Kordi Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Witam, Jest to mój pierwszy temat więc nie skrzyczcie mnie od razu do tego mam dopiero 17 lat więc nie jestem kierowcą mogącym praktykować więc teoretyzuję ;D a więc : http://www.opony.com.pl/artykul/analiza-podsterownosci/?id=941 Czy wpadając w poślizg podsterowny samochodem posiadającym ESP (VDC itp.) można dopuścić zmniejszenia wychylenia kierownicy ? czy wręcz przeciwnie jak najbardziej zacieśnić ażeby dać sygnał ESP do "wytężonej pracy". Chodzi mi już o tą późną fazę krytyczną, gdy jesteśmy już np. na lewym pasie a samochód nie chce odzyskać przyczepności (to znaczy chce ale nie może) Czy ktoś mnie zrozumiał i może mi na to pytanie odpowiedzieć ?może od razu wytłumaczyć zasadę działania systemu stabilizacji toru jazdy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olejowiec Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 oczywiście zacieśnić, i być czujnym jak auto złapie przyczepność, co by nie wciągnęło.... (czyli jak tylko złapie - szybciutko odkręcać) Dlaczego zacieśnić?? Po to by ESP odpowiednio zadziałało, np. poprzez "wirtualne" zaciągnięcie ręcznego - uruchomienie tylko tylnych hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Pytanie czytałem tylko do tego momentu: samochodem posiadającym ESP (VDC itp.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kordi Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 no co ;D przecież ESP nie wybawi Cie niestety w każdej sytuacji ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 teoretycznie ESP czy jak byś nie nazwał systemu po stwierdzeniu na podstawie sygnałów z czujnika pozycji kierownicy i czujnika przeciążenia stwierdzi, że auto wpadło w poślizg i stało się podsterowne. w sytuacji pokazanej na rysunku najprawdopodobniej dohamuje przednie prawe koło aby wytworzyć moment skręcający pojazd w prawo tak jak tego chce kierowca. jeśli dodatkowo "dokręcisz" kierownicą w prawo to jaśniej dasz do zrozumienia, że chcesz pojechać w prawo i ESP szybciej i bardziej stanowczo zareaguje. wbrew temu co tu czasami można przeczytać ESP (o ile ma wyłącznik) jest przydatnym wynalazkiem do cywilnej jazdy. a jak chce się poszaleć to ESP/off i autko zaczyna latać bokami... rozwiązanie w Audi pozwala na takie zabawy a dodatkowo jak kiedyś przetestowałem podczas zabaw pomaga wyprowadzić z poślizgu auto nawet po serii mocno przetrzymanych kontr gdy auto w zasadzie już sunie bokiem nie słuchając kierowcy (ESP /on i auto niemal od razu "wie" gdzie ma pojechać aby nie zwiedzać pleneru) PZDR! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 no co ;D przecież ESP nie wybawi Cie niestety w każdej sytuacji ;D Nie o to chodziło: nie mając ESP/VDC, nie znam po prostu techniki jazdy z takimi systemami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 no co ;D przecież ESP nie wybawi Cie niestety w każdej sytuacji ;D Nie o to chodziło: nie mając ESP/VDC, nie znam po prostu techniki jazdy z takimi systemami. Przemeq, zajebiste są te wszystkie systemy, mieliśmy rewelacyjną próbkę na 3 Pojeżdżafffce w Toruniu jak chcesz zobaczyć to pogadaj z DNLem.....ma poklatkowo.....tylko ze wzgledów etycznych prosimy o nierozpowszechnianie dalej otrzymanych prywatnie materiałów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 emotorsport, jeździłem ostatnio wypożyczonym BMW z ESP po podlaskich szutrach i kompletnie pozbawiło mnie radości. Jak ja się cieszę bardzo, że tego u mnie nie ma . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 ESP - Ewentualnie Słabiejprzywalisz edit by Subaryta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
l_ewy Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 ESP - Ewentualnie Słabiej Pierdolniesz..... Dobre Ale najgorsze jest to, że kiedyś wytłumaczenie podobnych zjawisk opierało się na informacji czy auto było przednio/tylno napędowe. Teraz pojawiają sie jakieś 3-literówki i nikt za bardzo się tego nie podejmuje. Trzeba by mówić, że jedź jak jechałeś, skręcaj jak skręcałeś, autko za ciebie poprawi twoje błędy. Ale na początku wyłącz myślenie, masz przecież mnóstwo 3-literówek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Jak na drodze robi się grubo to liczą sie odruchy. Nawet jak godzinę wcześniej zrobiłeś milion kalkulacji i analiz to w tej danej chwili jest duża szansa, że są gówno warte. I nie ma tu znaczenia czy masz ESP czy nie. Największą szansą są prawidłowe reakcje. ESP nie lubi jak mu się przeszkadza więc chyba lepiej za bardzo nie ingerować. No chyba, że jest się maniakiem ESP i się zrobi 100 prób na torze typu "co będzie jak zrobię to". Wtedy może wypracujesz jakiś schemat wg. którego można jakoś "pomóc" ESP ale ja bym dał mu wolną rękę i tylko sugerował gdzie chcę jechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaryta Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Harvester, edytowałem Twoją wypowiedź, zwracaj uwagę na język. To nie forum Onetu, trzymaj poziom. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się