Skocz do zawartości

Analiza PODSTEROWNOŚCI. Jak sobie z nią radzić??


Kordi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jest to mój pierwszy temat więc nie skrzyczcie mnie od razu do tego mam dopiero 17 lat więc nie jestem kierowcą mogącym praktykować więc teoretyzuję ;D

a więc : http://www.opony.com.pl/artykul/analiza-podsterownosci/?id=941

Czy wpadając w poślizg podsterowny samochodem posiadającym ESP (VDC itp.) można dopuścić zmniejszenia wychylenia kierownicy ? czy wręcz przeciwnie jak najbardziej zacieśnić ażeby dać sygnał ESP do "wytężonej pracy". Chodzi mi już o tą późną fazę krytyczną, gdy jesteśmy już np. na lewym pasie a samochód nie chce odzyskać przyczepności (to znaczy chce ale nie może) ;) Czy ktoś mnie zrozumiał i może mi na to pytanie odpowiedzieć ?może od razu wytłumaczyć zasadę działania systemu stabilizacji toru jazdy...post-11188-135184420913_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście zacieśnić, i być czujnym jak auto złapie przyczepność, co by nie wciągnęło.... (czyli jak tylko złapie - szybciutko odkręcać) :)

Dlaczego zacieśnić?? Po to by ESP odpowiednio zadziałało, np. poprzez "wirtualne" zaciągnięcie ręcznego - uruchomienie tylko tylnych hamulców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie ESP czy jak byś nie nazwał systemu po stwierdzeniu na podstawie sygnałów z czujnika pozycji kierownicy i czujnika przeciążenia stwierdzi, że auto wpadło w poślizg i stało się podsterowne. w sytuacji pokazanej na rysunku najprawdopodobniej dohamuje przednie prawe koło aby wytworzyć moment skręcający pojazd w prawo tak jak tego chce kierowca.

jeśli dodatkowo "dokręcisz" kierownicą w prawo to jaśniej dasz do zrozumienia, że chcesz pojechać w prawo i ESP szybciej i bardziej stanowczo zareaguje.

 

wbrew temu co tu czasami można przeczytać ESP (o ile ma wyłącznik) jest przydatnym wynalazkiem do cywilnej jazdy.

a jak chce się poszaleć to ESP/off i autko zaczyna latać bokami...