Skocz do zawartości

Analiza PODSTEROWNOŚCI. Jak sobie z nią radzić??


Kordi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jest to mój pierwszy temat więc nie skrzyczcie mnie od razu do tego mam dopiero 17 lat więc nie jestem kierowcą mogącym praktykować więc teoretyzuję ;D

a więc : http://www.opony.com.pl/artykul/analiza-podsterownosci/?id=941

Czy wpadając w poślizg podsterowny samochodem posiadającym ESP (VDC itp.) można dopuścić zmniejszenia wychylenia kierownicy ? czy wręcz przeciwnie jak najbardziej zacieśnić ażeby dać sygnał ESP do "wytężonej pracy". Chodzi mi już o tą późną fazę krytyczną, gdy jesteśmy już np. na lewym pasie a samochód nie chce odzyskać przyczepności (to znaczy chce ale nie może) ;) Czy ktoś mnie zrozumiał i może mi na to pytanie odpowiedzieć ?może od razu wytłumaczyć zasadę działania systemu stabilizacji toru jazdy...post-11188-135184420913_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście zacieśnić, i być czujnym jak auto złapie przyczepność, co by nie wciągnęło.... (czyli jak tylko złapie - szybciutko odkręcać) :)

Dlaczego zacieśnić?? Po to by ESP odpowiednio zadziałało, np. poprzez "wirtualne" zaciągnięcie ręcznego - uruchomienie tylko tylnych hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie ESP czy jak byś nie nazwał systemu po stwierdzeniu na podstawie sygnałów z czujnika pozycji kierownicy i czujnika przeciążenia stwierdzi, że auto wpadło w poślizg i stało się podsterowne. w sytuacji pokazanej na rysunku najprawdopodobniej dohamuje przednie prawe koło aby wytworzyć moment skręcający pojazd w prawo tak jak tego chce kierowca.

jeśli dodatkowo "dokręcisz" kierownicą w prawo to jaśniej dasz do zrozumienia, że chcesz pojechać w prawo i ESP szybciej i bardziej stanowczo zareaguje.

 

wbrew temu co tu czasami można przeczytać ESP (o ile ma wyłącznik) jest przydatnym wynalazkiem do cywilnej jazdy.

a jak chce się poszaleć to ESP/off i autko zaczyna latać bokami...

rozwiązanie w Audi pozwala na takie zabawy a dodatkowo jak kiedyś przetestowałem podczas zabaw pomaga wyprowadzić z poślizgu auto nawet po serii mocno przetrzymanych kontr gdy auto w zasadzie już sunie bokiem nie słuchając kierowcy :) (ESP /on i auto niemal od razu "wie" gdzie ma pojechać aby nie zwiedzać pleneru)

 

PZDR!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no co ;D przecież ESP nie wybawi Cie niestety w każdej sytuacji ;D

 

Nie o to chodziło: nie mając ESP/VDC, nie znam po prostu techniki jazdy z takimi systemami.

 

 

Przemeq, zajebiste są te wszystkie systemy, mieliśmy rewelacyjną próbkę na 3 Pojeżdżafffce w Toruniu :twisted::lol: jak chcesz zobaczyć to pogadaj z DNLem.....ma poklatkowo.....tylko ze wzgledów etycznych prosimy o nierozpowszechnianie dalej otrzymanych prywatnie materiałów... :mrgreen::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP - Ewentualnie Słabiej Pierdolniesz..... :P

Dobre

Ale najgorsze jest to, że kiedyś wytłumaczenie podobnych zjawisk opierało się na informacji czy auto było przednio/tylno napędowe. Teraz pojawiają sie jakieś 3-literówki i nikt za bardzo się tego nie podejmuje. Trzeba by mówić, że jedź jak jechałeś, skręcaj jak skręcałeś, autko za ciebie poprawi twoje błędy. Ale na początku wyłącz myślenie, masz przecież mnóstwo 3-literówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na drodze robi się grubo to liczą sie odruchy. Nawet jak godzinę wcześniej zrobiłeś milion kalkulacji i analiz to w tej danej chwili jest duża szansa, że są gówno warte. I nie ma tu znaczenia czy masz ESP czy nie. Największą szansą są prawidłowe reakcje. ESP nie lubi jak mu się przeszkadza więc chyba lepiej za bardzo nie ingerować. No chyba, że jest się maniakiem ESP i się zrobi 100 prób na torze typu "co będzie jak zrobię to". Wtedy może wypracujesz jakiś schemat wg. którego można jakoś "pomóc" ESP ale ja bym dał mu wolną rękę i tylko sugerował gdzie chcę jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...