliwa sprawa, nic z tych rzeczy. No ale czasami coś tam było słychać. Górny gwint mocowania jest lekko za krotki i kielich potrafi stukać. U mnie oba tylne stukały ale 5mm podkładka załatwiła sprawę. O to... to... No wtedy właśnie tej wiedzy nie posiadałem :roll: Adam12, oprócz amorków były twardsze i niższe (-35mm) sprężyny. Wiem i zgadzam się, że to zawias uniwersalny i to, że jest regulowany powoduje, że wielu osobom bardziej odpowiada, niż seria STI. Generalnie złego słowa nie powiem, absolutnie nie chciałem, żeby to tak zabrzmiało. Dobry zawias, nawet bardzo dobry. Mi bardziej chodziło o to, że jeżeli chodzi o tłumienie, to mi osobiście bardziej podszedł seryjny z STI - jak dla mnie dużo lepiej się sprawuje na nierównościach. No ale jest droższy, więc wracamy do punktu wyjścia Ohlins jest jeszcze lepszy i przy tym komfortowy, ale co z tego? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 zdejmij kanapę i wszystko się wyjaśni. sprawdź też mocowanie klapy. U mnie po usztywnieniu zawiasu i nadwozia tylna klapa "hałasuje" czasami na poprzecznych nierównościach. Sporadycznie potrafi stuknąć. Niewiele da się z tym zrobić ( może wymiana sprężyn mocujących ) ale w jest tak sporadyczne, że odpuściłem temat. Sztywniejsze sprężyny wpływają głównie na charakterystykę "pionową" amora. Ja mam serię ale zmiana gum wahaczy oraz stabilizatorów ( power flex ) + górna rozpórka zmieniło charakterystykę WRX'a diametralnie. Teraz to jest całkiem inne auto mimo, że jeżdżę głownie na 2ce przód i 1ka tył w lecie a w zimie oba na 0. Harvester - jak zdecydujesz się na AGX po zdemontowaniu starych zrób sobie otwory w blachach przychodzących na tylne górne kielichy. Będziesz miał dostęp do regulacji po ściągnięciu kanapy. Inaczej będziesz musiał rozkręcać mocowanie amora. Chyba, że masz kombi.... pzdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaki79 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 AGCjednak maja niedoróbkę która trzeba usunąć przy montażu. Górny gwint mocowania jest lekko za krotki i kielich potrafi stukać. U mnie oba tylne stukały ale 5mm podkładka załatwiła sprawę. Tak jest z amorkami do MY04 czy z wcześniejszymi też? W którym miejscu dokładnie trzeba jakąś podkładkę zamontować? . Sprężyny masz seryjne? Mam zestaw AGX'ów i sprężyny Prodrive do założenia, ale zastanawiam się czy to robić przed zimą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Zaki79 - nie mam pojęcia. Ale amortyzatory w WRX od MY03 do MY05 były pewnie takie same. Amor przy górnym kielichu ma płaską blachę/osłonę, która przykręcona jest centralnie umieszczoną śrubą. U mnie po zdemontowaniu amora wystarczyło oprzeć go o ziemię nacisnąć z góry rękoma blachę i słychać było jak stuka. Rozkręcasz, podkładka o odpowiedniej grubości, skręcasz i po sprawie. Sprężyny mam seryjne ( przebieg 80k km. ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 zaki79, masz te 'podkładki' w komplecie Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaki79 Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 kropkowicz- spoko loko- dzięki . Link to comment Share on other sites More sharing options...
plasma555 Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Osobiście stoje przed dylematem żeby zmienić zawias na zimę od STI04 do WRX02 i nie mogę się zdecydować .... Jak się sprawuje taki zawias? Jak z tlumieniem i chodzeniem po xakretach? Jest dość sztywny na seryjnej sprezynie? Mam teraz H&R i jest bajka tylko za niski trochę na zakopianksa zimę.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 13, 2010 Author Share Posted September 13, 2010 plasma jest dużo lepszy od seryjnego WRX. Sztywniejszy, ale wciąż znośny. Na szybkich zakrętach trochę się kładzie, ale trzyma lepiej niż WRXowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
plasma555 Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Aha kumam! Potrzebuje coś wyższego na zimę. Do głowy wpadł mi pomysł gwintu Cusco ale nie mogę znalZc żadnej opinii na jego temat nie mowiacc o tym ze nie wiem jaka jest regulacja...będzie dało się go podnieść i smigac w zimie jak np. Na STI? Na Polskę drogi się sprawdzi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted September 13, 2010 Author Share Posted September 13, 2010 Nie jeździłem nigdy na cusco... Muszą się inni wypowiedzieć Link to comment Share on other sites More sharing options...
plasma555 Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Harvester, właśnie cieżko o relacje z jazdy bo mało osób miało do czynienia z takim zawiasem :/ Ja mam w tym momencie pakiet stabów Whiteline, ALK, łączniki Whiteline...idzie rozpórka górna na przód i chyba też tyłbędzie ... jak na takim zawiasie może spisywać się zawias z STI ? Miałeś do czyenienia z czymś takim ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaki79 Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Info o Cusco znajdziesz pewnie na amerykańskich forach Subaru- http://www.iwsti.com/forums/, www.nasioc.com, www.clubwrx.net itp. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now